Medlemmar: 8876 st.
Visa menyn

Burnley-Arsenal 2/10 kl17.30

209 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
Burnley-Arsenal 2/10 kl17.30

Ojdå ingen matchtråd på matchdagens morgon. Intresset verkar vara på topp. Hoppas bara våra spelare inte går in med samma inställning.

Jonas S
Bild för Jonas S

Intressant match. Frågan som alla vill ha svar på är. Kan Arsenal kan fortsätta spela sin agressiva fotboll även på bortaplan mot ett hårt jobbande lag som fokuserar allt på försvarsspel och fasta situationer?

Jag såg Burnleys match mot Watford. En match som hade kunnats spelats i Championship. Burnley har egentligen ingenting i form av passningsspel och individuell skicklighet. De måste förstöra sina matcher så pass mycket att deras bristande kvalitet inte blir alltför avgörande. De fokuserar istället allt på fasta situationer och ett och annat inlägg i boxen. Mot Watford fungerade detta utmärkt. Första målet kom på en hörna när Jeff Hendrick gick upp mot Watfordförsvaret som verkade helt oförmögna att försvara i luften. Andra målet kom också efter en hörna där Watfordförsvaret igen vägrade att gå upp i duellen.

Så vi vet exakt vad vi kan förvänta oss av Burnley i den här matchen. Om vi spelar med den fart och kreativitet vi sett från laget den senaste tiden har jag väldigt svårt att se Burnley hänga med. De kommer absolut vara ett rejält hot på fasta situationer men jag har svårt att se att Mustafi och Kos kommer ge dem fritt utrymme i luftrummet som Watfords trötta backlinje. En målvakt som Cech är också en rejäl tillgång i en sådan här match.

Faran är ju givetvis om Burnley kan kriga sönder vårt passningsspel. Nu tror jag dock att vi har nog med krigare på plan för att hantera detta. Men det finns alltid en risk när man möter dessa rugbylag. Jag ser verkligen fram mot matchen idag. Jag förväntar mig inte att vi vinner detta med 4-0 men jag hoppas vi kan prestera en hyfsat säker 2-0 seger.

Jag känner mig lite reserverad inför att spela Cazorla idag. Jag vill inte se den lilla maestron trampas sönder av bestarna i Burnley. Kanske att Elneny/Xhaka kan vara ett alternativ här. Annars hoppas jag vi får se samma lag som tidigare.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Precis, Burnley är inget motstånd man bara joggar in tre poäng emot, men det var ju förvisso inte Chelsea eller Basel heller egentligen (var det inte första gången Basel förlorade i CL mot engelskt motstånd t om?). Förstår hur du tänker med Cazorla, Jonas, men tycker inte heller att man ska behöva tänka så. Santi är inte främmande för att kriga på planen, det ser vi ofta prov på. Egentligen vill jag se samma elva som mot Basel, ser faktiskt ingen anledning att ändra på den just nu. Förutom att Cech ska stå i mål, såklart. Säg att vi gör två mål och att City nollas mot Spurs - då ligger vi plötsligt i delad ledning vad gäller insläppta mål. Också värt att notera att trots fyra insläppta mål i premiären så börjar snittet på insläppta mål se hyfsat ut.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Stabilt bakåt för chanser kommer vi få över 90 min!!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Precis, Burnley är inget motstånd man bara joggar in tre poäng emot, men det var ju förvisso inte Chelsea eller Basel heller egentligen (var det inte första gången Basel förlorade i CL mot engelskt motstånd t om?). Förstår hur du tänker med Cazorla, Jonas, men tycker inte heller att man ska behöva tänka så. Santi är inte främmande för att kriga på planen, det ser vi ofta prov på. Egentligen vill jag se samma elva som mot Basel, ser faktiskt ingen anledning att ändra på den just nu. Förutom att Cech ska stå i mål, såklart. Säg att vi gör två mål och att City nollas mot Spurs - då ligger vi plötsligt i delad ledning vad gäller insläppta mål. Också värt att notera att trots fyra insläppta mål i premiären så börjar snittet på insläppta mål se hyfsat ut.

Egentligen så handlar nog Cazorla mer om att jag kanske skulle vilja vila honom. Men förmodligen kommer han starta och förmodligen kommer han passa sönder Burnley fullständigt. Men det är nog där jag kan se lite rotation om vi får se någon.

Gällande motståndet så tror jag vi absolut kan köra över Burnley fullständigt om vi spelar som vi gjorde mot t ex Chelsea. Men jag vet inte om jag vågar tro på en sådan insats idag. Burnley är inte ett lika inspirerande motstånd, det är på bortaplan och Burnley kommer inte lämna de ytor som vi fick mot Chelsea. Betydligt mycket sämre motstånd men de kommer inte heller bjuda upp till någon dans.

Vi skall inte heller glömma att Burnley faktisk spöade Liverpool med 2-0. Dock hade de Andre Gray på plan då vilket gör stor skilnad. Jag har lite svårt att se vart målen skall komma ifrån för Burnleys del idag. Om vi håller vårt försvarsspel och gör mål så tror jag detta skall gå vägen. Men jag hoppas ju på 7-0 såklart. Minst! :)

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Enda hotet är fasta i allmänhet och Vokes i synnerhet..kan inte hitta nåt annat!

AFC

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Så. Vaknat till efter att ha firat avancemang till div3 igår. Började med att champagnemarinera Solid Parks omklädningsrum!

Nu byter vi fokus, COYG!

Quitters never win. Winners NEVER quit!

B-G
Bild för B-G

Arsenal team v Burnley:

 

Cech Bellerin Mustafi Koscielny Monreal Xhaka Cazorla Özil Walcott Iwobi Alexis

Twitter @grvdga

Mackan
Bild för Mackan

Både Gabriel och Holding på bänken men ingen Lucas.. va fan?

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G

Perez och Giroud skadade?

Twitter @grvdga

Mackan
Bild för Mackan

Tunnaste bänken på länge... Startelvan bra, men inte ett vettigt offensiv alternativ på bänken? Nå, Wenger knows :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G

Lucas misses out today with a slight knee injury

Så japp. Wenger always knows :)

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Wenger doesn't really have any other choice, heller. Men vi har ju the Jeff på bänken. :-)

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Alla resultat har gått vår väg idag. Nu gör vi jobbet!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Ååååååååh 0-2 ! Tack för kaffet

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn

Inte någon Chelskitändning direkt. Ser väldigt lojt ut på bla Walle, Özil o Sanchez

COYG

Sral
Bild för Sral

Ja, men Iwobi är alert. Ser mer ut som att man hoppas hugga på chanser som uppstår än att man för spelet. 

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Nej nu har vi ingen fantasi.Chec sparkar bollen långt o utanför

Sral
Bild för Sral

Mustafi är laddad!

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Ja, men Iwobi är alert. Ser mer ut som att man hoppas hugga på chanser som uppstår än att man för spelet. 

han må vara alert men mkt fel beslut och dåliga prestationer.

COYG

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Extremt viktigt att få första målet mot ett spelförstörande lag som burlney

Bubblan

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Sral wrote:

Ja, men Iwobi är alert. Ser mer ut som att man hoppas hugga på chanser som uppstår än att man för spelet. 

han må vara alert men mkt fel beslut och dåliga prestationer.

Ja, faktiskt. Tycker han brukar ta smartare beslut på planen än vad han hittills gjort idag!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Bara jag som känner att när 0-1 väl kommer så är matchen klar ? Herregud vilka tattarspelare i hemmalaget. 

Inte är det fotboll de sysslar med.

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Österman wrote:

Bara jag som känner att när 0-1 väl kommer så är matchen klar ? Herregud vilka tattarspelare i hemmalaget. 

Inte är det fotboll de sysslar med.

och vi spelar tattarfotboll. Sjukt dåliga! Borta är de snabba passningarna, kkombinationerna och löpningarna. Tillbaka är handbollsspelet.

Özil är helt ointresserad av att spela fotboll idag

COYG

Sral
Bild för Sral

Plus än så länge på Koscielny, Mustafi och Cazorla.

Glenn
Bild för Glenn

Kan vi sluta med dessa jävla långbollar. kKan vi inte klara passa upp bollen mot dessa amatörer?

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Idag hade vi behövt Giroud. Alexis funkar inte mot den här typen av motstånd.

#Championship

Christian Vela
Bild för Christian Vela
Sral wrote:

Plus än så länge på Koscielny, Mustafi och Cazorla.

Cazorla får ju inte bollen förbi sin första gubbe idag

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:
Jimmy Österman wrote:

Bara jag som känner att när 0-1 väl kommer så är matchen klar ? Herregud vilka tattarspelare i hemmalaget. 

Inte är det fotboll de sysslar med.

och vi spelar tattarfotboll. Sjukt dåliga! Borta är de snabba passningarna, kkombinationerna och löpningarna. Tillbaka är handbollsspelet.

Özil är helt ointresserad av att spela fotboll idag

Tycker snarare att Burnley inte är intresserade av att spela fotboll. Håller med Österman, fy satan vilket tråkigt lag Burnley är.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Passa på att skjut mot deras keeper som har solen i ögonen 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Men hur lyckades Bellerin lägga bollen på enda stället där det inte fanns några arsenalspelare?

Sidor