Medlemmar: 8779 st.
Visa menyn

Olympiakos-Arsenal

163 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Woody
Bild för Woody

Lyfter på hatten. En magisk afton. Giroud blev plötsligt en A-spelare. Campbell utvecklas och kan han nu ta nästa steg och släppa bollen rätt oftare blir han en klar tillgång. Påminner i så fall om Coq som förra säsongen hade den utvecklingen. Özil är idag den spelare man vet att han kan vara. Förhoppningsvis får man framöver slippa kalla honom Slözil. Cech utstrålar din trygghet som behövs. Stolthet i kvadrat över insatsen. Rock on !

Jonas S
Bild för Jonas S

Att det finns spelare i laget som kan brilliera vet vi. Men det jag först och främst vill hylla efter matchen i Grekland är laginsatsen. Jag trodde på förhand att detta skulle bli för tufft, för mycket kunde gå fel och för många saker skulle behöva falla på plats för att vi skulle gå vidare. I de senaste matcherna i PL har vi sett ängsliga ut, ofokuserade och rätt trötta. Några sekunder av ofokuserad försvarsspel i matchen igår skulle ha räckt för att förpassa oss till Europa League tillsammans med United, Spurs och Liverpool.

Men laget ville något annat. Försvarsspelet var fokuserat från första till sista minut. Vi spelade lugnt, avslappnat och med självförtroende. Kos som faktiskt gjort en del misstag den senaste tiden gjorde en helt perfekt match. Han är, ganska exakt, dubbelt så bra som de allra flesta andra mittbackar som huserar i PL. Men det var ju laginsatsen jag skulle hylla.

Vi hade tålamod. Vi tog inga onödiga risker. Det var inget överdrivet offensivt spel från vår sidan i matchinledningen. Olympiakos hade mycket boll och spelade mer offensivt än vad i alla fall jag hade förväntat mig. Men det är exakt här Özil kommer in i bilden. Özil är en ninja på fotbollssplanen. Smygandes tyst, avvaktande väntar han in exakt rätt läge att så till. Eller snarare exakt fel tillfälle ur motståndarens synvinkel. Pang så är det mål! Va fan hände där?

Lite så kändes det. De två första målen var som nålstick där det gör som allra ondast. Det tredje målet var av barmhärtighet så grekerna kunde ta ett tidigare tåg hem.

Giroud var gårdagens hjälte. Välförtjänt. Hans huvudspel är världsklass. Hans skägg lika så.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Sjukt roligt med allt anti United :)

Memphis Depay last summer: “I am leaving PSV for Manchester United to improve my chances in the Champions League"

#Awkward PSV qualified to the round of 16 from the same group with United. How ironic

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Bangkok_Gooner wrote:

Sjukt roligt med allt anti United :)

Memphis Depay last summer: “I am leaving PSV for Manchester United to improve my chances in the Champions League"

#Awkward PSV qualified to the round of 16 from the same group with United. How ironic

Haha. Iofs tror jag han på det stora hela får rätt men för stunden är det rätt kul :)

Usch, tänk om Chelsea gör som innan och vinner CL bara för de är utanför topp 4...

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Sjukt roligt med allt anti United :)

Memphis Depay last summer: “I am leaving PSV for Manchester United to improve my chances in the Champions League"

#Awkward PSV qualified to the round of 16 from the same group with United. How ironic

Haha. Iofs tror jag han på det stora hela får rätt men för stunden är det rätt kul :)

Usch, tänk om Chelsea gör som innan och vinner CL bara för de är utanför topp 4...

Eller tänk om vi vinner trippeln :)

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Bangkok_Gooner wrote:
Roslund wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Sjukt roligt med allt anti United :)

Memphis Depay last summer: “I am leaving PSV for Manchester United to improve my chances in the Champions League"

#Awkward PSV qualified to the round of 16 from the same group with United. How ironic

Haha. Iofs tror jag han på det stora hela får rätt men för stunden är det rätt kul :)

Usch, tänk om Chelsea gör som innan och vinner CL bara för de är utanför topp 4...

Eller tänk om vi vinner trippeln :)

Eller varför inte Europa League?!

AFC

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Roslund wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Sjukt roligt med allt anti United :)

Memphis Depay last summer: “I am leaving PSV for Manchester United to improve my chances in the Champions League"

#Awkward PSV qualified to the round of 16 from the same group with United. How ironic

Haha. Iofs tror jag han på det stora hela får rätt men för stunden är det rätt kul :)

Usch, tänk om Chelsea gör som innan och vinner CL bara för de är utanför topp 4...

Eller tänk om vi vinner trippeln :)

Eller varför inte Europa League?!

Haha ;) I see What you did there!

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod

En oerhört stark insats som belönades med ett nytt avancemang, det var mer än vad iaf jag trodde efter de 2 första omgångarna. En riktigt bra laginsats, Campbell har överraskat med ett par riktiga Özilassist på sistone också. Nu kan man verkligen glädjas åt att Man utd missade.

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

och på sättet som united förlorade matchen. Om det hade hänt Arsenal hade jag gått sönder.  Men...Vi    är   vidare   Yapp!

Joels pass till giroud, Girouds nick, Koss styrning mot eget mål, Giroud gör hattrick?!  3 mål borta , 2a i ligan:) what is happening? 
Länge sen man mådde så här bra.   

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
RedArmy wrote:

och på sättet som united förlorade matchen. Om det hade hänt Arsenal hade jag gått sönder.  Men...Vi    är   vidare   Yapp!

Joels pass till giroud, Girouds nick, Koss styrning mot eget mål, Giroud gör hattrick?!  3 mål borta , 2a i ligan:) what is happening? 
Länge sen man mådde så här bra.   

Och bättre kommer du må med tiden!

This is Arsenal!

AFC

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Så. När är lottningen?    om vi får en bra lottning så är vi nog mer koncentrerade än förra året... 

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
RedArmy wrote:

Så. När är lottningen?    om vi får en bra lottning så är vi nog mer koncentrerade än förra året... 

12.00 på måndag.

Sidor