Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Arsenal - Leicester 14/2-16

491 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Bengelito wrote:

Cazorla kunde ju skjuta utanför straffområdet när han kom till Arsenal, men det tränades väl bort eller nåt. :/

Denilson gjorde tydligen 11 mål för Arsenal. 8(!!) av dem kom på skott utanför straffområdet, inte undra på att han inte lyckades i Arsenal. :)

https://www.youtube.com/watch?v=e-xy_Vpbt6w

Zille
Bild för Zille
Johan Pedersen wrote:
Bengelito wrote:

Cazorla kunde ju skjuta utanför straffområdet när han kom till Arsenal, men det tränades väl bort eller nåt. :/

Denilson gjorde tydligen 11 mål för Arsenal. 8(!!) av dem kom på skott utanför straffområdet, inte undra på att han inte lyckades i Arsenal. :)

https://www.youtube.com/watch?v=e-xy_Vpbt6w

Mål nummer 6 i den videon är redigt snyggt alltså!

Tosse
Bild för Tosse

Arteta var väl också en skytt av rang i Everton och som snabbt skolades om och i sann Arsenalanda tillbringat åtskillig tid med sjukvårdsteamet och rehab.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
itzille wrote:
Johan Pedersen wrote:
Bengelito wrote:

Cazorla kunde ju skjuta utanför straffområdet när han kom till Arsenal, men det tränades väl bort eller nåt. :/

Denilson gjorde tydligen 11 mål för Arsenal. 8(!!) av dem kom på skott utanför straffområdet, inte undra på att han inte lyckades i Arsenal. :)

https://www.youtube.com/watch?v=e-xy_Vpbt6w

Mål nummer 6 i den videon är redigt snyggt alltså!

Nr 1 går inte av för hackor heller.

Jag förstår å ena sidan att Wenger lutar sig mot att det statistisk inte är värt att skjuta utifrån men vad man missar med statistik är ju att visad skottvilja ställer frågor till försvaret som tvingar dem att agera och öppnar upp för närspelet. Det är ju ofta oerhört frustrerande när Arsenals motståndare packar in 10 man i straffområdet och vi bara står och rullar runt utan att komma någonvart. Plus att när det väl blir mål på långskott är det som oftast väldigt vackra mål.

Jepson
Bild för Jepson

Åh. det är ju såna skott jag vill se mer av. och så hugger vi på returer. Varierat spel i anfall så vi inte blir så jädra förutsägabara med våra handbollsanfall.

gunbod
Bild för gunbod
Johan Pedersen wrote:
itzille wrote:
Johan Pedersen wrote:
Bengelito wrote:

Cazorla kunde ju skjuta utanför straffområdet när han kom till Arsenal, men det tränades väl bort eller nåt. :/

Denilson gjorde tydligen 11 mål för Arsenal. 8(!!) av dem kom på skott utanför straffområdet, inte undra på att han inte lyckades i Arsenal. :)

https://www.youtube.com/watch?v=e-xy_Vpbt6w

Mål nummer 6 i den videon är redigt snyggt alltså!

Nr 1 går inte av för hackor heller.

Jag förstår å ena sidan att Wenger lutar sig mot att det statistisk inte är värt att skjuta utifrån men vad man missar med statistik är ju att visad skottvilja ställer frågor till försvaret som tvingar dem att agera och öppnar upp för närspelet. Det är ju ofta oerhört frustrerande när Arsenals motståndare packar in 10 man i straffområdet och vi bara står och rullar runt utan att komma någonvart. Plus att när det väl blir mål på långskott är det som oftast väldigt vackra mål.

Det där tycker jag låter väldigt underligt ! Om man inte skjuter så minskar ju chansen rejält för att det ska bli mål. Nu behöver ju inte skott utifrån behöva bli ett direktskott i mål, det kan ju bli både styrningar och returer och vad som helst som ställer en målvakt ? Även som du skriver, det tvingar ju försvaret att agera lite annorlunda om de vet att det föreligger stor risk för skott utifrån. Även om du parkerarhela bussen så blir det ju väldigt marigt för målvakten att överhuvudtaget SE bollen om man skjuter i sådana lägen, och bollen kan ju ta vägen precis vart som helst, hur många ggr har man inte sett målskott pga att bollen ändrat riktning på någon ?

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vi måste börja skjuta mer!!!

AFC

gunbod
Bild för gunbod

Absolut, bara att hoppas  att Elneny vågar lossa bössan, kanske är en riktig der bomber.

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Imorgon är väl en bra dag att börja skjuta. Jag tycker jag har sett lite skottvilja vissa matcher men det är oftast ganska lösa skott i försök att pilla in dem i båttre krysset mm.

 

"Why fly if you could walk on water?"

B-G
Bild för B-G

Skönt att en vinsttråd lever vidare.
Mickys...nu får du gå in och stänga denna! 

Twitter @grvdga

Sidor