Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Olympiakos-Arsenal

163 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Hoppar in i diskutionen EL eller FA-cupen.

Jag tycker en EL titel smäller bra mkt högre.
Det är dom lagen som hamnat någonstans bland plats 1-5 i dom bästa ligorna, i FA-cupen möter man engelska div3 lag i flera omgångar.
I cupen blir det bara bra motstånd i semifinal och framåt, matcherna innan är uppvärmning med vårat B-lag.
Möter hellre lag som Monaco, Sevilla, Atl.Madrid, Napoli, Milan, Tottenham, Liverpool med mera än Scanshtorp, Grimsby eller Luton.

FA-cupen har mera historia, men den är ju 10ggr lättare att vinna än EL. 

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Haha underbar match Wolfsburg mot United. Gött att se united misslyckas och fick fler skador. Då kanske vi träffar på United i EL senare :-)

Vilka skadades?

Med en enkel googling kunde jag ta reda på att atm så är det ingen return date på Rojo, Schnedi, Smalling och Darmian. United kommer att börja släppa in mål nu utan Smalling!

Darmian skadades och gick av. Smalling låg ner en stund och såg ut att ha något problem men United hade gjort sina tre byten så han spelade vidare. Så oklart hur skadad. Caz spelade vidare o blir borta 4 månader.

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Österman wrote:

Hoppar in i diskutionen EL eller FA-cupen.

Jag tycker en EL titel smäller bra mkt högre.
Det är dom lagen som hamnat någonstans bland plats 1-5 i dom bästa ligorna, i FA-cupen möter man engelska div3 lag i flera omgångar.
I cupen blir det bara bra motstånd i semifinal och framåt, matcherna innan är uppvärmning med vårat B-lag.
Möter hellre lag som Monaco, Sevilla, Atl.Madrid, Napoli, Milan, Tottenham, Liverpool med mera än Scanshtorp, Grimsby eller Luton.

FA-cupen har mera historia, men den är ju 10ggr lättare att vinna än EL. 

Vi ska inte lägga någon vikt i turneringarnas innehåll utan bara gå på den som är den vackraste!

AFC

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Nån mera som ska se matchen på olearys i Örebro? Jag kommer med Cechhjälmen och en slimmad matchtröja. ;)

I år smäller det !

Busch
Bild för Busch
Österman wrote:

Nån mera som ska se matchen på olearys i Örebro? Jag kommer med Cechhjälmen och en slimmad matchtröja. ;)

Trodde först de va Hazard på bilden

MikeR
Bild för MikeR
Österman wrote:

Nån mera som ska se matchen på olearys i Örebro? Jag kommer med Cechhjälmen och en slimmad matchtröja. ;)

 

helvete värt en resa från Sthlm :)

I'll answer to nobody !!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Busch wrote:
Österman wrote:

Nån mera som ska se matchen på olearys i Örebro? Jag kommer med Cechhjälmen och en slimmad matchtröja. ;)

Trodde först de va Hazard på bilden

? Lågt... Väldigt lågt.... Och väldigt respektlöst mot Cech

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
MikeR wrote:
Österman wrote:

Nån mera som ska se matchen på olearys i Örebro? Jag kommer med Cechhjälmen och en slimmad matchtröja. ;)

 

helvete värt en resa från Sthlm :)

Du är välkommen, jag bjuder på första 2 ;)

I år smäller det !

Guldkorven
Bild för Guldkorven

Startelvan känns ganska given. Wenger kommer att satsa men kommer inte att starta Walcott (för tidigt ännu).

                 Cech

Bellerin   BFG   Kos   Monreal

          Ramsey   Flamini

  Ox           Özil         Campell

              Giroud

Sedan kan man diskutera om inte Gabriell borde spela istället för Per. Troligen kommer vi att spela mot ett backande lag och vi kommer att få kontringar emot oss. Gabriell är snabbare än Per.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Guldkorven wrote:

Startelvan känns ganska given. Wenger kommer att satsa men kommer inte att starta Walcott (för tidigt ännu).

                 Cech

Bellerin   BFG   Kos   Monreal

          Ramsey   Flamini

  Ox           Özil         Campell

              Giroud

Sedan kan man diskutera om inte Gabriell borde spela istället för Per. Troligen kommer vi att spela mot ett backande lag och vi kommer att få kontringar emot oss. Gabriell är snabbare än Per.

Håller med dig helt angående BFG!

Hög backlinje=Gabriel!

AFC

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Österman wrote:
MikeR wrote:
Österman wrote:

Nån mera som ska se matchen på olearys i Örebro? Jag kommer med Cechhjälmen och en slimmad matchtröja. ;)

 

helvete värt en resa från Sthlm :)

Du är välkommen, jag bjuder på första 2 ;)

Sen så får MikeR bjuda på resten? ;)

MikeR
Bild för MikeR
Farbror Frej wrote:
Österman wrote:
MikeR wrote:
Österman wrote:

Nån mera som ska se matchen på olearys i Örebro? Jag kommer med Cechhjälmen och en slimmad matchtröja. ;)

 

helvete värt en resa från Sthlm :)

Du är välkommen, jag bjuder på första 2 ;)

Sen så får MikeR bjuda på resten? ;)

Hoppla fegar ur och håller grannarna vakna från soffan hemma ;-)  

I'll answer to nobody !!

Finnen
Bild för Finnen

Giroud o Walcott startar på topp

Finnen
Bild för Finnen

Arsenal XI vs Olympiakos: Cech, Bellerin, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Ramsey, Flamini, Ozil, Walcott, Campbell, Giroud. #afc

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Finnen wrote:

Arsenal XI vs Olympiakos: Cech, Bellerin, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Ramsey, Flamini, Ozil, Walcott, Campbell, Giroud. #afc

naaajs, walle och tuppen! Nu får sändningen börja!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Finnen wrote:

Giroud o Walcott startar på topp

Säker så inte Walcott spelar höger?

 

AFC

Finnen
Bild för Finnen
SuperJackie wrote:
Finnen wrote:

Giroud o Walcott startar på topp

Säker så inte Walcott spelar höger?

 

 

Antagligen gör han det... Men bra o ha bägge på plan

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Finnen wrote:
SuperJackie wrote:
Finnen wrote:

Giroud o Walcott startar på topp

Säker så inte Walcott spelar höger?

 

säkert till höger men hans främsta uppgift idag är att kliva framåt och inåt :) Hoppas Bellerin har en bra dag på jobbet!

 

Antagligen gör han det... Men bra o ha bägge på plan

Niklas G
Bild för Niklas G

Bänken...

1st målvakt

4st backar

1st mittfältare

1st anfallare

Hoppas att startelvan presterar framåt...

Guldkorven
Bild för Guldkorven
2_ROCKETS wrote:

Bänken...

1st målvakt

4st backar

1st mittfältare

1st anfallare

Hoppas att startelvan presterar framåt...

Ja, det har dessvärre sett ut så här ett tag. Gott om backar men det är oxå det enda. Samtliga A-lagare som är hela används + ett kid till anfallare.

Finnen
Bild för Finnen

And just to tip you lot over the edge, Mesut Özil was tested today for a tight calf. Eek.

Nästa skada på gång?

Glenn
Bild för Glenn

Bra uttagning Wenger. Hade hellre sett Gabriel än BFG.

Vet ej om jag vill CL eller EL än. Viktigast är att vi ej får skador. Ett avancemang i CL kan ge laget en grym boost så hoppas mest på det ändå

COYG

Finnen
Bild för Finnen
Mickys wrote:

Bra uttagning Wenger. Hade hellre sett Gabriel än BFG.

Vet ej om jag vill CL eller EL än. Viktigast är att vi ej får skador. Ett avancemang i CL kan ge laget en grym boost så hoppas mest på det ändå

 

Tydligen har Özil haft/har lite känningar av nån skada så han kliver nog av tidigt, allt är som vanligt

Glenn
Bild för Glenn
Finnen wrote:
Mickys wrote:

Bra uttagning Wenger. Hade hellre sett Gabriel än BFG.

Vet ej om jag vill CL eller EL än. Viktigast är att vi ej får skador. Ett avancemang i CL kan ge laget en grym boost så hoppas mest på det ändå

 

Tydligen har Özil haft/har lite känningar av nån skada så han kliver nog av tidigt, allt är som vanligt

såg din post om det. Valde att blunda för den. Orkar ej med en skada till på en viktig spelare. :-)

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Någon vänlig själ som har en bra stream att bjuda på? 

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Firstrowsports brukar jag använda.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Wow, mertesacker... Passande spel för korpens andradivision

Glenn
Bild för Glenn

Undrar hur mkt Mou har betalat Porto för att lägga sig? Ställer upp med ett B-lag och gjort självmål. De kan missa CL avancemang genom detta. Blir nog X så båda går vidare?!

COYG

Guldkorven
Bild för Guldkorven

Jävligt korkad varning där Ramsey

Jajo67
Bild för Jajo67

Hur ser det ut ? Sitter på julbord med jobbet.

Sidor