Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Arsenal - Bayern Munchen 20/10 -15

197 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Augustus Caesar wrote:

Fick vi Bellerin som någon slags del i betalningen när Fabregas flyttade hem till Barcelona? Har för mig att jag läst något om det.

Vi "snodde" han och Toral rakt av från La Masia. Ungefär som vi gjorde med Fabregas! :)

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Farbror Frej wrote:
Augustus Caesar wrote:

Fick vi Bellerin som någon slags del i betalningen när Fabregas flyttade hem till Barcelona? Har för mig att jag läst något om det.

Vi "snodde" han och Toral rakt av från La Masia. Ungefär som vi gjorde med Fabregas! :)

Aha, risk för Barca DNA snart då :(

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Roslund wrote:
Farbror Frej wrote:
Augustus Caesar wrote:

Fick vi Bellerin som någon slags del i betalningen när Fabregas flyttade hem till Barcelona? Har för mig att jag läst något om det.

Vi "snodde" han och Toral rakt av från La Masia. Ungefär som vi gjorde med Fabregas! :)

Aha, risk för Barca DNA snart då :(

Tyvärr är det nog så att Barca kommer att rycka i honom inom en snar framtid, troligtvis redan till sommaren. Jag hoppas att Hector har hjärta att stå emot, men tyvärr vet vi nog hur det slutar.

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
Farbror Frej wrote:
Augustus Caesar wrote:

Fick vi Bellerin som någon slags del i betalningen när Fabregas flyttade hem till Barcelona? Har för mig att jag läst något om det.

Vi "snodde" han och Toral rakt av från La Masia. Ungefär som vi gjorde med Fabregas! :)

Aha, risk för Barca DNA snart då :(

Äh, inte om vi vinner ligan och slår ut Barca i åttondelen :)

Twitter @grvdga

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Roslund wrote:
Farbror Frej wrote:
Augustus Caesar wrote:

Fick vi Bellerin som någon slags del i betalningen när Fabregas flyttade hem till Barcelona? Har för mig att jag läst något om det.

Vi "snodde" han och Toral rakt av från La Masia. Ungefär som vi gjorde med Fabregas! :)

Aha, risk för Barca DNA snart då :(

Säkert. Alves lär ju dra inom 2 år och varken Douglas eller Montoya är några fullgoda alternativ just nu för Barca.

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela
Farbror Frej wrote:
Augustus Caesar wrote:

Fick vi Bellerin som någon slags del i betalningen när Fabregas flyttade hem till Barcelona? Har för mig att jag läst något om det.

Vi "snodde" han och Toral rakt av från La Masia. Ungefär som vi gjorde med Fabregas! :)

Desto bättre!

När La Liga sparkar ut alla utländska katalanska klubbar kanske han inte har så stort sug att komma hem.
:-) 

Sral
Bild för Sral
Österman wrote:

Tycker också det va konstigt att så lite folk va peppade inför match, vi vill ju spela cl mot de bästa lagen och se fin fotboll, men folk här verkade ha gett upp innan domaren ens blåst igång. (Märkligt) 

Nä skärpning boys! Vi måste tro på vårat lag ! 

 

COYG ! 

Helt rätt! Jag var deppig gällande Champions League och var ett tag inne på om jag ens skulle se matchen igår, men sen tänkte jag just som du säger, att det ändå är kul att se oss spela mot de här storlagen och att man dessutom aldrig ska ge upp hoppet om vårt kära lag.

Sen har det hänt lite jobbiga andra saker på sistone som gör att ett forum eller mer kontakt med folk än nödvändigt inte känns så kul...

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:
Österman wrote:

Tycker också det va konstigt att så lite folk va peppade inför match, vi vill ju spela cl mot de bästa lagen och se fin fotboll, men folk här verkade ha gett upp innan domaren ens blåst igång. (Märkligt) 

Nä skärpning boys! Vi måste tro på vårat lag ! 

 

COYG ! 

Helt rätt! Jag var deppig gällande Champions League och var ett tag inne på om jag ens skulle se matchen igår, men sen tänkte jag just som du säger, att det ändå är kul att se oss spela mot de här storlagen och att man dessutom aldrig ska ge upp hoppet om vårt kära lag.

Sen har det hänt lite jobbiga andra saker på sistone som gör att ett forum eller mer kontakt med folk än nödvändigt inte känns så kul...

Det där sista hängde jag inte med på, förklara :D

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Förklara? En deppig sak. Räcker det så? ;-)

MickeLi
Bild för MickeLi

Grymt skön seger vill jag lova...så som VI spelade igår gör dom flesta lag mot oss i ligan, tätt försvar och kontra, dom flesta lagen  i ligan är "sämre" än oss på pappret. Så det kändes riktigt skönt att vara  underdogs inför gårdagens match, vi lär vara än mer underdogs när vi möter dom borta nästa match...och kan kontra in minst ett mål..=)

 

C O Y G

twitter: @MikeBergkamp

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela
zenator wrote:

Grymt skön seger vill jag lova...så som VI spelade igår gör dom flesta lag mot oss i ligan, tätt försvar och kontra, dom flesta lagen  i ligan är "sämre" än oss på pappret. Så det kändes riktigt skönt att vara  underdogs inför gårdagens match, vi lär vara än mer underdogs när vi möter dom borta nästa match...och kan kontra in minst ett mål..=)

 

C O Y G

Har svårt att se att Pep kommer/kan ändra taktik. Jag tror han kommer att kräva lite högre passningstempo och fler löpningar in i boxen, han lär också anpassa sina byten för att se hur Wenger kör med Walcott och Giroud. Men annars är det nog samma matchbild vi kan vänta oss. Och inte mig emot. Vi kan slå dem en gång till.

gunbod
Bild för gunbod

En fantastiskt stark insats, och inte orättvist heller. Visst hade de bollen mycket, men man får ju som bekant inga poäng för bollinnehav utan det är målen som räknas. Tycker vi skapade avsevärt klarare chanser än Bayern, skönt också att en omänsklig Neuer till slut visade sig vara mänsklig. Två väldigt bra målvakter som bidrog till att det inte blev flera mål. Våran defensiv var klockren förutom att Bellerin hade vissa problem med en fantastiskt duktig Costa på sin kant.

Starkt att vinna trots att varken Özil eller sanchez direkt gjorde sina livs bästa matcher även om jag tycker att Özil spelade upp sig i andra halvlek, främst på slutet, inte enbart pga sitt mål. Sanchez ?, vad 17 sysslade karlen med? Han bjöd ju på den ena vansinnigheten efter den andra både vad gäller dribblingar och indianare. Fattar inte att två så duktiga spelare kan vara så makalöst ojämna, Sanchez började ju säsongen lite klent men har ju varit fullständigt lysande och stekhet de senaste matchen och så dippar han så fullständigt igår ? Hoppas verkligen att det bara var en tillfällighet och att han är het till nästa match igen. Ännu starkare gjort att trots att ett par av våra stjärnor inte var på topp så piskar vi BM, grymt gjort.

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Förklara? En deppig sak. Räcker det så? ;-)

trist Sral!! Hoppas du mår bättre snart vad det nu är som hänt!

Gillar också Bellerin skarpt även om han köpte korv några ggr men den löpningen han gör i 93:e är magisk efter en så tuff match. Han ska bli trogen Arsenal länge!!! Han hade aldrig fått denna chans i Barca.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
gunbod wrote:

En fantastiskt stark insats, och inte orättvist heller. Visst hade de bollen mycket, men man får ju som bekant inga poäng för bollinnehav utan det är målen som räknas. Tycker vi skapade avsevärt klarare chanser än Bayern, skönt också att en omänsklig Neuer till slut visade sig vara mänsklig. Två väldigt bra målvakter som bidrog till att det inte blev flera mål. Våran defensiv var klockren förutom att Bellerin hade vissa problem med en fantastiskt duktig Costa på sin kant.

Starkt att vinna trots att varken Özil eller sanchez direkt gjorde sina livs bästa matcher även om jag tycker att Özil spelade upp sig i andra halvlek, främst på slutet, inte enbart pga sitt mål. Sanchez ?, vad 17 sysslade karlen med? Han bjöd ju på den ena vansinnigheten efter den andra både vad gäller dribblingar och indianare. Fattar inte att två så duktiga spelare kan vara så makalöst ojämna, Sanchez började ju säsongen lite klent men har ju varit fullständigt lysande och stekhet de senaste matchen och så dippar han så fullständigt igår ? Hoppas verkligen att det bara var en tillfällighet och att han är het till nästa match igen. Ännu starkare gjort att trots att ett par av våra stjärnor inte var på topp så piskar vi BM, grymt gjort.

håller absolut inte med om att Sanchez var dålig igår. I första var han inblandad i nästan allt framåt. Dock ska han inte vara på egen planhalva. Livsfarligt! :-)

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:
Sral wrote:

Förklara? En deppig sak. Räcker det så? ;-)

trist Sral!! Hoppas du mår bättre snart vad det nu är som hänt!

Gillar också Bellerin skarpt även om han köpte korv några ggr men den löpningen han gör i 93:e är magisk efter en så tuff match. Han ska bli trogen Arsenal länge!!! Han hade aldrig fått denna chans i Barca.

Tyckte han var ganska off det i första. Costa ägde den kanten totalt mot Bellerin. Men sen i andra så tog sig Bellerin i kragen och lyfte sig rejält. Även när Costa byte kant så höll både nacho och Bellerin sina kanter riktigt bra. 

Bevis på riktigt bra karaktär är man kan ha ett stort psykologiskt underläge mot sin motståndare i första halvlek men att sen ta tillbaka och äga den i andra. Hoppas med han stannar länge hos oss och att han kan fortsätta utvecklas några år till!

Men nacho var min motm. Fan inte ett enda misstag under matchen. Riktigt stabil har han varit i år. 

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:

En fantastiskt stark insats, och inte orättvist heller. Visst hade de bollen mycket, men man får ju som bekant inga poäng för bollinnehav utan det är målen som räknas. Tycker vi skapade avsevärt klarare chanser än Bayern, skönt också att en omänsklig Neuer till slut visade sig vara mänsklig. Två väldigt bra målvakter som bidrog till att det inte blev flera mål. Våran defensiv var klockren förutom att Bellerin hade vissa problem med en fantastiskt duktig Costa på sin kant.

Starkt att vinna trots att varken Özil eller sanchez direkt gjorde sina livs bästa matcher även om jag tycker att Özil spelade upp sig i andra halvlek, främst på slutet, inte enbart pga sitt mål. Sanchez ?, vad 17 sysslade karlen med? Han bjöd ju på den ena vansinnigheten efter den andra både vad gäller dribblingar och indianare. Fattar inte att två så duktiga spelare kan vara så makalöst ojämna, Sanchez började ju säsongen lite klent men har ju varit fullständigt lysande och stekhet de senaste matchen och så dippar han så fullständigt igår ? Hoppas verkligen att det bara var en tillfällighet och att han är het till nästa match igen. Ännu starkare gjort att trots att ett par av våra stjärnor inte var på topp så piskar vi BM, grymt gjort.

Jag tror i Alexis fall att han helt enkelt är lite slutkörd efter hårt matchande. Hoppas verkligen att han vilas i helgen Alternativt byts ut tidigt om vi leder. 

Twitter @grvdga

Sidor