Medlemmar: 8848 st.
Visa menyn

Arsenal - Leicester 14/2-16

491 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle
Roslund wrote:
B-G wrote:
Österman wrote:
B-G wrote:
Österman wrote:
B-G wrote:

På många låter det lite som att dom ursäktar sig att vi fortfarande är med i ligaracet pga dom andra topplagen "sugit"
Så är det förstås inte. En gratis öl till den som tar ut en tabellkurva på 5 årets senaste tabellläge efter 26 omgångar :) 

Hoppas du inte menar mig för då missförstod du mig. Jag syftar mera på att Arsenal inte kommit upp i normal kapacitet och kunde ha ledat stort isf. 

Där hoppades du förgäves unge man :D
Jag menar många...däribland dig när du skriver "vi står helt stilla i utveckligen ÄVEN när de andra topplagen har sugit"

Jag är inte så övertygad att dom andra topplagen har sugit.... Leicester har definitivt inte sugit, tottenham har spelar över sin potential etc. 

Syftade inte på Leicester och Tottenham när jag skrev topplag. MEn visst kanske skulle vara tydligare och skrivit "de stora lagen" ist. För det va City, United och Chelsea jag tänkte på.

Säg såhär, skulle jag sagt till dig att denna säsong kommer INTE City, chelsea, liverpool eller United vinna ligan. Hade inte du blivit ordentligt besviken om vi inte gjorde det då ? Herregud alla hot är ju borta där, vinner vi inte ligan när dessa lag är borträknade så tycker iaf jag det är en besvikelse på FÖRHAND. Att Leicester skräller ligger ju med i min "topp 2 är bra men 3e plats är njaa okeydå"-kommentar. Och då är det inräknat att dessa STORA lag inte vinner ligan.

Jo men det där är att skriva facit i efterhand, ingen kan veta sånt i förhand.
Topplag är lag som ligger i topp, att sen dom "stora" lagen skjutit sig i foten genom att gå in och byta tränare som andra byter kalsonger ungefär vad hela Wengerout falangen vill efterapa. Det är ju inget som vi ska bry oss om.
City är i allra högsta grad med ännu.
Hade du sagt så som du skrev, så hade ju chansen givetvis känts större.
Besvikelse i förhand...absolut, men inte i efterhand.

Jag tror dock att vi vinner ligan så om/när vi gör det så bevisar ju det att vi är den bästa, stabilaste klubben i England.
 

Om Chelseas fall beror på tränarbyte så kom fallet en aning försent va?

Självklart var Chelseas fall beroende på att dom bytte till en tränare som alltid misslyckas säsong tre. :p

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Heppe wrote:
Dosa wrote:
Mickys wrote:

Grymt spännande och läskig match idag. Torsk så måste väl ändå ligan vara körd? Oavgjort så finns väl hoppet kvar men då är det mkt resultat som ska gå vår väg resten av säsongen. Vinst då är vi med i racet MEN vi måste börja spela bättre. Hoppas vi kommer ut riktigt taggade och kör över dem som vi gjorde mot United. Skaka om dem ordentligt! Hoppas på 3-0. Tillbaka i Svedala så nu är det slut på er semester! :-)

 

nej för fan torsk idag sätter oss inte i så bra läge inför spurten men fullt möjligt. vinst så ser det mycket bra ut.

spännande var ordet, men torst innebär inte att det är kört!

när senast hämtade nåt lag in 8 poäng med 12 omgångar kvar? hör knappast till vanligheten, särskilt som vi i det scenariot inte har laget vi ska knappa in på kvar att möta. Nej, förlust är inte ett alternativ idag!

ps, slut på lugnet nu då Mickys ;) haha nej skoja, välkommen hem!

City tog förvisso in många poäng på United på riktigt kort tid för något år sedan, så visst går det, men inte särskilt troligt.

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G

Tillomed jag ger upp tanken på ligaseger om vi torskar idag :)

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Nej nu skakar vi av oss alla bortförklaringar !

Startar Flamini och Ramsey så blir det 1-3, gör de inte det så vinner vi med 3-1 !

Lyssna Wenger !

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard

coq in!

Bfg in..när får vardy första friläget?

AFC

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Hela elvan?

Nikegooner
Bild för Nikegooner
Finnen
Bild för Finnen

Arsenal XI vs Leicester: Cech, Bellerin, Mertesacker, Koscielny, Monreal, Coquelin, Ramsey, Oxlade-Chamberlain, Ozil, Sanchez, Giroud.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Gabbe småskada sig på träningen va ?

Vardy kommer få lekstuga med BFG i omställningarna. Håll för ögonen och hoppas på mirakel där !

Positivt med Welbeck, Walcott och Campbell på bänken, ligger vi under har vi iaf alternativ att slänga in offensivt. Det va väl inte igår ?!

Äh 3-1 tipset står kvar ! 

I år smäller det !

Finnen
Bild för Finnen

.@gpaulista5 misses #AFCvLCFC with a slight hamstring injury

.com twittra denna.... Undrar va länge han blir borta

Zille
Bild för Zille

Väntad elva. Tråkigt med Gabbes skada. Hade hellre sett honom mot snabba Leicester. Kul med Welbz på bänken! 

gunbod
Bild för gunbod
Österman wrote:

Gabbe småskada sig på träningen va ?

Vardy kommer få lekstuga med BFG i omställningarna. Håll för ögonen och hoppas på mirakel där !

Positivt med Welbeck, Walcott och Campbell på bänken, ligger vi under har vi iaf alternativ att slänga in offensivt. Det va väl inte igår ?!

Äh 3-1 tipset står kvar ! 

Är enig med dig på varje bokstav. Lite överraskande ändå att Welbeck redan är tillbaka på bänken, men väldigt positivt.

B-G
Bild för B-G

Hoppas welbz kommer in i andra och avgör :)

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Galet att man sitter och är lite smånervöskissenödig inför en hemmamatch mot Leicester.....

#TjusningenMedFotboll

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Niclas Holmgren har han kontrakt på att kommentera alla våra matcher denna säsong ?

I år smäller det !

Tardyz
Bild för Tardyz

Snälla gör en BRA match idag!!! 

Finnen
Bild för Finnen

Tidig avspark = vi kanske vaknar till andra halvlek

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Finnen wrote:

Tidig avspark = vi kanske vaknar till andra halvlek

Tidiga matcher och Arsenal brukar ju inte vara en bra kombination.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Farbror Frej wrote:
Finnen wrote:

Tidig avspark = vi kanske vaknar till andra halvlek

Tidiga matcher och Arsenal brukar ju inte vara en bra kombination.

Fast denna match är ju tidigare än vad vanliga tidiga matcher är (13.45) så vi har kanske inte hunnit somna till än ?

Kanon första hl och trötta i andra alltså ?

I år smäller det !

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Österman wrote:
Farbror Frej wrote:
Finnen wrote:

Tidig avspark = vi kanske vaknar till andra halvlek

Tidiga matcher och Arsenal brukar ju inte vara en bra kombination.

Fast denna match är ju tidigare än vad vanliga tidiga matcher är (13.45) så vi har kanske inte hunnit somna till än ?

Kanon första hl och trötta i andra alltså ?

Ja, laget kanske är yrvakna fortfarande efter att Bould kommit in i baracken och bankar med kastruller. ;)

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Haha fick en mental bild nu av Bould som Sergeanten i Full Metal Jacket.

Sral
Bild för Sral

Tror att Coq kan hjälpa backlinjen ordentligt. Och Mertesacker har funkat i många stormatcher, varför inte idag?

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Sral wrote:

Tror att Coq kan hjälpa backlinjen ordentligt. Och Mertesacker har funkat i många stormatcher, varför inte idag?

Så fort jag såg att Coq var med i XI så blev jag genast mycket mer lugn.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Vore gött med samma scenario som mot Villa i cupen när vi mosade dom med 5-0 och villa hade ungefär 12passningar totalt på matchens 90 min. Det va en överkörning med bravur, vi höll i bollen när vi skulle och vi slog bollen på djupet när chanserna visade sig. Det va fotbollsporr ! Hoppas på samma taktiska överkörning idag, siffrorna är skitsamma så länge vi vinner.

Spänn musklerna nu Arsenal och sätt er i respekt inför kommande matcher !

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Farbror Frej wrote:

Haha fick en mental bild nu av Bould som Sergeanten i Full Metal Jacket.

*gilla*

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Giroud måste fan göra mål nu.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Saknar faktiskt Walcott i elvan, trots kass form så är det i dessa matcher han gör sig bäst. Han gjorde 1-0 målet sist och va 1millimeter att göra 2-0 innan bollen studsade till Alexis som fick öppet mål. Kommer finnas mkt ytor iom omställningarna och det galna tempot jag tror det blir. Han hade varit guld här men hoppas andra lyfter sig och gör jobbet !

Våga vinna !

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Österman wrote:

Vore gött med samma scenario som mot Villa i cupen när vi mosade dom med 5-0 och villa hade ungefär 12passningar totalt på matchens 90 min. Det va en överkörning med bravur, vi höll i bollen när vi skulle och vi slog bollen på djupet när chanserna visade sig. Det va fotbollsporr ! Hoppas på samma taktiska överkörning idag, siffrorna är skitsamma så länge vi vinner.

Spänn musklerna nu Arsenal och sätt er i respekt inför kommande matcher !

Vad har du rökt idag? Din optimism e till och med värre än min...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

Kan Giroud och Sanchez ha form idag känns det riktigt positivt. Som nämnts tidigare har vi bra reserv offensivt på bänken, det var ett tag sedan.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Österman wrote:

Vore gött med samma scenario som mot Villa i cupen när vi mosade dom med 5-0 och villa hade ungefär 12passningar totalt på matchens 90 min. Det va en överkörning med bravur, vi höll i bollen när vi skulle och vi slog bollen på djupet när chanserna visade sig. Det va fotbollsporr ! Hoppas på samma taktiska överkörning idag, siffrorna är skitsamma så länge vi vinner.

Spänn musklerna nu Arsenal och sätt er i respekt inför kommande matcher !

Vad har du rökt idag? Din optimism e till och med värre än min...

Haha jag är alltid realistisk. 

När jag tror vi kommer vinna är allt positivt, när jag antar att vi kommer förlora är allt bäcksvart ;)

I år smäller det !

Sidor