Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Bayern Munchen 20/10 -15

197 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Ja, man var inte direkt inställd på det här, Mickys. Var till och med lite skeptisk till att vi skulle ställa upp med bästa laget. :-) Men boy är jag glad. Funderar tom på att hälla upp lite rödtjut nu.

MickeLi
Bild för MickeLi

Fan va gott jag kommer sova inatt...:)

twitter: @MikeBergkamp

Likse
Bild för Likse

Senaste två bortamatcherna i CL mot Bayern har slutat 1-1 och 0-2. Jag tror den formen fortsätter. 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Olympiakos slår Zagreb hemma!

Vi torskar borta mot Bayern!

Olympiakos torskar mot Bayern borta!

Vi slår Zagreb hemma med 2 bollar!

Allt avgörs sen i Aten!!!

Men ikväll/imorgon ska vi njuta!

AFC

Glenn
Bild för Glenn

Synd på Ramseys skada bara. Brukar bli iaf 4v?

Hektiskt schema nu.

Men ikväll är vi glada! :-)

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Vilken match vi gör. Wenger och laget gör det klockrent. Backlinjen och Cech visar världsklass. Och Girouds inhopp var något extra. Ett riktigt viljemål.

Nu skall kan man sova riktigt gott. Härligt.

Be excited!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Totalt värt att lägga sig 5 på morgonen för denna matchen!

Zille
Bild för Zille

Ja, en härlig seger när det verkligen gällde men det är långt kvar till att gå vidare från gruppen. Men detta lär stärka själförtroendet etc hos spelarna och Wenger.

Synd bara att vi ska vara riktigt kassa i vissa matcher som inte är direkt avgörande så att vi hamnar i såna här situationer.

Var ju precis samma mot Monaco ifjol.

Jocke K
Bild för Jocke K

Härlig kämpainsats och bra försvarsspel. Skönt att vi kan spela så och vinna!!! Nu är vi med igen i CL!!

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

We <3 arsenal,  we do!          Fy fan!  Vilken match!    Båda målen är så jävla mycket vilja! Otroligt vackert att se!      Vi nollade jävla Bayern!      muller,  var han ens pg plan?    Okej,  lite flyt hade vi väl, men.     Vi hade chanser vi också!      2-0.    Fuck yeah!!! 

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Pelle
Bild för Pelle

Underbart genomförd match, få tillfällen Bayern är ens i vårt straffområde och Neuers magiska räddning borde vart mål för Theo.

vi har på de tre senaste matcherna 8-0 och då har vi ändå mött två världslag hemma, mosat det ena och kontrat sönder det andra med två helt olika matchbilder. Vi e på G i år!!,

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Idag uppvisar vi nada naivitet, skönt att vi börjat spela smart i matcher mot topplag! Jag vill inte heller kalla spelet cyniskt för det är kul att titta på, jag tror inte att det beror enbart på att man är färgad. Äh, varför letar jag ord som inte passar in? Jag avslutar med första bästa ord jag tänker på - magiskt!

Vicious
Bild för Vicious

Kittlande tanke att vi åker ner till München och kontrar sönder dem en gång till. Då har vi plötsligt chansen att vinna gruppen.

#Championship

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Detta va väntat boys, läs min kolumn innan matchstart ;) Trodde 2-1 men 2-0 duger gott med.  

Att Arsenal skulle ligga på kontringar va ju också självklart, hur ska vi annars kunna besegra maskinen München?! 

Motivation slår nästan alltid klass, Arsenal va tvungna att vinna medans Bayern kan lalla runt och vinna gruppen ändå. 

Med denna seger och den mot United i bagaget blir vi farliga, Everton får se upp på lördag kväll ! 

Tycker också det va konstigt att så lite folk va peppade inför match, vi vill ju spela cl mot de bästa lagen och se fin fotboll, men folk här verkade ha gett upp innan domaren ens blåst igång. (Märkligt) 

Nä skärpning boys! Vi måste tro på vårat lag ! 

Jag njöt i fulla drag igår och vilken bländande kontringsfotboll vi visade upp. Kunde gjort 1-2 mål i första men dom tar vi på lördag ist. 

COYG ! 

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Österman wrote:

Detta va väntat boys, läs min kolumn innan matchstart ;) Trodde 2-1 men 2-0 duger gott med.  

Att Arsenal skulle ligga på kontringar va ju också självklart, hur ska vi annars kunna besegra maskinen München?! 

Motivation slår nästan alltid klass, Arsenal va tvungna att vinna medans Bayern kan lalla runt och vinna gruppen ändå. 

Med denna seger och den mot United i bagaget blir vi farliga, Everton får se upp på lördag kväll ! 

Tycker också det va konstigt att så lite folk va peppade inför match, vi vill ju spela cl mot de bästa lagen och se fin fotboll, men folk här verkade ha gett upp innan domaren ens blåst igång. (Märkligt) 

Nä skärpning boys! Vi måste tro på vårat lag ! 

Jag njöt i fulla drag igår och vilken bländande kontringsfotboll vi visade upp. Kunde gjort 1-2 mål i första men dom tar vi på lördag ist. 

COYG ! 

Nej Österman!

På lördag kommer bakslaget i sedvanlig ordning efter 3 shower,vi kan ekvationen nu!

Torsk 1-2 efter att Barkley och Lukaku får kontra.

 

AFC

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:

Detta va väntat boys, läs min kolumn innan matchstart ;) Trodde 2-1 men 2-0 duger gott med.  

Att Arsenal skulle ligga på kontringar va ju också självklart, hur ska vi annars kunna besegra maskinen München?! 

Motivation slår nästan alltid klass, Arsenal va tvungna att vinna medans Bayern kan lalla runt och vinna gruppen ändå. 

Med denna seger och den mot United i bagaget blir vi farliga, Everton får se upp på lördag kväll ! 

Tycker också det va konstigt att så lite folk va peppade inför match, vi vill ju spela cl mot de bästa lagen och se fin fotboll, men folk här verkade ha gett upp innan domaren ens blåst igång. (Märkligt) 

Nä skärpning boys! Vi måste tro på vårat lag ! 

Jag njöt i fulla drag igår och vilken bländande kontringsfotboll vi visade upp. Kunde gjort 1-2 mål i första men dom tar vi på lördag ist. 

COYG ! 

Grym taktisk seger. En vinst borta med samma taktik och vi har väl en liten chans på gruppsegern va?

Det där med pepp innan match har jag svårt att förstå.  Ska alla skriva vilken elva Arsenal ska spela.  Ska vi skriva kampsånger eller ska vi bara gissa resultat?

Sen är det ju dom som vill ha pepp's ansvar att dra igång diskutionen. Du har iaf försökt. Men som vissa att bara gå in och påpeka att det är lite pepp...det är inte nån vidare grund för en vidare pepp :)

Nja, jag föredrar som sagt att diskutera matchen till viss del under men främst när den är färdigspelad.

Nu skall här firas med svenska köttbullar och lingonsylt dagen till ära.  

Twitter @grvdga

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela
SuperJackie wrote:
Österman wrote:

Detta va väntat boys, läs min kolumn innan matchstart ;) Trodde 2-1 men 2-0 duger gott med.  

Att Arsenal skulle ligga på kontringar va ju också självklart, hur ska vi annars kunna besegra maskinen München?! 

Motivation slår nästan alltid klass, Arsenal va tvungna att vinna medans Bayern kan lalla runt och vinna gruppen ändå. 

Med denna seger och den mot United i bagaget blir vi farliga, Everton får se upp på lördag kväll ! 

Tycker också det va konstigt att så lite folk va peppade inför match, vi vill ju spela cl mot de bästa lagen och se fin fotboll, men folk här verkade ha gett upp innan domaren ens blåst igång. (Märkligt) 

Nä skärpning boys! Vi måste tro på vårat lag ! 

Jag njöt i fulla drag igår och vilken bländande kontringsfotboll vi visade upp. Kunde gjort 1-2 mål i första men dom tar vi på lördag ist. 

COYG ! 

Nej Österman!

På lördag kommer bakslaget i sedvanlig ordning efter 3 shower,vi kan ekvationen nu!

Torsk 1-2 efter att Barkley och Lukaku får kontra.

 

Tror också att vi kommer att få riktigt stora problem mot Everton. Är inställd på förlust, kanske oavgjort. Det brukar jag vara efter en Champions League-match. Det blir tufft att ladda om efter den här drabbningen. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:

Detta va väntat boys, läs min kolumn innan matchstart ;) Trodde 2-1 men 2-0 duger gott med.  

Att Arsenal skulle ligga på kontringar va ju också självklart, hur ska vi annars kunna besegra maskinen München?! 

Motivation slår nästan alltid klass, Arsenal va tvungna att vinna medans Bayern kan lalla runt och vinna gruppen ändå. 

Med denna seger och den mot United i bagaget blir vi farliga, Everton får se upp på lördag kväll ! 

Tycker också det va konstigt att så lite folk va peppade inför match, vi vill ju spela cl mot de bästa lagen och se fin fotboll, men folk här verkade ha gett upp innan domaren ens blåst igång. (Märkligt) 

Nä skärpning boys! Vi måste tro på vårat lag ! 

Jag njöt i fulla drag igår och vilken bländande kontringsfotboll vi visade upp. Kunde gjort 1-2 mål i första men dom tar vi på lördag ist. 

COYG ! 

Grym taktisk seger. En vinst borta med samma taktik och vi har väl en liten chans på gruppsegern va?

Det där med pepp innan match har jag svårt att förstå.  Ska alla skriva vilken elva Arsenal ska spela.  Ska vi skriva kampsånger eller ska vi bara gissa resultat?

Sen är det ju dom som vill ha pepp's ansvar att dra igång diskutionen. Du har iaf försökt. Men som vissa att bara gå in och påpeka att det är lite pepp...det är inte nån vidare grund för en vidare pepp :)

Nja, jag föredrar som sagt att diskutera matchen till viss del under men främst när den är färdigspelad.

Nu skall här firas med svenska köttbullar och lingonsylt dagen till ära.  

Nejnej menade inte stt man måste skriva här inne för att peppa upp stämningen. Utan jag läste några kommentarer som "äh det är redan kört, äh cl är avslaget nu, detta går aldrig" innan det börjat. Tycker jag är synd när det ÄNTLIGEN är cl mot ett topplag. 

Däremot tror jag inte alls på poäng borta mot München för då gäller det mera för dom än i denna match. X vore drömmen, och visst, ett rött kort eller straff kan förändra allt till våran fördel. Gissar på 3-0 Bayern men den som lever får se. 

Men med hjälmen på så fixar säkert supercech en 0-0 match ;) 

 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Everton blir en mumsbit! 

Så superladdade vi kommer efter denna match ihop med Evertons försvarspanik efter 0-3 hemma sist. De kommer satsa på försvar fast de inte kan spela så och Arsenal kommer straffa dom direkt.

2-0 med mersmak! 

I år smäller det !

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

Jaaaaa Kung Giroud behövde ett par min! In your face Bangkok

Eh vad yrar du om?

du vågade ju förcen gång skull sticka ut hakan och så fel det blev

Ja, ska man ta poäng av BM är det nog såhär man ska köra. Hoppas Walcott orkar.  Vill inte se Giroud med denna gameplan. 

 
 

Jag räknar inte med att du ska förstå. Men vi övriga vet nog att planen var att ligga på kontring, då passar Walle bättre.  Händer inget måste man såklart byta taktik. Vilket wenger gjorde. 

Men som sagt, jag räknar inte med att du ska förstå ;)

Theo hade bra chanser så att det inte funkade med honom är fel det med. Han var trött bara efter en bra insats och då är det bra med Giroud som har så flyt och ramlar in en boll men alla mål räknas!!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:

Underbart genomförd match, få tillfällen Bayern är ens i vårt straffområde och Neuers magiska räddning borde vart mål för Theo.

vi har på de tre senaste matcherna 8-0 och då har vi ändå mött två världslag hemma, mosat det ena och kontrat sönder det andra med två helt olika matchbilder. Vi e på G i år!!,

Säg nu inte för mycket. Vi är på g nu iaf!!! För detta år har vi lika många plumpar som bragder so far tyvärr.

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

Jaaaaa Kung Giroud behövde ett par min! In your face Bangkok

Eh vad yrar du om?

du vågade ju förcen gång skull sticka ut hakan och så fel det blev

Ja, ska man ta poäng av BM är det nog såhär man ska köra. Hoppas Walcott orkar.  Vill inte se Giroud med denna gameplan. 

 
 

Jag räknar inte med att du ska förstå. Men vi övriga vet nog att planen var att ligga på kontring, då passar Walle bättre.  Händer inget måste man såklart byta taktik. Vilket wenger gjorde. 

Men som sagt, jag räknar inte med att du ska förstå ;)

Theo hade bra chanser så att det inte funkade med honom är fel det med. Han var trött bara efter en bra insats och då är det bra med Giroud som har så flyt och ramlar in en boll men alla mål räknas!!

Absolut, men det var väl ingen som påstod att det inte funkade med Walcott?
Han löpte bra men vart trött såklart.
Everton i helgen är ännu en match som kan passa honom då jag tror Everton kan försöka spela mot oss.

Twitter @grvdga

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Ska jag vara ärlig så trodde jag först inte att det var Arsenals taktik att vara så defensiva. Trodde att Bayern helt enkelt pressade oss till att bara försvara oss för att de var så överlägsna. Wenger hade inför matchen talat om raketfotbollen vi visade mot Man United och jag var inställd på en tokoffensiv de första tio minuterna.
Men efter ett tag stod klart att parkera bussen var vår plan för att besegra tyskarna. Vår backlinje stod precis tillräckligt högt för att vi inte skulle pressas ner i ett handbollsförsvar och det var en period i första halvlek där vi bara väntade på att erövra bollen och vi höll på att kontra sönder dem. Det var då man lutade sig tillbaka i soffan och började småle: Det kanske går vägen ändå.  Speciellt som man hade i tankarna att de här forechecking-gängen brukar ta slut efter si så där 70 minuter. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Det som imponerade mest på mig igår var lagets fysiska form. Efter 65min börja Bayern krokna lite. Men våra spelare fortsatte göra maxlöpningar och såg fortsatt kvicka och fokuserade ut. Och när Giroud kom in dominerar han på ett sätt man sällan ser han göra när han spelar från start. Giroud är vår supersub när Walcott sprungit mittbackarna trötta.

Jag håller med om att Everton-matchen kan bli tuff. Men det är bara att jobba på. Det här laget orkar mer än de flesta.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Det som imponerade mest på mig igår var lagets fysiska form. Efter 65min börja Bayern krokna lite. Men våra spelare fortsatte göra maxlöpningar och såg fortsatt kvicka och fokuserade ut

Håller med, se exempelvis Bellerin som har en jobbig match mot Costa, likväl gör han två toklöpningar där den ena hinner han magiskt unna bollen e död och ordnar en hörna medan den andra ger honom en assist. Det är att ha ork kvar!

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Det som imponerade mest på mig igår var lagets fysiska form. Efter 65min börja Bayern krokna lite. Men våra spelare fortsatte göra maxlöpningar och såg fortsatt kvicka och fokuserade ut

Håller med, se exempelvis Bellerin som har en jobbig match mot Costa, likväl gör han två toklöpningar där den ena hinner han magiskt unna bollen e död och ordnar en hörna medan den andra ger honom en assist. Det är att ha ork kvar!

Costa trasar söder alla ytterbackar men Bellerin gav aldrig upp. Hans starka psyke i kombination med han fart och teknik är matchvinnande. När han blir bortgjord kommer han alltid tillbaka. Och i omställningarna är han som en extra offensiv mittfältare av klass.

När du tappar boll till Bellerin på mittfältet är det som att tappa bollen till Walcott eller Alexis. Då blir det åka av.

 

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Det som imponerade mest på mig igår var lagets fysiska form. Efter 65min börja Bayern krokna lite. Men våra spelare fortsatte göra maxlöpningar och såg fortsatt kvicka och fokuserade ut

Håller med, se exempelvis Bellerin som har en jobbig match mot Costa, likväl gör han två toklöpningar där den ena hinner han magiskt unna bollen e död och ordnar en hörna medan den andra ger honom en assist. Det är att ha ork kvar!

Costa trasar söder alla ytterbackar men Bellerin gav aldrig upp. Hans starka psyke i kombination med han fart och teknik är matchvinnande. När han blir bortgjord kommer han alltid tillbaka. Och i omställningarna är han som en extra offensiv mittfältare av klass.

När du tappar boll till Bellerin på mittfältet är det som att tappa bollen till Walcott eller Alexis. Då blir det åka av.

 

Bellerin är helt klart Wengers nya superfynd. Hoppas inte han säljs till Real eller Barcelona när spanska blodet/Dna börjar bubbla.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Innan Bellerin fyller 25 lär han utses till världen bästa högerback.
Vem är ens i närheten just nu ?
Killen är 20år och spelar moget och aggresivt som en erfaren toppspelare, imponerande !

Jag älskade Debuschy när han kom till oss men skadan förstörde allt, han lär försvinna till sommaren nu när Jenkinsson dominerar sin kant i WestHam. Har även gjort 2 mål ! (Hazard och Fabregas 0 mål tillsammans haha )    

I år smäller det !

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Fick vi Bellerin som någon slags del i betalningen när Fabregas flyttade hem till Barcelona? Har för mig att jag läst något om det.

George Adams
Bild för George Adams

Mycket imponerad av hur hela laget agerade matchen igenom.  Kanon helt enkelt ;-)

Sidor