Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal-Olympiakos

367 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Mickys wrote:

Wenger ville inte motivera sin laguttagning på presskonferensen. Han tycker inte att han har någon skyldighet att iaf förklara hur han tänker för oss som betalar hans lön?

Han säger också att han tar ansvar för resultatet. Hur då? Straffar du din inkompetens med att bara ge dig själv en kaka till kaffet? Spelare som underpresterar straffas iaf ytterst sällan i Arsenal och tränaren sitter säkrare än armerad betong. Som nån skrev: Arsenal är klubben utan krav.

Så om spelare och tränare inte straffas är man en klubb utan krav? Bara piska som gäller?

Du tycker inte det finns några morötter? Att få spela i en av världens största klubbar, göra det du älskar hela dagarna, bli snuskigt rik, få se världen osv osv. Så väldigt dåligt har inte våra spelare. Bör det då inte kunna finnas lite krav och konsekvenser om man inte presteraR? Det är ingen jävla välgörenhet vi håller på med. Vad tror du händer på ditt jobb om du inte levererar? Så många chanser får du inte innan det blir konsekvenser.

Det ska vara så jävla pluttenuttigt i Arsenal jämt. Lite som den svenska mentaliteten att alla ska få vara med och leka och ingencska känna sig utanför

COYG

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:

Fast det var inget svar om vilka krav vi ska ha på laget. Det var visserligen inte du som skrev "vi är Arsenal" som jag svarade på, men frågan om vi verkligen ska kräva europeiska titlar behöver tas upp. 

Och nu får du inte falla in i Mourinhos argument! ;-)

Enl min åsikt skall vi ha som krav att ett lag på Arsenal ändå höga nivå klarar av att spela ett Grundspel mot alla motståndare. Att laget är bra organiserat och har funktionalitet.  Vi skall utmana om seriesegern och FA cupen varje år och vi skall absolut nå minst kvartsfinal i CL. Tar vi oss till EL är det final som gäller.

Men du har rätt om att vi inte har några större framgångar i Europa.  4 finaler, tre torskar och en vinst. Det är väl sådär om vi skall vara ärliga

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Känslan när man inser att Astana har mer poäng än oss :/

B-G
Bild för B-G
George Adams wrote:

Ja. Bangkok. Jag pratar i första hand CL, då de större debaklena de senaste åren kommit mot storheter som Monaco, Zagreb och Pireus, i just nämnda turnering.

Jag vill dock hävda att med ett stabilare, rejälare, (som balanserat upp "artisterna) spelarmaterial hade vi även under flera år, tydligare kunnat utmana om ligasegern.  

Du nämner ju själv "bortskämda Bieverkopier" och dyl. De karaktärerna blir aldrig stora vinnare. Nej vi behöver bli stabilare, jämnare.

instämmer :)

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Fredin wrote:

Hur illa det än går i matcherna, så finns det en sak som får mig att svettas ännu mer än ett negativt slutresultat, och det är skador i truppen! Att se Kos eller Coq ligga ner och se genuint skadade ut får mig att svettas blod. Vår trupp är ju tunnare än smörpapper! Det positiva med gårdagens resultat är ju att vi nu kan börja kolla på samtliga allsvenska lag och hitta en spelare eller två som skulle förstärka truppen!

Våran trupp är bland den bredaste i PL. Förstår inte riktigt vad du menar.   Men visst är det jobbigt med skador.  PL life. 

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse
Bangkok_Gooner wrote:
Fredin wrote:

Hur illa det än går i matcherna, så finns det en sak som får mig att svettas ännu mer än ett negativt slutresultat, och det är skador i truppen! Att se Kos eller Coq ligga ner och se genuint skadade ut får mig att svettas blod. Vår trupp är ju tunnare än smörpapper! Det positiva med gårdagens resultat är ju att vi nu kan börja kolla på samtliga allsvenska lag och hitta en spelare eller två som skulle förstärka truppen!

Våran trupp är bland den bredaste i PL. Förstår inte riktigt vad du menar.   Men visst är det jobbigt med skador.  PL life. 

Fråga Newcastle, 12 man på skadelistan nu.

Sidor