Medlemmar: 8816 st.
Visa menyn

Bournemouth-Arsenal 7/2 14.30

240 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
B-G wrote:
pumpum wrote:

Förstå hur mkt vi måste höja oss till nästa helg, d är frågan om d går om man ser till hur det såg ut idag, chocka mig, överraska mig, gör mig lycklig...snälla

räcker väl med en 1-0 vinst? Vi är ju täta bakåt. 0 insläppta på 4 senaste PL matcherna. 

Jasså räknas inte Chelseas 0-1 mål ?

Nej. :)

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Jag är inte så orolig inför Leicestermatchen, vi spelar bättre mot lag som vill anfalla vilket vi såg senaste mot dom. (5-2 seger)

Vi har svårare emot lag som backar hem.

Tror vi vinner med 3-1

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

Tippade 6-0 idag. Var en bit ifrån men närmare än ditt tips Österman då du tippade 1X va?Leicester städar vi av med 1-0. 

Sen blir det en Londonkamp in på mållinjen. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:

Tippade 6-0 idag. Var en bit ifrån men närmare än ditt tips Österman då du tippade 1X va?Leicester städar vi av med 1-0. 

Sen blir det en Londonkamp in på mållinjen. 

Japp 1X tippa jag, hade sett mkt lovande ut med ett rött på Flamini efter 8 min. Finns en anledning att jag tippar emot Arsenal (när jag tror att de inte kommer vinna) Man blir glad hur det än går.

1X va inte dåligt tippat när man följer statistiken. Som vi va inne på före matchen, en domare kan avgöra helt själv. Ibland för oss och ibland emot oss. Idag för oss.(Emot tipslappen)

I år smäller det !

Rylle
Bild för Rylle
Österman wrote:

Jag är inte så orolig inför Leicestermatchen, vi spelar bättre mot lag som vill anfalla vilket vi såg senaste mot dom. (5-2 seger)

Vi har svårare emot lag som backar hem.

Tror vi vinner med 3-1

Vill inte vara djävulens advokat - men backar hem är ju precis det Leicester gör:)

Men jag tror vi vinner ändå. Vi måste ju få fart på spelet nån gång. Det är dax nu.

Rylle

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Woodie wrote:

Utan Cech hade vi varit ett mittenlag! 

härlig ursäkt. Utan Vardy hade.... Osv osv

Med Vardy hade vi vunnit ligan :)

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
B-G wrote:

Tippade 6-0 idag. Var en bit ifrån men närmare än ditt tips Österman då du tippade 1X va?Leicester städar vi av med 1-0. 

Sen blir det en Londonkamp in på mållinjen. 

Japp 1X tippa jag, hade sett mkt lovande ut med ett rött på Flamini efter 8 min. Finns en anledning att jag tippar emot Arsenal (när jag tror att de inte kommer vinna) Man blir glad hur det än går.

1X va inte dåligt tippat när man följer statistiken. Som vi va inne på före matchen, en domare kan avgöra helt själv. Ibland för oss och ibland emot oss. Idag för oss.(Emot tipslappen)

Alltid dåligt tippat när man inte vinner pengar. Ursäkterna med rött kort på flamini är fantastiskt kappvänderi.  Ett rött kort på Costa i båda Chelseamatcherna och vi hade varit top of the League.  Nu fuskade vi med effektivitet och en bra målvakt så det ser ok ut ändå ;)

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
B-G wrote:
Woodie wrote:

Utan Cech hade vi varit ett mittenlag! 

härlig ursäkt. Utan Vardy hade.... Osv osv

Med Vardy hade vi vunnit ligan :)

inte med Zcny i mål ;)

Twitter @grvdga

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Österman wrote:

Jag är inte så orolig inför Leicestermatchen, vi spelar bättre mot lag som vill anfalla vilket vi såg senaste mot dom. (5-2 seger)

Vi har svårare emot lag som backar hem.

Tror vi vinner med 3-1

Leicester är ju just ett sådant lag som backar hem. ;)

Zille
Bild för Zille

Ingen bländande insats men vi dunkar dit två mål och håller tätt bakåt. Lite för bekväma i andra halvlek kanske men även om Bournemouth tryckte på var det inte så många riktigt klara chanser.

En relativt stabil seger även om det finns mycket att förbättra.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Farbror Frej wrote:
Österman wrote:

Jag är inte så orolig inför Leicestermatchen, vi spelar bättre mot lag som vill anfalla vilket vi såg senaste mot dom. (5-2 seger)

Vi har svårare emot lag som backar hem.

Tror vi vinner med 3-1

Leicester är ju just ett sådant lag som backar hem. ;)

Den som kan titta på vårat förra möte och säga att Leicester körde med taktiken "backa hem" borde skaffa nya glasögon. 

Vad de spelar för taktik mot andra lag bryr jag mig inte om i detta fall. Det är vi som ska möta dom, inga andra. 

Det va hawaiifotboll från båda lagen, otroligt underhållande match. 

49-51 i bollinnehav, 13-13 i skott och 6-5 i hörnor. HAHAHAHAH "backar hem"

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn

Skönt med mål och 3p äntligen. Men ännu en mellanmjölk insats. Är nåN spelare i form Framåt? Özil möjligen men resten är inte i någon form. Vi måste hitta formen fortast möjligt. Blir en intressant match nästa vecka.

Så Bangkok det är ok att vara usel och en statist i 25 matcher om du gör ett mål i 26:e???

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Helt ok match. Känns som vi slutar spela efter 2 0 o säkrar upp 3 poäng.  Spelare som alexis ser rätt ointresserad ut att göra något extra.  Kan ju va bra o spara på energi till nästa match även om de är lite farligt,  hade inte cech räddat oss på slutet kunde det blivit en onödig nervpärs. 

3 poäng det viktigaste trots allt o formkurvan kan stiga.  Ser fram emot att knocka Leicesters   på söndag 

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Skönt med mål och 3p äntligen. Men ännu en mellanmjölk insats. Är nåN spelare i form Framåt? Özil möjligen men resten är inte i någon form. Vi måste hitta formen fortast möjligt. Blir en intressant match nästa vecka.

Så Bangkok det är ok att vara usel och en statist i 25 matcher om du gör ett mål i 26:e???

Tydligen.  Jag är ledsen för din skull att vi vann.  Jag njuter nu iallafall. :)

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Skönt med mål och 3p äntligen. Men ännu en mellanmjölk insats. Är nåN spelare i form Framåt? Özil möjligen men resten är inte i någon form. Vi måste hitta formen fortast möjligt. Blir en intressant match nästa vecka.

Så Bangkok det är ok att vara usel och en statist i 25 matcher om du gör ett mål i 26:e???

Förstår att du, Österman, Jajo, finnen är ledsna nu. Se det som en bra chans att gnälla mer nästa omgång istället.  #alwayspositives #wewilloosenextgame 

kämpa Mickys!

Twitter @grvdga

Finnen
Bild för Finnen

Nej, klart jag är nöjd över tre poäng. Dock jävligt orolig över vårat kassa spel, vi var inte bra innan första kom och ännu sämre efter våra mål.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Mickys wrote:

Skönt med mål och 3p äntligen. Men ännu en mellanmjölk insats. Är nåN spelare i form Framåt? Özil möjligen men resten är inte i någon form. Vi måste hitta formen fortast möjligt. Blir en intressant match nästa vecka.

Så Bangkok det är ok att vara usel och en statist i 25 matcher om du gör ett mål i 26:e???

Förstår att du, Österman, Jajo, finnen är ledsna nu. Se det som en bra chans att gnälla mer nästa omgång istället.  #alwayspositives #wewilloosenextgame 

kämpa Mickys!

HAha va ? Varför skulle vi vara ledsna ? Vad är det nu du vill hitta på ?

Du måste lära dig se skillnad på att :Peka ut negativa aspekter och handlingar i en match och :Gnälla på allt. :D

Du är ju rätt duktig på att hitta (på) väldigt många positiva saker när vi förlorar.
Kan inte vi få vara väldigt duktiga att tala om negativa saker som måste förbättras när vi vinner ?

Det är ju liksom samma sak fast tvärtom ;D 

#KastaInteStenIDittEgetGlashus

Puss

I år smäller det !

Jajo67
Bild för Jajo67

Hahahaha ja jätteledsen. Jag är ledsen när Flamini spelar för han är för dålig & skulle haft rött kort efter 8 minuter. Jag är ledsen för att vi fortsätter spela skitdåligt. Jag är ledsen över att så många presterar på en så låg nivå. 

Jag är däremot glad över 3p. Jag är glad att vi har Cech. Jag är glad att vi har Özil & Monreal. Jag är glad att vi fortfarande är med i toppen.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Österman wrote:
Farbror Frej wrote:
Österman wrote:

Jag är inte så orolig inför Leicestermatchen, vi spelar bättre mot lag som vill anfalla vilket vi såg senaste mot dom. (5-2 seger)

Vi har svårare emot lag som backar hem.

Tror vi vinner med 3-1

Leicester är ju just ett sådant lag som backar hem. ;)

Den som kan titta på vårat förra möte och säga att Leicester körde med taktiken "backa hem" borde skaffa nya glasögon. 

Vad de spelar för taktik mot andra lag bryr jag mig inte om i detta fall. Det är vi som ska möta dom, inga andra. 

Det va hawaiifotboll från båda lagen, otroligt underhållande match. 

49-51 i bollinnehav, 13-13 i skott och 6-5 i hörnor. HAHAHAHAH "backar hem"

Backa hem och kontra. Inte backa hem och parkera bussen.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Farbror Frej wrote:
Österman wrote:
Farbror Frej wrote:
Österman wrote:

Jag är inte så orolig inför Leicestermatchen, vi spelar bättre mot lag som vill anfalla vilket vi såg senaste mot dom. (5-2 seger)

Vi har svårare emot lag som backar hem.

Tror vi vinner med 3-1

Leicester är ju just ett sådant lag som backar hem. ;)

Den som kan titta på vårat förra möte och säga att Leicester körde med taktiken "backa hem" borde skaffa nya glasögon. 

Vad de spelar för taktik mot andra lag bryr jag mig inte om i detta fall. Det är vi som ska möta dom, inga andra. 

Det va hawaiifotboll från båda lagen, otroligt underhållande match. 

49-51 i bollinnehav, 13-13 i skott och 6-5 i hörnor. HAHAHAHAH "backar hem"

Backa hem och kontra. Inte backa hem och parkera bussen.

Fast backa hem och kontra, det gör väl alla lag när motståndaren har bollen? 

Nej jag köper inte att Leicester är ett backa hem lag när vi möts :D 

Skitsamma, jag tror det blir en grym match för den neutrales ögon

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Så Bangkok det är ok att vara usel och en statist i 25 matcher om du gör ett mål i 26:e???

Du vet väl att man alltid e så bra/dålig som man var i sin senaste match, resten är historia. ;)

 

Skämt åsido, vi har tur att Flamini får vara kvar på banan, vi skapar inte mycket men å andra sidan släpper vi inte till mycket heller.

Förra matchen skapade vi massor av chanser men lyckades inte få in den, nu var det lite tvärt om. Nästa helg kombinerar vi de två bästa sidorna och jämnar till ligatoppen, ger Leicester negativa tankar efteråt och oss själva en riktig moralboost.

Sen kan man hoppas City och Spurs spelar oavgjort så får vi marginal bak till City och får Spurs bakom oss, en perfekt helg i så fall.

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G

Flamini var ju som sagt bedrövlig.  Ingen hade väntat sig annat. Giroud med en assist, ett steg framåt.  Ramsey MotM.  Det känns skönt men sticker nog i ögonen hos nejsägarna :)

Leicester hemma nästa helg samt City vs Tottenum.  Spännande. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Ska även passa på att berömma Wengers laguttagning.  Bara han såg fördelen att spela Oxen från start.  Så rätt han hade. 

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Någon som sett Elneny såhär på veckans nystart!?

AFC

Woody
Bild för Woody

Ok det blev seger. Trots detta undrar man om Wenger tittat på melodifestivalen innan han tog ut laget. Vad gör Flamini i en förstauppställning ??? Varför är Märta petatad till förmån för den dålige och osäkre Gabriel ? Vad händer med Elneny ? Rock on !

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Woody wrote:

Ok det blev seger. Trots detta undrar man om Wenger tittat på melodifestivalen innan han tog ut laget. Vad gör Flamini i en förstauppställning ??? Varför är Märta petatad till förmån för den dålige och osäkre Gabriel ? Vad händer med Elneny ? Rock on !

Flamini är en gåta, men gissar att Coq inte är 100% fit. Gabriel spelade för att stoppa snabbe Afobe, ett taktiskt val av Wenger. Elneny fick barn i veckan och fick därför ledigt. Att folk kritiserar hans mentalitet för att han vill åka och tillbringa tid med sitt nyfödda barn är skamligt. Pga att hans fru var högravid vid hans transfer till Arsenal, så stannade hon med all säkerhet kvar i Schweiz.

Jajo67
Bild för Jajo67

Menar folk på allvar att de inte tycker Flaminis tvåfotahopp med dobbarna före i minut 8 är rött kort?

Det blir ju parodi när Wenger - som vanligt - säger att han inte riktigt såg situationen och att Flamini är först på bollen. Hade vi spelat mot Stoke och det omvända hade hänt finns det inte en enda supporter, spelare eller Wenger själv som inte hade stått på barrikaderna och krävt rött kort. Wenger hade sagt något om "..career ending tackle..." men som vanligt när våra spelare gör något så "har han inte sett". 

Det är rött alla dagar i veckan och vi hade tur att domaren var för dålig för att visa det röda kortet. Otroligt idiotiskt att utsätta laget för den risken när en vinst var så viktig.

För övrigt är värvningen av Cech så bra at man bara myser av hur stabil han är. Varenda gång han räddar poäng åt oss så påminns man om alla de år då vi lika gärna kunnat hänga en slips i ribban.

B-G
Bild för B-G
Jajo67 wrote:

Menar folk på allvar att de inte tycker Flaminis tvåfotahopp med dobbarna före i minut 8 är rött kort?

Det blir ju parodi när Wenger - som vanligt - säger att han inte riktigt såg situationen och att Flamini är först på bollen. Hade vi spelat mot Stoke och det omvända hade hänt finns det inte en enda supporter, spelare eller Wenger själv som inte hade stått på barrikaderna och krävt rött kort. Wenger hade sagt något om "..career ending tackle..." men som vanligt när våra spelare gör något så "har han inte sett". 

Det är rött alla dagar i veckan och vi hade tur att domaren var för dålig för att visa det röda kortet. Otroligt idiotiskt att utsätta laget för den risken när en vinst var så viktig.

För övrigt är värvningen av Cech så bra at man bara myser av hur stabil han är. Varenda gång han räddar poäng åt oss så påminns man om alla de år då vi lika gärna kunnat hänga en slips i ribban.

klart rött. Skönt att vi fick tur med domslutet för en gångs skull.  Det har vi förtjänat.

Ja värvningen av Cech kan vara en av Wengers bästa och viktigaste på väldigt länge.  

Twitter @grvdga

Rylle
Bild för Rylle

Jag fattar inte denna oavbrutna, hämningslösa och som jag tycker, många gånger felaktiga kritikstorm mot Flamini.

Nu senast när det blev offentligt att han skulle spela var han den som många ansåg gjorde den överlägset sämsta insatsen i vårt lag mot Bournemouth – tretti minuter innan matchen startat!!

Jag är verkligen inte en beundrare av Flamini (å ja, tvåfotaren var korkad även om Otamendi kom undan, utan ens avblåsning och kort, med en ännu värre mot Leicester som dessutom skulle renderat straff)  men fakta är att han först och främst är med för att försvara vårt mål och vi har släppt in otroligt lite mål den senaste tiden (tack o lov med tanke på vår högst mediokra offensiv). Oavsett hur det har sett ut så måste försvaret vara nöjd med det utfallet. Och däri är Flamini en del.

Om det nu skall utgå nån oavbruten, hämningslös kritik mot något i vårt spel senaste månaden så skall det väl vara mot vår sanslöst dåliga offensiv och därtill hörande effektivitet.

Lika lite som jag är en fan av Flamini är jag sen långt innan han kom till Arsenal, en stooor fan av Özil. Men han skall ju ha betydligt mer individuell kritik efter sina brända lägen i matchen mot Soton är Flamini. Men fick han det? Icke.

Nej Flamini får all kritik utan ett uns av nyans i nåt typ av masspsykotiskt drev. Tråkigt och märkligt när man märker att så många kan så mycket om fotboll här inne.

Och till sist, alla ni som tjöt rakt ut när det blev klart att Coq sattes på bänken i går. Kan det vara så att Coq möjligtvis inte är helt fit och vilades för att inte risker en skada? Kan det vara så att ledningen har gjort den bedömningen att en hel Coq kan vara betydligt viktigare nästa söndag mot ligans bästa omställningslag? Om det är så är det väl inte helt korkat att låta Flamini starta mot ett lag som trpts allt är betydligt sämre än serieledarna.

Rylle

B-G
Bild för B-G
Rylle wrote:

Jag fattar inte denna oavbrutna, hämningslösa och som jag tycker, många gånger felaktiga kritikstorm mot Flamini.

Nu senast när det blev offentligt att han skulle spela var han den som många ansåg gjorde den överlägset sämsta insatsen i vårt lag mot Bournemouth – tretti minuter innan matchen startat!!

Jag är verkligen inte en beundrare av Flamini (å ja, tvåfotaren var korkad även om Otamendi kom undan, utan ens avblåsning och kort, med en ännu värre mot Leicester som dessutom skulle renderat straff)  men fakta är att han först och främst är med för att försvara vårt mål och vi har släppt in otroligt lite mål den senaste tiden (tack o lov med tanke på vår högst mediokra offensiv). Oavsett hur det har sett ut så måste försvaret vara nöjd med det utfallet. Och däri är Flamini en del.

Om det nu skall utgå nån oavbruten, hämningslös kritik mot något i vårt spel senaste månaden så skall det väl vara mot vår sanslöst dåliga offensiv och därtill hörande effektivitet.

Lika lite som jag är en fan av Flamini är jag sen långt innan han kom till Arsenal, en stooor fan av Özil. Men han skall ju ha betydligt mer individuell kritik efter sina brända lägen i matchen mot Soton är Flamini. Men fick han det? Icke.

Nej Flamini får all kritik utan ett uns av nyans i nåt typ av masspsykotiskt drev. Tråkigt och märkligt när man märker att så många kan så mycket om fotboll här inne.

Och till sist, alla ni som tjöt rakt ut när det blev klart att Coq sattes på bänken i går. Kan det vara så att Coq möjligtvis inte är helt fit och vilades för att inte risker en skada? Kan det vara så att ledningen har gjort den bedömningen att en hel Coq kan vara betydligt viktigare nästa söndag mot ligans bästa omställningslag? Om det är så är det väl inte helt korkat att låta Flamini starta mot ett lag som trpts allt är betydligt sämre än serieledarna.

Du har försås massa poänger.  Kritiken mot Flamini grundar sig nog mer i att man kan få anklaga Wenger för uttagningen än att Flamini är dålig.  Jag anser iallafall att sålänge vi håller nollan så har han gjort sitt jobb. 

Twitter @grvdga

Sidor