Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Olympiakos-Arsenal

163 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
George Adams
Bild för George Adams

Riktigt bra gjort Gunners!  Fantastiskt gäng det här!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Mickys wrote:
SuperJackie wrote:
Mickys wrote:

Skrev igår att jag tror 3 engelska lag går vidare och att det är united som missar. Ser ut att få rätt. Synd jag inte satte pengar på det

Du har ju bara tjatat om ditt Europa League i 3 dagar!!

japp att jag tycker vinna EL är större än att få dyngtorsk i åttondelen eller vinna FA cupen. Men trodde vi skulle gå vidare.

Du kollar väl inte matchen? Det är ju en menlös europeisk cup och inte fina FA cupen ju!

Du får fira EL en annan gång.....

 

AFC

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Mäktigt! Hur är det, vi kan inte lottas mot Bayern, Chelsea eller City i åttondelen eller? Eller är det bara Bayern vi slipper?

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Riktigt skön seger! vilken grupp 1:a vill vi ha? Zenit?? Vilka andra "mindre svåra" kan vi få?

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vilken jävka karaktär vi visar!!

Fyfan så skönt!!

AFC

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Heppe wrote:

Mäktigt! Hur är det, vi kan inte lottas mot Bayern, Chelsea eller City i åttondelen eller? Eller är det bara Bayern vi slipper?

Stämmer!

AFC

mangeW
Bild för mangeW
Heppe wrote:

Mäktigt! Hur är det, vi kan inte lottas mot Bayern, Chelsea eller City i åttondelen eller? Eller är det bara Bayern vi slipper?

Samma nation och samma grupp är avskrivna, korrekt!

200304382612073264790

mangeW
Bild för mangeW
Mickys wrote:
mangeW wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
SuperJackie wrote:
Mickys wrote:

Skrev igår att jag tror 3 engelska lag går vidare och att det är united som missar. Ser ut att få rätt. Synd jag inte satte pengar på det

Du har ju bara tjatat om ditt Europa League i 3 dagar!!

:D haha

:D

Han bjuder på sig själv Mickys!

mer än du någonsin gjort :-)

Vet inte exakt vad det ska betyda! Men visst! 

200304382612073264790

Elias Bard
Bild för Elias Bard
x3mGunner wrote:

Riktigt skön seger! vilken grupp 1:a vill vi ha? Zenit?? Vilka andra "mindre svåra" kan vi få?

Wolfsburg

AFC

Guldkorven
Bild för Guldkorven
mangeW wrote:
Heppe wrote:

Mäktigt! Hur är det, vi kan inte lottas mot Bayern, Chelsea eller City i åttondelen eller? Eller är det bara Bayern vi slipper?

Samma nation och samma grupp är avskrivna, korrekt!

Alltså kan det bli;

Real Madrid, Wolfsburg, At Madrid, Barcelona eller Zenit

mangeW
Bild för mangeW

Real, Wolfsburg, Atletico, Barca, Zenit....

200304382612073264790

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
x3mGunner wrote:

Riktigt skön seger! vilken grupp 1:a vill vi ha? Zenit?? Vilka andra "mindre svåra" kan vi få?

Zenit. Wolfsburg som "andraval". Sen är det spanskt i form avAtletico, Barca eller Real då..

mangeW
Bild för mangeW

Dålig koll på Atletico nowadays, är de bättre eller sämre än upplagan som var i final 2014?

200304382612073264790

B-G
Bild för B-G

Imponerande insats! Bygger nog rejält självförtroende inför framtiden. 

Giroud suverän.  Självklar motm. 13 mål på 13 matcher denna säsong...riktigt bra.  

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard
mangeW wrote:

Dålig koll på Atletico nowadays, är de bättre eller sämre än upplagan som var i final 2014?

Sämre men har Greizmann!

AFC

Jepson
Bild för Jepson

Ingen idé att se lottningen på måndag. Det är redan klart. Barca.

B-G
Bild för B-G

Hoppas på Wolfsburg, alt Zenit, Atletico.  Det blir troligtvis Barca.  :)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
Jepson wrote:

Ingen idé att se lottningen på måndag. Det är redan klart. Barca.

fast den är väl på fredag kl 12 el hörde jag fel?

men du har rätt i att det blir Barca i toppform för oss

nope snabb googling gav dig rätt på allt. Måndag kl 12!!!

COYG

Guldkorven
Bild för Guldkorven
Mickys wrote:
Jepson wrote:

Ingen idé att se lottningen på måndag. Det är redan klart. Barca.

fast den är väl på fredag kl 12 el hörde jag fel?

men du har rätt i att det blir Barca i toppform för oss

nope snabb googling gav dig rätt på allt. Måndag kl 12!!!

japp måndag

Zille
Bild för Zille

Underbar insats idag! Inte enkelt att med ett skadedrabbad låg åka ner till Grekland och vinna så övertygande med 3 bollar. Det var effektivt och vi släppte inte igenom Olympiakos särskilt mycket.

Kul för Giroud med, han får ofta mycket skit från alla håll och kanter men visst kan killen göra mål. Dessa kom ju i precis rätt tid!

Özil var än en gång bra, även i en viktig match som han ofta får kritik för att han inte är. Passningen till Ramsey som sedan leder till 1-0 är magisk. Spelar förbi ett helt låg med en sådan passning som ser simpel ut men kräver perfekt kraft och tajming.

Men den stora behållningen var Campbells förarbete till 2-0. Riktigt bra match av Campbell överlag.

Underbart!

Hoppas på Wolfsburg eller Zenit i lottningen. Atlético är väl också bland de bättre alternativen. Men det blir säkert Barca...

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Får vi Wolfsburg lär ju Lorden sänka oss 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

60% chans till en godkänd lottning.....

AFC

Jocke K
Bild för Jocke K

Härlig seger och mycket bra disciplinerat hårdjobb. Med så många bra spelare borta så visar detta bredden på truppen. Hoppas vi får en bra lottning och nu kan vi gå långt med fler spelare friska. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

mangeW
Bild för mangeW

Vi är den klubb som verkar ha minst antal möjliga motståndare i lottningen.

Tre spanska gruppettor.

Två engelska gruppettor.

Två tyska gruppettor.

En rysk gruppetta.

Två italienska grupptvåor.

En engelsk grupptvåa.

En fransk grupptvåa.

En holländsk grupptvåa.

En ukrainsk grupptvåa.

En belgisk grupptvåa.

En portugisisk grupptvåa.

Alla utomengelska klubbar har sju alternativ i lottningen, Chelsea o City sex, vi fem.

#statistiknörderi 

 

200304382612073264790

Pelle
Bild för Pelle

Skall vi stöta på Barca tar jag helst dom redan i åttondelen då dom ofta brukar vara som sämst i början av kalenderåret.

Dock undviker jag gärna Messi och Ronaldo.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Jag vet inte, stämmer allt och Cech storspelar kan vi ju slå de flesta lag, vi slog ju faktiskt BM nu i gruppen. Samtidigt visade Monaco  hur fiasko det kan bli med "enkel" lottning med. Ne fan, ge mig Barca, dags för revanch!!

Zille
Bild för Zille
Pelle wrote:

Skall vi stöta på Barca tar jag helst dom redan i åttondelen då dom ofta brukar vara som sämst i början av kalenderåret.

Dock undviker jag gärna Messi och Ronaldo.

Jo, så är det kanske men hoppas att vi kan undvika dem så långe som möjligt. Spelar vi på vår högsta nivå och inte har några viktiga spelare skadade kan vi absolut vinna över Barcelona men inte över två matcher. Det har jag svårt att se. Firma Messi - Neymar - Suarez hade nog ätit upp försvaret till sist även om vi spelar fantastiskt.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Jag ger mig fan på att Chelsea får Gent och sen går och vinner hela skiten..

mangeW
Bild för mangeW

Zenit i åttondelen, Chelsea i kvarten o City i semin, sen finalförlust. Maximerat inom de rimliga gränserna! Finalförlust för United i EL på det och missat CL för Chelskit! Mumma!

200304382612073264790

Sral
Bild för Sral

Bra insats av oss igår. Jag var skitnervös de första 25 minuterna, då såg det illa ut. Men vi åt oss in i matchen. Stabilt försvarsspel och Özil och Giroud gjorde att vi ryckte upp oss framåt. Kul att se Campbell ta för sig också. Det blir väl respass i åttondelen som vanligt, men nu kan vi i alla fall ägna oss åt att skratta åt United. ;D

Sidor