Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Chelsea - Arsenal 19/9

455 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Finnen
Bild för Finnen
Chelsea - Arsenal 19/9

Jadu, efter kvällens skitmatch (såg iofs bara första halvlek) så blir inte detta så lätt. Vi såg till att köra ner självförtroendet i botten medan ett Chelsea som gått tungt i ligan vann väldigt enkelt med ett skitmotstånd med 4-0.

Nöjd med ett kryss....

B-G
Bild för B-G

Tänk positivt.  

Verkar som att vi slipper Pedro, William och Falcao utöver Courtois. 

Länge sedan Chelsea låg över oss i skadetabellen. Gött :)

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi brukar ju lyfta oss efter våra misslyckanden. Jag tror vi kan fixa ett kryss med tanke på Chelseas svaga form. Men en seger känns rätt avlägsen med tanke på hur svårt vi verkar ha att göra mål. Vi kommer förmodligen inte få mer än ett fåtal chanser mot Chelsea.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                    Cech

Bellerin   Gabriel  Koscielny  Monreal

             Coquelin    Cazorla

Ramsey            Özil             Sanchez

                     Walcott

Möjligen BFG mot Gabriel beroende på tänket men annars given startelva!

Kryss klart godkänt såhär på förhand!

AFC

jback
Bild för jback

Så länge Giroud och Debuchy inte startar så vågar jag hoppas på i alla fall ett kryss.

Sral
Bild för Sral
Jonas S wrote:

Vi brukar ju lyfta oss efter våra misslyckanden. Jag tror vi kan fixa ett kryss med tanke på Chelseas svaga form. Men en seger känns rätt avlägsen med tanke på hur svårt vi verkar ha att göra mål. Vi kommer förmodligen inte få mer än ett fåtal chanser mot Chelsea.

Word på det här. Vi brukar nästan alltid lyfta oss direkt efter ett misslyckande. Samtidigt är Chelsea borta en oerhört svår uppgift, så jag hoppas VERKLIGEN inte att vi anfaller huvudlöst. Spela med Walcott på topp, parkera bussen, låt Coq och Gabriel stå för tuffheten och hoppas på något kontringsmål.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Sral wrote:
Jonas S wrote:

Vi brukar ju lyfta oss efter våra misslyckanden. Jag tror vi kan fixa ett kryss med tanke på Chelseas svaga form. Men en seger känns rätt avlägsen med tanke på hur svårt vi verkar ha att göra mål. Vi kommer förmodligen inte få mer än ett fåtal chanser mot Chelsea.

Word på det här. Vi brukar nästan alltid lyfta oss direkt efter ett misslyckande. Samtidigt är Chelsea borta en oerhört svår uppgift, så jag hoppas VERKLIGEN inte att vi anfaller huvudlöst. Spela med Walcott på topp, parkera bussen, låt Coq och Gabriel stå för tuffheten och hoppas på något kontringsmål.

Precis. Mourinho är mer desperat än oss!

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:
Jonas S wrote:

Vi brukar ju lyfta oss efter våra misslyckanden. Jag tror vi kan fixa ett kryss med tanke på Chelseas svaga form. Men en seger känns rätt avlägsen med tanke på hur svårt vi verkar ha att göra mål. Vi kommer förmodligen inte få mer än ett fåtal chanser mot Chelsea.

Word på det här. Vi brukar nästan alltid lyfta oss direkt efter ett misslyckande. Samtidigt är Chelsea borta en oerhört svår uppgift, så jag hoppas VERKLIGEN inte att vi anfaller huvudlöst. Spela med Walcott på topp, parkera bussen, låt Coq och Gabriel stå för tuffheten och hoppas på något kontringsmål.

Japp vill absolut inte se oss stå och handbollsdutta framför att lågt försvarande Chelsea som bara väntar på att straffa oss med kontringar när vi slår en kass sidledspassning - det vore att spela Mourinho rätt i händerna. Ett mer rakt anfallsspel och inget fuskande i denfensiven.

Sral
Bild för Sral

Har inte sett så mycket av Chelsea i år, men har fått intrycket av att de har problem med försvaret? Mourinho verkar inte lita fullt ut på Terry och Cahill, och Zouma menar vissa inte är helt redo än. Det kanske finns chanser att kontra bort dem?

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Har inte sett så mycket av Chelsea i år, men har fått intrycket av att de har problem med försvaret? Mourinho verkar inte lita fullt ut på Terry och Cahill, och Zouma menar vissa inte är helt redo än. Det kanske finns chanser att kontra bort dem?

Har sett lite av dem och de har haft problem med snabba forwards - mb + Ivanovich har inte imponerat. Ju mer statiskt det blir desto bättre för dem. Om vi sätter upp tempot och kommer med fart så tror jag de kommer få det jobbigt men oavsett det kommer vi nog inte få så många chanser så det gäller nog att förvalta dem vi får.

Vicious
Bild för Vicious

Sätter Wenger Oxen att möta Ivanovic så går vi därifrån med 3 poäng. Så enkelt är det.

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S
Vicious91 wrote:

Sätter Wenger Oxen att möta Ivanovic så går vi därifrån med 3 poäng. Så enkelt är det.

Ivanovic kan ju få möta Alexis på sin kant vilket skulle vara riktigt fint. Men jag misstänker att Mourinho bänkar Ivanovic och stoppar in Azpilicueta där istället. Azpilicueta specialitet är ju man mot man.

Be excited!

mangeW
Bild för mangeW

Är helt övertygad om att Wenger planerade ett mindre bra resultat i CL för att få ett rejält bounceback mot Chelsea som svävar i ovishet när de blandar o ger i CL o PL. Enligt beräkning har vi råd med poängtapp och fokus på platsen bakom Tysklands giganter. Hade vi svävat på moln efter Zagreb hade vi blivit bitna i svansen på Stamford.

Genialiskt, vilken kille!

Bring it Västerkvinnan o Finskan ;)

200304382612073264790

mangeW
Bild för mangeW

Ser gärna något överraskande i startelvan, tänker:

       Alexis

Walcott Özil Ramsey

    Cazorla Coq

Inhopp av Oxen alt. Giroud. Ramsey o Walcott får ta vilken kant de vill.

200304382612073264790

Jonas S
Bild för Jonas S

Det känns som vår elva tar ut sig själv. Men den här vill jag se imorgon:

Cech; Bellerin Gabriel Kos Monreal; Cazorla Coq; Ramsey Özil Alexis; Walcott

Gabriel har gjort det riktigt bra och jag ser gärna att han skaver lite extra på Costas hälsenor. Gabriel känns som en spelare som faktiskt kan trivas mot Chelsea. Och de spelarna växer inte på träd i Arsenal.

Coq och Cazorla känns som 100% givna.

På mittfältet tycker jag att Alexis och Özil är våra bästa alternativ även om Özil haft det otroligt svårt mot Chelsea. Mourinho verkar veta exakt hur han eliminerar Özil. Men där skall ju Wengers taktiska hjärnceller spotta ur sig en masterplan :)

Jag känner mig mest bekväm med Ramsey även om Ox är ett alternativ. Problemet med Ox är hans tendens att göra fel misstag vid exakt fel tillfälle. Och jag tro det skulle spela Mourinhos lag rakt i händerna. Ramsey är smartare, tryggare och ger oss bättre balans. Med Bellerin får vi bra fart på den kanten ändå.

Walcott känns rätt given med tanke på Girouds psykbryt och Chelseas formodligen rätt gubbiga backlinje. Nu tror jag Mourinho kommer spela Azpilicueta, Cahill, Zuma och kanske även Rahman får fortsatt förtroende. Men det är inte samma, stabila backlinje som vi såg förra säsongen. De kan få problem med Walcotts fart.

Många verkar tro att Chelsea kommer köra för fullt för seger. Jag tror att Mourinho kommer spela exakt så som han brukar spela mot Wenger. Defensivt, avvaktande för att försöka skapa omställningar för det första målet. Efter det kan han styra matchen som hans lag alltid är bra på. Han vet att chanserna normalt sett kommer mot Arsenal. Jag tror inte han vågar satsa på en överkörning (6-0 matchen) med tanke på svag form och Arsenals förhållandevis starka lag.

Om vi vill vinna gäller det att vi lärt oss av tidigare möten. Står rätt, gör rätt och att vi gör en lika bra match som vi gjorde på Ethiad förra säsongen. Chelsea är, precis som City var förra säsongen, mitt i en sämre period. Så möjligheten finns att faktiskt göra något på Stanford Bridge den här gången.

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
mangeW wrote:

Är helt övertygad om att Wenger planerade ett mindre bra resultat i CL för att få ett rejält bounceback mot Chelsea som svävar i ovishet när de blandar o ger i CL o PL. Enligt beräkning har vi råd med poängtapp och fokus på platsen bakom Tysklands giganter. Hade vi svävat på moln efter Zagreb hade vi blivit bitna i svansen på Stamford.

Genialiskt, vilken kille!

Bring it Västerkvinnan o Finskan ;)

Haha första gången man kallas så :D

Jag håller med någon tidigare analys. Spelar vi som vi SKA med bollen snabbt ut på kanten ocg full fart framåt med 1mot1 utmaningar + folk som fyller på i straffområdet så kan det bli en rolig eftermiddag. Men ska vi fortsätta att köra i 180km/h fram till straffområdet för att sedan dra i handbromsen och passa 38 passningar i sidled så är det chelsea som kontrar sönder oss.

Hellre 20 bortkastade crossar bakom backlinjen än 75% bollinnehav utanför straffområdet utan avslut !

Vi måste våga, annars går det aldrig.

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW
Österman wrote:
mangeW wrote:

Är helt övertygad om att Wenger planerade ett mindre bra resultat i CL för att få ett rejält bounceback mot Chelsea som svävar i ovishet när de blandar o ger i CL o PL. Enligt beräkning har vi råd med poängtapp och fokus på platsen bakom Tysklands giganter. Hade vi svävat på moln efter Zagreb hade vi blivit bitna i svansen på Stamford.

Genialiskt, vilken kille!

Bring it Västerkvinnan o Finskan ;)

Haha första gången man kallas så :D

Jag håller med någon tidigare analys. Spelar vi som vi SKA med bollen snabbt ut på kanten ocg full fart framåt med 1mot1 utmaningar + folk som fyller på i straffområdet så kan det bli en rolig eftermiddag. Men ska vi fortsätta att köra i 180km/h fram till straffområdet för att sedan dra i handbromsen och passa 38 passningar i sidled så är det chelsea som kontrar sönder oss.

Hellre 20 bortkastade crossar bakom backlinjen än 75% bollinnehav utanför straffområdet utan avslut !

Vi måste våga, annars går det aldrig.

Det är det som är det luriga i dagens Arsenal. Vi är väl överens om att DET DÄR finns där, nånstans. Men vi får ju aldrig utlösning tillsammans?

200304382612073264790

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
mangeW wrote:
Österman wrote:
mangeW wrote:

Är helt övertygad om att Wenger planerade ett mindre bra resultat i CL för att få ett rejält bounceback mot Chelsea som svävar i ovishet när de blandar o ger i CL o PL. Enligt beräkning har vi råd med poängtapp och fokus på platsen bakom Tysklands giganter. Hade vi svävat på moln efter Zagreb hade vi blivit bitna i svansen på Stamford.

Genialiskt, vilken kille!

Bring it Västerkvinnan o Finskan ;)

Haha första gången man kallas så :D

Jag håller med någon tidigare analys. Spelar vi som vi SKA med bollen snabbt ut på kanten ocg full fart framåt med 1mot1 utmaningar + folk som fyller på i straffområdet så kan det bli en rolig eftermiddag. Men ska vi fortsätta att köra i 180km/h fram till straffområdet för att sedan dra i handbromsen och passa 38 passningar i sidled så är det chelsea som kontrar sönder oss.

Hellre 20 bortkastade crossar bakom backlinjen än 75% bollinnehav utanför straffområdet utan avslut !

Vi måste våga, annars går det aldrig.

Det är det som är det luriga i dagens Arsenal. Vi är väl överens om att DET DÄR finns där, nånstans. Men vi får ju aldrig utlösning tillsammans?

Hahaha det hoppas jag aldrig kommer ske ;)

Vinsten däremot kan jag ta :D

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW
Österman wrote:
mangeW wrote:
Österman wrote:
mangeW wrote:

Är helt övertygad om att Wenger planerade ett mindre bra resultat i CL för att få ett rejält bounceback mot Chelsea som svävar i ovishet när de blandar o ger i CL o PL. Enligt beräkning har vi råd med poängtapp och fokus på platsen bakom Tysklands giganter. Hade vi svävat på moln efter Zagreb hade vi blivit bitna i svansen på Stamford.

Genialiskt, vilken kille!

Bring it Västerkvinnan o Finskan ;)

Haha första gången man kallas så :D

Jag håller med någon tidigare analys. Spelar vi som vi SKA med bollen snabbt ut på kanten ocg full fart framåt med 1mot1 utmaningar + folk som fyller på i straffområdet så kan det bli en rolig eftermiddag. Men ska vi fortsätta att köra i 180km/h fram till straffområdet för att sedan dra i handbromsen och passa 38 passningar i sidled så är det chelsea som kontrar sönder oss.

Hellre 20 bortkastade crossar bakom backlinjen än 75% bollinnehav utanför straffområdet utan avslut !

Vi måste våga, annars går det aldrig.

Det är det som är det luriga i dagens Arsenal. Vi är väl överens om att DET DÄR finns där, nånstans. Men vi får ju aldrig utlösning tillsammans?

Hahaha det hoppas jag aldrig kommer ske ;)

Vinsten däremot kan jag ta :D

Fredagsfräckisen bjuder jag på! Hoppas du sover med hjälmen på, vi måste va med från början när det är tidig match!

200304382612073264790

Jonas S
Bild för Jonas S
mangeW wrote:
Österman wrote:
mangeW wrote:
Österman wrote:
mangeW wrote:

Är helt övertygad om att Wenger planerade ett mindre bra resultat i CL för att få ett rejält bounceback mot Chelsea som svävar i ovishet när de blandar o ger i CL o PL. Enligt beräkning har vi råd med poängtapp och fokus på platsen bakom Tysklands giganter. Hade vi svävat på moln efter Zagreb hade vi blivit bitna i svansen på Stamford.

Genialiskt, vilken kille!

Bring it Västerkvinnan o Finskan ;)

Haha första gången man kallas så :D

Jag håller med någon tidigare analys. Spelar vi som vi SKA med bollen snabbt ut på kanten ocg full fart framåt med 1mot1 utmaningar + folk som fyller på i straffområdet så kan det bli en rolig eftermiddag. Men ska vi fortsätta att köra i 180km/h fram till straffområdet för att sedan dra i handbromsen och passa 38 passningar i sidled så är det chelsea som kontrar sönder oss.

Hellre 20 bortkastade crossar bakom backlinjen än 75% bollinnehav utanför straffområdet utan avslut !

Vi måste våga, annars går det aldrig.

Det är det som är det luriga i dagens Arsenal. Vi är väl överens om att DET DÄR finns där, nånstans. Men vi får ju aldrig utlösning tillsammans?

Hahaha det hoppas jag aldrig kommer ske ;)

Vinsten däremot kan jag ta :D

Fredagsfräckisen bjuder jag på! Hoppas du sover med hjälmen på, vi måste va med från början när det är tidig match!

Detta kommer låta som en klyscha. Men första målet kommer bli väldigt viktigt. Vi är rätt dåliga på att jaga resultat utan att öppna oss bakåt och Chelsea är väldigt bra på att spela på resultat. Så vi måste göra första målet tror jag. Annars tror jag på en 2-0 seger för Chelsea.

Be excited!

MickeLi
Bild för MickeLi

Är Bellerin ok för spel?

twitter: @MikeBergkamp

mangeW
Bild för mangeW
zenator wrote:

Är Bellerin ok för spel?

Hell yeah!

200304382612073264790

Jonas S
Bild för Jonas S
zenator wrote:

Är Bellerin ok för spel?

Wenger sa på sin pk idag att ingen var skadad. Förutom de som varit borta sedan tidigare då. Så Bellerin bör vara spelklar.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:
zenator wrote:

Är Bellerin ok för spel?

Wenger sa på sin pk idag att ingen var skadad. Förutom de som varit borta sedan tidigare då. Så Bellerin bör vara spelklar.

PLs mest oskadade lag.
Hur försvarar man sånt? 

 

Tur troligtvis.

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Bellerin blev väl bara vilad senast? Ja, vi är relativt fria från skador just nu. Är väl bara de där tre, jobbiga skadorna på Jack, Danny och Tomas... :-/

MickeLi
Bild för MickeLi
mangeW wrote:
zenator wrote:

Är Bellerin ok för spel?

Hell yeah!

 

:)

twitter: @MikeBergkamp

MickeLi
Bild för MickeLi
Bangkok_Gooner wrote:
Jonas S wrote:
zenator wrote:

Är Bellerin ok för spel?

Wenger sa på sin pk idag att ingen var skadad. Förutom de som varit borta sedan tidigare då. Så Bellerin bör vara spelklar.

PLs mest oskadade lag.
Hur försvarar man sånt? 

 

Tur troligtvis.

 

Låter bra..=)

twitter: @MikeBergkamp

Glenn
Bild för Glenn
Bangkok_Gooner wrote:
Jonas S wrote:
zenator wrote:

Är Bellerin ok för spel?

Wenger sa på sin pk idag att ingen var skadad. Förutom de som varit borta sedan tidigare då. Så Bellerin bör vara spelklar.

PLs mest oskadade lag.
Hur försvarar man sånt? 

 

Tur troligtvis.

nu trollar du igen. Enligt physioroom finns det iaf 5 lag med färre skador än Arsenal.

COYG

Sral
Bild för Sral
SuperJackie wrote:

                    Cech

Bellerin   Gabriel  Koscielny  Monreal

             Coquelin    Cazorla

Ramsey            Özil             Sanchez

                     Walcott

Möjligen BFG mot Gabriel beroende på tänket men annars given startelva!

Kryss klart godkänt såhär på förhand!

Skulle starta precis såhär om jag vore Wenger. BFG ser jag fortfarande som förstaval, men det kan vara en chansning att starta med honom mot Chelsea. Låt honom hellre spela i ligacupen mot Spurs i så fall. 

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Jonas S wrote:
zenator wrote:

Är Bellerin ok för spel?

Wenger sa på sin pk idag att ingen var skadad. Förutom de som varit borta sedan tidigare då. Så Bellerin bör vara spelklar.

PLs mest oskadade lag.
Hur försvarar man sånt? 

 

Tur troligtvis.

nu trollar du igen. Enligt physioroom finns det iaf 5 lag med färre skador än Arsenal.

Måste ju väga upp alla dina och andras trollningar om att vi "som vanligt" har mest skador.  För det är vi ju i sanningens och verklighetens namn långt ifrån att ha nu. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Jonas S wrote:
zenator wrote:

Är Bellerin ok för spel?

Wenger sa på sin pk idag att ingen var skadad. Förutom de som varit borta sedan tidigare då. Så Bellerin bör vara spelklar.

PLs mest oskadade lag.
Hur försvarar man sånt? 

 

Tur troligtvis.

nu trollar du igen. Enligt physioroom finns det iaf 5 lag med färre skador än Arsenal.

Där är du, åh vad jag har saknat dig. Bangkok ger mig gliringar hela tiden, och hans nya flickvän MangeW hakar på ;)

Ska du vara med o kommentera under matchen ? Jag lär behöva en partner in crime när Chelsea gör 1-0 och djävulen flyger ur mig hahahaha

I år smäller det !

Sidor