Medlemmar: 8776 st.
Visa menyn

Arsenal - Bayern Munchen 20/10 -15

197 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Arsenal - Bayern Munchen 20/10 -15

Jaha vad säger ni boys ? Arsenal blandar o ger med sitt spel men vi vinner iaf.

Anfallet kan vara otroligt dåligt (som första 50 min igår) och sedane xplodera och göra 3 snabba direkt efter. (Även mot United 3 mål inom 30 min)

Vet inte riktigt vart man har oss, men så länge målen kommer och Cech fortsätter hålla nollan så ska man inte klaga.

Men det kan bli tufft mot en glödhet Lewandowski som hugger på allt och gör mål på hälften av sina chanser !

Ser man längre än vad sifforna visade igår så bjöd vi Watford på flera bra chanser och firma Kos/Cech räddade oss flera ggr från ett mål i baken. Såna lägen FÅÅÅR vi inte släppa till mot Bayern för då smäller det direkt !

Giroud har spelat som ett stolpskott och fick börja nöta bänk medans Walcott hittade en målform, men helt plötsligt så börjar Giroud stänka in mål varenda match han hoppar in i, mkt trevlig utveckling !

Matchen betyder så otroligt mkt för framtida CL chanser så jag tror inte vi kommer köra full fart framåt, tror konstigt nog på en målsnål match där Arsenal inte har råd att förlora medans Munchen inte behöver vinna.

1-1 ?

Hoppas på 2-1  !

PS. Hoppar VERKLIGEN Weger sätter Cech i målet trots att det är CL, vilken målvakt !!
Och visst har vi släppt in minst mål i Premier League ?! Ja det kan vi tacka mannen med guldhjälmen för :D 

I år smäller det !

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Håller med, hellre guldhjälmen i mål!    Sen gillar man ju det man sett av Gabriell. Hoppas han är tillgänglig för spel!  

Vem ska spela vid sidan av Coq?    

Bayern vet ju att Arsenal är depserata efter poäng, kommer de bara ligga lågt och stänga matchen för att sedan hugga? 

Blir intressant att se hur Wenger hanterar detta. MÅSTE MATCH, mot TOPLAG..... 

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Finnen
Bild för Finnen

Bara hoppas Ospina fortfarande är dålig då så Wenger inte har nån annan möjlighet än Cech.

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

2-1 hemma,  förlust 0-3 borta 

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Risken finns väl att det kommer märkas rätt bra hur svårt vi kommer att ha mot organiserat försvar. Giroud kan inte göra nått och Theos snabbhet kommer bli svår att utnyttja. Jag hoppas på Alexis och Özil i vanlig ordning.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Även om chans till framgång i CL är noll i år, vi kommer ju troligtvis inte ens gå vidare från gruppen, så skulle en seger mot Bayern vara otroligt viktig för vinnarmentaliteten som kommer att krävas i ligan.

Bortamatchen ger jag inte mycket för men imorgon ska vi fan gå in som om det vore en CL-final! Bästa laget ska spela, de har lång återhämtning till lördag kväll.

Jajo67
Bild för Jajo67
Johan Pedersen wrote:

Även om chans till framgång i CL är noll i år, vi kommer ju troligtvis inte ens gå vidare från gruppen, så skulle en seger mot Bayern vara otroligt viktig för vinnarmentaliteten som kommer att krävas i ligan.

Bortamatchen ger jag inte mycket för men imorgon ska vi fan gå in som om det vore en CL-final! Bästa laget ska spela, de har lång återhämtning till lördag kväll.

Slår vi Bayern tror jag vi går vidare från gruppen....men nu tror jag ju iofs inte att vi slår Bayern.

Glenn
Bild för Glenn

Blir Kos och BFG som spelar enligt det Wenger säger om matchen på Arsenal Sweden

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Idag vakna jag upp på samma rosa moln som jag gjorde dagen vi krossade United och magkänslan skrek enkel seger och 3-1. Nu vart det ju ännu vackrare siffror men det ser jag inte som ett problem ;) 

Tidigare hade jag ångest över detta möte och trodde på 1-1 som bäst. Bayern är ju Bayern faktiskt, men känslan som är starkast idag är att vi ska spela med kniven på strupen och har vår offensiv i otroligt fin form på alla fronter! 

Sanchez, Walcott och Giroud gör mål i nästan varje match och Özil levererar magiska genomskärare på löpande band. 

Jag måste tro att våran "allt eller inget"-inställning kommer besegra Bayerns "får vi X så vinner vi gruppen"-inställning. 

Vi har slagit bättre lag än det vi kommer möta ikväll, de saknar dessutom Robben så några felaktiga straffar får vi inte emot oss heller. 

Det kommer avgöras på mittfältet idag, spelar vi med hög press och Lö Coq gör sin bästa match så kommer de inte få tid att skicka smörpassning till Lewa, men även de chanser han kommer få är jag säker på att Gabriel och Kos kommer plocka bort honom lätt tillsammans. Sällan sätt ett så bra mittlås, herregud vilka stats de har tillsammans och hjälper varandra mkt bra !! 

Jag tror firma Sanchez, Özil, Walcott kommer skapa stora ytor mot Bayern ikväll, alla ser oss som stora underdrogs och spelbolagen sågar våra chanser totalt. (Arsenal vinner första halvlek och matchen ger 7ggr) 

Scenariot jag får i huvudet är att vi för spelet och Bayern ligger och lurar i vassen, bra för oss är att vi gör 1-0 innan minut 30 och sedan byts bollinnehavet. Vilket passar våra speedkulor perfekt! 

1-0 hl och 2-1 totalt säger jag. 

Kan vi spöa Bayern rättvist och sedan gå vidare från gruppen så kan jag lova att kommande lag kommer ha denna match (och United) i bakhuvudet när avspark görs, och redan då har vi ett psykologiskt försprång. 

Vet ej varför dessa rosa moln uppstår men magkänslan är jävligt trevlig och ikväll hejar vi fram vårat kära lag ! 

COYG !! 

 

I år smäller det !

Niklas_1987
Bild för Niklas_1987

Missa inte U19 matchen som sänds på Viaplay!

Niklas

Jepson
Bild för Jepson
Niklas_1987 wrote:

Missa inte U19 matchen som sänds på Viaplay!

Iwobi nätade snyggt. kvarten kvar... Och medans jag skrev nätade Iwobi igen... 2-0 till Arsenals ungdomar :)

Glenn
Bild för Glenn

kul med U19. Hoppas Iwobi kan bli något. Han såg intressant ut i somras

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Vad har hänt med forumet? 3h innan en livsviktig CL match mot Bayern Munchen finns det 13 inlägg. Hälften handlar inte ens om matchen. Mer o mer stendött match för match. Är alla på twitter istället?

COYG

Vicious
Bild för Vicious
Mickys wrote:

Vad har hänt med forumet? 3h innan en livsviktig CL match mot Bayern Munchen finns det 13 inlägg. Hälften handlar inte ens om matchen. Mer o mer stendött match för match. Är alla på twitter istället?

Handlar nog mycket om att folk gett upp efter vår usla start. CL känns ganska avslaget.

#Championship

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vafan ska man tro på,t gott folk? 

Själv har jag ingen känsla alls inför matchen....

Vågar inte ens tippa!

AFC

Jepson
Bild för Jepson

COYG!

Ger de bara allt och inte slarvar i defensiven så är jag jag nöjd oavsett resultat. Men visst tror jag på seger. Det gör jag alltid! Dags för urladdning deluxe!!

Torbjörn Nylin
Bild för Torbjörn Nylin

Vet inte vad AW tänker om matchen? ska vi vila några startspelare för att gå för PL seger eller även i år köra ett trefrontskrig? Är själv ambivatent, men hoppas ju på seger iaf så klart. Spelar Özil behöver han bevisa att han kan vara bra mot landsmänn också. COYG

Captain Tony A på Twitter 

Rylle
Bild för Rylle
Mickys wrote:

Vad har hänt med forumet? 3h innan en livsviktig CL match mot Bayern Munchen finns det 13 inlägg. Hälften handlar inte ens om matchen. Mer o mer stendött match för match. Är alla på twitter istället?

Men känns inte CL rent allmännt betydligt svalare? Och då menar jag inte bara som Arsenalfan. Skillnaderna blir bara större och större mellan ett fåtal lag och alla andra. Skulle tro att de som inte har sitt lag med i Cl tycker det är ännu kallare.

Rylle

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Tror att det blir jämnt ikväll där Bayern får ledning men vi lyckas spela fram ett kryss som Bayern är nöjt med och för våran del vore det väl nästan Adjö,  så kan vi istället lägga all kraft på ligan 

Rylle
Bild för Rylle

Vikigt att inte gå bort sig idag. Försvarsspelet måste prioriteras annars är vi körda. Inga ytor får lämnas till Polacken och Muller. Stressa inte framåt. 0-0 i paus och så 1-0 i 73:e. Ingen champangefotboll, bara tre poäng det räcker.

Rylle

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Vi vinner med 2-1 Mickys. 

Tyxker man CL match mot Bayern är svalt kan man starta symaskinen ist. Här är det full taggning och ska vråla fram en stabil seger till oss. Jävla helgfans.... ;)

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn

Känns otroligt att vi ska kunna slå detta Bayern. Synd att BFG spelar

COYG

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Mickys wrote:

Vad har hänt med forumet? 3h innan en livsviktig CL match mot Bayern Munchen finns det 13 inlägg. Hälften handlar inte ens om matchen. Mer o mer stendött match för match. Är alla på twitter istället?

Jag kan ju såklart bara talar för mig själv, men även om jag självklart kommer se matchen, så har jag typ 3 % pepp. Vi har i princip gjort bort oss och kastat iväg CL-spel och EL vill jag för allt i världen slippa. Så tja... men det är ju bara jag

Glenn
Bild för Glenn
Österman wrote:

Vi vinner med 2-1 Mickys. 

Tyxker man CL match mot Bayern är svalt kan man starta symaskinen ist. Här är det full taggning och ska vråla fram en stabil seger till oss. Jävla helgfans.... ;)

haha rätt Österman!!! CL är det finaste man kan vinna som klubblag men de flesta här inne vinner hellre Carling cup

COYG

Rylle
Bild för Rylle
Österman wrote:

Vi vinner med 2-1 Mickys. 

Tyxker man CL match mot Bayern är svalt kan man starta symaskinen ist. Här är det full taggning och ska vråla fram en stabil seger till oss. Jävla helgfans.... ;)

Jorå, jag kommer vråla oxå, var så säker:)

Rylle

Glenn
Bild för Glenn

Coq typ ensam mot Vidal, Thiago och Xabi. Kan bli svettigt.

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Varför slippa EL? En chans att vinna en europeisk cup. Det har vi väl bara gjort en gång eller förlorade vi den finalen med? Gratis CL plats om man vinner, chsns att få spela fler matcher mot delvis nytt motstånd, synas i Europa och extra pengar. För mig obegripligt att man vill säga nej till detta. Skämdes Chelski när de vann EL?

För mig känns det fisförnämnt att säga nej till EL och en övertro på laget. Vi kanske inte är bättre än att vi är på gränsen nellan CL och EL?! 

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Bayern kommer inte gå för fullt, de vinner gruppen ändå hur denna än slutar! 

Kniven mot strupen mot latjolajban Bayern, vi vinner! om vi inte tror på oss så lär ingen annan göra det heller. Öööööööka !

 

I år smäller det !

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Mickys wrote:
Österman wrote:

Vi vinner med 2-1 Mickys. 

Tyxker man CL match mot Bayern är svalt kan man starta symaskinen ist. Här är det full taggning och ska vråla fram en stabil seger till oss. Jävla helgfans.... ;)

haha rätt Österman!!! CL är det finaste man kan vinna som klubblag men de flesta här inne vinner hellre Carling cup

I min värld är CL en helt okej produkt men kommer aldrig ersätta ligan som är det absolut största, alla kategorier. Och fullt logiskt så avskyr jag EL för att medverkande i den ALLTID har visat sig sänka lagens prestation i just ligan. Är du med på den?

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Är Gabriel skadad? Han är inte ens på bänken

Bubblan

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Är det bäst med kryss mellan Oly-Zagreb?

Sidor