Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

PSG - Arsenal 13/9 2016 Parc des Princes

330 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
PSG - Arsenal 13/9 2016 Parc des Princes

Champions League-spelet inleds borta mot starka PSG.

PSG han inlett ligasäsongen skakigt med bara sju poäng på de inledande fyra omgångarna och kryssade senast mot Saint Etienne. PSG har inför säsongen plockat in förre Sevilla-tränaren och cup-taktikern Unai Emery just för att bli bättre i europaspelet. Men de har ju också tappat Zlatan. Det känns som laget är inne i en övergångsfas.

Samt skadekris i backlinjen med både Aurier, Kurzawa och Maxwell borta. Och ytters tveksamt om Thiago Silva kan starta. Thiago Motta kan få vikariera som vänsterback.

Edinson Cavani har inte varit bra på topp och galningen Ben Arfa vet man aldrig var man har. Men ändå en väldigt stark elva:

Trapp; Meunier, Silva (??), Marquinhos, Motta; Matuidi, Verrati, di Maria; Moura, Cavani, Ben Arfa

Gällande Arsenal så tror jag på Xhaka och Elneny på mittfältet med Alexis, Özil, Iwobi och Giroud framåt.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Elneny minsann? Vilas Cazorla?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Jonas S wrote:

 

Rikigt spännnade. Jag tror vi får med oss ett bra resultat.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Ben Arfa är petad till morgondagens match. Verkar ha skurit sig med tränaren. Hurvida Silva och Maxwell hinner bli spelklara påverkar startelvan rejält. Tror vi får se följande från PSG:

Areola

Meunier - Marquinhos - Motta/Silva - Kimpembe/Maxwell

Verratti - Krychowiak - Matuidi

Lucas - Cavani - Di Maria

PSG såg ruggit bra ut på försäsongen som iofs inte säger ett dugg. Vi får möta dom under en mini-skadekris. Mittfältet skojar man inte bort och när front-trean funkar är de ruggit vassa.

Helt övertygad om att vi spelar med samma manskap där bak. Xhaka kommer paras ihop med Elneny främst pga hans löpstyrka och driv. Giroud kommer sannolikt starta på topp om inte Wenger gör något helt oväntat. Trean bakom kommer bestå av Alexis - Özil - Iwobi/Walcott.

1-2.

 

Woody
Bild för Woody

En poäng är godkänt. Vad som är märkligt är att Svensk media inte intresserar sig för detta fuskbygge längre. Någon som kan förklara vad detta beror på ? Under flera år skulle ju okunnigt vanligt folk läsa allt om detta skräp. Arsenal måste hursomhelst spetsa prestationerna. Rock on !

Tosse
Bild för Tosse

Varför fick inte Zlatans sällskapsdam Maxwell följa med till Manchester? Borde varit en smal sak för Raiola att fixa.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3493364/Zlatan-Ibrahim...

Woody
Bild för Woody

[quote=Tosse]Varför fick inte Zlatans sällskapsdam Maxwell följa med till Manchester? Borde varit en smal sak för Raiola att fixa.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3493364/Zlatan-Ibrahimovic-Maxwell-football-s-greatest-bromance-Fifteen-years-broke-Ibra-slept-team-mate-s-matress-duo-won-10-titles-four-clubs.html[/quote] Usch ! Rock on !

Sral
Bild för Sral

Enligt L'Equipe har Wenger tackat nej till PSG tre gånger. Tror det var 2011, 2013 och 2014. Detta eftersom han älskar klubben. :-)

Zille
Bild för Zille
Kaiser Özil wrote:

Ben Arfa är petad till morgondagens match. Verkar ha skurit sig med tränaren. Hurvida Silva och Maxwell hinner bli spelklara påverkar startelvan rejält. Tror vi får se följande från PSG:

Areola

Meunier - Marquinhos - Motta/Silva - Kimpembe/Maxwell

Verratti - Krychowiak - Matuidi

Lucas - Cavani - Di Maria

PSG såg ruggit bra ut på försäsongen som iofs inte säger ett dugg. Vi får möta dom under en mini-skadekris. Mittfältet skojar man inte bort och när front-trean funkar är de ruggit vassa.

Helt övertygad om att vi spelar med samma manskap där bak. Xhaka kommer paras ihop med Elneny främst pga hans löpstyrka och driv. Giroud kommer sannolikt starta på topp om inte Wenger gör något helt oväntat. Trean bakom kommer bestå av Alexis - Özil - Iwobi/Walcott.

1-2.

 

Kan köpa den analysen!

PSGs mittfält är löjligt starkt alltså. Där gäller det att inte tappa matchen utan se till att framförallt Veratti blir pressad och inte får tid att leverera passningar. Di Maria blir också viktig att få koll på. Cavani lär säkert bara missa ändå så honom kan vi släppa ;)

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Alexis startar tydligen som striker ikväll enligt rapporter. Vi går på kontring, spännande!

Jonas S
Bild för Jonas S
Kaiser Özil wrote:

Alexis startar tydligen som striker ikväll enligt rapporter. Vi går på kontring, spännande!

Kontringsspel känns ju rätt. Men Alexis på topp? Han är vår enda ytter av klass. PSGs mittfält är för bra för att vi skall komma undan med att starta sämre spelare som Walcott och Ox. Det där tror jag inte på.

Be excited!

Tobias Alsing
Bild för Tobias Alsing

Jag skulle nästan hellre ha walcott på topp och alexis på kanten då jag tycker han kommer mer till  sin rätt där. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Inte många som kunde gissa den startelvan. Vad har Ox gjort i sitt liv för att få starta en CL-match?

Var Cech så usel mot Southamton att han har blivit bänkad? Många frågetecken här minst sagt.

Be excited!

Mackan
Bild för Mackan
Jonas S wrote:

Inte många som kunde gissa den startelvan. Vad har Ox gjort i sitt liv för att få starta en CL-match?

Agree... Och i ärlighetens namn så har vi varit löjligt anonyma med Sanchez på topp. Vart är Xhaka? Blir en timmes mantra med "Wenger knows" nu fram till match...

Twitter: @mackan_carlsson

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Envisna åsnan fortsätter med sitt förbannade val av CL målis!!

Xhaka,Chech och Giroud ska starta!!

Provocerande!!!!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Mackan wrote:
Jonas S wrote:

Inte många som kunde gissa den startelvan. Vad har Ox gjort i sitt liv för att få starta en CL-match?

Agree... Och i ärlighetens namn så har vi varit löjligt anonyma med Sanchez på topp. Vart är Xhaka? Blir en timmes mantra med "Wenger knows" nu fram till match...

Detta påminner mig om när Wenger spelade något b-lag mot Monaco med Ospina i mål. Gick så där. Varför spelar vi inte startkaste laget i tuffaste gruppmatchen? Inte ens förstakeepern? Helmärkligt.

Eller om det var Zagreb.

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Kan inte förstå att inte Cech, Xhaka och Giroud spelar. 

Cech är ju hästlängder bättre och mera erfaren än Ospina !

Xhaka köps in för 350? miljoner och nöter bänk varannan match !

Giroud spelar fotboll med landslaget men inte i Arsenal ?!

I år smäller det !

Robert Axelsson
Bild för Robert Axelsson

Va fan är det för start 11

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Kommer bli uppkäkade idag!!

PSG tung elva och Wenger har stoppat coachhuvudet i röven igen!!

AFC

Finnen
Bild för Finnen

In Wenger we trust!

Jonas S
Bild för Jonas S

Att vi spelar Coq är väl kanske förståligt i en så tuff bortamatch. Det enda jag kan tänka mig är att Ox skall ta något specifikt defensivt jobb som han gjorde mot Mahrez i Leicester-matchen. Känns som vi siktar på ett kryss här. Men då fattar jag verkligen inte varför vi startar med en sämre målvakt?

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Jonas S wrote:

Att vi spelar Coq är väl kanske förståligt i en så tuff bortamatch. Det enda jag kan tänka mig är att Ox skall ta något specifikt defensivt jobb som han gjorde mot Mahrez i Leicester-matchen. Känns som vi siktar på ett kryss här. Men då fattar jag verkligen inte varför vi startar med en sämre målvakt?

Rykten kommer om att Cech och Walcott är skadade..

Förklarar en liten del, men att bänka Xhaka, Perez och Giroud är ett mysterium

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S
Jimmy Österman wrote:
Jonas S wrote:

Att vi spelar Coq är väl kanske förståligt i en så tuff bortamatch. Det enda jag kan tänka mig är att Ox skall ta något specifikt defensivt jobb som han gjorde mot Mahrez i Leicester-matchen. Känns som vi siktar på ett kryss här. Men då fattar jag verkligen inte varför vi startar med en sämre målvakt?

Rykten kommer om att Cech och Walcott är skadade..

Förklarar en liten del, men att bänka Xhaka, Perez och Giroud är ett mysterium

Så måste det ju vara. Enda rimliga förklaringen. Härligt flyt att Cech blir skadad exakt innan tuffaste gruppspelsmatchen.

Mysko bara att han då sitter på bänken.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Orkar inte ens analysera vad han gör längre, skiter i Cl för vi är chanslösa där ändå i riktiga slutspelet. Bara luta sig tillbaka å se hur de går å amalysera efteråt.jag verkar va en av få som inte imponerats av Xhaka. 

Sral
Bild för Sral

Mycket märklig elva. Och inte utan att man blir besviken. Är Wenger rädd att Xhaka åker på ett rött kort? Cech småskadad alltså? Ofrånkomligt med vibbar från förra årets CL utan tvekan. Ospina är ingen dålig målvakt, det kan inte några tveksamma insatser förra säsongen ändra på, men ändå. Fan då. 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Alla andra startar givetvis med det bästa första gruppmatchen men inte Arsenal FC!!!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Mycket märklig elva. Och inte utan att man blir besviken. Är Wenger rädd att Xhaka åker på ett rött kort? Cech småskadad alltså? Ofrånkomligt med vibbar från förra årets CL utan tvekan. Ospina är ingen dålig målvakt, det kan inte några tveksamma insatser förra säsongen ändra på, men ändå. Fan då. 

Känner samma sak. Ospina är inte dålig. Men Cech skall ju vara given i den här matchen.

Jaja, om vi tar poäng så var det rätt elva. Men jag gillar inte detta på förhand. Mycket pga tidigare år när jag kände samma förvåning.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Varför i helvete spelar han inte Gibbs då om han ska vila halva laget? 

Hans-Erik Lundqvist
Bild för Hans-Erik Lundqvist

Gubben ha gått o blivit heltokig. Herregud!!! Verkar som han inte vill att Arsenal ska vinna. :@

Liam Brady

Jepson
Bild för Jepson

Förutom OX som kämpat med kvaliten i sitt spel minst sagt, så är det inte direkt någon dålig 11:a Om det ska gå fort i omställningarna är det här helt ok och Lucas/Gibbs kan ersätta Ox beroende på resultat.

COYG!!

Sidor