Medlemmar: 6131 st.
Visa menyn

Liverpool-Arsenal 13/1 kl. 21.00

353 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
RoPa87
Bild för RoPa87
Farbror Frej wrote:
R. Palmkvist wrote:

Håll i nu för fan!!!!!!

Ingen assist på Özil idag, men en bra andra halvlek! Hålla i bollen bra och vunnit mycket tid!! 

Fick han inte för hörnan?

Tror det var Ramsey som slog den. Den var ju inåtskruvad :)

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Fan så bittert. Raset mot Soton och nu detta. Vi hade haft lite luft nedåt med bättre fokus. :-(

Quitters never win. Winners NEVER quit!

George Adams
Bild för George Adams

3-3 på Anfield.  Helt ok för mig.

COYG

Football - Created by the poor, stolen by the rich...

Zille
Bild för Zille

Hur ser det ut med Alexis? Kommer han vara med mot Stoke?

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Oklart vad jag vet. Lite varken ja eller nej på förra presskonferensen om jag minns rätt.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Ja, det blev ju tungt det här, iom att det inte var vi som kvitterade. Skum match. Vi var som yra höns mest hela matchen. Och ändå, hade vi kunnat hålla undan hade taktiken ansetts klockren. Sådana är marginalerna. Men våra inhoppare lyckades knappast göra det man förväntade sig. Nu gick det som det gick och man sitter och funderar över varför vi inte kunde sätta mer press på Liverpools skakiga backlinje. 
Men med de övriga resultaten får man väl vara nöjd. 
Och nu får vi tillbaka Alexis. 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
frow wrote:

Frustrerande att inte få med sig alla pinnar när City gör en plattmatch. Med den starten samt sista kvarten är jag nog förhållandevis nöjd med 1p.

sista kvarten? Vi började väl backa hem och tjonga långt sista 35?

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Bangkok_Gooner wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
SuperJackie wrote:

Dagen D är här....samma jobbiga känsla i kroppen som mot Spurs....

Kan någon/några här inne LOVA att vi inte torskar!!??

Jag kan ta på mig det löftet. 
Skador avgör till våran fördel. Minst oavgjort.
Dessutom ligger Wenger på plus mot Klopp. 

Som sagt Jackie.  Lita på mig. :)

Ja!:) Jag tar krysset och hänvisar Liverfoolsen runt mig direkt till tabellen;)

Meeen....2-3 minut 89:(

AFC

Elias Bard
Bild för Elias Bard
itzille wrote:

Hur ser det ut med Alexis? Kommer han vara med mot Stoke?

Säkert nåt jävla skit så han missar stoke och chelsea...jag skulle inte sätta i halsen!!!

AFC

Pelle
Bild för Pelle
R. Palmkvist wrote:
Farbror Frej wrote:
R. Palmkvist wrote:

Håll i nu för fan!!!!!!

Ingen assist på Özil idag, men en bra andra halvlek! Hålla i bollen bra och vunnit mycket tid!! 

Fick han inte för hörnan?

Tror det var Ramsey som slog den. Den var ju inåtskruvad :)

Jupp, var Ramsey som slog hörnan.

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
SuperJackie wrote:

Som sagt Jackie.  Lita på mig. :)

Ja!:) Jag tar krysset och hänvisar Liverfoolsen runt mig direkt till tabellen;)

Meeen....2-3 minut 89:(

Ja, att hänvisa till tabellen och andra lags resultat brukar räcka långt.
Direkt efter 3-3 igår började en Chelseapolare håna mig... hur kan man ens ha mage till nåt sånt efter 2-2 hemma mot WBA och 6p ner till nedflyttning. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
x3mGunner wrote:
Pelle wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
SuperJackie wrote:

Känns dock konstigt att just skador skall avgöra till vår fördel...

Stämmer dock idag, men skador brukar ju sällan vara vår fördel...

jag lovar också seger! Dock så är det väl oavgjort mellan AW och Klopp? Men efter kvällens match så ligger AW på plus 

Jag lovade inte seger, bara att vi inte torskade :)
Nej Wenger har plus på Klopp.

3 Wenger vinster 
2 Klopp vinster
2 oavgjorda

Twitter @grvdga

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Bangkok_Gooner wrote:
x3mGunner wrote:
Pelle wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
SuperJackie wrote:

jag lovar också seger! Dock så är det väl oavgjort mellan AW och Klopp? Men efter kvällens match så ligger AW på plus 

3 Wenger vinster  2 Klopp vinster
2 oavgjorda

japp du har helt rätt! 

Vill man ens att Alexis ska göra cb mot brunkargänget Stoke, blir väl en setback i min 17 och borta till aug

B-G
Bild för B-G
x3mGunner wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
x3mGunner wrote:
Pelle wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
SuperJackie wrote:

2 oavgjorda

japp du har helt rätt! 

Vill man ens att Alexis ska göra cb mot brunkargänget Stoke, blir väl en setback i min 17 och borta till aug

Jag skulle inte skrika Wenger out om han startar på bänken mot Stoke faktiskt.

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Bangkok_Gooner wrote:
x3mGunner wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
x3mGunner wrote:
Pelle wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
SuperJackie wrote:

2 oavgjorda

japp du har helt rätt! 

Det skulle du ju inte göra även om han startade med sig själv och Bould på planen. Håller dock med och tror knappast han startar även om han är med i truppen.

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
x3mGunner wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
x3mGunner wrote:
Pelle wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
SuperJackie wrote:

2 oavgjorda

japp du har helt rätt! 

Det skulle du ju inte göra även om han startade med sig själv och Bould på planen. Håller dock med och tror knappast han startar även om han är med i truppen.

Jo då skulle jag skrika. Fast Wenger off the pitch!! haha
Lika lite påverkan skulle jag ha på att skrika det som dom som skriker Wenger out sedan några år tillbaka :) 

Twitter @grvdga

Woody
Bild för Woody

Skit också. Den här matchen gav Arsenal bort. Sopdålige Walcotts bluddrande vid 0-1, Flaminis förmåga att hamna snett hela tiden, stressigt och oorganiserat i försvarsleden, Girouds märkliga miss, Wengers felbyten osv osv. Arsenal borde sänkt matchen framåt istället för att plocka in vilsne Gibbs m fl. Finns också ett läge till kontring då den i total avsaknad av spelsinne AOC så klart fattar ett felbeslut. Varför ser Walcott ut precis som när han var 17 ? När ska Walcott och Oxrulladen lära sig spelet fotboll ? Ok, 1 pinne på Anfield är väl ok men det borde varit full pott. Rock on !

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
frow wrote:

Frustrerande att inte få med sig alla pinnar när City gör en plattmatch. Med den starten samt sista kvarten är jag nog förhållandevis nöjd med 1p.

Det som kan rädda en titel är ju att City inte hittar formen för de udnerpresterar nått ofattbart medans i inte är så mycket bättre än vad vi visar just nu, kanske Alexis kan höja oss. De där andra överpresterar så klart nått enorm och tror inte de håller hela vägen ut.

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
frow wrote:

Det som kan rädda en titel är ju att City inte hittar formen för de udnerpresterar nått ofattbart medans i inte är så mycket bättre än vad vi visar just nu, kanske Alexis kan höja oss. De där andra överpresterar så klart nått enorm och tror inte de håller hela vägen ut.

Vi har ju gjort ett riktigt bra resultat för att vara så pass skadedrabbade som vi är.
Sen Coqs skada mot WBA har vi spelat dwwwlwwd och det är enbart i ligan.
Tror ingen hade tackat nej till den raden efter WBA.
Ett par poäng mer hade vi kanske kunnat tagit av dom matcherna om Caz/Coq varit tillgängliga.

Twitter @grvdga

Rylle
Bild för Rylle

Igen - oh vad vi saknar Cazorlas lugn med bollen på defensivt mittfält. Vi tappar ju tusen bollar där mot heltända Liverpoolspelare då vi inte har bra fötter nog.

Hoppas nu Eneny kan bidra med den kvaliten som Ramsey och Flamini helt saknade i går kväll.

Giroud bra i boxen men, också igen, vilka steg Campbell tar...

Rylle

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Bangkok_Gooner wrote:
Roslund wrote:
frow wrote:

Vi har ju gjort ett riktigt bra resultat för att vara så pass skadedrabbade som vi är.
Sen Coqs skada mot WBA har vi spelat dwwwlwwd och det är enbart i ligan.
Tror ingen hade tackat nej till den raden efter WBA.
Ett par poäng mer hade vi kanske kunnat tagit av dom matcherna om Caz/Coq varit tillgängliga.

Ne det är ju det jag menar, vi blir inte bättre än så här men så länge City inte börjar dunka in övertygande segrar kan det ju räcka. Var väl istort samma elva som igår kryssade mot Pool som slog city?

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Håller med, Bangkok, så här långt har det inte varit någon fara på taket med våra ersättare på mitten. Vi tappade mittfältet igår men jag tycker ärligt talat att det berodde mer på Özils lathet än på Flamster. Vi rättade till en hel del i paus, men Liverpool satte in ett massivt tryck, det måste man ge dem. 
Förra säsongen (?) var det väl Skrtl som pajade festen på liknande sätt. 

B-G
Bild för B-G

Japp, exakt samma 11.

Kollade upp poängskörden sedan Coq skadade sig och så småningom Caz.
8 Senaste matcherna endast i ligan.
Slängde in Liverpool med bara för att dom haft skadehelvete.

Ars  dwwwlwwd  17
Lei   wdwwwldd  15
City  lwlwlwdw   13
Spu  wddlwwwd  15 
Liv   wwldlwwl    13 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Bonus bara för att lätta upp stämningen lite. :D
Utd  wddllldw  9 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Dina rader kan ej stämma Bangkok eller inte tagit med sista omgången?

united fick d i sista, fools med, spurs L,city d osv. Vet ej vad du gjort riktigt?

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Dina rader kan ej stämma Bangkok eller inte tagit med sista omgången?

united fick d i sista, fools med, spurs L,city d osv. Vet ej vad du gjort riktigt?

Du har rätt. Jag tog med dom sista 8 omgångerna, inte dom 9 sista. Glömde dock våran match mot WBA :)

Detta bör vara mer korrekt. 9 omgångar sedan Coq.

Lei    wdwwwlddw  18

Ars   ldwwwlwwd    17

City   lwlwlwdwd    14

Spu   wddlwwwdl   15 

Liv    wwldlwwld    14

Utd   wddllldwd     10 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi gjorde en rätt svag matchinledning. Men Liverpool spelade jäkligt bra. Högt tempo och med bra intensitet. Deras passningsspel höll hög kvalitet och Fermino gjorde sin bästa match i Liverpool med marginal. Att vi lyckades göra två mål och komma ur första halvlek med 2-2 var jäkligt starkt.

Att vi fixar 1p borta mot ett lag som spelar så pass bra som Liverpool gjorde igår tycker jag tyder på styrka. Vårt lag är rätt obalanserat med Ramsey och Flamini på mittfältet men vi kan väga upp detta med en riktigt giftig offensiv. Dock fattar jag inte varför Wenger byter in både Gibbs, Arteta och Ox i en sådan pass tuff match. Kanske inte riktigt rätt tillfälle att lufta andrasorteringen. Om Wenger vill göra defensiva byten är det bättre att han slänger in Gabriel i en sådan här tuff match och kanske Gibbs på sin höjd. Men både Ox, Arteta och Gibbs sänkte nivån på laget generellt vid exakt fel tidpunkt. Dåligt beslut av Wenger.

Annars tycker jag 1p borta mot Liverpool är godkänt. Men nu är det seger som gäller på söndag.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:

Vi gjorde en rätt svag matchinledning. Men Liverpool spelade jäkligt bra. Högt tempo och med bra intensitet. Deras passningsspel höll hög kvalitet och Fermino gjorde sin bästa match i Liverpool med marginal. Att vi lyckades göra två mål och komma ur första halvlek med 2-2 var jäkligt starkt.

Att vi fixar 1p borta mot ett lag som spelar så pass bra som Liverpool gjorde igår tycker jag tyder på styrka. Vårt lag är rätt obalanserat med Ramsey och Flamini på mittfältet men vi kan väga upp detta med en riktigt giftig offensiv. Dock fattar jag inte varför Wenger byter in både Gibbs, Arteta och Ox i en sådan pass tuff match. Kanske inte riktigt rätt tillfälle att lufta andrasorteringen. Om Wenger vill göra defensiva byten är det bättre att han slänger in Gabriel i en sådan här tuff match och kanske Gibbs på sin höjd. Men både Ox, Arteta och Gibbs sänkte nivån på laget generellt vid exakt fel tidpunkt. Dåligt beslut av Wenger.

Annars tycker jag 1p borta mot Liverpool är godkänt. Men nu är det seger som gäller på söndag.

Håller med. Ska vi skydda ledning....vilket jag tycker är en nobrainer. 
Man ska inte jaga 4-2, så borde vi kastat in Gabriel istället för walcott och kört en 5 backslinje. 
Ev hade Chambers kunnat få komma in med istället för Arteta i slutet.

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Ok...OT men vafan Ramsey sk förbannelse.
Kan någon spräcka den skrönan?
Han gör mål mot Sunderland och Bowie dör dagen efter.
Han gör mål igen mot Liverpool och Alan Rickman dör dagen efter.

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
Bangkok_Gooner wrote:
Jonas S wrote:

Håller med. Ska vi skydda ledning....vilket jag tycker är en nobrainer. 
Man ska inte jaga 4-2, så borde vi kastat in Gabriel istället för walcott och kört en 5 backslinje. 
Ev hade Chambers kunnat få komma in med istället för Arteta i slutet.

Gabriel hade varit en klockren parering när Klopp slängde in Caulker och de även hade Benteke på plan. Gabriel hade ju kommit in med mord i blicken och nickat bort allt. Istället står vi där med ett par extra dvärgar. Chambers och Gabriel hade nog stängt den här matchen. Inget att skämmas för i en sådan här stentuff bortamatch.

Be excited!

Sidor