Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Dinamo Zagreb - Arsenal

308 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S

Vi slutar tvåa i gruppen och åker ut i åttondelen. Wenger gör någon panikvärvning i januari och får igång spelet efter jul så vi tillslut slutar trea eller fyra i ligan. Bara så vi kan köra samma race igen nästa år.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67

Jag vill inte se Giroud i en startelva innan jul. Det finns inget försvar för hur korkad han är.

edit: Iofs han kan lira i Kalle Anka Cup

Woodie
Bild för Woodie

Synd att Wenger blandade ihop ligacupen med champions vid laguttagningen... 

RWHP
Bild för RWHP

Vill bara bryta ihop, det här är fan pinsamt.. Går hellre med färskt nedpissade byxor på stan imorgon än en Arsenal tröja :(

King Henry #14

Glenn
Bild för Glenn
Woodie wrote:

Synd att Wenger blandade ihop ligacupen med champions vid laguttagningen... 

jag var inne på att vi inte tog matchen på tillräckligt allvar när jag såg elvan. Men tydligen måste våra professionella spelare vila efter 5 omgångar i ligan och klarar ej spela 2 matcher på en vecka. Tacka vet jag NHL, där kör de väl 5 matcher i veckan.

Nu hoppas jag verkligen att dessa vilade spelare visar sina extra krafter på lördag så denna match inte kastades bort i onödan.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
RWHP wrote:

Vill bara bryta ihop, det här är fan pinsamt.. Går hellre med färskt nedpissade byxor på stan imorgon än en Arsenal tröja :(

haha då är det illa

COYG

Tosse
Bild för Tosse

Skitupplägg inför helgens match mot Chelsea. Vi tappar spelet o självförtroendet o de sätter 4 bollar o får igång Diego Costa o Mourinhos självförtroende tillbaka. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Woodie wrote:

Synd att Wenger blandade ihop ligacupen med champions vid laguttagningen... 

jag var inne på att vi inte tog matchen på tillräckligt allvar när jag såg elvan. Men tydligen måste våra professionella spelare vila efter 5 omgångar i ligan och klarar ej spela 2 matcher på en vecka. Tacka vet jag NHL, där kör de väl 5 matcher i veckan.

Nu hoppas jag verkligen att dessa vilade spelare visar sina extra krafter på lördag så denna match inte kastades bort i onödan.

Man kunde ju annars lätt tror att vi lärt oss den läxan efter alla katastrofmatcher vi gjort mot svagare motstånd genom åren.

Sedan är det så frustrerande att Wenger än inte fattat hur viktigt det är att ha en viss nivå på truppen och bänken. Han envisas fortfarande med att Arteta är bra nog. Gibbs slängs in i en viktig cl-match. Vi saknar bra offensiva alternativ på bänken och slänger in Campbell som inte spelat i arsenal sedan finska vinterkriget känns det som. Givetvis bänkar han en världsmålvakt också bara för att.

Till Wenger: Spela skräpet i ligacupen och facupen. Sälj spelare som inte är bra nog för spel i pl och cl. Köp in spelare som är det. Ta varje match i pl och cl på största allvar och försök vinn till varje pris. Även om det betyder att du måste göra byten innan minut sextifem, anpassa taktik efter motstånd eller kanske till och med göra vissa taktiska justeringer under matchens gång. Och visa lite jäkla balls någon gång ibland, gubbjävel!

Så, nu kanske man kan somna.

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams

Word!

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:

Frågorna är många !

Kommer Zagreb ha en chans mot Özil-Sanchez-Cazorla-Oxen-Giroud ?

Kommer Arsenal hålla nollan ?

Kommer Debuschy dominera sin kant ?

Kommer Gibbs göra 2 assist och peta Monreal fr.o.m nu ?

Kommer Giorud göra ett nickmål igen ?

Kommer Walcott in vid minut 65-70 ?

Kommer Sanchez sparka sönder stolpen i frustration ?

Kommer det sluta 1-1 eller 1-2 till oss ?

Kommer Bangk*k (haha) skriva elaka saker till mig ?

Kommer Mickys och jag få skit om vi förlorar och vi skriver sanningen här på forumet ?

Hmmm, tänk om man hade svaren !

 

Heja Cech ! Vinn detta åt oss nuuuuuu. (Vet att Ospina står, blir utbytt efter15 min med skada)

 

Nähää du Österman.
Sålänge det är CL och matcherna startar 01:45 / 02:45 och jag inte är ledig dagen efter får ni gnälla i fred. :)
Såhär med facit i hand så känns det inte som jag missade mycket.
Kortfattat av det jag förstått via matchtråden...som äntligen är enorm igen! Bra Jobbat!
Giroud sämst, Wenger sämre än sämst, Özil jämnkass som vanligt repeat
För mycket roteringar, för lite roteringar repeat.
Stackars spelarna som är så urbota dumma att dom inte kan motivera sig utan att ha Klopp som manager repeat.

Kortfattat från Whoscored, Arsenalbloggar och twitter så var Giroud helt bakom flötet tätt följt av Oxen och sedan Arteta.
Underligt hur våra spelare kan vara såå ojämna...tänker främst på Oxen. Han har inte gjort mycket rätt sedan försäsongen.
Blir mer och mer förståligt varför Ramsey startar match efter match i PL... han är varken strålande eller urkass. 

Nu laddar vi om och ger igen på Chelsea i helgen!!
 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Wilshere borta minst 3 månader o BFG i bilolycka var nytt för mig

Ryktas att det var Wenger som körde samt att densamme saknar ett vettigt körkort.

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:
Woodie wrote:

Synd att Wenger blandade ihop ligacupen med champions vid laguttagningen... 

jag var inne på att vi inte tog matchen på tillräckligt allvar när jag såg elvan. Men tydligen måste våra professionella spelare vila efter 5 omgångar i ligan och klarar ej spela 2 matcher på en vecka. Tacka vet jag NHL, där kör de väl 5 matcher i veckan.

Nu hoppas jag verkligen att dessa vilade spelare visar sina extra krafter på lördag så denna match inte kastades bort i onödan.

förstår vad du menar men en NHL spelare kör på o ca 20-25min per match. 4 matcher i veckan blir ca 100min effektiva på plan. Resten vilar de i båset. En fotbollsspelare spelar 90min på en match, alltså blir det 180min effektivt i veckan så det lär vara jobbigare än för hockeyspelarna. Därför de kan ha back to back matxher men det finns inte i fotboll ;) 

Men annars: Sälja Wenger och Arteta i januari ! 

Mikel Arteta's game by numbers:

 

0 chances created

0 tackles won

0 aerial duels won

0 shots

0 crosses

 

Ineffective.

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW

Vilken jädra baksmälla att vakna upp till. Igårkväll var INTE OK.

200304382612073264790

Glenn
Bild för Glenn
Österman wrote:
Mickys wrote:
Woodie wrote:

Synd att Wenger blandade ihop ligacupen med champions vid laguttagningen... 

jag var inne på att vi inte tog matchen på tillräckligt allvar när jag såg elvan. Men tydligen måste våra professionella spelare vila efter 5 omgångar i ligan och klarar ej spela 2 matcher på en vecka. Tacka vet jag NHL, där kör de väl 5 matcher i veckan.

Nu hoppas jag verkligen att dessa vilade spelare visar sina extra krafter på lördag så denna match inte kastades bort i onödan.

förstår vad du menar men en NHL spelare kör på o ca 20-25min per match. 4 matcher i veckan blir ca 100min effektiva på plan. Resten vilar de i båset. En fotbollsspelare spelar 90min på en match, alltså blir det 180min effektivt i veckan så det lär vara jobbigare än för hockeyspelarna. Därför de kan ha back to back matxher men det finns inte i fotboll ;) 

Men annars: Sälja Wenger och Arteta i januari ! 

Mikel Arteta's game by numbers:

 

0 chances created

0 tackles won

0 aerial duels won

0 shots

0 crosses

 

Ineffective.

så en hockeyspelare lunkar på på samma sätt som en fotbollsspelare? Där är det maxinsats hela tiden. Tog Arteta t ex tre maxlöpningar på 90 min?

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:
Mickys wrote:
Woodie wrote:

Synd att Wenger blandade ihop ligacupen med champions vid laguttagningen... 

jag var inne på att vi inte tog matchen på tillräckligt allvar när jag såg elvan. Men tydligen måste våra professionella spelare vila efter 5 omgångar i ligan och klarar ej spela 2 matcher på en vecka. Tacka vet jag NHL, där kör de väl 5 matcher i veckan.

Nu hoppas jag verkligen att dessa vilade spelare visar sina extra krafter på lördag så denna match inte kastades bort i onödan.

Man kunde ju annars lätt tror att vi lärt oss den läxan efter alla katastrofmatcher vi gjort mot svagare motstånd genom åren.

Sedan är det så frustrerande att Wenger än inte fattat hur viktigt det är att ha en viss nivå på truppen och bänken. Han envisas fortfarande med att Arteta är bra nog. Gibbs slängs in i en viktig cl-match. Vi saknar bra offensiva alternativ på bänken och slänger in Campbell som inte spelat i arsenal sedan finska vinterkriget känns det som. Givetvis bänkar han en världsmålvakt också bara för att.

Till Wenger: Spela skräpet i ligacupen och facupen. Sälj spelare som inte är bra nog för spel i pl och cl. Köp in spelare som är det. Ta varje match i pl och cl på största allvar och försök vinn till varje pris. Även om det betyder att du måste göra byten innan minut sextifem, anpassa taktik efter motstånd eller kanske till och med göra vissa taktiska justeringer under matchens gång. Och visa lite jäkla balls någon gång ibland, gubbjävel!

Så, nu kanske man kan somna.

bra skrivet!

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Det tragiska som många skriver: Wenger lär sig aldrig och kommer aldrig lära sig. Oddset på att Mourinho o Chelski förnedrar oss på lördag sjunk till 1,00000001

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:

Frågorna är många !

Kommer Zagreb ha en chans mot Özil-Sanchez-Cazorla-Oxen-Giroud ?

Kommer Arsenal hålla nollan ?

Kommer Debuschy dominera sin kant ?

Kommer Gibbs göra 2 assist och peta Monreal fr.o.m nu ?

Kommer Giorud göra ett nickmål igen ?

Kommer Walcott in vid minut 65-70 ?

Kommer Sanchez sparka sönder stolpen i frustration ?

Kommer det sluta 1-1 eller 1-2 till oss ?

Kommer Bangk*k (haha) skriva elaka saker till mig ?

Kommer Mickys och jag få skit om vi förlorar och vi skriver sanningen här på forumet ?

Hmmm, tänk om man hade svaren !

 

Heja Cech ! Vinn detta åt oss nuuuuuu. (Vet att Ospina står, blir utbytt efter15 min med skada)

 

Nähää du Österman.
Sålänge det är CL och matcherna startar 01:45 / 02:45 och jag inte är ledig dagen efter får ni gnälla i fred. :)
Såhär med facit i hand så känns det inte som jag missade mycket.
Kortfattat av det jag förstått via matchtråden...som äntligen är enorm igen! Bra Jobbat!
Giroud sämst, Wenger sämre än sämst, Özil jämnkass som vanligt repeat
För mycket roteringar, för lite roteringar repeat.
Stackars spelarna som är så urbota dumma att dom inte kan motivera sig utan att ha Klopp som manager repeat.

Kortfattat från Whoscored, Arsenalbloggar och twitter så var Giroud helt bakom flötet tätt följt av Oxen och sedan Arteta.
Underligt hur våra spelare kan vara såå ojämna...tänker främst på Oxen. Han har inte gjort mycket rätt sedan försäsongen.
Blir mer och mer förståligt varför Ramsey startar match efter match i PL... han är varken strålande eller urkass. 

Nu laddar vi om och ger igen på Chelsea i helgen!!
 

Problemet med Oxen är ju att han inte kan spela försvarsspel och det håller ju inte om man vill bli en riktigt bra ymf(alternativet är att man har en fri roll & är befriad från defensiva  uppgifter), svårt att se honom ta en startplats i tuffare matcher om han inte rättar till det. Med Alexis på andra kanten blir helt enkelt laget för obalanserat. Att han hade en matchotränad Debuchy bakom sig gjorde ju inte saken bättre.

Coq får ofta assistera våra yb när vi inte kommit hem med yttermittfältarna vid defensiva omställningar men det klarade inte Arteta lika bra tycker jag. 

Ramsey fuskar också med det här till och från men han är ju smartare än Oxen när det gäller det defensiva arbetet.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Lugn grabbar si satan. Wenger vet vi kommer två, det ordnar sig och väl där slipper vi ju Bayern och får guldlottning och sedan bär de av till en kvartsfinal iår. Ingen katastrof alls resultatet igår. Katastrofinsats javisst och Giroud visar ju att han är som han är och att artetas lysande inhopp tidigare  var en engångsföretelse. Nu kör vi över Chelsea i helgen. Giroud kommer att starta och hänga två!

Jajo67
Bild för Jajo67
Roslund wrote:

Lugn grabbar si satan. Wenger vet vi kommer två, det ordnar sig och väl där slipper vi ju Bayern och får guldlottning och sedan bär de av till en kvartsfinal iår. Ingen katastrof alls resultatet igår. Katastrofinsats javisst och Giroud visar ju att han är som han är och att artetas lysande inhopp tidigare  var en engångsföretelse. Nu kör vi över Chelsea i helgen. Giroud kommer att starta och hänga två!

Startar Giroud är det ett skämt - självklart ska Walcott starta. Giroud ska inte tas ut i en startelva före jul - undantag Kalle Anka Cup. Inte nog med att Giroud var kass igår(vilket han inte var ensam om) men han är ju korkad också.

Jonas S
Bild för Jonas S
Jajo67 wrote:
Roslund wrote:

Lugn grabbar si satan. Wenger vet vi kommer två, det ordnar sig och väl där slipper vi ju Bayern och får guldlottning och sedan bär de av till en kvartsfinal iår. Ingen katastrof alls resultatet igår. Katastrofinsats javisst och Giroud visar ju att han är som han är och att artetas lysande inhopp tidigare  var en engångsföretelse. Nu kör vi över Chelsea i helgen. Giroud kommer att starta och hänga två!

Startar Giroud är det ett skämt - självklart ska Walcott starta. Giroud ska inte tas ut i en startelva före jul - undantag Kalle Anka Cup. Inte nog med att Giroud var kass igår(vilket han inte var ensam om) men han är ju korkad också.

Jag tror inte heller på Giroud mot Chelsea. Inte bara för att han verkar var i obalans för tillfället. Han verkar också ha svårt att göra något mot Chelseas biffiga backlinje. Men deras försvarare är långsamma och har haft problem med snabba forwards under den här säsongen. Där tror jag Walcott kan ställa till med en del problem. Speciellt då Chelsea måste gå för seger och förmodligen kommer trycka på en hel del.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Och jag som var så skadeglad i tisdags kväll när båda Manchesterlagen torskat. 

Woody
Bild för Woody

Såg ca 60 min. Usch så dåligt håller jag med om. Nu ska Wenger hudflängas, titta på melodifestivalen, äta pölsa i 2 veckor osv osv. Han tänkte fel på flera positioner men det är tjatigt med detta drev som alltid dyker upp. Arsenal får lura över Joakim von Anka. Sedan köper vi Guidetti, Bojan D, Bert Karlsson och Olle Jönsson i Lasse Stefanz. Rock on !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Pedro och Willian skadade så de slipper vi på lördag.

Lördag, tidig start, Arsenals form = 2-0 Chelsea ?!

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:

Pedro och Willian skadade så de slipper vi på lördag.

Lördag, tidig start, Arsenals form = 2-0 Chelsea ?!

Nu har jag sett matchen, jag tycker det var en ok insats.
Glöm inte att det viktigaste är inte att vinna...det är att deltaga och ha kul!!

Falcao borta också verkar det som, det är väl iofs ett minus. :)

 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:

Pedro och Willian skadade så de slipper vi på lördag.

Lördag, tidig start, Arsenals form = 2-0 Chelsea ?!

Nu har jag sett matchen, jag tycker det var en ok insats.
Glöm inte att det viktigaste är inte att vinna...det är att deltaga och ha kul!!

Falcao borta också verkar det som, det är väl iofs ett minus. :)

 

haha gur kan man ha kul om man inte vinner? ;D 

costa, Hazard och domaren fixar segern ska du se. Wenger säger efteråt "ja tykkör vy jode mukkit brö mötch, tö dä löööngt" 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:

Pedro och Willian skadade så de slipper vi på lördag.

Lördag, tidig start, Arsenals form = 2-0 Chelsea ?!

Nu har jag sett matchen, jag tycker det var en ok insats.
Glöm inte att det viktigaste är inte att vinna...det är att deltaga och ha kul!!

Falcao borta också verkar det som, det är väl iofs ett minus. :)

 

haha gur kan man ha kul om man inte vinner? ;D 

costa, Hazard och domaren fixar segern ska du se. Wenger säger efteråt "ja tykkör vy jode mukkit brö mötch, tö dä löööngt" 

Skämt å sido. Helkasst.
Men vi kan väl ändå besluta här och nu att du behåller hjälmen på.
Tror det kan behövas, för ditt och forumets bästa hahaha

 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:

Pedro och Willian skadade så de slipper vi på lördag.

Lördag, tidig start, Arsenals form = 2-0 Chelsea ?!

Nu har jag sett matchen, jag tycker det var en ok insats.
Glöm inte att det viktigaste är inte att vinna...det är att deltaga och ha kul!!

Falcao borta också verkar det som, det är väl iofs ett minus. :)

 

haha gur kan man ha kul om man inte vinner? ;D 

costa, Hazard och domaren fixar segern ska du se. Wenger säger efteråt "ja tykkör vy jode mukkit brö mötch, tö dä löööngt" 

Skämt å sido. Helkasst.
Men vi kan väl ändå besluta här och nu att du behåller hjälmen på.
Tror det kan behövas, för ditt och forumets bästa hahaha

 

Den sitter kvar tills vi vinner igen !

Och hoppas verkligen Cech får stå nästa match, kan inte kännas sådär jättekul att hålla nollan 3 raka matcher och sedan inte få stå i den finaste av alla tävlingar...

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:

Pedro och Willian skadade så de slipper vi på lördag.

Lördag, tidig start, Arsenals form = 2-0 Chelsea ?!

Nu har jag sett matchen, jag tycker det var en ok insats.
Glöm inte att det viktigaste är inte att vinna...det är att deltaga och ha kul!!

Falcao borta också verkar det som, det är väl iofs ett minus. :)

 

haha gur kan man ha kul om man inte vinner? ;D 

costa, Hazard och domaren fixar segern ska du se. Wenger säger efteråt "ja tykkör vy jode mukkit brö mötch, tö dä löööngt" 

Skämt å sido. Helkasst.
Men vi kan väl ändå besluta här och nu att du behåller hjälmen på.
Tror det kan behövas, för ditt och forumets bästa hahaha

 

Den sitter kvar tills vi vinner igen !

Och hoppas verkligen Cech får stå nästa match, kan inte kännas sådär jättekul att hålla nollan 3 raka matcher och sedan inte få stå i den finaste av alla tävlingar...

Ja det måste han göra. 

Förstår att Wenger ville rotera, men att rotera ut Cech i en CL match förstår jag inte.  

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Cech lär ju stå flertalet av matcherna i CL, men Ospina måste ju också få spela. Vi vet att han inte är en dålig målvakt, så jag ser inte riktigt problemet?

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Cech lär ju stå flertalet av matcherna i CL, men Ospina måste ju också få spela. Vi vet att han inte är en dålig målvakt, så jag ser inte riktigt problemet?

Tycker inte heller Ospina är dålig. 

Men ska vi nu satsa på ligan och CL så ska väl den bästa målvakten stå? 3 senaste nollorna och cech har väl haft 5 skott totalt mot sig? Han är inte direkt trött va?! 

Ospina kan stå alla matcher i FA-cupen och carlingcup, ev också om cech kommer in i en svacka och behöver ett break. Cech ska stå i ligan och i CL enligt mig. 

Vi värvade väl honom för att göra oss bättre?? 

Då ska vi väl inte spela med den målvakten vi redan hade förra året när vi spelar den första och viktiga CL matchen för i år?! 

Rotation är bra, men det ska göras i rätt matcher. Nu va det inte Ospinas fel att vi förlora, men rotationens tajming är lika kass som att sätta in Gibbs och Debuschy som inte har matchform i första CL matchen. 

Bara min åsikt! 

I år smäller det !

Sidor