Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Dinamo Zagreb - Arsenal

308 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sral
Bild för Sral

Vi är ju i samma situation som Chelsea i alla fall var innan Curtois skadade sig. Ospina och Begovic är båda väldigt bra målvakter, sedan finns det en självklar etta i Cech respektive Curtois. Självklart måste även andremålvakten få stå. Problemet var verkligen inte spelarna Wenger tog ut, det var ett motstånd som en elva av landslagsspelare ska klara av, och dessutom visa att de borde vara förstaval. Giroud, Debuchy, Gibbs och t om Arteta hade chansen att göra laguttagningen svår för Wenger. Jag tror att hela laget tog för lätt på uppgiften. Då ska både spelarna och Wenger ha en släng av sleven. Alltså, en gruppmatch i CL mot ett lag som alla tror hamnar sist i gruppen, då tycker jag att det är rotation mot rätt motstånd.

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Vi är ju i samma situation som Chelsea i alla fall var innan Curtois skadade sig. Ospina och Begovic är båda väldigt bra målvakter, sedan finns det en självklar etta i Cech respektive Curtois. Självklart måste även andremålvakten få stå. Problemet var verkligen inte spelarna Wenger tog ut, det var ett motstånd som en elva av landslagsspelare ska klara av, och dessutom visa att de borde vara förstaval. Giroud, Debuchy, Gibbs och t om Arteta hade chansen att göra laguttagningen svår för Wenger. Jag tror att hela laget tog för lätt på uppgiften. Då ska både spelarna och Wenger ha en släng av sleven. Alltså, en gruppmatch i CL mot ett lag som alla tror hamnar sist i gruppen, då tycker jag att det är rotation mot rätt motstånd.

Det tragiska är ju att vi sett detta för många gånger, att man tar för lätt på uppgiften. Håller med om att vi borde vunnit denna ändå och med tanke på hur många "minor" det här laget gått på är det ju obegripligt att de kan få för sig att underskatta någon motståndare.

Sral
Bild för Sral

Ja, det håller jag med om. Men då är problemet också större än att man kan hitta en enskild syndabock. Det går inte att hänga ut Giroud, inte ens Wenger ska själv bära hundhuvudet här. Alla ska göra det. Som sagt, om Giroud, Gibbs, Arteta och Debuchy får chansen från start gäller det ju för dem att komma laddade till tänderna, att visa att DE ska vara förstaval, så att Wenger får svårare att ta ut en given startelva. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Det går alltid att peka på tränaren för han har ansvaret för vilka som spelar, hur de är tränade , hur de ska jobba på plan och få de taggade och laddade inför en match. 

Kan inte förstå hur en tränare kan slippa kritik efter denna match, ingenting va bra spelmässigt och resultatet ännu sämre. 

Bara i Arsenal kan en tränare komma undan, och det har han lyckats med i 10år nu. 

Snälla byt ut han innan det är för sent !

Tränaren får aldrig bli större än klubben, gamla meriter är ingen egenskap som hjälper framtiden!

Vissa fans envisas med "näääästa år" när varje säsong är avslutat. Inför säsongen "i år då händer det". Naivt och väldigt blinda supportrar. Måste granska spelarmaterialet och tränaren innan man kan kan vara realistiskt och tro på framgång med detta lag. 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Wenger ska inte slippa kritik, absolut inte. Det var inte så jag menade. Men han ska inte själv få skulden här, och jag tror inte att ett tränarbyte magiskt löser de problem vi har. Hade det varit så enkelt hade Tottenham alltid slagits om titeln, eller hur? 

B-G
Bild för B-G

Nä men vafan precis. 
Wenger är väl den som fått mest kritik efter denna match?
Så slippa undan vet jag inte vart du får ifrån.
Hade vi slängt in U21 laget tror jag dom hade gjort bättre ifrån sig...med eller utan tränare på bänken.
Våra spelare är för lata och bekväma, tror dock inte dom är så pass dum i huvudet att dom glömmer sin fotbollsgrund.
Bortskämda IG brats. 

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse

Jag håller helt och hållet med "Champagne Charlie": http://www.skysports.com/football/news/11670/9993808/arsenal-players-to-...

B-G
Bild för B-G
Tosse wrote:

Jag håller helt och hållet med "Champagne Charlie": http://www.skysports.com/football/news/11670/9993808/arsenal-players-to-...

Nåja, du håller med mig. 
Jag sa det före Charlie ;) 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:

Nä men vafan precis. 
Wenger är väl den som fått mest kritik efter denna match?
Så slippa undan vet jag inte vart du får ifrån.
Hade vi slängt in U21 laget tror jag dom hade gjort bättre ifrån sig...med eller utan tränare på bänken.
Våra spelare är för lata och bekväma, tror dock inte dom är så pass dum i huvudet att dom glömmer sin fotbollsgrund.
Bortskämda IG brats. 

Med komma undan i inlägget menade jag inte en sida i aftonbladet av någon rookie till författare.

Jag pratar lite större som att komma undan med att han kan misslyckas hur många ggr och år som helst, han sitter stensäkert kvar på tronen ändå. Jag säger inte att en annan tränare = bara segrar. (Hallå tror ni verkligen det själva?)

Utan jag menar huuuuuuur många ååååår och chanser ska gubben få ? Nuff is Nuff, det går att skylla på domaren eller att Giroud hade otur eller att spelarna hade solen i ögonen, fakta kvarstår, RESULTATET är det enda som räknas. Och det har inte Wenger levererat under de senaste 10 åren. 2 FA-cup titlar är ju skitkul för B-laget att vifta med men hallå, detta är Arsenal! Vi ska fira ligatitlar och CL finaler, inte slå oss för bröstet med en plasttrofé och säga "titta, Wenger kan fortfarande" och sedan skriva på 3 nya år med han.

Nej jag skäms faktiskt över våran tränare, INTE laget. Det verkar bara vara andra lags fans som inser hur nergången han är som tränare, medans 51% av Arsenals fans fortsätter säga att han är en av de bästa i världen och han får fortsätta. 
Hur kasst det än går för Arsenal så kommer jag alltid heja på dom så försök inte vrida om mina ord nu ;)

Jag tycker vi ska ta in Kloppy så fort som möjligheten finns, och ge han 2år att forma det laget han vill ha och den uppställning han vill spela med. Bytet måste ske inom sin tid iaf, varför vänta tills vi tappar våran 4:e plats och försvåra för nästa manager att ragga spelare?

När jag frågar mina United, Tottenham, Liverpool, Everton, W.Brom, Fulham, Chelseakompisar om de vill ha Wenger så är alla ense, ALDRIG I LIVET svarar samtliga. Arsenalfans är förblindade av vad han uträttade för 12 år sedan och innan det.

Res en staty och låt oss minnas honom som managern han va förr, ist för att det ska gå utför sista åren och tappa våran VIP-kort till "the big 4" gänget.  

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW
Österman wrote:

När jag frågar mina United, Tottenham, Liverpool, Everton, W.Brom, Fulham, Chelseakompisar om de vill ha Wenger så är alla ense, ALDRIG I LIVET svarar samtliga. Arsenalfans är förblindade av vad han uträttade för 12 år sedan och innan det.

 

Intressant, utan att gå in på diskussionen i övrigt om Wengers kompetens, så tror jag inte att en endaste sportdirektör utanför topp6 + Spurs hade tackat nej till Wenger.

Hade DU tackat nej till Ferguson?

Om nej, beroende på kompetens eller personligt förakt? 

200304382612073264790

Sral
Bild för Sral

Ja, vi är Arsenal. Hur många finaler i CL har vi egentligen att stoltsera med? När vann vi egentligen ligan två år i rad eller mer? Hur har FA-cupen plötsligt blivit något att fnysa åt? När blev det en plasttrofé? Tio år utan titlar är inte kul för en klubb som Arsenal, men då måste vi också väga in att man hade en ekonomi som gjorde att vi var tvungna att sälja våra bästa spelare varje år, och då tvivlar jag att någon annan tränare hade lyckats med det Wenger lyckades med. Klart att det är jobbigt att vi inte har vunnit ligan på länge, men när har vi någonsin varit så framgångsrika att vi kan fira ligatitlar på löpande band? Vi är Arsenal, inte Manchester United. Hur mycket vi än skulle önska annorlunda så behöver vi någonstans vara lite realistiska också. FA-cupen en "plasttrofé"...bah!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
mangeW wrote:
Österman wrote:

När jag frågar mina United, Tottenham, Liverpool, Everton, W.Brom, Fulham, Chelseakompisar om de vill ha Wenger så är alla ense, ALDRIG I LIVET svarar samtliga. Arsenalfans är förblindade av vad han uträttade för 12 år sedan och innan det.

 

Intressant, utan att gå in på diskussionen i övrigt om Wengers kompetens, så tror jag inte att en endaste sportdirektör utanför topp6 + Spurs hade tackat nej till Wenger.

Hade DU tackat nej till Ferguson?

Om nej, beroende på kompetens eller personligt förakt? 

Jag hade inte tackat nej till Ferguson. 

Han bevisade ju säsong efter säsong att han va världens bästa! 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Ja, vi är Arsenal. Hur många finaler i CL har vi egentligen att stoltsera med? När vann vi egentligen ligan två år i rad eller mer? Hur har FA-cupen plötsligt blivit något att fnysa åt? När blev det en plasttrofé? Tio år utan titlar är inte kul för en klubb som Arsenal, men då måste vi också väga in att man hade en ekonomi som gjorde att vi var tvungna att sälja våra bästa spelare varje år, och då tvivlar jag att någon annan tränare hade lyckats med det Wenger lyckades med. Klart att det är jobbigt att vi inte har vunnit ligan på länge, men när har vi någonsin varit så framgångsrika att vi kan fira ligatitlar på löpande band? Vi är Arsenal, inte Manchester United. Hur mycket vi än skulle önska annorlunda så behöver vi någonstans vara lite realistiska också. FA-cupen en "plasttrofé"...bah!

Ja jag räknar in Fa cupen som en plasttrofé pga den börjar med C-laget. (Bänknötare och talanger) när vi sedan kommer till kvarten kommer B-laget in. När det är semi och final ja då ställer vi bästa laget på plan. Alltså spelar vårat A-lag 2-3 matcher och vinner en pokal, är det något att skryta med? Njaaaaa. 

Säger inte att en pokal inte är värt något, men säger man "haaaa vi tog en titel i år" så får man snabbt "hahaha ja den där lilla 2matchers turneringen" tillbaka av andra fans. Inse, den har tappat i prestige. Legendarisk men ingen storklubb ser det som ett mål när säsongen börjar. 

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW
Österman wrote:
mangeW wrote:
Österman wrote:

När jag frågar mina United, Tottenham, Liverpool, Everton, W.Brom, Fulham, Chelseakompisar om de vill ha Wenger så är alla ense, ALDRIG I LIVET svarar samtliga. Arsenalfans är förblindade av vad han uträttade för 12 år sedan och innan det.

 

Intressant, utan att gå in på diskussionen i övrigt om Wengers kompetens, så tror jag inte att en endaste sportdirektör utanför topp6 + Spurs hade tackat nej till Wenger.

Hade DU tackat nej till Ferguson?

Om nej, beroende på kompetens eller personligt förakt? 

Jag hade inte tackat nej till Ferguson. 

Han bevisade ju säsong efter säsong att han va världens bästa! 

Precis, tror andra resonerar likartat gällande Wenger.

200304382612073264790

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
mangeW wrote:
Österman wrote:
mangeW wrote:
Österman wrote:

När jag frågar mina United, Tottenham, Liverpool, Everton, W.Brom, Fulham, Chelseakompisar om de vill ha Wenger så är alla ense, ALDRIG I LIVET svarar samtliga. Arsenalfans är förblindade av vad han uträttade för 12 år sedan och innan det.

 

Intressant, utan att gå in på diskussionen i övrigt om Wengers kompetens, så tror jag inte att en endaste sportdirektör utanför topp6 + Spurs hade tackat nej till Wenger.

Hade DU tackat nej till Ferguson?

Om nej, beroende på kompetens eller personligt förakt? 

Jag hade inte tackat nej till Ferguson. 

Han bevisade ju säsong efter säsong att han va världens bästa! 

Precis, tror andra resonerar likartat gällande Wenger.

Hur har Wenger visat att han är en av världens bästa de senaste 10 åren? 

Forumet är nästan överens om att han är bedrövlig matchcoach, vart är han världsklass så det väger upp ?

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW
Österman wrote:
mangeW wrote:
Österman wrote:
mangeW wrote:
Österman wrote:

När jag frågar mina United, Tottenham, Liverpool, Everton, W.Brom, Fulham, Chelseakompisar om de vill ha Wenger så är alla ense, ALDRIG I LIVET svarar samtliga. Arsenalfans är förblindade av vad han uträttade för 12 år sedan och innan det.

 

Intressant, utan att gå in på diskussionen i övrigt om Wengers kompetens, så tror jag inte att en endaste sportdirektör utanför topp6 + Spurs hade tackat nej till Wenger.

Hade DU tackat nej till Ferguson?

Om nej, beroende på kompetens eller personligt förakt? 

Jag hade inte tackat nej till Ferguson. 

Han bevisade ju säsong efter säsong att han va världens bästa! 

Precis, tror andra resonerar likartat gällande Wenger.

Hur har Wenger visat att han är en av världens bästa de senaste 10 åren? 

Forumet är nästan överens om att han är bedrövlig matchcoach, vart är han världsklass så det väger upp ?

Han kan sälja av lagets stora stjärnor och ändå bibehålla samma sportsliga resultat. Något som visat sig vara extremt svårt för lagen som inte ägs av personer med oändliga ekonomiska resurser, därav jag ovan utelämnade topplagen. 

Tydligaste exemplen; Pool med/utan Suarez och Spurs med/utan Bale. Finns säkerligen fler exempel längre ned i tabellen, men mitt fotbollsintresse sträcker sig inte långt utanför norra London.

I övrigt håller jag med om matchcoachandet.

Värlsklass tror jag han främst är i sin status/erfarenhet (PL+CL)/talangutveckling, egenskaper som gör honom oerhört eftertraktad. Fler klubbar vill prioriters långsiktigt med arenabygge/renovering.

Nevertheless, inget sagt om min åsikt om hans dragningskraft i vår klubbs framtid. Are you with me? 

200304382612073264790

Sral
Bild för Sral
Österman wrote:
Sral wrote:

Ja, vi är Arsenal. Hur många finaler i CL har vi egentligen att stoltsera med? När vann vi egentligen ligan två år i rad eller mer? Hur har FA-cupen plötsligt blivit något att fnysa åt? När blev det en plasttrofé? Tio år utan titlar är inte kul för en klubb som Arsenal, men då måste vi också väga in att man hade en ekonomi som gjorde att vi var tvungna att sälja våra bästa spelare varje år, och då tvivlar jag att någon annan tränare hade lyckats med det Wenger lyckades med. Klart att det är jobbigt att vi inte har vunnit ligan på länge, men när har vi någonsin varit så framgångsrika att vi kan fira ligatitlar på löpande band? Vi är Arsenal, inte Manchester United. Hur mycket vi än skulle önska annorlunda så behöver vi någonstans vara lite realistiska också. FA-cupen en "plasttrofé"...bah!

Ja jag räknar in Fa cupen som en plasttrofé pga den börjar med C-laget. (Bänknötare och talanger) när vi sedan kommer till kvarten kommer B-laget in. När det är semi och final ja då ställer vi bästa laget på plan. Alltså spelar vårat A-lag 2-3 matcher och vinner en pokal, är det något att skryta med? Njaaaaa. 

Säger inte att en pokal inte är värt något, men säger man "haaaa vi tog en titel i år" så får man snabbt "hahaha ja den där lilla 2matchers turneringen" tillbaka av andra fans. Inse, den har tappat i prestige. Legendarisk men ingen storklubb ser det som ett mål när säsongen börjar. 

Det beror ju också på vilka vi möter. När vi vann FA-cupen 2013-14 och fick spela mot Tottenham och Liverpool tidigt, då ställde vi upp med A-laget. Samma när vi slog United i kvartsfinalen. Självklart är FA-cupen inte en ligatitel eller Champions League, men bara därför är den inte heller plast. Det är en trofé som har prestige. Det är väl typiskt Arsenal-fans att först törsta efter en trofé i tio år (vilken som helst, bara vi bryter trenden, sa väl i stort sett alla under den här tiden), men när vi väl VINNER troféer, då är de plast och Wenger är skit. Självklart har storklubbarna som mål att först och främst vinna ligan, men det är inte som att man fnyser över FA-cupen heller.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:
Österman wrote:
Sral wrote:

Ja, vi är Arsenal. Hur många finaler i CL har vi egentligen att stoltsera med? När vann vi egentligen ligan två år i rad eller mer? Hur har FA-cupen plötsligt blivit något att fnysa åt? När blev det en plasttrofé? Tio år utan titlar är inte kul för en klubb som Arsenal, men då måste vi också väga in att man hade en ekonomi som gjorde att vi var tvungna att sälja våra bästa spelare varje år, och då tvivlar jag att någon annan tränare hade lyckats med det Wenger lyckades med. Klart att det är jobbigt att vi inte har vunnit ligan på länge, men när har vi någonsin varit så framgångsrika att vi kan fira ligatitlar på löpande band? Vi är Arsenal, inte Manchester United. Hur mycket vi än skulle önska annorlunda så behöver vi någonstans vara lite realistiska också. FA-cupen en "plasttrofé"...bah!

Ja jag räknar in Fa cupen som en plasttrofé pga den börjar med C-laget. (Bänknötare och talanger) när vi sedan kommer till kvarten kommer B-laget in. När det är semi och final ja då ställer vi bästa laget på plan. Alltså spelar vårat A-lag 2-3 matcher och vinner en pokal, är det något att skryta med? Njaaaaa. 

Säger inte att en pokal inte är värt något, men säger man "haaaa vi tog en titel i år" så får man snabbt "hahaha ja den där lilla 2matchers turneringen" tillbaka av andra fans. Inse, den har tappat i prestige. Legendarisk men ingen storklubb ser det som ett mål när säsongen börjar. 

Det beror ju också på vilka vi möter. När vi vann FA-cupen 2013-14 och fick spela mot Tottenham och Liverpool tidigt, då ställde vi upp med A-laget. Samma när vi slog United i kvartsfinalen. Självklart är FA-cupen inte en ligatitel eller Champions League, men bara därför är den inte heller plast. Det är en trofé som har prestige. Det är väl typiskt Arsenal-fans att först törsta efter en trofé i tio år (vilken som helst, bara vi bryter trenden, sa väl i stort sett alla under den här tiden), men när vi väl VINNER troféer, då är de plast och Wenger är skit. Självklart har storklubbarna som mål att först och främst vinna ligan, men det är inte som att man fnyser över FA-cupen heller.

Jasså fnyser inte fansen åt fa cupen? 

Chelsea vinner den och det kommer 20.000 fans och firar, Arsebal vinner och det kommer typ 150.000 fans. Säger väl att vi värderar den högre än andra lag..... 

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW

Det säger bara att LONDON IS RED!

200304382612073264790

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
mangeW wrote:

Det säger bara att LONDON IS RED!

ja vi har mera fans i London men det säger inte hela sanningen om dom siffrorna o det vet ni ;)

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW
Österman wrote:
mangeW wrote:

Det säger bara att LONDON IS RED!

ja vi har mera fans i London men det säger inte hela sanningen om dom siffrorna o det vet ni ;)

Japp, vi är riktiga fans i vått o torrt, till skillnad från nya klubbar såsom FC Roman.  

200304382612073264790

Sral
Bild för Sral

Precis. Det säger mer om fansen. Det kom väl fler Gooners och firade FA-cupen än när Chelsea vann Champions League och när de vann ligan förra säsongen också? När vi gick tillbaka till hotellet efter 4-1-segern mot Liverpool i april möttes vi av mängder av glada tillrop. :-)

London is indeed red. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Precis. Det säger mer om fansen. Det kom väl fler Gooners och firade FA-cupen än när Chelsea vann Champions League och när de vann ligan förra säsongen också? När vi gick tillbaka till hotellet efter 4-1-segern mot Liverpool i april möttes vi av mängder av glada tillrop. :-)

London is indeed red. 

Håller med om det, men jag ser lite längre än näsan och förstår också att Arsenalfansen värderar FA-cupen lika högt som andra lag värderar cl vinster. Där är skillnaden på ambitioner och hur man ser på de olika cuperna. Arsenalfans firar FA-cupen som ett VM-guld .... 

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S
Österman wrote:
Sral wrote:

Precis. Det säger mer om fansen. Det kom väl fler Gooners och firade FA-cupen än när Chelsea vann Champions League och när de vann ligan förra säsongen också? När vi gick tillbaka till hotellet efter 4-1-segern mot Liverpool i april möttes vi av mängder av glada tillrop. :-)

London is indeed red. 

Håller med om det, men jag ser lite längre än näsan och förstår också att Arsenalfansen värderar FA-cupen lika högt som andra lag värderar cl vinster. Där är skillnaden på ambitioner och hur man ser på de olika cuperna. Arsenalfans firar FA-cupen som ett VM-guld .... 

Om du stöttar en klubb som vinner CL varannat år så kanske en cuptitel känns rätt standard. Men vi har aldrig vunnit CL och ligan var ett bra tag sedan. Så varför inte fira de titlar vi vinner?

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Hur ofta har Chelsea vunnit CL? Och är deras fans, trots en del titlar på senare år, verkligen bortskämda med att vinna ligan? Snacka om plast i så fall. Hoppas aldrig Gooners känner så. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Hur ofta har Chelsea vunnit CL? Och är deras fans, trots en del titlar på senare år, verkligen bortskämda med att vinna ligan? Snacka om plast i så fall. Hoppas aldrig Gooners känner så. 

Jag hoppas vi känner så angående FA-cupen. Det betyder ju att vi antingen vunnit ligan eller cl. Men visst, du får föredra FA-cupen om du vill, jag siktar högre än så. 

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW
Österman wrote:
Sral wrote:

Hur ofta har Chelsea vunnit CL? Och är deras fans, trots en del titlar på senare år, verkligen bortskämda med att vinna ligan? Snacka om plast i så fall. Hoppas aldrig Gooners känner så. 

Jag hoppas vi känner så angående FA-cupen. Det betyder ju att vi antingen vunnit ligan eller cl. Men visst, du får föredra FA-cupen om du vill, jag siktar högre än så. 

Fast DU känner ju så, och vi har inte vunnit CL/PL de senaste två. Så hur ska du ha det? 

200304382612073264790

mangeW
Bild för mangeW
Österman wrote:
Sral wrote:

Precis. Det säger mer om fansen. Det kom väl fler Gooners och firade FA-cupen än när Chelsea vann Champions League och när de vann ligan förra säsongen också? När vi gick tillbaka till hotellet efter 4-1-segern mot Liverpool i april möttes vi av mängder av glada tillrop. :-)

London is indeed red. 

Håller med om det, men jag ser lite längre än näsan och förstår också att Arsenalfansen värderar FA-cupen lika högt som andra lag värderar cl vinster. Där är skillnaden på ambitioner och hur man ser på de olika cuperna. Arsenalfans firar FA-cupen som ett VM-guld .... 

Källa? Helt missat fenomenet FA=VM. 

200304382612073264790

George Adams
Bild för George Adams

FA cupen är FA-cupen. Arsenal är helt klart populära i stora delar av London. Men det är i mina ögon beroende på att den "nya generationen" fotbollsfans går efter framgång och "flärd"i stället för historia eller var man bor osv. Annat va det för 30 år sedan. Då gällde det F-n i mej att hoppa på rätt buss och inte hamna i "bubbelland"

I frågan om Fergie vs Wenger håller jag med Österman.  Där står sig AW slätt, helt klart. 

mangeW
Bild för mangeW
George Adams wrote:

FA cupen är FA-cupen. Arsenal är helt klart populära i stora delar av London. Men det är i mina ögon beroende på att den "nya generationen" fotbollsfans går efter framgång och "flärd"i stället för historia eller var man bor osv. Annat va det för 30 år sedan. Då gällde det F-n i mej att hoppa på rätt buss och inte hamna i "bubbelland"

I frågan om Fergie vs Wenger håller jag med Österman.  Där står sig AW slätt, helt klart. 

Diskussionen är missförstådd där ni anti-Wengerer verkar vilja ha ner honom till jagvetintevilken nivå. Wenger är attraktiv för andra klubbar. That's it. Utan att säga något om hans framtid/nutid i vår klubb nu. 

Samma gäller anti-Özil o anti-Giroud. De är inte bäst i världen, heller inte sämst. 

 

200304382612073264790

Sidor