Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - City 21/12 matchtråd

236 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Arsenal - City 21/12 matchtråd

ca 25h till matchstart för en grymt viktig match, så känns som det är dags att starta en matchtråd. Vinner vi kan säsongen bli grymt trevlig. Förlust ingen superkatastrof men kan skapa en negativ spiral. X är ok men nu när vi har så bra chans att vinna ligan så ska vi ha 3p!!!

Spelar Sanchez? Startar i så fall Giroud och Walcott med?

COYG

Corben
Bild för Corben

Bara en känsla här. Men känns som Arsenal tappat mer gentemot ligaettan på hemmaplan än bortaplan senaste säsongerna, någon som vet om det stämmer? Iaf, den allmänna uppfattningen lär väl va att ett kryss hemma inte är så dåligt, jag tror inte det duger.

Tror på att båda lagen gör mål, mest säkra känns att Arsenal inte kommer hålla nollan är, runt 1,3 i odds. Som de flesta andra är även jag orolig för positionsspelet på Ramsey och Flamini, hur diciplinerade de kan hålla sig. 1-1 känns som det mest troliga resultatet.

Startelvan då? Nja, kan han spela Alexis? Är inte så mycket att orda om annars va?

Laget tar ju ut sig själv. Wenger verkar inte va så mån att klämma in Gabriel fast tysken varit tveksam. Bellerin har varit dålig, men inte nog dålig. Flamini-Ramsey finns det inga alternativ till. Giroud har spelat nog bra för att få starta, men befar det värsta. Kanterna handlar alltså om Oxen, Theo, Alexis (kanske) eller Joel. Man måste nog vinna den här matchen, man måste nog vinna nästa också. andra halvan av säsongen är hårdare spelschema.

City är ett lag med massa brister, hoppas inte dom skärper till sig imorrn bara.

 

Jayarse på twitter.

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Hoppas att det inte blir gambling, utan att Alexis eventuellt kommer in sista 30!     Har inte sätt citys matcher,  hugger dom på kontringar och ligger lågt eller lr kör dom full force forward i de stora matcherna?   otroligt skönt med chech i mål om Sterling skulle snubbla sig fram.    

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Jajo67
Bild för Jajo67
RedArmy wrote:

Hoppas att det inte blir gambling, utan att Alexis eventuellt kommer in sista 30!     Har inte sätt citys matcher,  hugger dom på kontringar och ligger lågt eller lr kör dom full force forward i de stora matcherna?   otroligt skönt med chech i mål om Sterling skulle snubbla sig fram.    

Dom har varit direkt dåliga de senaste matcherna och senaste segern förtjänade de inte utan hade flax. Men nu har ju Silva & Yaya fått matcher i benen och lär väl bara bli bättre. Synd med alla dessa skador men vi borde ha hyfsad chans att vinna.

Tosse
Bild för Tosse

Seger i morgon och vi öppnar upp en rejäl lucka bakåt, t ex 7p före Spurs o ManU, 12p före Pool o fortsatt en ocean före Chelski. 

Glenn
Bild för Glenn

Börjar redan bli nervös! Verkar som Aguero är tillbaka :-(

Men Giroud, Walcott, Özil och förhoppningsvis Sanchez borde kunna ha en kul kväll med Otamendi och Mangala

COYG

Zille
Bild för Zille

Blir en tuff match alltså. Gäller att försvaret gör sitt jobb och likaså det defensiva mittfältet, framförallt Flamini.

Johannes Rapp
Bild för Johannes Rapp

Antagligen spelar inte Aguero från start och när han väl kommer in så leder vi med 3-0 och han springer runt och snubblar pga att han inte är matchvan. Jinx.se

Woody
Bild för Woody

Möten mot avarter som Mansour City och Roman empire är direkta hatmatcher. Avskyr som tidigare sagts mer än 100 gånger allt dessa spektakel står för. Således är man extra laddad. Rock on !

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Ska vi vinna ikväll så gäller det att straffa dom defensivt,Mangala och Otamendi kan inte stava till zonspel där Mangala inte heller är bra man mot man.Kolarov bra fot och vass offensivt,avskyr spelet utan boll! Sagna är den enda i deras backlinje som kan stava till ordet disciplin!

Vi borde mäkta med att göra 2 mål mot dom ikväll,frågan är hur många dom lyckas göra?!

De Bruyne,Sterling,Aguero,Navas,Silva,Bony,Aguero....

Låt oss säga 2-1!

COYG!!

AFC

B-G
Bild för B-G

Har en relativt god känsla inför matchen. Vi har bra facit mot City.
Hoppas Alexis är spelduglig så tror jag vi har all chans i världen att ta 3 viktiga pinnar ikväll!
Tippar på 2-1 Giroud, Ramsey. 

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle

3-1 till oss, Ramsey MotM.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
SuperJackie wrote:

Ska vi vinna ikväll så gäller det att straffa dom defensivt,Mangala och Otamendi kan inte stava till zonspel där Mangala inte heller är bra man mot man.Kolarov bra fot och vass offensivt,avskyr spelet utan boll! Sagna är den enda i deras backlinje som kan stava till ordet disciplin!

Vi borde mäkta med att göra 2 mål mot dom ikväll,frågan är hur många dom lyckas göra?!

De Bruyne,Sterling,Aguero,Navas,Silva,Bony,Aguero....

Låt oss säga 2-1!

COYG!!

blir extra tungt nu när de klonat Aguero och spelar med 2 Aguero! :-)

COYG

Steven Humphries
Bild för Steven Humphries

Jag fruktar ett ras ikväll. Två snabbt insläppta mål i 35:e och 41:a minuten, första tjugo i andra halvlek går trögt och inspirationslöst framåt tills vi får in en reducering bara för att sen bli straffade på kontring.

Kommer krävas mycket av oss för att få en vinst ikväll. Jag tar nog ta mig sjutton en pinne om det bjuds.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Bortsett från senaste hemma mot Utd (och i viss mån City borta förra året) så har vi fortfarande fruktansvärt svårt i matcher mot övriga "stora". Förhoppningsvis har vi blivit bättre på disciplin bakåt med effektiva kontringar som vapen och det bör vara receptet även ikväll. City vet som sagt inte hur man stavar till försvarsspel så låt dem ha boll, har de inte Aguero med så bör vi klara av deras anfallsförsök.

Tror dock på oavgjort resultat..

B-G
Bild för B-G
Johan Pedersen wrote:

Bortsett från senaste hemma mot Utd (och i viss mån City borta förra året) så har vi fortfarande fruktansvärt svårt i matcher mot övriga "stora". Förhoppningsvis har vi blivit bättre på disciplin bakåt med effektiva kontringar som vapen och det bör vara receptet även ikväll. City vet som sagt inte hur man stavar till försvarsspel så låt dem ha boll, har de inte Aguero med så bör vi klara av deras anfallsförsök.

Tror dock på oavgjort resultat..

Jag väljer att se det som att vi inte har torskat mot City på 2 år. :)
Like good old times!

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Pretty fun facts:

Man City have failed to score in their last 3 away matches in the Premier League. (Stoke, Aston Villa och United)

There have been under 2.5 goals scored in 5 of Man City's last 6 away games in the Premier League. 

Arsenal have scored at least 2 goals in 5 of their last 6 matches against Man City in all competitions

Arsenal are undefeated in their last 6 home matches in the Premier League. Hjärtat säger 3-1 men hjärnan 2-1.

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson

Vi är så vana vid att allt alltid skiter sig så det är svårt att se det positivt. Men jag försöker mer och med denna säsongen se det positivt och med det sagt så COYG!!!

3-1 säger jag. OG, Kos och Flamini. Och sen får city ett sketet självmål.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Jepson wrote:

Vi är så vana vid att allt alltid skiter sig så det är svårt att se det positivt. Men jag försöker mer och med denna säsongen se det positivt och med det sagt så COYG!!!

3-1 säger jag. OG, Kos och Flamini. Och sen får city ett sketet självmål.

OG= olivier giroud eller own goal? ;)

I år smäller det !

Jepson
Bild för Jepson
Österman wrote:
Jepson wrote:

Vi är så vana vid att allt alltid skiter sig så det är svårt att se det positivt. Men jag försöker mer och med denna säsongen se det positivt och med det sagt så COYG!!!

3-1 säger jag. OG, Kos och Flamini. Och sen får city ett sketet självmål.

OG= olivier giroud eller own goal? ;)

Olivier, men eftersom han är inblandad i citys mål så både och ;)

Guldkorven
Bild för Guldkorven
itzille wrote:

Blir en tuff match alltså. Gäller att försvaret gör sitt jobb och likaså det defensiva mittfältet, framförallt Flamini.

Den svaga länken i vårt försvar är i första hand Per. Han behöver vara diciplinerad om vi ska kunna vinna en sådan här match och fokusera på försvarsspelet. Han blir allt för ofta blir kvar en bit upp i plan när vi får snabba anfall mot oss och överlåter det mesta till Kos att reda ut.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Arsenal team to play Manchester City: Cech, Bellerin, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Flamini, Ramsey, Campbell, Ozil, Walcott, Giroud

Arsenal substitutes: Ospina, Chambers, Gabriel, Gibbs, Reine-Adelaide, Iwobi, Oxlade-Chamberlain

Samma elva som senast. Ingen Sanchez med idag. Men COYG!

RoPa87
Bild för RoPa87
Heppe wrote:

Arsenal team to play Manchester City: Cech, Bellerin, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Flamini, Ramsey, Campbell, Ozil, Walcott, Giroud

Arsenal substitutes: Ospina, Chambers, Gabriel, Gibbs, Reine-Adelaide, Iwobi, Oxlade-Chamberlain

Samma elva som senast. Ingen Sanchez med idag. Men COYG!

hade hoppats att vi skulle haft sanchez på bänken iaf som ett alternativ i slutet på matchen om det skulle behövas. Men samtidigt skönt att Wenger inte chansar med honom. Låt han blir helt frisk innan han spelar igen. 

Men satan vad taggad men är nu!!! COYG!!!!

Guldkorven
Bild för Guldkorven
Heppe wrote:

Arsenal team to play Manchester City: Cech, Bellerin, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Flamini, Ramsey, Campbell, Ozil, Walcott, Giroud

Arsenal substitutes: Ospina, Chambers, Gabriel, Gibbs, Reine-Adelaide, Iwobi, Oxlade-Chamberlain

Samma elva som senast. Ingen Sanchez med idag. Men COYG!

Lika bra att inte riskera Sanchez. Kan dock inte låta bli att reflektera över Debuchy. Fd landslagsback i Frankrike. Har bara blivit sämre och sämre. Nu platsar har inte ens på bänken. Skulle gissa att han sagt till AW att han vill lämna och att AW därför väljer att satsa på Chambers istället. Jag blir inte förvånad om Debuchy lämnar redan i januari.

Glenn
Bild för Glenn

Citys lag någon?

Synd med Sanchez. Inte mkt att slänga in om vi vehöver mål. Jag är nöjd med X idag.

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Özil måste ha en bra dag.

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Citys lag någon?

Synd med Sanchez. Inte mkt att slänga in om vi vehöver mål. Jag är nöjd med X idag.

Med tanke på City senaste matcher och att det är vår hemmaplan så är jag inte nöjd med X såhär på förhand. Sen kan ju matchen utvecklas så man ät nöjd med X i efterhand. Men inte nu innan, satan vad taggad jag är. Nog tur man inte själv spelat idag. Annars hade dey väl varit rött efter 5 min :-S

Men som du sa så har vi inte mycket att slänga in under matchens gång om vi behöver jaga mål. Bara hoppas att vårt spel sitter från början idag och att alla är villiga Arteta jobbet både framåt och bakåt. Och jag tror på det idag. Tror på vinst idag, alternativt ett X som känns som en förlust iom att vi är det klart bättre laget under de 90 minuterna ;)

Pelle
Bild för Pelle
Johan Pedersen wrote:

Bortsett från senaste hemma mot Utd (och i viss mån City borta förra året) så har vi fortfarande fruktansvärt svårt i matcher mot övriga "stora". Förhoppningsvis har vi blivit bättre på disciplin bakåt med effektiva kontringar som vapen och det bör vara receptet även ikväll. City vet som sagt inte hur man stavar till försvarsspel så låt dem ha boll, har de inte Aguero med så bör vi klara av deras anfallsförsök.

Tror dock på oavgjort resultat..

Elakt att inte kalla Bayern för "stora". ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

City: Hart, Sagna, Otamendi, Mangala, Kolarov, Fernandinho, Delph, Toure, KdB, Silva och Aguero.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

Vi har Oxen att slänga in även om det inte är mer än just det...

If it's too strong, then you're too weak!

Rylle
Bild för Rylle

Han startar med Kun - desperat, eller?!

Rylle

Sidor