Medlemmar: 8705 st.
Visa menyn

Bournemouth-Arsenal 7/2 14.30

240 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard
Bournemouth-Arsenal 7/2 14.30

Efter ca 300 inlägg från senaste matchtråden är det läge att blicka framåt gott folk.

Ska vi säga vinna eller försvinna på söndag?!...jag skriver under på det samtidigt som Leicester måste tappa poäng på lördag.

Vilket lag vill ni se?

Här är mitt:

                   Cech

Bellerin    Kos   BFG  Monreal

               Coq  Elneny

Ramsey         Özil        Sanchez

                  Giroud

 

AFC

Mackan
Bild för Mackan
SuperJackie wrote:

Och viktigast av allt (näst efter vår vinst).. Sp*rs måste åka på fetedäng :)

Jag behåller nog gärna Walcott på kanten. Med tanke på Girouds målform är jag nästan benägen att vilja sätta upp Sanchez på topp. Träbensramsey kan få spela på hans ordinarie.

Att Elneny spelar ser jag som självklart. Startar Flamini igen så vette fan om jag orkar se ngn fler match...

Nu klättrar vi! COYG!!!! :)

PS ngn som vet ngt om Monreal? Han haltade ju betänkligt i slutet av förra matchen..... 

Twitter: @mackan_carlsson

 

gunbod
Bild för gunbod

 

En helt ok startelva, det är väl bara på Ramseys och Girouds bekostnad det känns som att det kvittar vilka som spelar. Med tanke på vår bristande målform nu så kanske det vore läge att köra med två forwards, typ 4-4-2. Vore ju kul att testa typ Giroud och Sanchez där framme med en Sanchez som ständigt ligger på rulle, eller Walcott.

Sral
Bild för Sral

Det kanske är dags att flytta ut Ramsey på kanten igen. Alternativt att se om han kan fungera ihop med Coquelin på mitten. Antar att Coqs speltid mot Burnley var en del av rehabiliteringen och att man ville vara försiktig genom att inte starta honom mot Southampton? Självklart är vi fortfarande med i det. Vi har möjlighet att knapra in några poäng redan nästa omgång, men City, Spurs och United borta kommer att vara tuffa, tuffa matcher...

Rylle
Bild för Rylle

Skall Ramsey spela på nån position är det på kanten, men med tanke på hans form just nu skulle jag föredra att köra med Campbell.

Spelar vi lika långsamt i uppspelsfasen som vi gjorde sist, och har gjort i ganska många matcher den sista tiden, är det nog Giroud bäst alternativet. Men om vi med Elnenys hjälp snabbare kan få upp bollen i plan så tror jag vi får betydligt större effekt centralt med Alexis. Förmodligen även med Theo.

Rylle

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Det är inget att bekymra sig för vem som skall spela var, det blir torsk på söndag iallafall. Har tröttnat på att längta till varje match och sen blir det bara pannkaka. Det HÄNDER ju ingenting!! Vi mäktade med att slå Burnley med 2-1. Herregud, det ska ju vara minst 5-1 i sådan match. Bästa vore att sälja alla så kallade "stjärnor" och satsa på egna hungriga ungdomar som sliter som f-n på planen.

OBS! Motivation slår klass!!!! I alla lägen!

Tomas A.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Rylle wrote:

Skall Ramsey spela på nån position är det på kanten, men med tanke på hans form just nu skulle jag föredra att köra med Campbell.

Spelar vi lika långsamt i uppspelsfasen som vi gjorde sist, och har gjort i ganska många matcher den sista tiden, är det nog Giroud bäst alternativet. Men om vi med Elnenys hjälp snabbare kan få upp bollen i plan så tror jag vi får betydligt större effekt centralt med Alexis. Förmodligen även med Theo.

Bra analys Rylle! Uppspelen ska inte ske genom att mittbacken spelar ut bollen på ytterback och ytterback spelar på felvänd och mötande yttermittfältare som har markering i ryggen och får en dubbling på sig av motståndarnas ytterback/yttermittfältare.

Hur många gånger hände inte detta förra matchen!? Jävligt frustrerande!!!

Lösningen är att plocka bort både ramsey och flamini centralt. Men alla här vet att Wenger inte kommer bänka Ramsey, därav platsen på högerkanten där han även lirade när han inte platsade på mitten då caz/coq var bofasta där.

 

AFC

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Oroa dig inte, torsk så klart! Spelar man sin sämsta fotboll på flera år så blir det torsk!

Tomas A.

Jajo67
Bild för Jajo67
SuperJackie wrote:
Rylle wrote:

Skall Ramsey spela på nån position är det på kanten, men med tanke på hans form just nu skulle jag föredra att köra med Campbell.

Spelar vi lika långsamt i uppspelsfasen som vi gjorde sist, och har gjort i ganska många matcher den sista tiden, är det nog Giroud bäst alternativet. Men om vi med Elnenys hjälp snabbare kan få upp bollen i plan så tror jag vi får betydligt större effekt centralt med Alexis. Förmodligen även med Theo.

Bra analys Rylle! Uppspelen ska inte ske genom att mittbacken spelar ut bollen på ytterback och ytterback spelar på felvänd och mötande yttermittfältare som har markering i ryggen och får en dubbling på sig av motståndarnas ytterback/yttermittfältare.

Hur många gånger hände inte detta förra matchen!? Jävligt frustrerande!!!

Lösningen är att plocka bort både ramsey och flamini centralt. Men alla här vet att Wenger inte kommer bänka Ramsey, därav platsen på högerkanten där han även lirade när han inte platsade på mitten då caz/coq var bofasta där.

 

Det finns ju inga vettiga uppspelsalternativ centralt med Ramsey/Flamini, står de inte i passningsskugga eller irrar runt lite allmänt så kommer de inte leverera en vettig passning 4/5 gånger. Får jag se Flamini på planen igen så stänger jag av TVn.

Rylle
Bild för Rylle
Jajo67 wrote:
SuperJackie wrote:
Rylle wrote:

Skall Ramsey spela på nån position är det på kanten, men med tanke på hans form just nu skulle jag föredra att köra med Campbell.

Spelar vi lika långsamt i uppspelsfasen som vi gjorde sist, och har gjort i ganska många matcher den sista tiden, är det nog Giroud bäst alternativet. Men om vi med Elnenys hjälp snabbare kan få upp bollen i plan så tror jag vi får betydligt större effekt centralt med Alexis. Förmodligen även med Theo.

Bra analys Rylle! Uppspelen ska inte ske genom att mittbacken spelar ut bollen på ytterback och ytterback spelar på felvänd och mötande yttermittfältare som har markering i ryggen och får en dubbling på sig av motståndarnas ytterback/yttermittfältare.

Hur många gånger hände inte detta förra matchen!? Jävligt frustrerande!!!

Lösningen är att plocka bort både ramsey och flamini centralt. Men alla här vet att Wenger inte kommer bänka Ramsey, därav platsen på högerkanten där han även lirade när han inte platsade på mitten då caz/coq var bofasta där.

 

Det finns ju inga vettiga uppspelsalternativ centralt med Ramsey/Flamini, står de inte i passningsskugga eller irrar runt lite allmänt så kommer de inte leverera en vettig passning 4/5 gånger. Får jag se Flamini på planen igen så stänger jag av TVn.

Det finns säkert ingen här inne som tycker att vi skall ha Flamini som startspelare på mitten. Men vi har det vi har, och nu när Coq varit skadad så tycker inte jag att Flamini har varit nån katastrof som DM. Han har startat fem matcher efter nyår och vi har hållt nollan i tre. Inte mot Chelsea men där var han heller ingen katastof vilket han däremot var mot Liverpool.

Falmini har aldrig varit en spelbyggare och med en formsvag Ramsey vid sidan har det stora problemet varit att vi inte kan starta vårt offensiva spel bra och snabbt nog, precis som du säjer Jajo. Men hade Caz varit tillgänglig hade Flaminis brister märkts mycket mindre och vi hade säkert plockat fler poäng under januari.

Rylle

Sral
Bild för Sral

Ja, Flamini har gjort det efter omständigheterna helt okej. Men så fort Coquelin är helt spelklar och/eller Elneny är "inne i det" är de bättre alternativ. Ramsey vet jag inte om jag tycker att han är så formsvag just nu, han har helt enkelt fördelar och nackdelar som spelare. När vi har blivit vana vid Coq och Cazorla centralt är det självklart att Ramsey och Flamini och deras brister i speluppbyggnadsbiten blir påfallande tydliga.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Lyssna på PL podden på aftonbladet idag,bra snack från Per Boman i cirka 20 mon om vårat älskade lag.

AFC

Corben
Bild för Corben

Kan det fö ens klassas som en chansning att bryta upp duon framför backlinjen förresten? Bara enkla bytet Flam-Coq och bra sen eller tänker ni på annat sätt?

Jayarse på twitter.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Corben wrote:

Kan det fö ens klassas som en chansning att bryta upp duon framför backlinjen förresten? Bara enkla bytet Flam-Coq och bra sen eller tänker ni på annat sätt?

Byt båda anser jag! Båda kan hämta boll och starta uppspelet med bättre klass än både flamster och wengers lille pöjk.Defensiven behöver vi inte nämna vilka som klarar bäst!!!

Starta med Ramsey på höger med lite fri positionering i offensiven så får bellerin fylla på i den luckan,sen oxen på standby till höger beroende på matchbilden.

AFC

Jepson
Bild för Jepson

                  Cech
Bellerin - Gabriel - Kos- Monreal
            Elneny - Coq
     Ramsey - Özil - Alexis
                 Giroud

Å sen 100% ren jävla uppoffring för vinst och för varandra. Annars kan de lika gärna slänga in akademispelarna...

Cosmos
Bild för Cosmos

Saknar Cazorla så mycket!

Zille
Bild för Zille

Måstematch! Dags att börja göra mål och vinna!

Cech

Bellerin Gabriel Kos Nacho

Coq Elneny

Campbell Özil Alexis 

Giroud

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Bournemouth har väl bara 2 förluster på de senaste 14 hemmamatcherna ?

När denna match blir avblåst efter 93min så sitter vi här igen och säger att nästa match är en måste match. (Arsenal har många såna nu för tiden)

2-1 Bournemouth om vi spelar som vi gjort sista tiden !

Våga spela 4-4-2 Wenger !!!!

Cech

Bellerin-Kos-Gab-Monr

Campbell-Coq-Özil-Sanchez

Walcott-Giroud

Då vinner vi ist :D

I år smäller det !

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Det blir kross denna match oavsett vilka som spelar, något annat finns inte. Jag skulle lätt ge Oxlade chansen, JC må jobba mycket men killen snubblar ju bort bollen i nästa sekund ändå till ingen nytta. Tror vi sett hans högsta nivå och Oxlade kan mer, helt övertygad om det för annars skulle han inte vara kvar i laget.

Ni har helt rätt i att Ramsey ska flyttas ut på kanten, dvs där bänken står!!

Theo,Giroud och Oxlade helt enkelt offensivt som matas av Alexis och Özil där Alexis kan dra till själv med- 4-1 vinner med dår Gabriel och Kos inte håller nollan, 4-0 om BFG spelar!!

Sral
Bild för Sral
Österman wrote:

Bournemouth har väl bara 2 förluster på de senaste 14 hemmamatcherna ?

När denna match blir avblåst efter 93min så sitter vi här igen och säger att nästa match är en måste match. (Arsenal har många såna nu för tiden)

2-1 Bournemouth om vi spelar som vi gjort sista tiden !

Våga spela 4-4-2 Wenger !!!!

Cech

Bellerin-Kos-Gab-Monr

Campbell-Coq-Özil-Sanchez

Walcott-Giroud

Då vinner vi ist :D

Är man med i en titelstrid är varje match viktig och man måste också hela tiden se framåt. Klart det är en press, men det är kul också. ;-)

Jajo67
Bild för Jajo67

Monreal haltade ju omkring i slutet på förra matchen men jag har inte hört nåt om skada - gud förbjude!

Vet inte riktigt vad man ska tro om matchen, känns som vi sumpat det redan för med kommande schema lär vi behöva spela vår bästa fotboll på mycket mycket länge om vi ska ta PL titeln nu. Jag kan inte riktigt se hur det ska gå till med tanke på det spel vi presterat - men hoppet är väl det sista som överger en.

För många spelare som inte bidrar i dagsläget men Alexis lär väl bli bättre med matcher i benen.

Sral
Bild för Sral

Hoppas verkligen inte att Monreal är skadad, men om Gibbs skulle få spela någon eller några matcher skulle jag inte vara så orolig heller.

gunbod
Bild för gunbod

Skulle inte vara någon katastrof om Gibbs spelade på Monreal bekostnad. Kul  sagt av Roslund om att Ramsey skulle ut på en kant, där bänken står. Så Österman är också inne på 4-4-2.. ja något måste vi ju göra för att börja få in bollskrället i motståndarnas mål.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
gunbod wrote:

Skulle inte vara någon katastrof om Gibbs spelade på Monreal bekostnad. Kul  sagt av Roslund om att Ramsey skulle ut på en kant, där bänken står. Så Österman är också inne på 4-4-2.. ja något måste vi ju göra för att börja få in bollskrället i motståndarnas mål.

Ja jag har predikat om 4-4-2 i väldigt många år men Wenger verkar ignorera det jag skriver här ;) 

I år smäller det !

Rylle
Bild för Rylle

Österman, vad tycker du är den stora skillnaden i spelet med den sifferkombon mot det vi har idag?

Rylle

George Adams
Bild för George Adams
Österman wrote:

Bournemouth har väl bara 2 förluster på de senaste 14 hemmamatcherna ?

När denna match blir avblåst efter 93min så sitter vi här igen och säger att nästa match är en måste match. (Arsenal har många såna nu för tiden)

2-1 Bournemouth om vi spelar som vi gjort sista tiden !

Våga spela 4-4-2 Wenger !!!!

Cech

Bellerin-Kos-Gab-Monr

Campbell-Coq-Özil-Sanchez

Walcott-Giroud

Då vinner vi ist :D

Jag tillhör också en av dom som gärna ser två anfallare "centralt, och ser gärna någon form av 4-4-2. 

Skulle dock vilja se en ännu mera offensiv approach i ett 4-3-1-2 spel med Özil som 10a bakom nämnda OG och TW. Sen precis som du förslår Österman så är det dags för Wenger att markera mot Ramsey, (som jag egentligen gillar skarpt) men maken till dåliga försvarsinsatser vi sett från den pojkens sida den sista tiden försvarar helt klart en "Kavajhytt" hos Mr Wenger med efterföljande bänkning. låt Bellerin och monreal överlappa de 2 yttre box- box spelarna och låt Coq balansera.

Rylle
Bild för Rylle

Spontant känns det som skyddet för vårt, ibland vingliga, mittförsvar kan bli väl svagt. Coq är ju självklart vårt överlägset bäste DM, men motståndarna packar ju spelare centralt och jag undrar om han klarar ut att skölda ensam.

Mot lag som är betydligt svagare än oss kan man köpa detta - men det är inte många lag i ligan som går under den kategorin. Bournm. kanske är ett sådant lag - men vill vi gambla såpass?

Rylle

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Tyvärr blir det torsk igen! Men din stert elva är klockren!!!!

Tomas A.

George Adams
Bild för George Adams
Rylle wrote:

Spontant känns det som skyddet för vårt, ibland vingliga, mittförsvar kan bli väl svagt. Coq är ju självklart vårt överlägset bäste DM, men motståndarna packar ju spelare centralt och jag undrar om han klarar ut att skölda ensam.

Mot lag som är betydligt svagare än oss kan man köpa detta - men det är inte många lag i ligan som går under den kategorin. Bournm. kanske är ett sådant lag - men vill vi gambla såpass?

 

Förstår vad du menar,  men samtidigt beror utfallet hur vi disponerar vår uppställning och organisation. 

Jag skulle ex kunna tänka mig Sanchez i en rörlig TH 14 roll och Giroud som ren 9a i ett 2 manna anfall. Özil som offensiv central mf flankerad av Egyptiern och Campell ( i denna matchen, där Ramsey är bänkad inledningsvis) och le Coq som DM.

Walcott får bli anfalls avbytare , för han skall också få en sugnal av bossen att prestationerna den sista tiden varit IG.

Flamini är även han bänkad. Backlinjen intakt och längst bak har vi Cech. 

Lär aldrig hända, men ändå ;-)

Tosse
Bild för Tosse

Wenger: We lost Tomas Rosicky for a longer period and apart from that Danny Welbeck is playing in the under-21s and everybody else should be available.

Sral
Bild för Sral

George Adams, nuförtiden heter det F, inte IG. ;-)

/SFI-lärarn

Sidor