Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - WBA

220 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
George Adams
Bild för George Adams
Arsenal - WBA

Efter den senaste tidens svaga resultat har frustrationen hos Arsenal fansen ökat i vindstyrka. Det ryktas nu att klubben får svårt att sälja ut biljetterna till matchen. Är det en markering från fansen? Bra eller dåligt?

gunbod
Bild för gunbod

Såg att de kunde räkna med ett ev tapp på 10 000 pers, man kan ju förstå frustrationen . Undrar hur ledningen ställer sig, bryr de sig och kan de förstå fansen eller vad anser de, det vore intressant att veta.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Bra väckarklocka!!!

Den klockan Wenger kör med sitt jävla babbel verkar ju funka jävligt bra....

 

AFC

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Skönt poäng tapp för city igår hoppas bara att grabbarna kan tagga till o ta 3 poäng imorron.

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:

Efter den senaste tidens svaga resultat har frustrationen hos Arsenal fansen ökat i vindstyrka. Det ryktas nu att klubben får svårt att sälja ut biljetterna till matchen. Är det en markering från fansen? Bra eller dåligt?

Falskt rykte, det är utsålt.

http://www.arsenal.com/match/report/1516/tickets/first-team/arsenal-v-w....

Däremot har inte alla årskortsinnehavare som inte vill få på matchen fått sålt alla sina biljetter.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Förlorar vi imorgon så kan vi snart vara 7:a i ligan. united spelar som skit men vinner hela tiden. West ham blandar o ger men riksmongot Caroll är rätt het och Klopp verkar ha fått ordentlig fart på Fools trots att många här toksågade honom efter några matcher för att de ej vann alla matcher.

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Håller med...hög tid att vinna!!!

Men är inte Pool och Hammers för långt bakom?

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Martinez måste ju bara ryka i sommar.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Förlorar vi imorgon så kan vi snart vara 7:a i ligan. united spelar som skit men vinner hela tiden. West ham blandar o ger men riksmongot Caroll är rätt het och Klopp verkar ha fått ordentlig fart på Fools trots att många här toksågade honom efter några matcher för att de ej vann alla matcher.

Lagen bakom oss har dock klart sämre målskillnad så jag tror du oroar dig i onödan.

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G

Liverpool har ett dubbelmöte med villareal inklämt i sitt schema, tror dom slutar kan sluta 6a.
United kan bli farliga om dom vinner mot Leicester hemma, vilket dom troligtvis gör.
WH möter United hemma i näst sista omgången och jag hoppas verkligen WH spöar United.

3p idag och jag tror absolut att vi blir minst 4a. Allt annat än 3p idag är ett totalfiasko....igen!

Tror på 2-0. Welbeck,Giroud.

 

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard
B-G wrote:

Liverpool har ett dubbelmöte med villareal inklämt i sitt schema, tror dom slutar kan sluta 6a.
United kan bli farliga om dom vinner mot Leicester hemma, vilket dom troligtvis gör.
WH möter United hemma i näst sista omgången och jag hoppas verkligen WH spöar United.

3p idag och jag tror absolut att vi blir minst 4a. Allt annat än 3p idag är ett totalfiasko....igen!

Tror på 2-0. Welbeck,Giroud.

 

Giroud rör inte bollen....

Säg Welbeck,Sanchez!

AFC

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:
B-G wrote:

Liverpool har ett dubbelmöte med villareal inklämt i sitt schema, tror dom slutar kan sluta 6a.
United kan bli farliga om dom vinner mot Leicester hemma, vilket dom troligtvis gör.
WH möter United hemma i näst sista omgången och jag hoppas verkligen WH spöar United.

3p idag och jag tror absolut att vi blir minst 4a. Allt annat än 3p idag är ett totalfiasko....igen!

Tror på 2-0. Welbeck,Giroud.

 

Giroud rör inte bollen....

Säg Welbeck,Sanchez!

20 mål utan att röra bollen. MaDskillz :D
Jag tror på inhopparmål av Giroud. 

Twitter @grvdga

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Pelle wrote:
George Adams wrote:

Efter den senaste tidens svaga resultat har frustrationen hos Arsenal fansen ökat i vindstyrka. Det ryktas nu att klubben får svårt att sälja ut biljetterna till matchen. Är det en markering från fansen? Bra eller dåligt?

Falskt rykte, det är utsålt.

http://www.arsenal.com/match/report/1516/tickets/first-team/arsenal-v-w....

Däremot har inte alla årskortsinnehavare som inte vill få på matchen fått sålt alla sina biljetter.

Utsålt är en sak, jag är rätt säker på att det kommer vara runt 10000 tomma stolar ikväll. En konstig matchdag (kanske för att förbereda på vad som komma skall) och katastrofal form. Tacka fan för att säsongskortsinnehavare dissar matchen.

Pelle
Bild för Pelle
Johan Pedersen wrote:
Pelle wrote:
George Adams wrote:

Efter den senaste tidens svaga resultat har frustrationen hos Arsenal fansen ökat i vindstyrka. Det ryktas nu att klubben får svårt att sälja ut biljetterna till matchen. Är det en markering från fansen? Bra eller dåligt?

Falskt rykte, det är utsålt.

http://www.arsenal.com/match/report/1516/tickets/first-team/arsenal-v-w....

Däremot har inte alla årskortsinnehavare som inte vill få på matchen fått sålt alla sina biljetter.

Utsålt är en sak, jag är rätt säker på att det kommer vara runt 10000 tomma stolar ikväll. En konstig matchdag (kanske för att förbereda på vad som komma skall) och katastrofal form. Tacka fan för att säsongskortsinnehavare dissar matchen.

Helt rätt, men fortfarande är det inte klubben som har svårt att sälja slut på biljetterna, det är årskortsinnehavarna som inte längre vill komma till match.

besvikelsen e enorm efter att vi för några månader sedan ledde ligan och var klara favoriter att vinna äntligen.

If it's too strong, then you're too weak!

Rylle
Bild för Rylle
Pelle wrote:
Johan Pedersen wrote:
Pelle wrote:
George Adams wrote:

Efter den senaste tidens svaga resultat har frustrationen hos Arsenal fansen ökat i vindstyrka. Det ryktas nu att klubben får svårt att sälja ut biljetterna till matchen. Är det en markering från fansen? Bra eller dåligt?

Falskt rykte, det är utsålt.

http://www.arsenal.com/match/report/1516/tickets/first-team/arsenal-v-w....

Däremot har inte alla årskortsinnehavare som inte vill få på matchen fått sålt alla sina biljetter.

Utsålt är en sak, jag är rätt säker på att det kommer vara runt 10000 tomma stolar ikväll. En konstig matchdag (kanske för att förbereda på vad som komma skall) och katastrofal form. Tacka fan för att säsongskortsinnehavare dissar matchen.

Helt rätt, men fortfarande är det inte klubben som har svårt att sälja slut på biljetterna, det är årskortsinnehavarna som inte längre vill komma till match.

besvikelsen e enorm efter att vi för några månader sedan ledde ligan och var klara favoriter att vinna äntligen.

...eller snarare att årskortsinnehavarna inte lyckas SÄLJA sina biljetter beroende på att kunderna inte står i kö längre.

Rylle

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:

Liverpool har ett dubbelmöte med villareal inklämt i sitt schema, tror dom slutar kan sluta 6a.
United kan bli farliga om dom vinner mot Leicester hemma, vilket dom troligtvis gör.
WH möter United hemma i näst sista omgången och jag hoppas verkligen WH spöar United.

3p idag och jag tror absolut att vi blir minst 4a. Allt annat än 3p idag är ett totalfiasko....igen!

Tror på 2-0. Welbeck,Giroud.

 

Så inte lika bombsäker nu att vi kommer före laget du hånat sedan dag ett?

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
B-G wrote:

Liverpool har ett dubbelmöte med villareal inklämt i sitt schema, tror dom slutar kan sluta 6a.
United kan bli farliga om dom vinner mot Leicester hemma, vilket dom troligtvis gör.
WH möter United hemma i näst sista omgången och jag hoppas verkligen WH spöar United.

3p idag och jag tror absolut att vi blir minst 4a. Allt annat än 3p idag är ett totalfiasko....igen!

Tror på 2-0. Welbeck,Giroud.

 

Så inte lika bombsäker nu att vi kommer före laget du hånat sedan dag ett?

Menar du United? 
Självklart kan man ju inte vara bombsäker när det skiljer 1 poäng med 1 match mindre.
Känner mig dock rätt säker på att vi hamnar före United trots att dom är ett av ligans formstarkaste lag just nu.

Är det helt plötsligt fel att håna ett uruselt United nu med? Jösses :D 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:
Roslund wrote:
B-G wrote:

Liverpool har ett dubbelmöte med villareal inklämt i sitt schema, tror dom slutar kan sluta 6a.
United kan bli farliga om dom vinner mot Leicester hemma, vilket dom troligtvis gör.
WH möter United hemma i näst sista omgången och jag hoppas verkligen WH spöar United.

3p idag och jag tror absolut att vi blir minst 4a. Allt annat än 3p idag är ett totalfiasko....igen!

Tror på 2-0. Welbeck,Giroud.

 

Så inte lika bombsäker nu att vi kommer före laget du hånat sedan dag ett?

Menar du United? 
Självklart kan man ju inte vara bombsäker när det skiljer 1 poäng med 1 match mindre.
Känner mig dock rätt säker på att vi hamnar före United trots att dom är ett av ligans formstarkaste lag just nu.

Är det helt plötsligt fel att håna ett uruselt United nu med? Jösses :D 

Som du säger. Om United slår Leicester hemma så vette fan. Det kan bli tight. Vi kan behöva ta poäng mot City borta för att fixa cl-platsen. Dock tror jag inte United slår West Ham borta.

Det jag inte gillar med United just nu är hur de verkar gått tillbaka till det där att spela trist men att de tar poäng. Det blev visseligen mosade av Spurs men det är trots allt ligans bästa lag just nu. Jag tror de mycket väl kan ta poäng av Leicester. I Rashford har de helt plötsligt en målskytt också från ingenstans. Men jag tror de kryssar de mot Leicester och West Ham och slutar utanför cl.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
B-G wrote:
SuperJackie wrote:
B-G wrote:

Liverpool har ett dubbelmöte med villareal inklämt i sitt schema, tror dom slutar kan sluta 6a.
United kan bli farliga om dom vinner mot Leicester hemma, vilket dom troligtvis gör.
WH möter United hemma i näst sista omgången och jag hoppas verkligen WH spöar United.

3p idag och jag tror absolut att vi blir minst 4a. Allt annat än 3p idag är ett totalfiasko....igen!

Tror på 2-0. Welbeck,Giroud.

 

Giroud rör inte bollen....

Säg Welbeck,Sanchez!

20 mål utan att röra bollen. MaDskillz :D
Jag tror på inhopparmål av Giroud. 

Man måste lära sig springa innan man hoppar BG!

Är 12 samma som 20 i Thailand?

AFC

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Roslund wrote:
B-G wrote:

Liverpool har ett dubbelmöte med villareal inklämt i sitt schema, tror dom slutar kan sluta 6a.
United kan bli farliga om dom vinner mot Leicester hemma, vilket dom troligtvis gör.
WH möter United hemma i näst sista omgången och jag hoppas verkligen WH spöar United.

3p idag och jag tror absolut att vi blir minst 4a. Allt annat än 3p idag är ett totalfiasko....igen!

Tror på 2-0. Welbeck,Giroud.

 

Så inte lika bombsäker nu att vi kommer före laget du hånat sedan dag ett?

Menar du United? 
Självklart kan man ju inte vara bombsäker när det skiljer 1 poäng med 1 match mindre.
Känner mig dock rätt säker på att vi hamnar före United trots att dom är ett av ligans formstarkaste lag just nu.

Är det helt plötsligt fel att håna ett uruselt United nu med? Jösses :D 

Det är aldrig fel att håna United.

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:
B-G wrote:
SuperJackie wrote:
B-G wrote:

Liverpool har ett dubbelmöte med villareal inklämt i sitt schema, tror dom slutar kan sluta 6a.
United kan bli farliga om dom vinner mot Leicester hemma, vilket dom troligtvis gör.
WH möter United hemma i näst sista omgången och jag hoppas verkligen WH spöar United.

3p idag och jag tror absolut att vi blir minst 4a. Allt annat än 3p idag är ett totalfiasko....igen!

Tror på 2-0. Welbeck,Giroud.

 

Giroud rör inte bollen....

Säg Welbeck,Sanchez!

20 mål utan att röra bollen. MaDskillz :D
Jag tror på inhopparmål av Giroud. 

Man måste lära sig springa innan man hoppar BG!

Är 12 samma som 20 i Thailand?

Jaha, du menade att det bara är i PL han inte rör bollen. 
Trodde du menade överlag ;) 

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Spela på Unibet...detta gav 16 ggr pengarna!

90/10 bollinnehav,13-2 målchanser och Landskrona BOIS Olsson knoppar in 1-1 minut 93.....

AFC

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:

Spela på Unibet...detta gav 16 ggr pengarna!

90/10 bollinnehav,13-2 målchanser och Landskrona BOIS Olsson knoppar in 1-1 minut 93.....

Inte mer?
Det där borde ju gett ofantliga odds i Arsenal - WBA. 

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard
B-G wrote:
SuperJackie wrote:

Spela på Unibet...detta gav 16 ggr pengarna!

90/10 bollinnehav,13-2 målchanser och Landskrona BOIS Olsson knoppar in 1-1 minut 93.....

Inte mer?
Det där borde ju gett ofantliga odds i Arsenal - WBA. 

För stor sannolikhet=mindre odds!

AFC

Woody
Bild för Woody

Dags för prestation. Ingen Ping-Pong utan bra spel. Vissa spelare måste kliva fram och spela bra. Ibland är det och ska inte vara svårare än så. Verkställ !! Rock on !

B-G
Bild för B-G
Woody wrote:

Dags för prestation. Ingen Ping-Pong utan bra spel. Vissa spelare måste kliva fram och spela bra. Ibland är det och ska inte vara svårare än så. Verkställ !! Rock on !

+1.  

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod

Vi vinner med 70-30, bollinnehav, men sedan är frågan hur många poäng det ger..

gunbod
Bild för gunbod

Vi vinner med 70-30, bollinnehav, men sedan är frågan hur många poäng det ger..

Jonas S
Bild för Jonas S

Det börjar dra ihop sig nu.

Mr Tony Pulis för alltid med sig ett ont omen. Och någonting säger mig att han skulle stöna både högt och ljudligt av att få förnedra oss så här på slutet av säsongen. På hemmaplan och allt. Han är förmodligen både sadist och masochist. Vad han gör i sänghalmen vill nog ingen veta.

Och inte är Tony mycket trevligare på fotbollsplanen. Jag förväntar mig långt försvarsspel, tio man bakom bollen och en rätt trist matchbild. Det blir upp till oss att göra match av det här. Vi spelar om en cl-plats och om en liten chans att slippa se oss slagna av Spurs. Det bör vara bränse nog kan man tycka. För WBA har egentligen inte så mycket att spela för sett till tabellen. Men med en frustande Tony Pulis i hasorna kan nog de flesta jobba livet ur sig.

Jag tror vi får problem om vi spelar lika oengagerat som sist mot Crystal Palace. Det räcker inte med att vi fixar spelet med bollen. Vi måste ta löpningarna utan boll, vara starka i försvarsspelet även om vi förmodligen kommer ha bollen minst 65%. Och ett tidigt mål betyder inte att matchen är avgjord. Vi är inte kapabla att kontrollera en match på ett tryggt sätt. Så gå in och vinn detta med vilja och mod nu. Och snälla publiken. Gör lite ljud så jag slipper höra Tony Pulis stå där och stöna. COYG!

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:

Det börjar dra ihop sig nu.

Mr Tony Pulis för alltid med sig ett ont omen. Och någonting säger mig att han skulle stöna både högt och ljudligt av att få förnedra oss så här på slutet av säsongen. På hemmaplan och allt. Han är förmodligen både sadist och masochist. Vad han gör i sänghalmen vill nog ingen veta.

Och inte är Tony mycket trevligare på fotbollsplanen. Jag förväntar mig långt försvarsspel, tio man bakom bollen och en rätt trist matchbild. Det blir upp till oss att göra match av det här. Vi spelar om en cl-plats och om en liten chans att slippa se oss slagna av Spurs. Det bör vara bränse nog kan man tycka. För WBA har egentligen inte så mycket att spela för sett till tabellen. Men med en frustande Tony Pulis i hasorna kan nog de flesta jobba livet ur sig.

Jag tror vi får problem om vi spelar lika oengagerat som sist mot Crystal Palace. Det räcker inte med att vi fixar spelet med bollen. Vi måste ta löpningarna utan boll, vara starka i försvarsspelet även om vi förmodligen kommer ha bollen minst 65%. Och ett tidigt mål betyder inte att matchen är avgjord. Vi är inte kapabla att kontrollera en match på ett tryggt sätt. Så gå in och vinn detta med vilja och mod nu. Och snälla publiken. Gör lite ljud så jag slipper höra Tony Pulis stå där och stöna. COYG!

Tror på 1-0 innan halvtid. 
Sen sätter säkerheten in. ElNeny vänder till Mekka och Coq frågar vad faan han håller på med.
Sekunden senare ser man Coq stå med mobilen och tar en selfie mot bänken.
Coq har gjort en Campbell...gömt sin käraste ägodel precis bredvis hans näst käraste ägodel. Yo Brah!
Iwobi rusar emot Coq och vill köra en "photobomb"...helt öppet på kanten.
Monreal lyckades på nåt sätt missa fototillfället och spelar fortfarande fotboll, bryter.

Uppspel, Cech till Kos till ElNeny som är med i matchen igen..ElNeny hittar Özil som spelar ut till Bellerin som i sin tur känner att ett hårstrå lagt sig fel. Bryr sig inte.....han tänker WE ARE THE ARSENAL...spelar vidare.  I samma sekunds som hans inlägg måttas lägger sig nästa hårstrå sig precis på ögonbrynet....FAIL....inlägget går till inspark. Enough is enough tänker Bellerin.

 Arsenal trycker på... Bellerin till Iwobi som måttar ett perfekt inlägg till....Welbeck. Welbeck går på volley. Träffar bra. om luft är bra.
Welbeck springer nöjt därifrån och tänker att förhoppningsvis så såg han ut som Kluivert på alla som tog foton. 
Hoppas att han blir hashtaggad inom 40 min efter matchen så han kan visa polarna.

WBA kontrar. Coq missar en klockren 2 fotare som kunde gett rött o korpen, reser sig upp...ser arg ut. Bryr sig lite.
Fletcher rusar , ser ut som att han flyger fram....han har vittring. 
Gabriel kör en 2 fotare i knähöjd...straff. Kos ser lika förvånad ut som vanligt. 
Glädjen är total hos både WBA och huvuddomaren.

Det uppstår förvirring, Berahino ser galen ut. Han missade 2 straffar sist. Varför blir han utbytt. 
Kaoset är totalt. Gabriel går fram och försöker lugna Berahino.....Hans engelska visar sig vara otillräcklig.

Domaren styr upp kaoset, Berahino stegar fram...placerar upp bollen. Slår den till inkast.

Arsene byter in Giroud, ut Welbeck.

Nästa anfall rusar ElNeny framåt, ensam på en stor yta halvklackar han bollen till Özil. Özil tittar konstigt på ElNeny men fortsätter sedan vidare och chiplobbar fram bollen till en trängd Giroud. Giroud gör inget misstag utan skarvar vidare bollen i det vänstra hörnet.
 
2-0 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Tror på 2-1 Arsenal.

Men har spelat 100kr på W.B straff till 15 ggr.

Vårat försvar verkar ju skapa lägen till motståndarna ist för tvärtom och W.B fick 2 straffar sist. Vem ska stoppa snabba Berahino ? 

Schenario : Vi dominerar och har 1-0 i paus. Vi dominerar fram till 70 där 2-0 kommer.

Sedan börjar vi fjanta oss och Wilshere kommer in, han snubblar på bollen med sina ballerinaskor och W.B kontrar 2mot1.

Cech fäller Berahino som tar straffen själv = hjälm in och 3p med 1500kr till mig.

Woho !

I år smäller det !

Sidor