Medlemmar: 8858 st.
Visa menyn

Burnley-Arsenal 2/10 kl17.30

209 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Finnen wrote:
Jimmy Österman wrote:

Vet inte vad som är värst, Arsenals skottstatistik eller Robert Perlskogs uttal på Bejjjjering

 

Dubbel L i spanskan blir ett J i uttal, alltså är Bejjerin ett korrekt uttal av Perlskog

rätt och fel. Beror på var i Spanien man är. Castellano som är riksspanskan har j ljud på LL men finns även områden som har LJ. Kan finnas de som har andra varianter med. :-)

COYG

Zille
Bild för Zille

Den satt långt inne minst sagt! ;)

En riktig Unitedseger, åtminstone under SAFs dagar. Skönt att vi också kan lyckas plocka 3 pinnar på det sättet! På puben där jag såg matchen sa en kille att "det finns skitmål, och så finns det skitmål...", det är bara att instämma. Detta var ett riktigt skitmål. Dessutom offside så Kos är framför bollen när Oxen skjuter. Men Burnley hade ju två hands i eget straffområde å andra sidan. Jag klagar inte över 3 vunna poäng iaf, den saken är säker.

Men jösses vad bleka vi var idag. Inte alls en bra match. 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Kolla in @LP10oficials tweet: https://twitter.com/LP10oficial/status/782649553510076417?s=09 Haha underbar bild!

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:

Är det en domarmiss ? Oxen går på kraft och Kos som är 50cm framför skyddar väl ansiktet och bollen träffar armen ? Det där hände rju 1000000000000000000000 ggr på mittplanen utan att det döms något.

För en gångs skull så får vi en 50/50 med oss ! Woho solklar seger, hur kunde ni vara oroliga? :D

Det är väl inte handsen som är det största problemet, man kan hävda att det skall godkännas då det inte är en medveten rörelse med handen, men samtidigt e det ingen naturlig position på händerna.

Det absolut största felet att godkänna målet är ju att Kos utan tvekan står offside och ingen kan väl påstå att han inte påverkar spelet?

 

idag hade vi riktig tur med domaren, dock ganska väntat att vårt spel skulle vara sämre då det var mot ett sämre lag och sista matchen innan uppehåll.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
itzille wrote:

Den satt långt inne minst sagt! ;)

En riktig Unitedseger, åtminstone under SAFs dagar. Skönt att vi också kan lyckas plocka 3 pinnar på det sättet! På puben där jag såg matchen sa en kille att "det finns skitmål, och så finns det skitmål...", det är bara att instämma. Detta var ett riktigt skitmål. Dessutom offside så Kos är framför bollen när Oxen skjuter. Men Burnley hade ju två hands i eget straffområde å andra sidan. Jag klagar inte över 3 vunna poäng iaf, den saken är säker.

Men jösses vad bleka vi var idag. Inte alls en bra match. 

Tycker inte någon av Burnleys handssituatiiner är straff, det är boll som söker hand i bägge fallen enligt mig. 

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G

Aldrig orolig. Wenger knows ;)

Skönt att vi får skitsegrar. Ett bra lag har tur.

Skönaste kommentaren på Twitter:

Chamberlains shot was going row Z until Koscielny slapped it over the line from an offside position. Elite shithousing

Twitter @grvdga

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Mickys wrote:
Elias Johansson wrote:

Äh, detta känns skit på så många sätt, tänk att få detta mål emot sig...

känns konstigt. Känner inte glädjen. Fortfarande asförbannad hur skamligt dåliga många var idag. Den goa känslan jag hade efter de 2 senaste är borta igen. DOCK så är det sådana här segrar som mästare brukar ha några stycken

Ge dig! Helt givet att det skulle bli en sån här match idag. Burnley är helt ointresserade av att anfalla. Man faller hem med hela laget i eget straffområde. Det ger en matchbild med noll ytor för våra tekniska och kvicka spelare att röra sig på. 
Mot bättre lag, eller rättare sagt lag som vill spela fotboll finns det mer ytor för dessa att röra sig på.

Bara att le och vara glad för 3 poäng. Ingen idé att lägga vikt vid hur spelet såg ut.

 

COYG!! 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Dosa
Bild för Dosa
Tomas Horvatic wrote:
Mickys wrote:
Elias Johansson wrote:

Äh, detta känns skit på så många sätt, tänk att få detta mål emot sig...

känns konstigt. Känner inte glädjen. Fortfarande asförbannad hur skamligt dåliga många var idag. Den goa känslan jag hade efter de 2 senaste är borta igen. DOCK så är det sådana här segrar som mästare brukar ha några stycken

Ge dig! Helt givet att det skulle bli en sån här match idag. Burnley är helt ointresserade av att anfalla. Man faller hem med hela laget i eget straffområde. Det ger en matchbild med noll ytor för våra tekniska och kvicka spelare att röra sig på. 
Mot bättre lag, eller rättare sagt lag som vill spela fotboll finns det mer ytor för dessa att röra sig på.

Bara att le och vara glad för 3 poäng. Ingen idé att lägga vikt vid hur spelet såg ut.

 

COYG!! 

Ja precis bara glädjas över vinsten, inte så att Kos gör det med flit. Vi hade tur dom uflyt. Brukar jämna ut sig. 

Gäller att få hål på dessa 9 man i eget straffområde lag då öppnar det upp sig och det blir oftast en walk in the park. men kommer den aldrig in. gud så jobigt det blir då. Giroud hade varit klippt och skuren för stång rollen igår, hur länge blir han borta?

 

 

 

Sral
Bild för Sral

Burnley har bara släppt in 9 mål på de här 7 matcherna, så lätta att få hål på är de inte. Hur spelet såg ut kommer ingen att komma ihåg, de tre poängen är däremot viktiga. Särskilt när en del resultat ändå gick vår väg, så otroligt viktigt med tre inkasserade poäng då. :-)

B-G
Bild för B-G

På ett sätt gillar jag såna här vinster.  Man våndas över 90 minuter sen Bang boom så har vi 3 poäng. Inte underhållande men fantastisk tillfredställande.  Mästare ger aldrig upp. 

Speciellt skönt med en sån här seger när motståndarna inte ens vill spela boll.  Som Nam na!

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Matchtråden över 160 kommentarer med. bara en sån Sak ;)

Twitter @grvdga

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
itzille wrote:

Den satt långt inne minst sagt! ;)

En riktig Unitedseger, åtminstone under SAFs dagar. Skönt att vi också kan lyckas plocka 3 pinnar på det sättet! På puben där jag såg matchen sa en kille att "det finns skitmål, och så finns det skitmål...", det är bara att instämma. Detta var ett riktigt skitmål. Dessutom offside så Kos är framför bollen när Oxen skjuter. Men Burnley hade ju två hands i eget straffområde å andra sidan. Jag klagar inte över 3 vunna poäng iaf, den saken är säker.

Men jösses vad bleka vi var idag. Inte alls en bra match. 

Det är absolut inte offside. Chamberlain rör aldrig bollen så det enda du kan blåsa för är hands, och ju mer jag ser av situationen desto mer tycker jag att det inte alls är solklar hands. Ska du blåsa för den så får du nog också blåsa straff två gånger för oss i den andra halvleken, framför allt den som var ganska nära slutet när Walcott (?) var på väg igenom för den armen var rätt långt utanför kroppen. Kos rör inte armen mot bollen och det går som jag ser det inte att tveklöst säga att armen är i en onaturlig position, och han har inte en chans att hinna dra undan armen heller. Den avgörande punkten här är om armen inte är i en naturlig position men det är som sagt absolut inget solklart fall för mig. Ja, man kan ju förresten också med hänvisning till att han friade Burnley två gånger om för handssituationer hävda att domaren bara var konsekvent och höll samma bedömningsnivå åt båda håll.

Sekreterare Arsenal Sweden

Zille
Bild för Zille
Lars Lundstedt wrote:
itzille wrote:

Den satt långt inne minst sagt! ;)

En riktig Unitedseger, åtminstone under SAFs dagar. Skönt att vi också kan lyckas plocka 3 pinnar på det sättet! På puben där jag såg matchen sa en kille att "det finns skitmål, och så finns det skitmål...", det är bara att instämma. Detta var ett riktigt skitmål. Dessutom offside så Kos är framför bollen när Oxen skjuter. Men Burnley hade ju två hands i eget straffområde å andra sidan. Jag klagar inte över 3 vunna poäng iaf, den saken är säker.

Men jösses vad bleka vi var idag. Inte alls en bra match. 

Det är absolut inte offside. Chamberlain rör aldrig bollen så det enda du kan blåsa för är hands, och ju mer jag ser av situationen desto mer tycker jag att det inte alls är solklar hands. Ska du blåsa för den så får du nog också blåsa straff två gånger för oss i den andra halvleken, framför allt den som var ganska nära slutet när Walcott (?) var på väg igenom för den armen var rätt långt utanför kroppen. Kos rör inte armen mot bollen och det går som jag ser det inte att tveklöst säga att armen är i en onaturlig position, och han har inte en chans att hinna dra undan armen heller. Den avgörande punkten här är om armen inte är i en naturlig position men det är som sagt absolut inget solklart fall för mig. Ja, man kan ju förresten också med hänvisning till att han friade Burnley två gånger om för handssituationer hävda att domaren bara var konsekvent och höll samma bedömningsnivå åt båda håll.

Chamberlain skjuter väl bollen på Kos hand?

Sral
Bild för Sral

Precis? Frågan är väl om Chamberlain hade gjort mål om inte Kos stod där? Det såg väl ut som att hans skott hade gått in ändå? Lite synd på ett sätt, hade verkligen, verkligen unnat honom att få göra det matchvinnande målet igår. Men skit samma. Ett mål var det och tre poäng fick vi. :-)

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
itzille wrote:

Chamberlain skjuter väl bollen på Kos hand?

Nej, titta på tex reprisen som är från kameran bakom vårt mål, där syns tydligt att det är Kos som slår till bollen. De hade också en bra vinkel på Match of the Day igår där de frös bilden i rätt läge och där syntes det också klart och tydligt att det är Kos som är den enda som rör bollen.

Sekreterare Arsenal Sweden

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Ok, på alla vinklar jag sett ser det ut som det är Ox som skjuter. Aldrig att domaren ser att det är Kos isf, inte i stridens hetta och i den farten.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
itzille wrote:
Lars Lundstedt wrote:
itzille wrote:

Den satt långt inne minst sagt! ;)

En riktig Unitedseger, åtminstone under SAFs dagar. Skönt att vi också kan lyckas plocka 3 pinnar på det sättet! På puben där jag såg matchen sa en kille att "det finns skitmål, och så finns det skitmål...", det är bara att instämma. Detta var ett riktigt skitmål. Dessutom offside så Kos är framför bollen när Oxen skjuter. Men Burnley hade ju två hands i eget straffområde å andra sidan. Jag klagar inte över 3 vunna poäng iaf, den saken är säker.

Men jösses vad bleka vi var idag. Inte alls en bra match. 

Det är absolut inte offside. Chamberlain rör aldrig bollen så det enda du kan blåsa för är hands, och ju mer jag ser av situationen desto mer tycker jag att det inte alls är solklar hands. Ska du blåsa för den så får du nog också blåsa straff två gånger för oss i den andra halvleken, framför allt den som var ganska nära slutet när Walcott (?) var på väg igenom för den armen var rätt långt utanför kroppen. Kos rör inte armen mot bollen och det går som jag ser det inte att tveklöst säga att armen är i en onaturlig position, och han har inte en chans att hinna dra undan armen heller. Den avgörande punkten här är om armen inte är i en naturlig position men det är som sagt absolut inget solklart fall för mig. Ja, man kan ju förresten också med hänvisning till att han friade Burnley två gånger om för handssituationer hävda att domaren bara var konsekvent och höll samma bedömningsnivå åt båda håll.

Chamberlain skjuter väl bollen på Kos hand?

Ja, inget tvivel om det. Chamberlain tar i för drottning och fosterland, tillför bollen mer kraft - och får iväg den mer eller mindre rakt upp. Den hade inte varit i närheten av målet om inte Kos hade stått i vägen. Hands eller inte får man säga vad man vill om (tror inte någon domare godkänt målet om man hade rätt vinkel) men att han påverkar spelet och vinner fördel av att stå i offsideposition går inte att komma från.

Mig gör det dock inget! Vi hade många lägen trots handbollsspelet. Walcott var riktigt nära, Alexis skapade ett par vassa. Dessutom tycker jag vi skulle haft straff i den andra hands-situationen, den armen är inte i naturlig position. Men i slutändan bryr jag mig inte hur vi vinner mot ett sånt här spelförstörande lag, det ska bara göras. Att vi grisar in ett grismål efter att ha tittat på grisspel i 90 min känns faktiskt befriande!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Okej, efter diskussionerna som fortgick medan jag författade så kollade jag på fler klipp.

https://youtu.be/PC6NlVs7jiw

Ser faktiskt ut som att Kos är först på bollen med en mötande fot men att Chamberlain når dit med foten vilket resulterar i att hans skott styrs via Kos fot rakt upp på handen. Chamberlain är i vilket fall tveklöst den som får bollen att fortsätta med mer kraft än den kom dit med. Menar du att den gick direkt från Walcotts huvud till Kos hand så vet jag inte vad du sett på för vinklar Larra men det stämmer omöjligen

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Har kollat igen nu, det är Ox som skjuter. 

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Heppe wrote:

Okej, efter diskussionerna som fortgick medan jag författade så kollade jag på fler klipp.

https://youtu.be/PC6NlVs7jiw

Ser faktiskt ut som att Kos är först på bollen med en mätande fot men att Chamberlain når dit med foten vilket resulterar i att hans skott styrs via Kos fot rakt upp på handen. Chamerlain är i vilket fall tveklöst den som får bollen att fortsätta med mer kraft än den kom dit med. Menar du att den gick direkt från Walcotts huvud till Kos hand så vet jag inte vad du sett på för vinklar Larra men det stämmer omöjligen

Klart som fan att han skjuter?? Larra måste använt en upp och under soffan kamera eller nått.

Jepson
Bild för Jepson

Ju mer man kollar ju mer skriker huvudet FAN va skönt!!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Borde inte oxen få målet då det är han som skjuter?

B-G
Bild för B-G

Ok. Såhär är det! Ni vet väl att ni kan stoppa och frysa videon? :)
Bollen hamnar på framför Cos fot. Oxen sparkar på Kos fot och ger den en satellit rikting. Som tur är så råkar Kos hand vara där med.
En dubbelspark kan man förklara det som.  Bara att Oxen sparkade inte på bollen utan på Kos fot som stötte upp bollen på handen och in. 

Men vem bryr sig. Vi fick vinsten :) 

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse

Boyd (21) är nedanför Kos när Walcott nickar ner bollen och linjeman har nog svårt att se vem som avslutar. Bedömer han att det är Kos så ska han ju i så fall inte heller vinka. Huvuddomaren ser kanske att det är Oxen som avslutar med samtidigt har ju inte linjemannen vinkat så offsiden kan han ju inte bedöma. Och att bollen träffar handen ser han nog inte bakom alla ryggar.

 

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri
Tosse wrote:

Boyd (21) är nedanför Kos när Walcott nickar ner bollen och linjeman har nog svårt att se vem som avslutar. Bedömer han att det är Kos så ska han ju i så fall inte heller vinka. Huvuddomaren ser kanske att det är Oxen som avslutar med samtidigt har ju inte linjemannen vinkat så offsiden kan han ju inte bedöma. Och att bollen träffar handen ser han nog inte bakom alla ryggar.

 

Det är ju helt otroligt svårt att med 100% säkerhet säga hur bollen träffade i det där hopslaget även när man fryser bilden, hur stor del av vems fot som träffar bollen. Ser ut som det mycket väl kan vara så att Ox inte alls nuddar bollen utan bara sätter extra fart på Kos fot vilken träffar bollen som därefter går upp på hans egen arm. I sådant fall borde målet med domarens tidigare handsbedömningar i matchen godkännas. Och i sådant fall är han ju inte heller som Tosse säger offside när Walcott nickar.  Alltså har domarna i sådant fall dömt helt rätt som Larra var inne på. Och detta helt utan repriser, fantastiskt ju! Sjukt speciell situation, vi ska oavsett vara glada att det godkändes, väldigt mycket tur där.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Tieri Anri wrote:

Det är ju helt otroligt svårt att med 100% säkerhet säga hur bollen träffade i det där hopslaget även när man fryser bilden, hur stor del av vems fot som träffar bollen. Ser ut som det mycket väl kan vara så att Ox inte alls nuddar bollen utan bara sätter extra fart på Kos fot vilken träffar bollen som därefter går upp på hans egen arm. I sådant fall borde målet med domarens tidigare handsbedömningar i matchen godkännas. Och i sådant fall är han ju inte heller som Tosse säger offside när Walcott nickar.  Alltså har domarna i sådant fall dömt helt rätt som Larra var inne på. Och detta helt utan repriser, fantastiskt ju! Sjukt speciell situation, vi ska oavsett vara glada att det godkändes, väldigt mycket tur där.

Vi ska inte heller glömma det faktum att om domaren inte kan avgöra 100% säkert vem det är som sparkar så kan han inte ta en offside där. Som domare måste du vara 100% säker för att ta en avblåsning. Och med tanke på att det finns reprisvinklar som visar lika tydligt att Oxen aldrig rör bollen som det finns andra vinklar som visar att det gör han visst det så var det knappast enklare för domaren att avgöra det i realtid med femtioelva spelare ivägen. Alltså gör domaren rätt oavsett om Oxen var på bollen eller inte, av det enkla skälet att är han inte säker så ska han inte blåsa.

Sekreterare Arsenal Sweden

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Summa sumarum, Vi vann och åkte hem med 3 poäng :D 

5 raka segrar!! Känn på den alla ni som ville kicka Wenger efter torsken mot fools 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Sral
Bild för Sral
Tomas Horvatic wrote:

Summa sumarum, Vi vann och åkte hem med 3 poäng :D 

5 raka segrar!! Känn på den alla ni som ville kicka Wenger efter torsken mot fools 

Haha, precis. Tre nya poäng och fem raka segrar är det absolut viktigaste. :-)

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Sral wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Summa sumarum, Vi vann och åkte hem med 3 poäng :D 

5 raka segrar!! Känn på den alla ni som ville kicka Wenger efter torsken mot fools 

Haha, precis. Tre nya poäng och fem raka segrar är det absolut viktigaste. :-)

Glömde tillägga 4 matcher utan insläppta mål dessutom (Totlat sett, inte bara ligan)

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Sral
Bild för Sral

Nu har vi väl släppt in sju mål på lika många matcher? Ser man till att vi släppte in fyra i den första matchen börjar alltså det snittet ta sig riktigt bra.

Sidor