Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - City 21/12 matchtråd

236 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jajo67
Bild för Jajo67
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Om vi kan utveckla taktiken ytterligare, få tillbaka ett par av våra skadade nyckelspelare, och en riktigt bra värvning i januari så kanske vi faktiskt kan göra något mot Barca i CL. Givetvis känner jag som de flesta att det är ligan som gäller i år. Men som vi spelar nu kan kanske europaspelet bli mer spännande än vad många förväntar sig. Inget slår att spela stora matcher mot de bästa i europa. Och det är i de matcherna ett lag på allvar får visa färg. Vilket vi verkligen gjorde igår.

Håller med om att ligan är prio, men en seger hemma mot Barca hade jag älskat. Att samma säsong hemmabesegra bägge lagen från Manchester, Bayern och Barcelona är enormt imponerande...

 

Allt det andra jag inte citerade var spot on, väl formulerat Jonas.

Jag tror ju inte vi kan rubba Barca över två matcher utan en maxinsats och en hel del flyt, men herregud vad skönt det vore att skicka ut det där självgoda, skenheliga laget - hoppet är väl det sista som överger en.

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Förstår inte riktigt ni som klagar på Ramsey och Giroud efter gårdagens match??? 

Giroud slet bra, visade sig mkt och vann mkt boll plus målet.

Ramsey tyckte jag var riktigt bra igår. Han borde gjort ett mål bara.

håller med. Tyckte också Ramsey var bra igår. Ja han hade två riktigr bra lägen där han borde gjort ett mål iaf. Och han släppte förbi sic toure lite billigt en gång men utöver det var han riktigt bra. Han gjorde ju ingen supermatch men han och flamini var riktigt bra disciplinerade och höll ihop laget riktigt bra. 

Jepson
Bild för Jepson

Med det hjärta hela laget visade igår så tror jag deintivt vi kan ta Barca över två matcher. De har en gudabenådad offensiv trio och någon tjomme på mitten som är jäkligt bra,men försvaret och målvakten är inte i klass med våra. Vi kommer leva upp till vårt motto ---> Victoria concordia crescit

Jonas S
Bild för Jonas S
R. Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Förstår inte riktigt ni som klagar på Ramsey och Giroud efter gårdagens match??? 

Giroud slet bra, visade sig mkt och vann mkt boll plus målet.

Ramsey tyckte jag var riktigt bra igår. Han borde gjort ett mål bara.

håller med. Tyckte också Ramsey var bra igår. Ja han hade två riktigr bra lägen där han borde gjort ett mål iaf. Och han släppte förbi sic toure lite billigt en gång men utöver det var han riktigt bra. Han gjorde ju ingen supermatch men han och flamini var riktigt bra disciplinerade och höll ihop laget riktigt bra. 

Jag tycker Ramseys insats var riktigt bra. Men det bästa av allt är att han fortfarande har en liten bit kvar upp till sin toppnivå. När avsluten börjar sitta, timingen är ytterligare någon tiondel bättre kommer han ge oss ytterligare en dimension tror jag.

Men Flamini är annars den av de två som kanske imponerade mest på mig igår. Han gör ju en jättematch. Kul att se efter att man dissat honom en hel del gånger det senaste året.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87
Jonas S wrote:
R. Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Förstår inte riktigt ni som klagar på Ramsey och Giroud efter gårdagens match??? 

Giroud slet bra, visade sig mkt och vann mkt boll plus målet.

Ramsey tyckte jag var riktigt bra igår. Han borde gjort ett mål bara.

håller med. Tyckte också Ramsey var bra igår. Ja han hade två riktigr bra lägen där han borde gjort ett mål iaf. Och han släppte förbi sic toure lite billigt en gång men utöver det var han riktigt bra. Han gjorde ju ingen supermatch men han och flamini var riktigt bra disciplinerade och höll ihop laget riktigt bra. 

Jag tycker Ramseys insats var riktigt bra. Men det bästa av allt är att han fortfarande har en liten bit kvar upp till sin toppnivå. När avsluten börjar sitta, timingen är ytterligare någon tiondel bättre kommer han ge oss ytterligare en dimension tror jag.

Men Flamini är annars den av de två som kanske imponerade mest på mig igår. Han gör ju en jättematch. Kul att se efter att man dissat honom en hel del gånger det senaste året.

ja med flamini flyt på hemmaplan så kanske vi bara skulle spelat honom på Emirates. Vad är det nu, 53 matcher utan förlust på Emirates? Hyffsad streak!

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Förstår inte riktigt ni som klagar på Ramsey och Giroud efter gårdagens match??? 

Giroud slet bra, visade sig mkt och vann mkt boll plus målet.

Ramsey tyckte jag var riktigt bra igår. Han borde gjort ett mål bara.

Vilka är det som klagar på någon efter igår?
Är du säker att du inte är inne och läser nån gammal tråd startad av dig själv nu? ;) 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

Förstår inte riktigt ni som klagar på Ramsey och Giroud efter gårdagens match??? 

Giroud slet bra, visade sig mkt och vann mkt boll plus målet.

Ramsey tyckte jag var riktigt bra igår. Han borde gjort ett mål bara.

Vilka är det som klagar på någon efter igår?
Är du säker att du inte är inne och läser nån gammal tråd startad av dig själv nu? ;) 

Eftersom du bara fortsätter vara dryg i med o motgång så får jag väl leta upp och skriva här:

Dessa kommentarer tycker jag var orättvisa:

 Hade vi bara haft en fotbollsspelare på Ramseys position igår hade matchen varit punkterad tidigt och jag hade sluppit gnaga av mig halva fingrarna! 

Giroud fortsätter vara sopkass stora delar och sen blixtrar han till ngn sekund och då är det mål :) Räcker fint det!

 

COYG

Rylle
Bild för Rylle

Helt säkert hade Ramsey högsta prio att tillsammans med Flamini täta framför fyrbakslinjen. Och det fanns absolut inget att klaga på med det jobbet. Cityspelarna var ju aldrig (lite överdrivet) i närheten av den ytan med bollen under kontroll.

Jag är definitivt ingen Giroudfan, men som han spelat (gjort mål) sista månaden är man nästa på väg att bli omvänd. En central ensam anfallare måste producera mål - och nu gör han ju det med strålande effektivitet.

Rylle

Jajo67
Bild för Jajo67

Förstår inte riktigt att Pellegrini kan gå ut och hävda att de var bättre än Arsenal men att Arsenal vann. City hade ett litet övertag fram till Theo gör 1-0. De hade De Bruynes fina chans precis innan vi gör 1-0 men inte något annat direkt farligt. Efter 1-0 är vi bättre resten av halvleken och vi kontrollerade matchen fram till reduceringen i 82a men vi borde ju avgjort matchen innan dess på någon avv alla de chanser vi skapade. Visst var det lite jobbigt sista tio men att de skulle varit bättre är ju ett skämt.

Pelle
Bild för Pelle
R. Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Förstår inte riktigt ni som klagar på Ramsey och Giroud efter gårdagens match??? 

Giroud slet bra, visade sig mkt och vann mkt boll plus målet.

Ramsey tyckte jag var riktigt bra igår. Han borde gjort ett mål bara.

håller med. Tyckte också Ramsey var bra igår. Ja han hade två riktigr bra lägen där han borde gjort ett mål iaf. Och han släppte förbi sic toure lite billigt en gång men utöver det var han riktigt bra. Han gjorde ju ingen supermatch men han och flamini var riktigt bra disciplinerade och höll ihop laget riktigt bra. 

Mickys, du brukar argumentera bra i din kritik så låt mig få bemöta på samma sätt. Du tyckte det var orättvist att någon skrev att om vi haft en fotbollspelare istället för Ramsey hade matchen varit avgjord tidigare. Håller med dig i stort att det låter orättvist då Ramsey gör en bra match, i stort! Men samtidigt missade han två klara målchanser och hade vi förlorat matchen hade kritiken över dessa missar varit högljudda. Så visst tycker jag Ramsey även förtjänar kritik trots han gjorde en bra match.

 

Palmkvist, just att Ramsey var disciplinerad var det jag tyckte han misslyckades med, iaf i andra halvleken.

Trots att vi ledde med 2-0 prioriterade han flera gånger att gå i djupet istället för att hjälpa Flamini i det defensiva arbetet. Detta kunde ha straffat oss mycket så där ligger lite av min kritik mot Ramsey, som dock får godkänt med en okej genomförd match...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Rylle wrote:

Helt säkert hade Ramsey högsta prio att tillsammans med Flamini täta framför fyrbakslinjen. Och det fanns absolut inget att klaga på med det jobbet.

Hur kan man ha det som högsta prio och samtidigt löpa i djupet flera gånger? just det jobbet fanns det faktiskt lite att klaga på, samt hans två grova missar.

 

Vi får se det positivt att han gör en bra match men har högre nivå i sig...

If it's too strong, then you're too weak!

RoPa87
Bild för RoPa87
Pelle wrote:
R. Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Förstår inte riktigt ni som klagar på Ramsey och Giroud efter gårdagens match??? 

Giroud slet bra, visade sig mkt och vann mkt boll plus målet.

Ramsey tyckte jag var riktigt bra igår. Han borde gjort ett mål bara.

håller med. Tyckte också Ramsey var bra igår. Ja han hade två riktigr bra lägen där han borde gjort ett mål iaf. Och han släppte förbi sic toure lite billigt en gång men utöver det var han riktigt bra. Han gjorde ju ingen supermatch men han och flamini var riktigt bra disciplinerade och höll ihop laget riktigt bra. 

Mickys, du brukar argumentera bra i din kritik så låt mig få bemöta på samma sätt. Du tyckte det var orättvist att någon skrev att om vi haft en fotbollspelare istället för Ramsey hade matchen varit avgjord tidigare. Håller med dig i stort att det låter orättvist då Ramsey gör en bra match, i stort! Men samtidigt missade han två klara målchanser och hade vi förlorat matchen hade kritiken över dessa missar varit högljudda. Så visst tycker jag Ramsey även förtjänar kritik trots han gjorde en bra match.

 

Palmkvist, just att Ramsey var disciplinerad var det jag tyckte han misslyckades med, iaf i andra halvleken.

Trots att vi ledde med 2-0 prioriterade han flera gånger att gå i djupet istället för att hjälpa Flamini i det defensiva arbetet. Detta kunde ha straffat oss mycket så där ligger lite av min kritik mot Ramsey, som dock får godkänt med en okej genomförd match...

ja han ska ha lite kritik för sina missar. 

Men tycker han värderar bra nör han drar iväg i djupet och nör han stannar hemma. Kan inte minnas någon gång Ramsey drog iväg son det blev farligt för City på hans bekostnad. Bara för man leder med 2-0 ska man ju inte sluta ta de offensiva löpningarna som ju faktiskt är Ramseys styrka. Det är en del i att City inte skapade mer innan sitt 2-1 mål. Så länge vi skapade chanser (där Ramsey var en stor del) så vågar inte city trycka upp hur mycket som helst.  

Tycker både Flamini och Ramsey värderade sina lägen bra denna match och båda var disciplinerade i nästan alla 90 minuterna. 

Men det är ju bara min åsikt ;)

Rylle
Bild för Rylle
Pelle wrote:
Rylle wrote:

Helt säkert hade Ramsey högsta prio att tillsammans med Flamini täta framför fyrbakslinjen. Och det fanns absolut inget att klaga på med det jobbet.

Hur kan man ha det som högsta prio och samtidigt löpa i djupet flera gånger? just det jobbet fanns det faktiskt lite att klaga på, samt hans två grova missar.

 

Vi får se det positivt att han gör en bra match men har högre nivå i sig...

Bara för han gör en del löpningar i djupet behöver det inte innebära att hans prio inte låg mer på defensiven i matchen igår än mot de flesta andra lag. Tycker nog vårt sätt att överlåta bollinnehavet till City talar för att laget i allmännhet och då inte minst centrala mttfältet hade det defensiva spelet som sitt viktigaste igår.Och eftersom Ramsey inte sällan får kritik för att tappa sina defensiva positioner när han spelar centralt kändes det bra.

Sen håller jag med dig att han har mer att ge, men jag tycker han gjorde en utmärkt match i går.

Rylle

Glenn
Bild för Glenn

Grundar en del av mitt beröm på hur mkt bättre Ramsey var igår mot tidigare under säsongen. Han är verkligen på gång och lag bakom en hel del av vårt spel samtidigt som han täckte bakåt. Men var han perfekt? Nope det var han inte. Borde gjort mål och gjorde något misstag bakåt. Misstag gjorde nog alla utom möjligen kung kos. Så orättvist att skriva att vi inte hade en spelare på den positionen när han gör sin överlägset bästa insats på länge. Men alla tycker vi olika. Jag brukar klaga på Ramsey när han ej är bra och då ska han få beröm när han förtjänar det.

COYG

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Pelle wrote:
R. Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Förstår inte riktigt ni som klagar på Ramsey och Giroud efter gårdagens match??? 

Giroud slet bra, visade sig mkt och vann mkt boll plus målet.

Ramsey tyckte jag var riktigt bra igår. Han borde gjort ett mål bara.

håller med. Tyckte också Ramsey var bra igår. Ja han hade två riktigr bra lägen där han borde gjort ett mål iaf. Och han släppte förbi sic toure lite billigt en gång men utöver det var han riktigt bra. Han gjorde ju ingen supermatch men han och flamini var riktigt bra disciplinerade och höll ihop laget riktigt bra. 

Mickys, du brukar argumentera bra i din kritik så låt mig få bemöta på samma sätt. Du tyckte det var orättvist att någon skrev att om vi haft en fotbollspelare istället för Ramsey hade matchen varit avgjord tidigare. Håller med dig i stort att det låter orättvist då Ramsey gör en bra match, i stort! Men samtidigt missade han två klara målchanser och hade vi förlorat matchen hade kritiken över dessa missar varit högljudda. Så visst tycker jag Ramsey även förtjänar kritik trots han gjorde en bra match.

 

Palmkvist, just att Ramsey var disciplinerad var det jag tyckte han misslyckades med, iaf i andra halvleken.

Trots att vi ledde med 2-0 prioriterade han flera gånger att gå i djupet istället för att hjälpa Flamini i det defensiva arbetet. Detta kunde ha straffat oss mycket så där ligger lite av min kritik mot Ramsey, som dock får godkänt med en okej genomförd match...

 

det er var jag som till viss del kritiserade Ramsey! Kritiken är till största del riktad mot offensiven, minst en balja måste han hänga med dom chanser han har!

I det stora hela gjorde han väl en godkänd insats, han jobbar och sliter, men som föregående skrivare skrev, så blir han lite väl offensiv ibland, och ja, kanske jag kan köpa det när han börjar hänga strutar!

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
R. Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Förstår inte riktigt ni som klagar på Ramsey och Giroud efter gårdagens match??? 

Giroud slet bra, visade sig mkt och vann mkt boll plus målet.

Ramsey tyckte jag var riktigt bra igår. Han borde gjort ett mål bara.

håller med. Tyckte också Ramsey var bra igår. Ja han hade två riktigr bra lägen där han borde gjort ett mål iaf. Och han släppte förbi sic toure lite billigt en gång men utöver det var han riktigt bra. Han gjorde ju ingen supermatch men han och flamini var riktigt bra disciplinerade och höll ihop laget riktigt bra. 

Mickys, du brukar argumentera bra i din kritik så låt mig få bemöta på samma sätt. Du tyckte det var orättvist att någon skrev att om vi haft en fotbollspelare istället för Ramsey hade matchen varit avgjord tidigare. Håller med dig i stort att det låter orättvist då Ramsey gör en bra match, i stort! Men samtidigt missade han två klara målchanser och hade vi förlorat matchen hade kritiken över dessa missar varit högljudda. Så visst tycker jag Ramsey även förtjänar kritik trots han gjorde en bra match.

 

Palmkvist, just att Ramsey var disciplinerad var det jag tyckte han misslyckades med, iaf i andra halvleken.

Trots att vi ledde med 2-0 prioriterade han flera gånger att gå i djupet istället för att hjälpa Flamini i det defensiva arbetet. Detta kunde ha straffat oss mycket så där ligger lite av min kritik mot Ramsey, som dock får godkänt med en okej genomförd match...

Håller med fullständigt. Hade vi förlorat poäng igår hade jag hängt Ramsey som ansvarig för det.

B-G
Bild för B-G

Flamini har aldrig torskat när han spelat på Emirates. Kan det verligen stämma? :D

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67
Roslund wrote:
Pelle wrote:
R. Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Förstår inte riktigt ni som klagar på Ramsey och Giroud efter gårdagens match??? 

Giroud slet bra, visade sig mkt och vann mkt boll plus målet.

Ramsey tyckte jag var riktigt bra igår. Han borde gjort ett mål bara.

håller med. Tyckte också Ramsey var bra igår. Ja han hade två riktigr bra lägen där han borde gjort ett mål iaf. Och han släppte förbi sic toure lite billigt en gång men utöver det var han riktigt bra. Han gjorde ju ingen supermatch men han och flamini var riktigt bra disciplinerade och höll ihop laget riktigt bra. 

Mickys, du brukar argumentera bra i din kritik så låt mig få bemöta på samma sätt. Du tyckte det var orättvist att någon skrev att om vi haft en fotbollspelare istället för Ramsey hade matchen varit avgjord tidigare. Håller med dig i stort att det låter orättvist då Ramsey gör en bra match, i stort! Men samtidigt missade han två klara målchanser och hade vi förlorat matchen hade kritiken över dessa missar varit högljudda. Så visst tycker jag Ramsey även förtjänar kritik trots han gjorde en bra match.

 

Palmkvist, just att Ramsey var disciplinerad var det jag tyckte han misslyckades med, iaf i andra halvleken.

Trots att vi ledde med 2-0 prioriterade han flera gånger att gå i djupet istället för att hjälpa Flamini i det defensiva arbetet. Detta kunde ha straffat oss mycket så där ligger lite av min kritik mot Ramsey, som dock får godkänt med en okej genomförd match...

Håller med fullständigt. Hade vi förlorat poäng igår hade jag hängt Ramsey som ansvarig för det.

Med tanke på de chanser han sumpar & hans lite slappa agerande vid Yayas reducering är det inte så konstigt. På den här nivån är det ofta vissa situationer & små detaljer som avgör matcherna så det spelar liksom ingen roll hur mycket jobb man lagt mer om man tabbat sig grovt och det blivit avgörande.

Tycker han slarvar lite mycket ibland både i defensiven och i passningsspelet men tycker det börjar se bättre ut. Samtidigt är han djupledslöpningar otroligt viktiga för vår offensiv särskilt när Giroud lirar på topp då han inte är någon djupledsspelare direkt. Jag tror och hoppas han har en stigande formkurva och det lär vi behöva.

Corben
Bild för Corben

Ramsey gör ju arbetsmässigt en kanoninsats även om han tar slut i slutet på matchen. Kritik? Lyssnade på footballistically Arsenal och där menade någon att det var Ramseys fusk/trötthet bla bla som gav Yaya möjligheten att göra det där målet, men jag vet inte.

Men Ramsey är som Ramsey är, mina problem med Ramsey, som är väldigt små, kommer alltid va beslutsfattandet som irriterar mig ganska ofta, det irriterar mig hur han bränner målchanser också men inte alls lika mycket.

Med tanke på hur tunn truppen är för tillfället och vad det innebär tänker jag att det skulle va ett mirakel om Ramsey spelade 2-3 månader utan skada, jag är av det bedrövliga uppfattningen att han kommer skada sig innan Januari är över, om inte tidigare.

Jayarse på twitter.

B-G
Bild för B-G
Corben wrote:

Ramsey gör ju arbetsmässigt en kanoninsats även om han tar slut i slutet på matchen. Kritik? Lyssnade på footballistically Arsenal och där menade någon att det var Ramseys fusk/trötthet bla bla som gav Yaya möjligheten att göra det där målet, men jag vet inte.

Men Ramsey är som Ramsey är, mina problem med Ramsey, som är väldigt små, kommer alltid va beslutsfattandet som irriterar mig ganska ofta, det irriterar mig hur han bränner målchanser också men inte alls lika mycket.

Med tanke på hur tunn truppen är för tillfället och vad det innebär tänker jag att det skulle va ett mirakel om Ramsey spelade 2-3 månader utan skada, jag är av det bedrövliga uppfattningen att han kommer skada sig innan Januari är över, om inte tidigare.

Då är det ju bra att vi har en bred trupp i allmänhet då både Wilshere och Rosicky är tillbaka för att täcka upp :)

Om inte annat kanske Oxen får välbehövlig speltid på platsen. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
Bangkok_Gooner wrote:
Corben wrote:

Ramsey gör ju arbetsmässigt en kanoninsats även om han tar slut i slutet på matchen. Kritik? Lyssnade på footballistically Arsenal och där menade någon att det var Ramseys fusk/trötthet bla bla som gav Yaya möjligheten att göra det där målet, men jag vet inte.

Men Ramsey är som Ramsey är, mina problem med Ramsey, som är väldigt små, kommer alltid va beslutsfattandet som irriterar mig ganska ofta, det irriterar mig hur han bränner målchanser också men inte alls lika mycket.

Med tanke på hur tunn truppen är för tillfället och vad det innebär tänker jag att det skulle va ett mirakel om Ramsey spelade 2-3 månader utan skada, jag är av det bedrövliga uppfattningen att han kommer skada sig innan Januari är över, om inte tidigare.

Då är det ju bra att vi har en bred trupp i allmänhet då både Wilshere och Rosicky är tillbaka för att täcka upp :)

Om inte annat kanske Oxen får välbehövlig speltid på platsen. 

din definition av bred trupp är att ha ett par skor att ställa på en position. Hur bra tror du JW och Ros kommer vara de första 5 matcherna efter 167 års skadefrånvaro? Väntar bara på att höra att de har fått nån set back. Tror ej Ros spelar en enda minut till för Ars i ligan.

Oxen har varit bedrövlig i år.

Vi behöver verkligen Ramsey i form tills Coq o Caz är tillbaka

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Corben wrote:

Ramsey gör ju arbetsmässigt en kanoninsats även om han tar slut i slutet på matchen. Kritik? Lyssnade på footballistically Arsenal och där menade någon att det var Ramseys fusk/trötthet bla bla som gav Yaya möjligheten att göra det där målet, men jag vet inte.

Men Ramsey är som Ramsey är, mina problem med Ramsey, som är väldigt små, kommer alltid va beslutsfattandet som irriterar mig ganska ofta, det irriterar mig hur han bränner målchanser också men inte alls lika mycket.

Med tanke på hur tunn truppen är för tillfället och vad det innebär tänker jag att det skulle va ett mirakel om Ramsey spelade 2-3 månader utan skada, jag är av det bedrövliga uppfattningen att han kommer skada sig innan Januari är över, om inte tidigare.

Då är det ju bra att vi har en bred trupp i allmänhet då både Wilshere och Rosicky är tillbaka för att täcka upp :)

Om inte annat kanske Oxen får välbehövlig speltid på platsen. 

din definition av bred trupp är att ha ett par skor att ställa på en position. Hur bra tror du JW och Ros kommer vara de första 5 matcherna efter 167 års skadefrånvaro? Väntar bara på att höra att de har fått nån set back. Tror ej Ros spelar en enda minut till för Ars i ligan.

Oxen har varit bedrövlig i år.

Vi behöver verkligen Ramsey i form tills Coq o Caz är tillbaka

Nej, det där har du fått om bakfoten.
Min definition på bred trupp är att vi har 2 starka på varje position. Vilket vi nästan har överallt. På just denna position har vi fler än 2 starka även fast Cazorla/Coq eller Ramsey/Coq bör vara förstaval.
Din definition är att vi har 4 startspelare på varje position men så funkar det inte.
Tror absolut Wilshere kan vara tillräckligt bra för att täcka upp för Caz/Ramsey när Wenger väl spelar honom, Rosicky med i ca 2 veckor innan han går sönder igen.

Jag är mer orolig att tex Flamini eller Walcott/Campbell ska gå sönder. Även om vi kan lösa det med så ser jag den risken som större.

Det är ju lite så att när vi får skador skriker vissa att vi kommer missa topp4 osv osv...Der untergang!
När man sen summerar matcherna så ser man att vi inte torskat en match sen skadehelvetetet började.

Wenger har ju en förmåga att anpassa spelet efter sitt tillgängliga material och nå resultat. Något många missar och det lyfts sällan upp i diskussionen. 
 

Twitter @grvdga

Corben
Bild för Corben

God jul på er nu och va sams på julaftonen Mickeys och Bangcock. Är det skönt där nere förresten? Här är det fem grader och mulet. Angående truppbredd så är ju Arsenal i teorin inte alls kort. Pronblemet är ju praktiken och att det tyvärr är det som räknas. Arsenal ligger ju för tillfället på 7 skador (Arteta, Jack, Rosicky, Coquelin, Santi Cazorla, Welbeck och Sanchez) där alla utom Sanchez ska ses som en långtidsskada (Jo Arteta ska ses som en långtidsskada då han varit skadad i över ett år nu, med endast någon enstaka spelminut här och där).

I och med att Wenger satsat på så många spelare som missar väldigt mycket fotboll (det här är ju fakta och ingen åsikt) säsong efter säsong så innebär det ju att de spelarna som står på planen spelas mer än sina konkurrenter som roterar mer. Det här är ju ingen åsikt utan fakta.

Så visst är antalet inte fel, felet är ju att de befintliga inte är i speldugligt skick nog ofta. Sånt här får man ju lov att ha överseende med om det händer en säsong, jag menar, man kan ju helt enkelt ha en jävla massa oflyt en säsong. Men överdrivet antal skador har präglat Arsenal så många säsonger att jag tappat räkningen.

Där menar ju jag att Wenger begått tjänstefel i princip. Vi kan ju köpa att man ger fler chanser till yngre spelare i hopp om att dom ska få ordning på sina kroppar, spelar över 30 som aldig spelar ska ju ingen ta på allvar, inte i min bok iaf.

Den stora synden i sommar enligt mig var att inte köpa en innermitt då man har stor skadeproblematik på Jack, Ramsey, Arteta och även Flamini. Jag tycker det är för dåligt. Speciellt med tanke på åldern på Arteta och Flamini, dom har som bäst en säsong eller två till i benen, som bäst.

Där är den stora bommen. Det är sannolikt att poängantalet varit tydligt större om man kunnat spela med en mittfältare mot Spurs, WBA och Norwich istället för det som försegick på planen de matcherna.

Nej truppen är absolut inte tunn i teorin, men i praktiken är den alldeles för tunn.

Tre spelare har 0 sekunders spel: Rosicky, Wilshere och Welbeck. Två av dessa hade vid skadefritt läge förmodligen ha spelat i delar av 20 av 25 matcher minst denna säsong. Det misstänker jag att man inte kan säga om en enda av konkurrenterna i Chelsea, City, Man Utd eller Tottenham? Sturridge i Pool hade väl legat på övre halvan på speltid i Arsenal om han varit Gooner?

Jayarse på twitter.

gunbod
Bild för gunbod

En fantastiskt skön seger var det onekligen, en väldigt bra laginsats. Matchens stora utropstecken anser jag att Märta var, Kos är vi ju bortskämda med att han alltid är grym nuförtiden. Märta var helt enkelt överraskande bra, hans 5 meter långa tentakler till ben hade en skön förmåga att alltid stickas ut i rätt ögonblick och stoppa bollarna. Även Ramsey var bra och tycks ha en gryende form, men håller med er om att han fortfarande blandar och ger lite för mycket, det som stör mest är hans oförmåga att få in bolluslingen i mål. Han borde definitivt stängt denna match tidigare, 3-0 med tio minuter kvar hade varit väldans skönt. Men de 3 poängen kan ändå ingen ta ifrån oss och de satt som en smäck och var huvudsaken.

God jul på er allihopa och så ser vi fram emot många fler sköna segrar framöver.

B-G
Bild för B-G
Corben wrote:

God jul på er nu och va sams på julaftonen Mickeys och Bangcock. Är det skönt där nere förresten? Här är det fem grader och mulet. Angående truppbredd så är ju Arsenal i teorin inte alls kort. Pronblemet är ju praktiken och att det tyvärr är det som räknas. Arsenal ligger ju för tillfället på 7 skador (Arteta, Jack, Rosicky, Coquelin, Santi Cazorla, Welbeck och Sanchez) där alla utom Sanchez ska ses som en långtidsskada (Jo Arteta ska ses som en långtidsskada då han varit skadad i över ett år nu, med endast någon enstaka spelminut här och där).

I och med att Wenger satsat på så många spelare som missar väldigt mycket fotboll (det här är ju fakta och ingen åsikt) säsong efter säsong så innebär det ju att de spelarna som står på planen spelas mer än sina konkurrenter som roterar mer. Det här är ju ingen åsikt utan fakta.

Så visst är antalet inte fel, felet är ju att de befintliga inte är i speldugligt skick nog ofta. Sånt här får man ju lov att ha överseende med om det händer en säsong, jag menar, man kan ju helt enkelt ha en jävla massa oflyt en säsong. Men överdrivet antal skador har präglat Arsenal så många säsonger att jag tappat räkningen.

Där menar ju jag att Wenger begått tjänstefel i princip. Vi kan ju köpa att man ger fler chanser till yngre spelare i hopp om att dom ska få ordning på sina kroppar, spelar över 30 som aldig spelar ska ju ingen ta på allvar, inte i min bok iaf.

Den stora synden i sommar enligt mig var att inte köpa en innermitt då man har stor skadeproblematik på Jack, Ramsey, Arteta och även Flamini. Jag tycker det är för dåligt. Speciellt med tanke på åldern på Arteta och Flamini, dom har som bäst en säsong eller två till i benen, som bäst.

Där är den stora bommen. Det är sannolikt att poängantalet varit tydligt större om man kunnat spela med en mittfältare mot Spurs, WBA och Norwich istället för det som försegick på planen de matcherna.

Nej truppen är absolut inte tunn i teorin, men i praktiken är den alldeles för tunn.

Tre spelare har 0 sekunders spel: Rosicky, Wilshere och Welbeck. Två av dessa hade vid skadefritt läge förmodligen ha spelat i delar av 20 av 25 matcher minst denna säsong. Det misstänker jag att man inte kan säga om en enda av konkurrenterna i Chelsea, City, Man Utd eller Tottenham? Sturridge i Pool hade väl legat på övre halvan på speltid i Arsenal om han varit Gooner?

Håller med dig om att vi är korta nu. Speciellt om man ska börja måla fan på väggen och tex räkna bort Ramsey redan nu.
Dom flesta managers i PL begår tjänstefel. Kolla på Liverpool, United, Newcastle etc. Listan kan göras lång på lag med en på papperet svagare trupp men med i stort sett lika många eller fler skador.

Min poäng är att vi har ingen skadekris sålänge vi har spelare som kan fylla dom platserna. Det har vi nu och poängen rullar in.
Skulle vi däremot åka på 2-3 till skador innan vi får tillbaka nån...ja då är vi i en sits jämförbar med Liverpool, Newcastle.

Rosicky,Arteta och Wilshere är ju 2 jävlar som alltid är skadad. Förhoppningsvis blir vi av med Rosicky, Arteta i sommar och ersätter dessa...kanske ersätts redan i januari med en spelare.

I övrigt är det svalt och skönt i Bangkok. Ingen snö i sikte men häromdagen var det 23 grader när jag körde till jobbet så fick äntligen använda hojjvantarna.
Stressat som en galning idag på jobbet...mest med privata saker såsom att få tag i en vettig Janssons.....fan det var en av dom bästa anledningarna att fly Sverige....Julstressen. Nu har jag bringat den på mig själv. Idiot! 

God Jul Corben! 

Twitter @grvdga

Sidor