Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Sunderland-Arsenal 24/4

183 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
Österman wrote:
Jepson wrote:

Jag vill ha spelare som ger allt. Jag skiter i att Özil är Özil, alexis, giroud, walcott o.s.v... De är inte värda mer än ett Euro  idag. Sälj dököttet om de inte orkar stå upp för laget varje match och ge 100%...Och Wenger måste fan våga bänka folk som inte bidrar.

Styrelsen måste våga bänka arbetare som inte gör jobbet heller. Sätt Wenger i Zinkgruvan ist !

Vad har Zinkgruvan den lilla orten mellan Askersund och Motala gjort för ont för att behöva ta emot Wenger? 

Jonas S
Bild för Jonas S

Arsenal 2016 är skräp!

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jepson wrote:
Österman wrote:
Jepson wrote:

Jag vill ha spelare som ger allt. Jag skiter i att Özil är Özil, alexis, giroud, walcott o.s.v... De är inte värda mer än ett Euro  idag. Sälj dököttet om de inte orkar stå upp för laget varje match och ge 100%...Och Wenger måste fan våga bänka folk som inte bidrar.

Styrelsen måste våga bänka arbetare som inte gör jobbet heller. Sätt Wenger i Zinkgruvan ist !

Självklart, men med spelarna du har på plan och se att de inte ger 100% så blir jag fan mer trött på spelarna än Wenger.

Visst är det så. Det här laget ska vinna 9/10 gånger mot skitlaget Sunderland.  Men bryr man sig inte samtidigt som sunderlands spelar vill spela kvar i BPL så. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Jepson wrote:
Österman wrote:
Jepson wrote:

Jag vill ha spelare som ger allt. Jag skiter i att Özil är Özil, alexis, giroud, walcott o.s.v... De är inte värda mer än ett Euro  idag. Sälj dököttet om de inte orkar stå upp för laget varje match och ge 100%...Och Wenger måste fan våga bänka folk som inte bidrar.

Styrelsen måste våga bänka arbetare som inte gör jobbet heller. Sätt Wenger i Zinkgruvan ist !

Självklart, men med spelarna du har på plan och se att de inte ger 100% så blir jag fan mer trött på spelarna än Wenger.

Visst är det så. Det här laget ska vinna 9/10 gånger mot skitlaget Sunderland.  Men bryr man sig inte samtidigt som sunderlands spelar vill spela kvar i BPL så. 

Självklart ska vi vinna denna match... Men vi har ju redan bytt ut alla spelare, vi har ju testat det år efter år.

Bara Wenger kvar nu !

Så länge man har ett ruttet äpple kvar i korgen så kommer alla äpplen ruttna till slut.

Bort med han nu ! Har ju fått på tok för många chanser utan att ta ett enda steg framåt

I år smäller det !

Tosse
Bild för Tosse

Vi är verkligen totalt usla. Verkligen sämst när det gäller att prestera. Och varför ska Walcott och Ramsey vara på plan för?

Jepson
Bild för Jepson
B-G wrote:
Jepson wrote:
Österman wrote:
Jepson wrote:

Jag vill ha spelare som ger allt. Jag skiter i att Özil är Özil, alexis, giroud, walcott o.s.v... De är inte värda mer än ett Euro  idag. Sälj dököttet om de inte orkar stå upp för laget varje match och ge 100%...Och Wenger måste fan våga bänka folk som inte bidrar.

Styrelsen måste våga bänka arbetare som inte gör jobbet heller. Sätt Wenger i Zinkgruvan ist !

Självklart, men med spelarna du har på plan och se att de inte ger 100% så blir jag fan mer trött på spelarna än Wenger.

Visst är det så. Det här laget ska vinna 9/10 gånger mot skitlaget Sunderland.  Men bryr man sig inte samtidigt som sunderlands spelar vill spela kvar i BPL så. 

Absolut är det så. Vad jag vill se under sommaren är att vi köper någon spelare som går in ordinarie var som helst med jävlaranamma pondus som skäller ut medspelarna efter noter om de såsar

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Håller med värsta skiten, Haaaaaaatar Arsenal!!!! Jävla idioter! Hela jävla klubben är så jävla dåliga! Fy fan säger jag. Fy fan nu ska jag skita i allt vad Arsenal är, Jävla skit klubb!!!!!!

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Du pratar bajs Österman, jag skiter i dina äpplen. Vi har så dålig inställning att alla som har ett Arsenel hjärta skäms så fruktansvärt mycket!!! Jävla idioter är vad alla är! Fy fan säger jag!!!!!!

Tomas A.

Tosse
Bild för Tosse

Ska till London nästa helg och har biljett till Norwichmatchen. Börjar så smått fundera på att glömma ta med den så man slipper gå.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Thomas A. wrote:

Du pratar bajs Österman, jag skiter i dina äpplen. Vi har så dålig inställning att alla som har ett Arsenel hjärta skäms så fruktansvärt mycket!!! Jävla idioter är vad alla är! Fy fan säger jag!!!!!!

Du snckar skit för du är ett troll.. 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Thomas A. wrote:

Håller med värsta skiten, Haaaaaaatar Arsenal!!!! Jävla idioter! Hela jävla klubben är så jävla dåliga! Fy fan säger jag. Fy fan nu ska jag skita i allt vad Arsenal är, Jävla skit klubb!!!!!!

Är det ett löfte? :)

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Tosse wrote:

Ska till London nästa helg och har biljett till Norwichmatchen. Börjar så smått fundera på att glömma ta med den så man slipper gå.

Gör inte det...ta med biljetten och släng indig 200 öl innan så löser det sig oavsett!!

AFC

Jepson
Bild för Jepson
SuperJackie wrote:
Tosse wrote:

Ska till London nästa helg och har biljett till Norwichmatchen. Börjar så smått fundera på att glömma ta med den så man slipper gå.

Gör inte det...ta med biljetten och släng indig 200 öl innan så löser det sig oavsett!!

Eller Ge biljetten till Wenger. Han kanske ser dåligt där han suttit senaste åren?

Zille
Bild för Zille

Kollade inte matchen och i efterhand så var det kanske lika bra att jag inte kunde det. 

Vad var problemet idag? Handbollsspel kring straffområdet utan att direkt skapa något som så ofta är fallet?

Jepson
Bild för Jepson
itzille wrote:

Kollade inte matchen och i efterhand så var det kanske lika bra att jag inte kunde det. 

Vad var problemet idag? Handbollsspel kring straffområdet utan att direkt skapa något som så ofta är fallet?

Mycket så ja. Nu håller iaf Leicester på att köra över Swansea. Så Spurs lär inte få fira..

B-G
Bild för B-G
itzille wrote:

Kollade inte matchen och i efterhand så var det kanske lika bra att jag inte kunde det. 

Vad var problemet idag? Handbollsspel kring straffområdet utan att direkt skapa något som så ofta är fallet?

Problem No 1. Instagramlirare

Problem No 2.  Ingen striker. 

Twitter @grvdga

George Adams
Bild för George Adams
B-G wrote:
itzille wrote:

Kollade inte matchen och i efterhand så var det kanske lika bra att jag inte kunde det. 

Vad var problemet idag? Handbollsspel kring straffområdet utan att direkt skapa något som så ofta är fallet?

Problem No 1. Instagramlirare

Problem No 2.  Ingen striker. 

+ Sunderland hade avsevärt mera energi, ville mera osv. Vi var extremt bleka. Det finns liksom inte

Glenn
Bild för Glenn
Jepson wrote:

Jag vill ha spelare som ger allt. Jag skiter i att Özil är Özil, alexis, giroud, walcott o.s.v... De är inte värda mer än ett Euro  idag. Sälj dököttet om de inte orkar stå upp för laget varje match och ge 100%...Och Wenger måste fan våga bänka folk som inte bidrar.

jaså det börjar bli ok att kritisera Özils loja spelstil där han aldrig kämpar en extra meter, aldrig går in i en duell och har ett uselt kroppspråk mot alla inkl medspelare.

Har klagat på det i 2 år och bara fått skit. Kul att fler får upp ögonen.

Özil o Sanchez jävligt usla idag ihop m Giroud, Walcott o Welbz.

Wenger alltid sämst. Hans misshandel av Campbell borde fan kunna polisanmälas. Tragisk jävla säsong om Manchesterlagen går till CL så dåliga som de varit, ihop med Tottenham o Leicester och vi får kanske spela EL.

COYG

B-G
Bild för B-G

Özil, Giroud usla. Att bedöma Walcott och Welbeck är orättvist på den korta tiden. 

Özil som spelare är inte usel, det vet dom flesta.  Man leder inte assistligan i Europa genom att vara usel.  5 skapade chanser idag är dock sämre än vanlig. Speciellt utan en striker framför  

Sanchez minst sämst i Arsenal med Cech idag.

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
George Adams wrote:
B-G wrote:
itzille wrote:

Kollade inte matchen och i efterhand så var det kanske lika bra att jag inte kunde det. 

Vad var problemet idag? Handbollsspel kring straffområdet utan att direkt skapa något som så ofta är fallet?

Problem No 1. Instagramlirare

Problem No 2.  Ingen striker. 

+ Sunderland hade avsevärt mera energi, ville mera osv. Vi var extremt bleka. Det finns liksom inte

Så sant. Sunderland har mindre Instagramlirare.  Det kommer med lönen och hypen att bli Instagramlirare.  Sunderland är inte riktigt där ännu :)

Twitter @grvdga

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Japp det är det! Ett löfte! Vilken skit klubb! 

Tomas A.

George Adams
Bild för George Adams
B-G wrote:
George Adams wrote:
B-G wrote:
itzille wrote:

Kollade inte matchen och i efterhand så var det kanske lika bra att jag inte kunde det. 

Vad var problemet idag? Handbollsspel kring straffområdet utan att direkt skapa något som så ofta är fallet?

Problem No 1. Instagramlirare

Problem No 2.  Ingen striker. 

+ Sunderland hade avsevärt mera energi, ville mera osv. Vi var extremt bleka. Det finns liksom inte

Så sant. Sunderland har mindre Instagramlirare.  Det kommer med lönen och hypen att bli Instagramlirare.  Sunderland är inte riktigt där ännu :)

Så är det absolut. Undra hur trångt det är framför spegeln precis innan våra kexryggar skall in på planen. Wax off-Wax-on. Giroud är ju tillsammans med några till ex Ramsey rent bedrövligt usel för tillfället. T o m Deeney i Watford är bättre.

Zille
Bild för Zille
Thomas A. wrote:

Japp det är det! Ett löfte! Vilken skit klubb! 

Ingen kommer sakna dina trollkommentarer ändå om du ny skiter i allt som har med Arsenal att göra.

Jocke K
Bild för Jocke K

Undrar lite hur stämningen och lagkänslan är i Gunners? T.ex. när gick Wenger ut på planen efter matchen för att  tacka och t.ex. klappa sina  spelare på axeln och även  lite med motståndarnas spelare? Ser väldigt bra ut oavsett resultatet att tränare gör det. Har Wenger gjort det någon gång? 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Pelle
Bild för Pelle

Då är titeln matematiskt omöjlig för både oss och City, nu gäller det att hålla på Leicester...

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn
Jocke K wrote:

Undrar lite hur stämningen och lagkänslan är i Gunners? T.ex. när gick Wenger ut på planen efter matchen för att  tacka och t.ex. klappa sina  spelare på axeln och även  lite med motståndarnas spelare? Ser väldigt bra ut oavsett resultatet att tränare gör det. Har Wenger gjort det någon gång? 

nix! Han går alltid rätt ut i spelargången. Ååååh vad jag skulle vilja se en ny coach i sommar. Kanske Simone i AM.

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Rätt så tala de siffror om vi jämnför våran hemmamatch mot swansea och Leicesters. 

Vi har nästan dubbelt så mkt boll, men får endå bara lika många "lägen". 

Men av alla lägen så fick vi inte ens hälften så många skott på mål som Leicester. 

Skippa allt snack om att vi saknar en stor målskytt för Leicester gjorde denna match utan Vardy. De spelade med en avdankad Ullua på topp. 

Dags att byta ut våra sega handbollsanfall som ska avslutas med dribblingar och klackar precis framför mål. 

Vi har en tydligt sämre taktik och det förlorar vi på! 

Men det ser liiiiiikadant ut varje år, och det kommer aldrig ändras förrens vi får en ny tränare som kan inse det ! 

I år smäller det !

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
itzille wrote:
Thomas A. wrote:

Japp det är det! Ett löfte! Vilken skit klubb! 

Ingen kommer sakna dina trollkommentarer ändå om du ny skiter i allt som har med Arsenal att göra.

Tycker ändå att man måste ge ett A för trollning, krävs dedication för att betala medlemsavgift till en supporterförening vars lag man avskyr.

A for effort.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

George Adams
Bild för George Adams
Österman wrote:

Rätt så tala de siffror om vi jämnför våran hemmamatch mot swansea och Leicesters. 

Vi har nästan dubbelt så mkt boll, men får endå bara lika många "lägen". 

Men av alla lägen så fick vi inte ens hälften så många skott på mål som Leicester. 

Skippa allt snack om att vi saknar en stor målskytt för Leicester gjorde denna match utan Vardy. De spelade med en avdankad Ullua på topp. 

Dags att byta ut våra sega handbollsanfall som ska avslutas med dribblingar och klackar precis framför mål. 

Vi har en tydligt sämre taktik och det förlorar vi på! 

Men det ser liiiiiikadant ut varje år, och det kommer aldrig ändras förrens vi får en ny tränare som kan inse det ! 

Bra Österman. Bra liknelse.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Tackar. Denna jämnförelse kan man ta fram på många av våra matcher mot bottenlagen i år.
Vi är KATASTROF dåliga på att utnyttja vårat bollinnehav. Wengers taktik går ut på att trötta ut motståndaren och avgöra matcher i andra hl genom fart och finess från mittfältet/yttrarna.
Men granskar man när våra mål kommer så är vi näst bäst i ligan på att göra mål mellan minut 0-15. (Endast city som slår oss)
Tittar man vidare på i vilken period i matcherna vi släpper in mest mål så är det mellan minut 31-45. (Endast defensiva katastroflag som Everton och Aston Villa är sämre än oss där med 1 mål)
Vad betyder det att vi är typ bäst på att göra tidiga mål men typ sämst på att försvara ledningen in till halvlekspausen ?

Är laget så fruktansvårt dåligt psykiskt tränade att vi ofta släpper in mål ganska snabbt efter vi tagit ledningen ? 

Minut 75-90 är vi näst bäst i ligan på att hålla tätt, men endå har vi så enormt många poängtapp ? Vi tappar alltså matcherna inte i slutet, vi har alltså lång tid kvar att göra någor framåt men lyckas ändå inte !
Är de tecken på dåliga byten som inte resulterar i mål framåt ?
Är det byten som inte gör någon taktisk skillnad så spelet ser likadant ut sista 15 iaf ?
Saknar vinnarinstikten för att kämpa faaaaan tills bollen ligger i nät ?

Ska man enbart jämnföra Arsenals och Leicesters målkörd/insläppta så ser man en tydlig röd linje.

1. Arsenal gör många tidiga mål och väldigt lite sena mål. (vilket innebär att vi sällan får 3p i slutet av matcherna som vårat bollduttande borde generera eftersom vi vill trötta ut motståndaren)

2. Leicester är TOKJÄMNA på att göra mål under hela matchens minuter och släpper in lite mera mål på slutet än i början.

Så vad betyder detta ?
Arsenal är grymma att ta tag i taktpinnen och få matchen dit dom vill men för dåliga psykiskt och taktiskt för att hålla matchen ut!

Leicester kör SAMMA taktik under alla 90 min och tror på sin idé fullt ut ! De gör mål precis när som helst och hotar alltså under hela matcherna vilket blir jobbigt för motståndarna. Av alla 6 översta lagen i tabellen så släpper Leicester in mest mål sista 15 min. (Med ganska klara siffror) Men endå lyckas de leda ligan och rada upp segrar !

Är det verkligen bara våra spelare som ska få all skit för vårat misslyckande ?
Jag tycker vi har flera problem som måste lösas för att bli mästare innan vi kollar på spelarköp.

1. Byt taktik för i helvete, detta handbollsanfall kräks jag på, enligt statistiken ger det ju ingenting heller. Vi har mkt boll men får inte iväg några skott, vi måste gå rakare på mål och andravågen måste fylla på direkt. Nu vill alla göra assist från mållinjen.

2. Byt tränare, det behövs en ny röst i ledarskapet. Nya träningsupplägg, nya rutiner innan match, ny motiveringsteknik och VÅGA testa något annat än 4-5-1 !  

3. Börja bänka spelare som inte visar intresse, skiter i om de heter Özil, Giroud, Sanchez eller Håkan Mild. Man ger 100% eller så kan man bli utbytt, det finns flera andra som vill ge järnet ! (Får vi hoppas) Ingen är större än laget, det ska tränaren hålla stenhårt på !

Kommentar ?

I år smäller det !

Sidor