Medlemmar: 8849 st.
Visa menyn

Arsenal - Leicester 14/2-16

491 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Österman wrote:
Pelle wrote:
Österman wrote:
Pelle wrote:

Österman, den nye mästaren på bortförklaringar. ;)

Hahaha jag kan aldrig komma i NÄRHETEN av de 3 drottningarna av bortförklaringar här inne. Speciellt inte efter en förlust, då är full fart på dig, Sral och BG HAHAHHA. Det kommer så mkt positivt om hur fint gräsmattan är klippt ist för att erkänna att vi va genomruttna  :D  ;D

Men jag älskar er ändå.... Era stolpträffar :D

Haha, du misstar bortförklaringar med vettiga synpunkter och blanda inte in mig bland bortförklaringarnas mästare för då är du minst lika mycket med där.

3 drottningar behöver 1 kung att leka med  ;D

Phrasing!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Ska iaf bli kul att diskutera fotboll på jobbet imorgon med United och City fans :D

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

På fantasyn står det "Dead leg" på Kos. Någon som har en bra översättning förutom dött ben ? :D

I år smäller det !

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Österman wrote:

På fantasyn står det "Dead leg" på Kos. Någon som har en bra översättning förutom dött ben ? :D

Dead leg är väl typ att det har somnat?

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Lårkaka är jag nästan säker på att det är.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Finnen
Bild för Finnen

Googlade på dead leg och fick det med till att det ska vara en lårkaka. Får väl se va allvarlig den är, oroande om vi bara har Merte och Chambers ett tag nu. Inga speedkulor direkt nån utav dom

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

En lårkaka var det väl "bra" att det var kan jag tycka, istället för en hamstring tex.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

En lårkaka kan man spela med nästa match. Värm upp ordentligt så är det ingen fara.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Finnen wrote:

Googlade på dead leg och fick det med till att det ska vara en lårkaka. Får väl se va allvarlig den är, oroande om vi bara har Merte och Chambers ett tag nu. Inga speedkulor direkt nån utav dom

Leicester har ju klarat sig bra med Morgan och Huth den här säsongen. ;)

Finnen
Bild för Finnen

Beror väl på vad hårt den tog, men han borde ju kunna spela ganska snart igen. Tyvärr är det Arsenal spelare vi pratar om nu, ska vi säga april? :)

Finnen
Bild för Finnen
Farbror Frej wrote:
Finnen wrote:

Googlade på dead leg och fick det med till att det ska vara en lårkaka. Får väl se va allvarlig den är, oroande om vi bara har Merte och Chambers ett tag nu. Inga speedkulor direkt nån utav dom

Leicester har ju klarat sig bra med Morgan och Huth den här säsongen. ;)

 

Jo men dom ligger ju lågt med hela laget, lite annorlunda då

Glenn
Bild för Glenn

Tycker Chambers ser bättre o bättre ut men skulle hellre se honom med Kos än med BFG.

COYG

Finnen
Bild för Finnen
Mickys wrote:

Tycker Chambers ser bättre o bättre ut men skulle hellre se honom med Kos än med BFG.

 

Fast efter dagens insats går det ju inte sätta betyg på honom direkt. Han behövde ju knappt göra något...

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Farbror Frej wrote:

En lårkaka kan man spela med nästa match. Värm upp ordentligt så är det ingen fara.

Två veckor till nästa ligamatch. De har nog redan börjat jobba med den med laser eller annat. Och när blödningen stannat av om nån dag eller två kan man börja mjuka extra på den. Borde inte vara några bekymmer alls om det är en vanlig kaka, fingers crossed!

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Finnen
Bild för Finnen

Gabriel (hamstring) and Kieran Gibbs (ankle) are short-term. Koscielny expected to be available next weekend. [@BenDinnery] #afc

Glenn
Bild för Glenn
Finnen wrote:
Mickys wrote:

Tycker Chambers ser bättre o bättre ut men skulle hellre se honom med Kos än med BFG.

 

Fast efter dagens insats går det ju inte sätta betyg på honom direkt. Han behövde ju knappt göra något...

han gjorde några sköna dribblingar och inga misstag iaf :-)

COYG

Pelle
Bild för Pelle

Hazard: 26 matcher - 0 mål

Welbeck: 2 bollkontakter - 1 mål

If it's too strong, then you're too weak!

Zille
Bild för Zille

Såg först nu bilder på Drinkwaters tackling mot Ramseys ben, det kunde gått riktigt jävla illa. Rött på den.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:

Hazard: 26 matcher - 0 mål

Welbeck: 2 bollkontakter - 1 mål

Gjorde inte han ett straffmål nyligen? Kanske va i någon cup. Har för mig det stod "äntligen lossnade det för Hazard" i någon rubrik

I år smäller det !

mangeW
Bild för mangeW
Österman wrote:
Pelle wrote:

Hazard: 26 matcher - 0 mål

Welbeck: 2 bollkontakter - 1 mål

Gjorde inte han ett straffmål nyligen? Kanske va i någon cup. Har för mig det stod "äntligen lossnade det för Hazard" i någon rubrik

Yes, straff mot MK Dons i FA! Fortfarande nollad i PL!

200304382612073264790

B-G
Bild för B-G

Vilken härlig morgon att vakna upp till.
Synd på Spursvinsten dock.

Som Wengerfrälst så är jag extra glad att taktiken bar frukt. 100 procentiga byten!
Ännu en viktig match nästa runda, hur skönt vore det inte att tvåla till äcklen igen. Strö ytterligare salt i såren på LvG. 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
Österman wrote:
Pelle wrote:

Österman, den nye mästaren på bortförklaringar. ;)

Hahaha jag kan aldrig komma i NÄRHETEN av de 3 drottningarna av bortförklaringar här inne. Speciellt inte efter en förlust, då är full fart på dig, Sral och BG HAHAHHA. Det kommer så mkt positivt om hur fint gräsmattan är klippt ist för att erkänna att vi va genomruttna  :D  ;D

Men jag älskar er ändå.... Era stolpträffar :D

Meh. Allt som inte är "Vi är skit!!! Sparka halva truppen och Wenger IGÅR!!!!!" är ju bortförklaringar i dina ögon. ;-P

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:
Österman wrote:
Pelle wrote:

Österman, den nye mästaren på bortförklaringar. ;)

Hahaha jag kan aldrig komma i NÄRHETEN av de 3 drottningarna av bortförklaringar här inne. Speciellt inte efter en förlust, då är full fart på dig, Sral och BG HAHAHHA. Det kommer så mkt positivt om hur fint gräsmattan är klippt ist för att erkänna att vi va genomruttna  :D  ;D

Men jag älskar er ändå.... Era stolpträffar :D

Meh. Allt som inte är "Vi är skit!!! Sparka halva truppen och Wenger IGÅR!!!!!" är ju bortförklaringar i dina ögon. ;-P

+1 x 3

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod

Rätt fantastiskt av Ranieri att inte anse att det var utvisning. Om man redan har ett gult och drar någon i armen eller tröjan så är det ju rätt knepigt att försöka snacka bort det. Avsevärt glasklarare än deras straff tror jag de flesta anser.

Jajo67
Bild för Jajo67
gunbod wrote:

Rätt fantastiskt av Ranieri att inte anse att det var utvisning. Om man redan har ett gult och drar någon i armen eller tröjan så är det ju rätt knepigt att försöka snacka bort det. Avsevärt glasklarare än deras straff tror jag de flesta anser.

Solklart andra gula kort och därmed utvisning, löjligt att ens diskutera det. Har dömts massor med straffar som varit tveksammare än den Leicester fick igår och jag tycker inte att den är felaktig - Özil skulle iofs haft frispark tidigare. Vi skulle däremot haft minst en straff, att det inte blir straff när Huth räddar på Girouds skott är ju ett stort skämt. Även den när Kanté tar med handen i första kan mycket väl vara straff - mer straff än den Spurs fick igår iaf.

 

Sven-Erik Eriksson
Bild för Sven-Erik Eriksson

Att kalla giroud för iskall efter denna match förstår jag inte. Visst...mållös...men...du måste väl ändå ha sett spelet i övrigt. Inte minst hur han gång på gång är högst i dueller mot stora svåra mittbackar. Hur han jobbar tillbaka. Vilken viktig roll han har på t ex Hörnor emot oss. Jag tycker att girouds insats var jävligt bra! Absolut inte kall som du beskriver den... Min åsikt! 

I med-och motgång!

 

 

Sven-Erik Eriksson
Bild för Sven-Erik Eriksson

Helt enig med dej. Girouds insats var grymt bra!!! Özil okej. Alexis är långt ifrån i form. Hans ego-spel avslöjas i negativ riktning när han är så dåligt i form som nu. Men...han kommer nog snart i form... Giroud Arsenals bäste! 

I med-och motgång!

 

 

gunbod
Bild för gunbod
Jonas S wrote:

Oj, oj!!!!!!!! Mm m bobyvgynjydarujk JaaaaaaaaaaAaaaaaaa fuck!

Vad sysslar du med i soffan framför tvn egentligen ?.

gunbod
Bild för gunbod
sven-erik wrote:

Att kalla giroud för iskall efter denna match förstår jag inte. Visst...mållös...men...du måste väl ändå ha sett spelet i övrigt. Inte minst hur han gång på gång är högst i dueller mot stora svåra mittbackar. Hur han jobbar tillbaka. Vilken viktig roll han har på t ex Hörnor emot oss. Jag tycker att girouds insats var jävligt bra! Absolut inte kall som du beskriver den... Min åsikt! 

Jag respekterar självklart din åsikt även om jag inte delar den. Visst vinner han mycket på huvudet, men det ska han väl göra med den längden. Men majoriten av hans nickar blir det ju inget av med, oftast över eller utanför. Igår hade han en nick som blev till en fin assist. Men en ass på de fem senaste matcherna är lite klent av en striker i Arsenal kan jag tycka.

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Håller med om att Giroud inte varit i särskilt bra form på slutet men igår var han bra. Han skulle behöva ett mål eller två (precis som Alexis och Ramsey) så att de får in den där riktiga målkänslan i kroppen igen.

Sidor