Medlemmar: 8780 st.
Visa menyn

Man United vs Arsenal

543 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Eftersom jag inte längre har Viaplay och det var länge sen jag var ute i fulstreamarnas värld undrar jag redan nu vart jag ska vända mig för att få en duglig stream idag?

gunbod
Bild för gunbod

Vi möter alltså Man u idag och det är helt dött ? Gör ni för viktigt ? Ansar era skitskägg ?

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
gunbod wrote:

Vi möter alltså Man u idag och det är helt dött ? Gör ni för viktigt ? Ansar era skitskägg ?

Sambon fyller 30 så finns annat o göra. Mellan 15.00-17.00 är jag tillfälligt singel så då blir det att fokusera igen ;)

Rooney missar garanterat men DeGea och Smalling lär starta. Martial tveksam med, kanske sitter på bänken nu när deras yngre förmågor nätade i veckan och får nytt förtroende ? 

Hur som helst tror jag vi vinner denna match, eller rättare sagt : Vi kommer föra matchen och vara det bästa laget.

Sedan avgörs matchen på hur många ggr vi missar våra kanonlägen. De har minst 3 yra höns i backlinjen och inget bra mittfält, våra chanser kommer att komma så länge Özil spelar på mitten och Welbeck o Giroud är redo där framme. 

Kan inte se hur vi ska förlora, OT spöket kan fixa ett X om vi fortsätter skjuta rakt på målis men nä........ 1-2,1-3 !

I år smäller det !

Rylle
Bild för Rylle
Johan Pedersen wrote:

Eftersom jag inte längre har Viaplay och det var länge sen jag var ute i fulstreamarnas värld undrar jag redan nu vart jag ska vända mig för att få en duglig stream idag?

http://cricfree.sx/

Den brukar funka bra om man har tålamod att fixa bort reklamen.

Rylle

Finnen
Bild för Finnen

Arsenal's last 8 Premier League results at Old Trafford:

1-1 D

0-1 L

1-2 L

2-8 L

0-1 L

1-2 L

0-0 D

1-2 L

gunbod
Bild för gunbod
Österman wrote:
gunbod wrote:

Vi möter alltså Man u idag och det är helt dött ? Gör ni för viktigt ? Ansar era skitskägg ?

Sambon fyller 30 så finns annat o göra. Mellan 15.00-17.00 är jag tillfälligt singel så då blir det att fokusera igen ;)

Rooney missar garanterat men DeGea och Smalling lär starta. Martial tveksam med, kanske sitter på bänken nu när deras yngre förmågor nätade i veckan och får nytt förtroende ? 

Hur som helst tror jag vi vinner denna match, eller rättare sagt : Vi kommer föra matchen och vara det bästa laget.

Sedan avgörs matchen på hur många ggr vi missar våra kanonlägen. De har minst 3 yra höns i backlinjen och inget bra mittfält, våra chanser kommer att komma så länge Özil spelar på mitten och Welbeck o Giroud är redo där framme. 

Kan inte se hur vi ska förlora, OT spöket kan fixa ett X om vi fortsätter skjuta rakt på målis men nä........ 1-2,1-3 !

Härligt med ett livstecken, jodå, hade koll på att du hade kalas, men alla andra kan väl inte fira/firas kan man tycka?

Hoppas verkligen på vinst naturligtvis, men vår måltorka gör mig skeptisk. Och som du skriver, missar man så mycket som vi gör så behövs det ju inte så mycket för att det ska ramla in en puck i kiosken.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Finnen wrote:

Arsenal's last 8 Premier League results at Old Trafford:

1-1 D

0-1 L

1-2 L

2-8 L

0-1 L

1-2 L

0-0 D

1-2 L

Sral har ju "tjötat" hela veckan om att vårat OT spöke är borta för vi har bra stats mot dom i senaste mötena där. Han måste räkna in några KalleAnka cuper i den statsen alltså ? För jag kan inte heller minnas när vi vann på OT senast i ligan....

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
Finnen wrote:

Arsenal's last 8 Premier League results at Old Trafford:

1-1 D

0-1 L

1-2 L

2-8 L

0-1 L

1-2 L

0-0 D

1-2 L

Sral har ju "tjötat" hela veckan om att vårat OT spöke är borta för vi har bra stats mot dom i senaste mötena där. Han måste räkna in några KalleAnka cuper i den statsen alltså ? För jag kan inte heller minnas när vi vann på OT senast i ligan....

Det var ju för att vi pratade om OT spöket. Inte i ligan utan överlag. 

Själv kan jag inte skriva så mycket än då jag sitter och kollat på Sanogos hattrick på repeat sen imorse.  

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod

2006 var det tydligen senast vi vann en ligamatch på den gamla toan. Özil tydligen tveksam till spel idag, ajdå..

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
gunbod wrote:

2006 var det tydligen senast vi vann en ligamatch på den gamla toan. Özil tydligen tveksam till spel idag, ajdå..

Att sakna Özil är som att United saknar Rooney och DeGea tillsammans. Skulle Özil saknas vill jag se Campbell axla manteln och göra sin bästa match med 2 ass :D

Welbeck/Theo, Sanchez och Giroud behöver komma upp i 100% idag om vi ska vinna, har inte råd med flera bortförklaringar om "dåliga avslut men vi skapade massa chanser iaf HURRAAAAA. Vi hade otur, nästa match så"

3p eller så är 1a platsen borta. 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

Özil syntes inte på träningsbilderna.  Är det vad dom grundar att han är skadad? Bullshit skulle jag säga om det endast är det.  

Ja 3p är ett måste.  Inga ursäkter om att vi mötte ett försvagat united heller om vi vinner... Oavsett resultat.  :)

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Walle & Welbz startar.  Flamini inte med i truppen.  

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Men nu jävlar spöar vi skräp-United. Sämsta manchesterlaget sedan city innan oljemiljardera. 2-0 och LvG kan ta pension. Vårt fina lag kommer slå deras patetiska startelva. Kom igen nu Gunners!!!

Be excited!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

#MUFC team to play #AFC: De Gea; Varela, Carrick, Blind, Rojo; Schneiderlin, Herrera; Lingard, Mata, Memphis; Rashford #SuperSunday

B-G
Bild för B-G

Arsenal XI: Cech, Bellerin, Per, Kos, Monreal, Coquelin, Ramsey, Welbeck, Ozil, Sanchez, Walcott

Twitter @grvdga

Finnen
Bild för Finnen

B-G
Bild för B-G
Farbror Frej wrote:

#MUFC team to play #AFC: De Gea; Varela, Carrick, Blind, Rojo; Schneiderlin, Herrera; Lingard, Mata, Memphis; Rashford #SuperSunday

ingen smalling och Marsian.  Great!

Twitter @grvdga

Finnen
Bild för Finnen

Merte och Giroud på bänken idag alltså

Jonas S
Bild för Jonas S

Fin elva. Och en bra bänk med Giroud och Campbell som offensiva alternativ. Hoppas Welbeck får göra ett mål så han kan tokfira.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Uniteds elva ser ungefär lika svag ut som vår gjorde den där 8-2 matchen. Time for some payback!

#Championship

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Jag gillar elvan. Hoppas Welbeck får sitt andra hattrick för Arsenal idag!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Har varit ute i solen med kidsen å grillat korv å åkt pulka mm. Brukar inte skriva så mkt under matcher, har fullt upp med att inte bita ned naglarna så det börjar blöda.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Glenn
Bild för Glenn

gillar när vi spelar med Giroud då han suger ner bollarna bra men idag riktigt sugen på Walcott, Welbeck o Sanchez. Hoppas de får upp speeden och får till spelet. Då jävlar ska det bli åka av. Welbeck har ju sett bra mkt mer lovande ut i sina inhopp än vad jag vågade hoppas på. Fortsätt så nu!

COYG

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Uniteds backlinje skrämmer ingen idag, det måste vi utnyttja. Vi får inte ge Memphis och Mata utrymme, de är inte sämre än att de kan skapa grejer om de får chansen. Löser vi det och fixar vårt egna problem med effektiviteten framåt så ska det bli vinst idag.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Rylle wrote:
Johan Pedersen wrote:

Eftersom jag inte längre har Viaplay och det var länge sen jag var ute i fulstreamarnas värld undrar jag redan nu vart jag ska vända mig för att få en duglig stream idag?

http://cricfree.sx/

Den brukar funka bra om man har tålamod att fixa bort reklamen.

Tackar, verkar funka bra.

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:
Farbror Frej wrote:

#MUFC team to play #AFC: De Gea; Varela, Carrick, Blind, Rojo; Schneiderlin, Herrera; Lingard, Mata, Memphis; Rashford #SuperSunday

ingen smalling och Marsian.  Great!

Verkligen. Smalling är ju ett jätteavbräck. Deras startelva ser ut som något från Ligacupen.

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Mkt bra elva ! MVG Wenger! 

Detta snabba anfall har jag efterlyst länge med Giroud på bänken. Ååååh det luktar lekstuga !! Vinner Bellerin mot Depay på kanten har de ingenting kvar att hota med. 

Denna känsla är bättre än 6

I år smäller det !

RoPa87
Bild för RoPa87
Österman wrote:

Mkt bra elva ! MVG Wenger! 

Detta snabba anfall har jag efterlyst länge med Giroud på bänken. Ååååh det luktar lekstuga !! Vinner Bellerin mot Depay på kanten har de ingenting kvar att hota med. 

Denna känsla är bättre än 6

Jag hoppas du och alla andra får rätt med att vi ska dominera denna matchen.

Men jag är mer pessimistisk och tror att United vet exakt hur de ska spela mot oss. Tror definitivt inte på någon lätt match idag utan ska vi vinna så måste vi göra en enormt bra match. United höjer alltid sig mot oss på OT.

Hoppas innerligt att jag får fel!!

Glenn
Bild för Glenn
R. Palmkvist wrote:
Österman wrote:

Mkt bra elva ! MVG Wenger! 

Detta snabba anfall har jag efterlyst länge med Giroud på bänken. Ååååh det luktar lekstuga !! Vinner Bellerin mot Depay på kanten har de ingenting kvar att hota med. 

Denna känsla är bättre än 6

Jag hoppas du och alla andra får rätt med att vi ska dominera denna matchen.

Men jag är mer pessimistisk och tror att United vet exakt hur de ska spela mot oss. Tror definitivt inte på någon lätt match idag utan ska vi vinna så måste vi göra en enormt bra match. United höjer alltid sig mot oss på OT.

Hoppas innerligt att jag får fel!!

Skulle Sir Alex sitta på bänjen hade jag trott på dig men jag tycker att LvG är väldigt vilse

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:
R. Palmkvist wrote:
Österman wrote:

Mkt bra elva ! MVG Wenger! 

Detta snabba anfall har jag efterlyst länge med Giroud på bänken. Ååååh det luktar lekstuga !! Vinner Bellerin mot Depay på kanten har de ingenting kvar att hota med. 

Denna känsla är bättre än 6

Jag hoppas du och alla andra får rätt med att vi ska dominera denna matchen.

Men jag är mer pessimistisk och tror att United vet exakt hur de ska spela mot oss. Tror definitivt inte på någon lätt match idag utan ska vi vinna så måste vi göra en enormt bra match. United höjer alltid sig mot oss på OT.

Hoppas innerligt att jag får fel!!

Skulle Sir Alex sitta på bänjen hade jag trott på dig men jag tycker att LvG är väldigt vilse

sant. Men vi är fortf arsenal med dean som domare. Kan sluta hur fan som helst. Skiter snart på mig så nervös och taggad och uppspelt och allt vad man nu känner!!!!!!

Sidor