Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Arsenal - Leicester 14/2-16

491 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
itzille wrote:
Österman wrote:
Jonas S wrote:
Österman wrote:
Jonas S wrote:

Gabbe tycker jag förtjänar att fortsätta. Han har varit lite skakig i några situationer men vi släpper ju inte in några mål. Dock tycker jag Cech är den stora bidragande faktorn där. Jag skulle inte byta honom mot någon annan målvakt. Han är som gjord för att stå i mål i PL. Om vi vinner ligan skall jag köpa en sådan där tjusig rugby-hjälm jag också. Vilken spelare.

Det tycker jag! Det är ensam på Olearys när det gäller hjälmen. Men många tummen upp får man av främlingar :D 

:) det är nu jag börjar lova saker jag kommer ångra. Men en rugby-hjälm skall jag ha om vi vinner ligan. 

Hojta till om du ska ha hemsidan, den va inte lätt att hitta och tro mig, jag letade ordentligt....

450kr inklusive frakt till sverige. Väntetid 2-4v pga den kommer från Nya Zeeland

Ja, vinner vi ligan beställer jag också hem en direkt kan jag lova! :D

Vinner vi ligan borde den finnas i shoppen här, det borde den ju göra ändå iofs.

Mickeje
Bild för Mickeje
Österman wrote:
Jonas S wrote:
Österman wrote:
Jonas S wrote:

Gabbe tycker jag förtjänar att fortsätta. Han har varit lite skakig i några situationer men vi släpper ju inte in några mål. Dock tycker jag Cech är den stora bidragande faktorn där. Jag skulle inte byta honom mot någon annan målvakt. Han är som gjord för att stå i mål i PL. Om vi vinner ligan skall jag köpa en sådan där tjusig rugby-hjälm jag också. Vilken spelare.

Det tycker jag! Det är ensam på Olearys när det gäller hjälmen. Men många tummen upp får man av främlingar :D 

:) det är nu jag börjar lova saker jag kommer ångra. Men en rugby-hjälm skall jag ha om vi vinner ligan. 

Hojta till om du ska ha hemsidan, den va inte lätt att hitta och tro mig, jag letade ordentligt....

450kr inklusive frakt till sverige. Väntetid 2-4v pga den kommer från Nya Zeeland

 

450kr? jag beställde en för ca 120kr (inkl. frakt), den var väldigt poppulär på Tollington när man var där :)

B-G
Bild för B-G
Miqe wrote:
Österman wrote:
Jonas S wrote:
Österman wrote:
Jonas S wrote:

Gabbe tycker jag förtjänar att fortsätta. Han har varit lite skakig i några situationer men vi släpper ju inte in några mål. Dock tycker jag Cech är den stora bidragande faktorn där. Jag skulle inte byta honom mot någon annan målvakt. Han är som gjord för att stå i mål i PL. Om vi vinner ligan skall jag köpa en sådan där tjusig rugby-hjälm jag också. Vilken spelare.

Det tycker jag! Det är ensam på Olearys när det gäller hjälmen. Men många tummen upp får man av främlingar :D 

:) det är nu jag börjar lova saker jag kommer ångra. Men en rugby-hjälm skall jag ha om vi vinner ligan. 

Hojta till om du ska ha hemsidan, den va inte lätt att hitta och tro mig, jag letade ordentligt....

450kr inklusive frakt till sverige. Väntetid 2-4v pga den kommer från Nya Zeeland

 

450kr? jag beställde en för ca 120kr (inkl. frakt), den var väldigt poppulär på Tollington när man var där :)

Går du på närmsta psyksjukhus eller äldreboende längst seven sisters på väg till Tollington så hittar du hjälmar för 120.
Bara att fråga om dom har haft nån incident och har en hjälm över.  Dock ingen Adidas.

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod
Miqe wrote:
Österman wrote:
Jonas S wrote:
Österman wrote:
Jonas S wrote:

Gabbe tycker jag förtjänar att fortsätta. Han har varit lite skakig i några situationer men vi släpper ju inte in några mål. Dock tycker jag Cech är den stora bidragande faktorn där. Jag skulle inte byta honom mot någon annan målvakt. Han är som gjord för att stå i mål i PL. Om vi vinner ligan skall jag köpa en sådan där tjusig rugby-hjälm jag också. Vilken spelare.

Det tycker jag! Det är ensam på Olearys när det gäller hjälmen. Men många tummen upp får man av främlingar :D 

:) det är nu jag börjar lova saker jag kommer ångra. Men en rugby-hjälm skall jag ha om vi vinner ligan. 

Hojta till om du ska ha hemsidan, den va inte lätt att hitta och tro mig, jag letade ordentligt....

450kr inklusive frakt till sverige. Väntetid 2-4v pga den kommer från Nya Zeeland

 

450kr? jag beställde en för ca 120kr (inkl. frakt), den var väldigt poppulär på Tollington när man var där :)

Men Österman har väl både hemma och bortahjälmen misstänker jag, därav priset....

Glenn
Bild för Glenn

Ingen som kan få ut texten till Kalle Karlssons plusartikel om att våra nya taktik ska leda till guld?

COYG

Mackan
Bild för Mackan
Mickys wrote:

Ingen som kan få ut texten till Kalle Karlssons plusartikel om att våra nya taktik ska leda till guld?

Plus­special: Siffrorna visar Arsenals taktiska förändring
10 februari, 2016, kl. 15:32 av Kalle Karlsson
DET HÄR ÄR EN PLUS­ARTIKEL PLUS
Eft
er varje helgomgång kommer jag specialstudera ett av de tippade topp 6­lagen, en specialbeställning till våra plusläsare.
Denna omgång har jag synat Arsenal.
Matchen
Ganska jämn matchinledning där Arsenal tog ledningen i mitten av första halvlek efter att Olivier Giroud nickat ned bollen till Mesut Özil
som dunkade in bollen i nättaket. Kort därefter kom 0–2 då Alex Oxlade­Chamberlain pricksköt in bollen via bortre stolpen.
I andra halvlek hade Bournemouth lägen att få en reducering, både genom Adam Smith omgående efter vilan och sista tjugo minuterna.
Men då visade Petr Cech sitt värde och räddade Arsenal.
Spelarbetygen
Petr Cech 4
—————————
Héctor Bellerín 2
Gabriel 2
Laurent Koscielny 4
Nacho Monreal 2
—————————
Mathieu Flamini 1
Aaron Ramsey 4
—————————
Alex Oxlade­Chamberlain 2 (’67)
Mesut Özil 4
Alexis Sanchez 2 (’82)
—————————
Olivier Giroud 2 (’93)
Ersättare:
Francis Coquelin (’67)
Alexis Sanchez (’82)
Theo Walcott (’93)
Betygsskala: 5=världsklass, 4=mycket bra, 3=bra, 2=godkänd, 1=underkänd
Tummen upp
Aaron Ramsey svarade för en mycket fin insats i rollen som box­to­box­mittfältare. Förra veckan spekulerades det i att Pep Guardiola ser
Ramsey som en tänkbar ersättare till Yaya Touré i Manchester City och det är lätt att förstå varför. Ramsey har både motorn och
egenskaperna som spelfördelare. Han låg bakom båda målen i söndags, dels lyftningen till Giroud i upprinnelsen till 1–0­målet, dels
assisten till Oxlade­Chamberlain till 2–0.
Aaron Ramsey har inte lyckats återfinna formen från hösten 2013, men nu är han återigen en av ligans bästa mittfältare.
Tummen ned
Mathieu Flamini kastade sig in i en vårdslös tackling i första halvlek. Det var inte första gången Flamini gick över gränsen och han hade tur
att Kevin Friend nöjde sig med det gula kortet. Liknande tacklingar, så kallade ”two­footed challenge” med dubbarna före, har ofta renderat
röda kort.
Det var förstås idiotiskt gjort att Flamini att ens riskera att sätta laget i en situation där man spelat med tio man.
När Francis Coquelin är helt fit igen lär Flamini få vänja sig vid bänken.
Taktisk spaning
Det var intressant hur Arsenal tog sig an matchen. De kom med fyra raka matcher i ligan utan seger. De hade inte gjort ett enda ligamål
sedan Olivier Girouds 2–3­mål på Anfield den 13 januari. Nästan en månad sedan.
Så Arsène Wenger skruvade på sin taktik. Mot Bournemouth som pressar högre än andra jämförbara lag valde han att spela ett längre
spel. Istället för att bara leta instick i ytan mellan Bournemouths lagdelar beordrade han sina offensiva spelare att ständigt söka sig in
bakom motståndarnas backlinje.
Så redan första 25 minuterna inledningsvis fick vi se Mesut Özil så när sprinta sig fri. Alexis Sanchez brände ett läge från vänster efter
en djupledslöpning. Sedan kom 1–0­målet.
Ledningsmålet är intressant eftersom Arsenal sällan använder den anfallsmetoden, lyror in mot sin targetspelare. Men nu fick Aaron
Ledningsmålet är intressant eftersom Arsenal sällan använder den anfallsmetoden, lyror in mot sin targetspelare. Men nu fick Aaron
Ramsey vända upp och lagkamraternas första tanke var att dels gå djupt, dels söka nednick och andrabollsspel. Inte att möta och vägga
sig igenom.
Det var ingen slump att Mesut Özil dök upp i andravåg och tryckte in en distinkt halvvolley. När Sanchez fått sitt läge några minuter
tidigare störtade Mathieu Flamini på samma sätt in i straffområdet.
Istället för att Arsenals spelare möter och erbjuder spel på fötterna i den markerade ytan framför Bournemouths backlinje så väljer Aaron
Ramsey att skicka en längre boll och efterföljande andrabollsspel. Tre sekunder senare har Mesut Özil tryckt in ledningsmålet, ett mål som
påminde mer om gamla Stoke än Arsenal.
Arsène Wengers val att söka längre spel fick mig att grotta ned mig lite i ämnet. Jag gick igenom alla Arsenals ligamatcher den här
säsongen och fann att andelen långbollar (passningar som är mer än 35 yards) i söndags mot Bournemouth (11,3 %) var ovanligt hög.
Ökningen på 3,3 % från 8 % mot Southampton till 11,3 % mot Bournemouth kanske framstår som marginell, men betänk så här:
Eftersom spannet i andelen långbollar för ett lag som Arsenal alltid håller sig mellan 3 % och 15 % så är 3,3 % en nästan 30­procentig
höjning.
Studerar man siffrorna nedan kan man konstatera att andelen långa bollar stiger mot förväntade topplag, lag som har ambition att också

ra matcher (Leicester är ett topplag men de vill knappast föra matcher).
Utvisningar påverkar förmågan att hitta korta passningar så det är inte alls konstigt att mötet med Newcastle på St James’ Park i augusti
renderade låga 3 % långa bollar. Den höga siffran mot Liverpool förra månaden (14,6 %) förklaras nog enklast av Jürgen Klopps höga
presspel som lockar fram längre passningar.
presspel som lockar fram längre passningar.
Det man kan se är att Arsenal efter 0–4­förlusten mot Southampton 26 december har ökat andelen långa bollar. Arsène Wenger har
framgångsrikt tummat på sin ideologi om bollinnehav. Nu verkar han också vara beredd att maximera Olivier Girouds targetkvaliteter. 1–
0­målet i söndags var ett skolboksexempel på hur man bör använda en skicklig huvudspelare som Giroud.
FAKTA/Så stor andel långa passningar har Arsenal slagit match för match
West Ham
Antal långa passningar (lyckade/totalt): 16/29
Antal korta passningar (lyckade/totalt): 481/556
Andel långa passningar: 5,2 %
Crystal P
24/47
478/564
8,3 %
Liverpool
11/36
564/667
5,4 %
Newcastle
17/23
712/777
3,0 %
Stoke
18/31
544/628
4,9 %
Chelsea
10/35
280/360
9,7 %
Leicester
20/39
456/532
7,3 %
Manchester United
14/42
313/389
10,8 %
Watford
25/41
551/627
6,5 %
Everton
30/49
449/527
9,3 %
Swansea
20/33
385/461
7
,2 %
Tottenham
27/55
344/458
12,0 %
West Bromwich
15/31
590/684
4,5 %
Norwich
23/40
547/626
6,4 %
Sunderland
16/37
618/712
5,2 %
Aston Villa
Aston Villa
22/46
440/523
8,8 %
Manchester City
21/46
300/386
11,9 %
Southampton
10/34
487/571
6,0 %
Bournemouth
18/44
453/530
8,3 %
Newcastle
22/39
398/468
8,3 %
Liverpool
26/55
271/378
14,6 %
Stoke
19/49
386/495
9,9 %
Chelsea
12/26
385/466
5,6 %
Southampton
27/40
412/495
8,1 %
Bournemouth
17/49
376/438
11,3 %

Twitter: @mackan_carlsson

 

Glenn
Bild för Glenn

Tack

COYG

Dosa
Bild för Dosa

Wenger har inte tummat på ideologin med Flamini och Ramsey på mitten så är det svårt att bedriva en passningsorienterad fotboll.

däremot har han kanske anpassat laget efter dom förutsättningarna som ges innan match, så laget är mer förberett på mer långbollar.

så fort vi får in andra eller får bort Flamini så kommer siffrorna återgå till det normala.

det tror jag iaf.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

VAAAA Flamini sämst på plan??!!!!!!?!! Han va ju världsklass enligt många här inne HAHAHAHA. 

:D 

 

ps. Ska man ha kvalité kostar hjälmen 450kr. Vill man köpa en vattenpolokopia och kalla den rugbyhjälm för 120kr så varsegod ;) 

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Österman wrote:

VAAAA Flamini sämst på plan??!!!!!!?!! Han va ju världsklass enligt många här inne HAHAHAHA. 

:D 

 

ps. Ska man ha kvalité kostar hjälmen 450kr. Vill man köpa en vattenpolokopia och kalla den rugbyhjälm för 120kr så varsegod ;) 

Jag fick en badmössa gratis av Medley som åker på till söndagsmatchen!!

AFC

Sral
Bild för Sral

Intressant Karlsson gav Ramsey ett högt betyg, med tanke på gnället här. 

Trodde väl alla var överrens om att Flamini inte var bra senast? Visst, han har gjort det okej efter omständigheterna, men hans räyta plats är nog bänken (eller läktaren, beroende på Elneny).

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Intressant Karlsson gav Ramsey ett högt betyg, med tanke på gnället här. 

Trodde väl alla var överrens om att Flamini inte var bra senast? Visst, han har gjort det okej efter omständigheterna, men hans räyta plats är nog bänken (eller läktaren, beroende på Elneny).

Sant, inte en enda person som påstod att han var världsklass.
En 1a i betyg är dock väl hårt då vi höll nollan...kanske förtjänade den pga tvåfotaren :) 

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67
Sral wrote:

Intressant Karlsson gav Ramsey ett högt betyg, med tanke på gnället här. 

Trodde väl alla var överrens om att Flamini inte var bra senast? Visst, han har gjort det okej efter omständigheterna, men hans räyta plats är nog bänken (eller läktaren, beroende på Elneny).

Varför är det märkligt ? Han har ju även lägre betyg på vissa spelare  än vad många ansett i forumet. Betyg är väl högst individuella och kommer att diffa och en journalists betyg är inte på långa vägar något facit. Han var ju överens om att Flamini var kass och det är väl mest konstellationen Ramsey/Flamini som det gnällts på här inne - det är väl bara Wenger som ser storhet där. Han har snöat in så mycket på att den ska funka att det kommer kosta oss PL titeln om han inte vaknar upp i verkligheten nu.

 

B-G
Bild för B-G

Börjar närma sig, dagen D.
Ännu en måste match, denna gången måste vi vinna om vi ska ha någon chans kvar på ligan.
Oavgjort duger inte!! En förlust och jag kommer att vara orolig för CL spel nästa säsong.

11 tar nästan ut sig själv.

              Cech
Bella  Gabriel  Kos  Monreal
         Ramsey  Coq
Oxen       Özil     Alexis
            Giroud

Är inte Coq fysiskt redo så hoppas jag på Chambers alt Elneny ihop med Ramsey, hoppas Wenger vågar bryta duon Flamini/Ramsey i en så pass viktig match.
Hoppas på en fartfylld match men, främst från vår sida men misstänker att
det kan vara en del nerv med på söndag.
Tippar 2-1 Alexis, Kos

 

Twitter @grvdga

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Håller med dem som tycker att Ramsey var bra och dem som tycker att Flamini var sämre. Mitt problem med den senare är fortfarande att han backar hem för mycket. Coq bryter mycket högre upp på planen eftersom han har en tro på sin förmåga.
Och ingen av Ramsey/Flamini är särskilt bekväma med att hämta bollen från målisen eller backarna. Vi är lite för lättlästa med de två tillsammans.
Men säga vad man vill om Flamini, vi släpper inte in många mål när han spelar.  

 

Undrar om inte Leicesters spelare börjar känna av pressen nu. De har haft en skön underdog-resa i ligan (precis som Tottenham) men nu måste de börja fundera lite ... Hoppas det. 

B-G
Bild för B-G

En intressant fråga är hur det kommer att bli när Cazorla är tillbaka.
Kommer han gå tillbaka till att spela med Coq, och kommer Ramsey att spela på högeryttern?
Ev kanske inte Cazorla kan spela sig tillbaka i laget denna säsong efter en lång skada men om han gör det så
tvivlar jag på att Ramsey hamnar på bänken.
Ser ju hellre Ramsey på högern än tex Ox, Walcott, Campbell som det ser ut nu.
Sen har vi Welbeck...
Hoppas att Ox kan komma i form och få tillbaka självförtroendet efter målet nu senast.
En sak är klar, det saknas inte alternativ när spelarna börjar komma tillbaka från skador. 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
Jajo67 wrote:
Sral wrote:

Intressant Karlsson gav Ramsey ett högt betyg, med tanke på gnället här. 

Trodde väl alla var överrens om att Flamini inte var bra senast? Visst, han har gjort det okej efter omständigheterna, men hans räyta plats är nog bänken (eller läktaren, beroende på Elneny).

Varför är det märkligt ? Han har ju även lägre betyg på vissa spelare  än vad många ansett i forumet. Betyg är väl högst individuella och kommer att diffa och en journalists betyg är inte på långa vägar något facit. Han var ju överens om att Flamini var kass och det är väl mest konstellationen Ramsey/Flamini som det gnällts på här inne - det är väl bara Wenger som ser storhet där. Han har snöat in så mycket på att den ska funka att det kommer kosta oss PL titeln om han inte vaknar upp i verkligheten nu.

 

Jag skrev inte märkligt. Jag skrev intressant. Två olika saker. Jag menar att Karlsson, som ändå får ses som objektiv, är en av de som tycker Ramsey är bra. Här gnälls det mycket på honom. 

Och jag tror inte att Wenger har "snöat in" på Ramsey/Flamini. Allra helst hade han ju spelat Coquelin och Cazorla där, men man tager vad man haver. Helt säker på att Coq spelar från start väldigt snart. Elneny var ju borta senast för att han blev pappa och de skyndar långsamt med Coq, vilket kan vara mycket smart.

 

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:

En intressant fråga är hur det kommer att bli när Cazorla är tillbaka.
Kommer han gå tillbaka till att spela med Coq, och kommer Ramsey att spela på högeryttern?
Ev kanske inte Cazorla kan spela sig tillbaka i laget denna säsong efter en lång skada men om han gör det så
tvivlar jag på att Ramsey hamnar på bänken.
Ser ju hellre Ramsey på högern än tex Ox, Walcott, Campbell som det ser ut nu.
Sen har vi Welbeck...
Hoppas att Ox kan komma i form och få tillbaka självförtroendet efter målet nu senast.
En sak är klar, det saknas inte alternativ när spelarna börjar komma tillbaka från skador. 

Jag saknar Coq/Cazorla mittfältet väldigt mycket. Jag tyckte vi spelade fantastiskt under perioder. Under ganska långa perioder. Och jag tyckte Ramsey gjorde det hyfsat bra på högerkanten. Med Bellerin så får vi kantspelet hur som helst. Jag tycker Ramsey gör det bäst i en offensiv mittfältsroll. Och då har vi bra alternativ på bänken med Campbell och Ox. Walcott tror jag får tampas på Girouds position.

Vi tappade mycket när Cazorla försvann.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:
Jajo67 wrote:
Sral wrote:

Intressant Karlsson gav Ramsey ett högt betyg, med tanke på gnället här. 

Trodde väl alla var överrens om att Flamini inte var bra senast? Visst, han har gjort det okej efter omständigheterna, men hans räyta plats är nog bänken (eller läktaren, beroende på Elneny).

Varför är det märkligt ? Han har ju även lägre betyg på vissa spelare  än vad många ansett i forumet. Betyg är väl högst individuella och kommer att diffa och en journalists betyg är inte på långa vägar något facit. Han var ju överens om att Flamini var kass och det är väl mest konstellationen Ramsey/Flamini som det gnällts på här inne - det är väl bara Wenger som ser storhet där. Han har snöat in så mycket på att den ska funka att det kommer kosta oss PL titeln om han inte vaknar upp i verkligheten nu.

 

Jag skrev inte märkligt. Jag skrev intressant. Två olika saker. Jag menar att Karlsson, som ändå får ses som objektiv, är en av de som tycker Ramsey är bra. Här gnälls det mycket på honom. 

Och jag tror inte att Wenger har "snöat in" på Ramsey/Flamini. Allra helst hade han ju spelat Coquelin och Cazorla där, men man tager vad man haver. Helt säker på att Coq spelar från start väldigt snart. Elneny var ju borta senast för att han blev pappa och de skyndar långsamt med Coq, vilket kan vara mycket smart.

 

Jag tror Wenger satsat allt på att sätta laget i bra slagläge inför säsongens sista typ tio matcher. Förmodligen trodde han inte att vi skulle tappa fullt så många poäng som vi gjort. Och att målskyttet skulle vara så skralt. För med några poäng till hade vi varit i en riktigt bra position. Nu är det lite för mycket kniven på strupen.

Jag hoppas verkligen att Coq startar imorgon. Med en seger är vi tillbaka i racet på allvar igen. Och jag pallar inte om Spurs går om oss i tabellen. 

Be excited!

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela
Jonas S wrote:
Sral wrote:
Jajo67 wrote:
Sral wrote:

Intressant Karlsson gav Ramsey ett högt betyg, med tanke på gnället här. 

Trodde väl alla var överrens om att Flamini inte var bra senast? Visst, han har gjort det okej efter omständigheterna, men hans räyta plats är nog bänken (eller läktaren, beroende på Elneny).

Varför är det märkligt ? Han har ju även lägre betyg på vissa spelare  än vad många ansett i forumet. Betyg är väl högst individuella och kommer att diffa och en journalists betyg är inte på långa vägar något facit. Han var ju överens om att Flamini var kass och det är väl mest konstellationen Ramsey/Flamini som det gnällts på här inne - det är väl bara Wenger som ser storhet där. Han har snöat in så mycket på att den ska funka att det kommer kosta oss PL titeln om han inte vaknar upp i verkligheten nu.

 

Jag skrev inte märkligt. Jag skrev intressant. Två olika saker. Jag menar att Karlsson, som ändå får ses som objektiv, är en av de som tycker Ramsey är bra. Här gnälls det mycket på honom. 

Och jag tror inte att Wenger har "snöat in" på Ramsey/Flamini. Allra helst hade han ju spelat Coquelin och Cazorla där, men man tager vad man haver. Helt säker på att Coq spelar från start väldigt snart. Elneny var ju borta senast för att han blev pappa och de skyndar långsamt med Coq, vilket kan vara mycket smart.

 

Jag tror Wenger satsat allt på att sätta laget i bra slagläge inför säsongens sista typ tio matcher. Förmodligen trodde han inte att vi skulle tappa fullt så många poäng som vi gjort. Och att målskyttet skulle vara så skralt. För med några poäng till hade vi varit i en riktigt bra position. Nu är det lite för mycket kniven på strupen.

Jag hoppas verkligen att Coq startar imorgon. Med en seger är vi tillbaka i racet på allvar igen. Och jag pallar inte om Spurs går om oss i tabellen. 

Tar vi bara tre poäng i morgon är vi där, i bra slagläge.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Nej, tyvärr det blir ingen vinst vi är alldeles för dåliga! Vi har iden form laget befinner sig i idag ingenting med tätstriden att göra, det kommer bli torsk med udda målet. Vi är skitdåliga, bara att inse det!!!

Vi spelar såå dåligt!

Tomas A.

Pelle
Bild för Pelle
Thomas A. wrote:

Nej, tyvärr det blir ingen vinst vi är alldeles för dåliga! Vi har iden form laget befinner sig i idag ingenting med tätstriden att göra, det kommer bli torsk med udda målet. Vi är skitdåliga, bara att inse det!!!

Rent konkret är det förvisso inte "skitdåligt" att förlora mot ligasegrarna med uddamålet. Det är däremot inte bra, men absolut inte skitdåligt!

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Thomas A. wrote:

Nej, tyvärr det blir ingen vinst vi är alldeles för dåliga! Vi har iden form laget befinner sig i idag ingenting med tätstriden att göra, det kommer bli torsk med udda målet. Vi är skitdåliga, bara att inse det!!!

Du sa samma sist. Hur tycker du det tipset gick. Rent spontant?

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
B-G wrote:
Thomas A. wrote:

Nej, tyvärr det blir ingen vinst vi är alldeles för dåliga! Vi har iden form laget befinner sig i idag ingenting med tätstriden att göra, det kommer bli torsk med udda målet. Vi är skitdåliga, bara att inse det!!!

Du sa samma sist. Hur tycker du det tipset gick. Rent spontant?

Förhoppningsvis är det ett bra omen. Fortsätt vara pessimistisk inför matcher, Thomas! ;-)

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:
B-G wrote:
Thomas A. wrote:

Nej, tyvärr det blir ingen vinst vi är alldeles för dåliga! Vi har iden form laget befinner sig i idag ingenting med tätstriden att göra, det kommer bli torsk med udda målet. Vi är skitdåliga, bara att inse det!!!

Du sa samma sist. Hur tycker du det tipset gick. Rent spontant?

Förhoppningsvis är det ett bra omen. Fortsätt vara pessimistisk inför matcher, Thomas! ;-)

Haha japp. Ska vi hoppas på ännu en 2-0 vinst för dom skitdåliga. :)

Twitter @grvdga

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Ja, tyvärr! Som vi spelar, har spelarna gjort mig pessimistisk, jag mår så dåligt att se hur så bra spelare vi har, kan spela så dåligt. Alla har enligt min mening har vi underpresterat hela säsongen. Det har tom gått så långt så jag inte orkar se skiten längre! När man älskar ett lag så mycket är det inte enbart possitivt, man mår skit när det inte går som man tänkt sig, vi har ju så jäkla bra spelare!!

Tomas A.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Thomas A. wrote:

Ja, tyvärr! Som vi spelar, har spelarna gjort mig pessimistisk, jag mår så dåligt att se hur så bra spelare vi har, kan spela så dåligt. Alla har enligt min mening har vi underpresterat hela säsongen. Det har tom gått så långt så jag inte orkar se skiten längre! När man älskar ett lag så mycket är det inte enbart possitivt, man mår skit när det inte går som man tänkt sig, vi har ju så jäkla bra spelare!!

Både bu och bä här enligt mig.

1. Vi har inte underpresterat när vi ligger delad 2a i ligan. (Då är det bara 1 lag som kan prestera bra alltså ?!)

2. Ja vårat SPEL imponerar inte alls just nu och sedan några veckor tillbaka. 

Däremot tycker jag det är SYND vi inte preserat bättre/normalt mot de sämre lagen som vi brukar krossa (och ha svårt mot de bättre) för denna säsong är det inget topplag som imponerat. Det är väl egentligen enda anledningen till att ligan är jämn. Hade något lag av Arsenal, Chelsea eller City spelat skitbra så hade man ledat ligan med typ 10-12p nu.
Så förstår vad du menar med att vårat slarv har kostat oss en "stor" poängledning i ligan, men å andra sidan är en delad 2a plats 10ggr bättre än 4e platsen vi brukar hamna på. Slutar vi topp 2 är jag nöjd, 3a = nja okeydå. 4a =Skjut mig, vi står helt stilla i utveckligen ÄVEN när de andra topplagen har sugit.

 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral
Thomas A. wrote:

Ja, tyvärr! Som vi spelar, har spelarna gjort mig pessimistisk, jag mår så dåligt att se hur så bra spelare vi har, kan spela så dåligt. Alla har enligt min mening har vi underpresterat hela säsongen. Det har tom gått så långt så jag inte orkar se skiten längre! När man älskar ett lag så mycket är det inte enbart possitivt, man mår skit när det inte går som man tänkt sig, vi har ju så jäkla bra spelare!!

Hela säsongen? Då hade vi ju inte legat där uppe i toppen, smiskat United med 3-0, Leicester borta med 5-2 eller City hemma med 2-1. Som några exempel. Så usla är vi inte! Men för all del, fortsätt tro motsatsen, för det verkar ju funka! :-)

 

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Tack Österman!!!!

Det känns genast lite bättre. Det är ju klart att en andra plats just nu, inte är jätte dåligt, men precis som du skrver att vi inte tagit chansen när vi haft den! Där har du mer rätt än mig! Alla har slagit alla, och jag hoppas ju självklart att det blir en trea imorrn.

Har spelat på unibet på seger så klart!

Heja Arsenal, mitt hjärta slår för Arsena, tro inget annat!

Fotboll är inte bara fotboll, det är allt!

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Japp!

Tomas A.

Sidor