Medlemmar: 8880 st.
Visa menyn

Arsenal - City 21/12 matchtråd

236 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
RoPa87
Bild för RoPa87

Hahaha fan vad Özil skämms när Theo ger Özil stort beröm under intervjun efter matchen. Haha så jäkla obekväm!!

Bengelito
Bild för Bengelito

haha Özil, skön intervju :D

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Bengelito
Bild för Bengelito

Inte många som var dåliga denna match. Koc var kung men Märta gjorde några riktigt sköna brytningar. Såna där när det ser ut som han bara står still, sträcker ut foten och tar bollen. Finns det någon annan som får det att se så enkelt ut? :D

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Guldkorven
Bild för Guldkorven

Lite off-topic men ...

Något som är konstigt är att de flesta lagen spelar 26e och 28e December (bara en dag emellan).

Leicester och City spelar 29e och Sunderland och Liverpool den 30e.

Om inte detta är orättvist så vet jag inte.

RoPa87
Bild för RoPa87
Guldkorven wrote:

Lite off-topic men ...

Något som är konstigt är att de flesta lagen spelar 26e och 28e December (bara en dag emellan).

Leicester och City spelar 29e och Sunderland och Liverpool den 30e.

Om inte detta är orättvist så vet jag inte.

tycker bara det att nån över huvud taget spelar två matcher på tre dagar är hål i huvudet. Spela den 26 och 30 hade räckt. Blir alltid en jäkla massa skador i början på januari efter jul/nyårs matcherna. 

Barzangi
Bild för Barzangi

Härlig match. Underbart att se Özil fortsätta leverera även mot bra lag och tysta ner kritiker.

Måste bara säga att jag älskade två saker främst denna match. 1. Att spelarna går in i varje närkamp o är först på andra bollarna och säljer sig inte även vid 1-2 pressen. 2. Flamini tar sin roll bättre än vad någon vågade gissa på. Ett härligt jobb och hab sprider sin energi runtomkring. Fröjd för ögat att se!

Glenn
Bild för Glenn

Sa Wenger att Özil varit sjuk hela veckan? 

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Sa Wenger att Özil varit sjuk hela veckan? 

ja han hade varit i säng hela vecka.  Skönt att han fått vila ;)

Tydligen ska sanchez vara tillbaka tidigast runt 10 januari. Då stämmer det att han slått upp skadan igen då... Så jävla surt. Behöver spelare under denna hektiska period. 

Jepson
Bild för Jepson

Skön julhälsning till alla oss supportrar från Wenger. Sicket smajl på karln :-) 

Corben
Bild för Corben

Men så väldigt härligt va? Vilka svar vi fick! 2-1, men seger borde varit större. City behövde en wonderstrike för att måla, och hade utöver det en väldans massa boll men hotade i princip ingenting bortsett från en kontring i första och nåt mer spel sista 20.

Ramsey och Flamini var precis så där diciplinerade som man hoppades men inte vågade tro på.

Koscielny var brutalt bra. Özil är trots prislappen underskattad. Giroud har spelmässigt nu och mot Villa varit mer delaktig än på mycket länge.

Wenger var spot on, vi gnällde på att bytet på Özil var för tidigt men fick svaret efteåt. Han har varit sängliggande under veckan.

Gibbs inhopp var i princip det enda som inte var lyckat, tillsammans med nyheten om skadan på Alexis.

Joel Campbell gör det som man så ofta önskat från yttrar i Arsenal, hårt jobb. Beundransvärd.

Med skadorna och hur hårt ansatt truppen och med tanke på hur få spelare Arsenal går runt på senaste månaden så stärker detta bara betyget. Jag fullkomligt älskar hur organiserade dom var, älskar det.

Special mention för Bellerin och Mertesacker. Två spelare där den förstnämde haft det jobbigt senaste tiden och den andra inte varit på topp på hela säsongen.

Bellerin kanske fick en lättare uppgift än man trodde mot City men ändå. Tysken gör förmodligen sin bästa match för säsongen i konkurrens med 2-3 andra och jag är faktiskt inte ens säker på om han ska ha skit för de två kontringssituationerna, men det får någon ambisiös neutral man analysera.

Toppen. Helt enkelt toppen.

 

Jayarse på twitter.

Pelle
Bild för Pelle
R. Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Sa Wenger att Özil varit sjuk hela veckan? 

ja han hade varit i säng hela vecka.  Skönt att han fått vila ;)

Tydligen ska sanchez vara tillbaka tidigast runt 10 januari. Då stämmer det att han slått upp skadan igen då... Så jävla surt. Behöver spelare under denna hektiska period. 

Jupp Sanchez har fått en minor setback men kände sig själv redo idag trots det...

Bra han får vila, vi har tämligen enkelt schema fram till mitten av Januari så...

If it's too strong, then you're too weak!

Corben
Bild för Corben

Någon som vet om det går att se vad Carragher och Henry och co sa innan och efter matchen någonstans?

Jayarse på twitter.

Pelle
Bild för Pelle
Corben wrote:

Någon som vet om det går att se vad Carragher och Henry och co sa innan och efter matchen någonstans?

Du hittar flera länkar på http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Football/Premier+League/Arsenal/All+Sou...

If it's too strong, then you're too weak!

Corben
Bild för Corben

Tackar!

Jayarse på twitter.

Zille
Bild för Zille

Skön seger igår!

Första halvlek kontrollerade vi bra och även om City sköt en del var det få om ens några klara målchanser. När chanserna kom för oss satte vi dem vilket är nödvändigt.

I andra halvlek borde vi kanske ha stängt matchen med ett 3-0 mål, det blev onödigt spännande efter Yayas reducering. Men hur som helst så var det en riktigt skön seger.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
R. Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Sa Wenger att Özil varit sjuk hela veckan? 

ja han hade varit i säng hela vecka.  Skönt att han fått vila ;)

Tydligen ska sanchez vara tillbaka tidigast runt 10 januari. Då stämmer det att han slått upp skadan igen då... Så jävla surt. Behöver spelare under denna hektiska period. 

Jupp Sanchez har fått en minor setback men kände sig själv redo idag trots det...

Bra han får vila, vi har tämligen enkelt schema fram till mitten av Januari så...

usch, gillar inte när man nämner enkelt schema.....

När ska Coq vara tillbaka?

Mackan
Bild för Mackan

Underbar seger i går. Så jäkla härligt att se hela laget bara kliva upp några pinnhål och jobba livet ur sig för att spöa City. Monreals dubbel-hopptackling på Aguero och ngn fler får nog vara symbolen för vilja :)

Özil fantastisk as usual. Walcott gör ett otroligt snyggt mål och Giroud fortsätter vara sopkass stora delar och sen blixtrar han till ngn sekund och då är det mål :) Räcker fint det!

Ett hyfsat ok schema över julhelgerna och sen kanske lite folk kommer tillbaka i Januari. Känns bra nu!

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
Pelle wrote:
R. Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Sa Wenger att Özil varit sjuk hela veckan? 

ja han hade varit i säng hela vecka.  Skönt att han fått vila ;)

Tydligen ska sanchez vara tillbaka tidigast runt 10 januari. Då stämmer det att han slått upp skadan igen då... Så jävla surt. Behöver spelare under denna hektiska period. 

Jupp Sanchez har fått en minor setback men kände sig själv redo idag trots det...

Bra han får vila, vi har tämligen enkelt schema fram till mitten av Januari så...

usch, gillar inte när man nämner enkelt schema.....

När ska Coq vara tillbaka?

Southampton har usel form, där ska det vara 3p.
Bournemouth hemma och NewCastle skall också vara full pott även om Newcastle kan bli tuff.
Hoppas vi kan spela på med det laget vi kört nu i senaste matcherna över jul-nyår.
Vi låter Alexis läka klart så han kan vara med och krossa Pool på bortaplan. 
Coq tidigast i mitten på februari. 

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse
Bangkok_Gooner wrote:
Jepson wrote:

TOP PREMIER LEAGUE ASSISTS

Thierry Henry (Arsenal)
20
2002-03

Frank Lampard (Chelsea)
18
2004-05

Cesc Fabregas (Arsenal)
17
2007-08

Eric Cantona (Leeds/Man Utd)
16
1992-93

Ja han får vänta 1 match till då :D

Inse då hur överjordiskt bra Henry var som dessutom gjorde 24 mål i PL den säsongen

 

B-G
Bild för B-G
Tosse wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Jepson wrote:

TOP PREMIER LEAGUE ASSISTS

Thierry Henry (Arsenal)
20
2002-03

Frank Lampard (Chelsea)
18
2004-05

Cesc Fabregas (Arsenal)
17
2007-08

Eric Cantona (Leeds/Man Utd)
16
1992-93

Ja han får vänta 1 match till då :D

Inse då hur överjordiskt bra Henry var som dessutom gjorde 24 mål i PL den säsongen

 

Haha ja det är helt sjukt. Rätt svårslaget :)

Twitter @grvdga

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Oj oj oj oj så skön seger! Hade vi bara haft en fotbollsspelare på Ramseys position igår hade matchen varit punkterad tidigt och jag hade sluppit gnaga av mig halva fingrarna! 

Bellerin! Du ger mig ståfräs med dina löpningar

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson

Så jävla skön känsla i kroppen trots tidig jobbmorgon. Att få checka ut från arbetet och ta lite julledigt nu ska bli fantastiskt. Om matchen har jag inte så mycket mer att tillägga. Tycker vi var riktigt sköna som lag igår. Älskar Kos, älskar Nacho, Joel slet som ett djur och Walcott jobbade även bra han med. Målet där till. Riktigt fint. Trots att jag knappt kunde titta i slutskedet känns det ändå tryggt att veta att vi har Cech där bak. Vilken hjälte. Känns overkligt att ha en sådan herre i kassen när vi har fått genomlida sprattelgubbar som Almnia, Fabianski, Ospina etc etc. Som sista sak jag skriver vill jag även hylla Giroud. Börjar bli en riktig favorit för mig. I min bok har han växt oerhört i år.

Zille
Bild för Zille

Hoppas vi kan ta oss igenom de kommande tre matcherna med fina resultat. Saints borta är inte enkelt trots deras form som är sådär minst sagt.

Sedan hoppas jag Alexis är tillbaka mot Pool i januari och att vi kan mäkta med 3 starka poäng på Anfield.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Går Özil förbi Henry så innehaver han samtliga assist-rekord för PL. Flest assist på en säsong; flest assist matcher i rad; och bästa assist ratio per game.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Alibi-joggat fram ett par till igår då ;) kunde inte fått en bättre julklapp

Jonas S
Bild för Jonas S

Det var en njutning att se Arsenal agera som en organism på fotbollsplanen. Det spelade ingen roll om det var en mittback eller en forward. Alla tog sina defensiva positioner och gjorde jobbet i varje situation. Jag tycker detta blev som allra tydligast efter Yaya's mål när matchen bytte karaktär och City fick lite vind i seglen. För ett par år sedan tror jag vi hade tappat segern där istället för att som igår rida ut stormen med smart och riktigt cyniskt spel. Giroud ligger i smärtor på planen i riktigt Costa-manér, Cech håller i bollen och bollen går ut till utkast efter utkast.

I laginsatsen ingår även Wenger taktik. Citys pocessionspel imponerar inte på någon och knappast på Wenger heller. Både Citys backlinje och mittfält saknar den kvalité som krävs för att passa runt bollen mot en skicklig motståndare. Misstagen kommer förr eller senare vilket Mesut Özil kunde utnyttja vid 2-0 målet. Med skador på tre av våra bästa spelare (Coq, Cazorla och Alexis) var detta förmodligen den enda vägen att gå. Men vi har sett Wenger ignorera sådana självklarheter tidigare. Det är ett betydligt mer målmedveten och resultatinriktad filosofi vi nu ser från professorn. Och han verkar behärska detta lika bra som någon annan när han väl tagit steget.

Om vi kan utveckla taktiken ytterligare, få tillbaka ett par av våra skadade nyckelspelare, och en riktigt bra värvning i januari så kanske vi faktiskt kan göra något mot Barca i CL. Givetvis känner jag som de flesta att det är ligan som gäller i år. Men som vi spelar nu kan kanske europaspelet bli mer spännande än vad många förväntar sig. Inget slår att spela stora matcher mot de bästa i europa. Och det är i de matcherna ett lag på allvar får visa färg. Vilket vi verkligen gjorde igår.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:

Det var en njutning att se Arsenal agera som en organism på fotbollsplanen. Det spelade ingen roll om det var en mittback eller en forward. Alla tog sina defensiva positioner och gjorde jobbet i varje situation. Jag tycker detta blev som allra tydligast efter Yaya's mål när matchen bytte karaktär och City fick lite vind i seglen. För ett par år sedan tror jag vi hade tappat segern där istället för att som igår rida ut stormen med smart och riktigt cyniskt spel. Giroud ligger i smärtor på planen i riktigt Costa-manér, Cech håller i bollen och bollen går ut till utkast efter utkast.

I laginsatsen ingår även Wenger taktik. Citys pocessionspel imponerar inte på någon och knappast på Wenger heller. Både Citys backlinje och mittfält saknar den kvalité som krävs för att passa runt bollen mot en skicklig motståndare. Misstagen kommer förr eller senare vilket Mesut Özil kunde utnyttja vid 2-0 målet. Med skador på tre av våra bästa spelare (Coq, Cazorla och Alexis) var detta förmodligen den enda vägen att gå. Men vi har sett Wenger ignorera sådana självklarheter tidigare. Det är ett betydligt mer målmedveten och resultatinriktad filosofi vi nu ser från professorn. Och han verkar behärska detta lika bra som någon annan när han väl tagit steget.

Om vi kan utveckla taktiken ytterligare, få tillbaka ett par av våra skadade nyckelspelare, och en riktigt bra värvning i januari så kanske vi faktiskt kan göra något mot Barca i CL. Givetvis känner jag som de flesta att det är ligan som gäller i år. Men som vi spelar nu kan kanske europaspelet bli mer spännande än vad många förväntar sig. Inget slår att spela stora matcher mot de bästa i europa. Och det är i de matcherna ett lag på allvar får visa färg. Vilket vi verkligen gjorde igår.

Kunde inte hållit med mer. Bra skrivet!

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Om vi kan utveckla taktiken ytterligare, få tillbaka ett par av våra skadade nyckelspelare, och en riktigt bra värvning i januari så kanske vi faktiskt kan göra något mot Barca i CL. Givetvis känner jag som de flesta att det är ligan som gäller i år. Men som vi spelar nu kan kanske europaspelet bli mer spännande än vad många förväntar sig. Inget slår att spela stora matcher mot de bästa i europa. Och det är i de matcherna ett lag på allvar får visa färg. Vilket vi verkligen gjorde igår.

Håller med om att ligan är prio, men en seger hemma mot Barca hade jag älskat. Att samma säsong hemmabesegra bägge lagen från Manchester, Bayern och Barcelona är enormt imponerande...

 

Allt det andra jag inte citerade var spot on, väl formulerat Jonas.

If it's too strong, then you're too weak!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Det jag tycker är kul att se bland mycket annat såklart, är att Özil tar flera tunga defensiva löpningar, och ibland även går i djup själv, tex Ramseys mål i förra matchen. Jag upplever en stor skillnad i det avseendet mot första säsongen. Kul!

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Glenn
Bild för Glenn

Förstår inte riktigt ni som klagar på Ramsey och Giroud efter gårdagens match??? 

Giroud slet bra, visade sig mkt och vann mkt boll plus målet.

Ramsey tyckte jag var riktigt bra igår. Han borde gjort ett mål bara.

COYG

Sidor