Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal-Swansea 15/10 kl 16:00

115 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Bedrövligt av Kos och Mustafi.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Orka!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

VA?!?!? ÄR domaren dum i huvudet?!

Dag Torgersen
Bild för Dag Torgersen

Fuck!

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius

Solklart gult,men rött?! Wtf!?

Be yourself; everyone else is already taken

Jepson
Bild för Jepson

Vi ser ju vem som dömer eller hur... Bara överklaga och en match... Dock tuffa 20 kvar

Christian Vela
Bild för Christian Vela

City missa straff men gjorde mål?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Asså. Om vi inte vinner den här matchen då blir jag helt knäckt. Helt knäckt.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Jävla skit streamar!!!

AFC

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Jävla skit streamar!!!

AFC

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Bedrövlig jävla insats av domaren idag.

Vicious
Bild för Vicious

Nu kanske alla kan hålla käft om att vi har domarna med oss...

#Championship

Dag Torgersen
Bild för Dag Torgersen

og der tok det slutt--

 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Dag Torgersen wrote:

og der tok det slutt--

 

 

vad?

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Mackan
Bild för Mackan

Så många jävla svordomar nu... Streamen slutar sända med 10 min kvar, 3-2 en utvisad.........

Ngn beslutsfattare förtjänar duktigt med stryk för det här förbannade "en match kl 16" beslutet... Fy faaaan.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Igen Walcott...?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Mackan wrote:

Så många jävla svordomar nu... Streamen slutar sända med 10 min kvar, 3-2 en utvisad.........

Ngn beslutsfattare förtjänar duktigt med stryk för det här förbannade "en match kl 16" beslutet... Fy faaaan.

 

Detta var långt från njutbart.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jepson
Bild för Jepson

Seger och ett jävlar anamma. Swansea har vi haft rysligt svårt för en längre tid. Det röda på Xhaka ska givetvis överklagas. Gult är det definitivt. Men Coq är tillbaka så vi klarar oss. Dock CL i veckan å där får väl Zhaka spela ändå. Hoppas vi kan hålla samma jävlar anamma hela säsongen. Gillar det, men vi kan fortfarande bli bättre och mer fokuserade.  Walcott ska inte missa en sådan macka med lyxpålägg som han får av Ox i slutet..

Jonas S
Bild för Jonas S

En väldigt händelserik match. Walcott fortsätter se riktigt bra ut. Han borde verkligen ha fixat sitt hattrick men bra match från honom. Hela anfallskollektivet med Özil, Alexis, Walcott och Iwobi såg bitvis otroligt farliga ut. Och då med Cazorla som dirigent där bakom.

Men att Xhaka dräller med bollen och bjuder ett likblekt Swansea in i matchen förstör lite av bilden jag tar med mig. Monreal hade inte en suck mot Barrow i flera dueller. Jag tycker att Mustafi gör flera rätt onödiga offensiva äventyr när vi leder med två bollar och inte är inne i någon desperat måljakt direkt. Jag ser de vanliga disciplinära problemen som alltid finns i Wengers lag. Det går fortfarande nästan från ingenstans att få oss i rejäl gungning även om vi kanske blivit snabbare på att styra upp saker och ting.

Men tre poäng och vi är i delad serieledning. Spelet ser väldigt lovande ut och förhoppningsvis kan vi fila lite på en del av detaljerna. Det finns en viss grad av kaos i hur vi spelar just nu. Det gäller att vi hittar balansen mellan energin i kaoset och stabliteten och tryggheten i försvarsspelet. Det är nog lätt att det kan bli lite övermod när vi möter sämre lag på hemmaplan. Vilket inte får förekomma för vi skall inte tappa poäng mot dessa lag.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Kanin inhopp av Gibbs! Monreal måste få vila nu. Skönt att Coq är tillbaka, han ska ha startplatsen. Alexis dräller och är ego men gör en del bra saker men dags att testa en forward nu. Dock funksr de sjukt bra med Iwobi och Theo och man bänkar ju inte Alexis så angenäm nöt.  Fabianski stordpelsr i vanlig ordning mot oss och vi gör ändå tre så dumt gnälla på offensiven då... ser bra ut!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Jag hade 5 lappar idag utan vinst,streamen från twitter funka inte för första gången....men vafan gör det när våran älskade fotbollsklubb fortsätter vinna fotbollsmatcher!!!

Skål Gott Folk!!

 

AFC

Glenn
Bild för Glenn

Kass insats av Xhaka! Enligt boken är det rött men brukar oftast vara gult. 3 matcher?

Bakifrån utan chans att ta boll. Bara sparka ner. Ska vara rött!

Skönt att vi vann men borde gjort fler mål på alla de chanserna. Kul med Walle! Våra anfallare plus Özil känns lite som MSN som de rullar bollen

COYG

Zille
Bild för Zille

Såg ej matchen men skönt med 3 pinnar mot ett lag vi de senaste säsongerna har haft svårt för. Vart lite nervös när det ringde till i telefonen och jag såg att Swansea reducerat igen och Xhaka hade åkt ut.

Pelle
Bild för Pelle

Kul offensiv men jösses vad Theo missade, tre solklara lägen hade han utöver sina två mål. Xhaka mindre lyckad för att uttala sig lite diplomatiskt.

Tyckte även att Kostafi gjorde mig besviken, herregud vilka avslut dom släppte till under matchen, rena turen att deras nickar var så svaga.

 

Tre poäng och enbart ett ynka mål från ligaledning trots vi inte e nöjda med säsongsinledningen, kunde ju varit värre. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:

Kul offensiv men jösses vad Theo missade, tre solklara lägen hade han utöver sina två mål. Xhaka mindre lyckad för att uttala sig lite diplomatiskt.

Tyckte även att Kostafi gjorde mig besviken, herregud vilka avslut dom släppte till under matchen, rena turen att deras nickar var så svaga.

Tre poäng och enbart ett ynka mål från ligaledning trots vi inte e nöjda med säsongsinledningen, kunde ju varit värre. :)

Den här matchen hade vi förmodligen inte vunnit för ett par säsonger sedan. Lite typisk insats efter ett landslagsupehåll kanske. Idag funkade inte försvarsspelet så bra, laget kändes lite skakigt allmänt. Vi tappade fokus ibland. Men i och med att vi är så pass giftiga framåt kan vi komma undan med tre poäng ändå.

Sex raka segrar i ligan i delad ligaledning. Och det med ett helt annat spel än det vi såg förra säsongen. Det är inget annat än imponerande.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Sex raka segrar i ligan i delad ligaledning. Och det med ett helt annat spel än det vi såg förra säsongen. Det är inget annat än imponerande.

Det är absolut imoonerande och bäst av allt är att man börjar se likheter med vårt gamla invicible spel, lite VaVaVoom över det hela. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Det roliga, eller sorgöiga  ja vet inte är ju att Wenger har rätt. Vi spelar i stort samma elva som ifjol. Xhaka har inte gjort några intryck på mig men breddsr iaf trupoen när vi har skador. Tror vi haft samma position om mertesacker varit hel men återigen en bredare trupp har räddat oss. Bara vänta på att Lucas ska visa nått med. Surt med inledningen men nu är vi starka och med United flyt!

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:

Det roliga, eller sorgöiga  ja vet inte är ju att Wenger har rätt.

Jo, han e trots allt inte så dålig manager som många vill få det till, men han gör ju nästan en alltid besviken under silly, där ger han en gråa hår konstant...

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Sex raka segrar i ligan i delad ligaledning. Och det med ett helt annat spel än det vi såg förra säsongen. Det är inget annat än imponerande.

Det är absolut imoonerande och bäst av allt är att man börjar se likheter med vårt gamla invicible spel, lite VaVaVoom över det hela. :)

Exakt. Det är ju på allvar kul att se det här laget spela. Nog har vi alltid kunnat spela fin fotboll i vissa matcher. Men jag tycker detta är på en annan nivå än det vi presterat på väldigt länge. Det är ett mer varierat spel, högre kvalitet och i ett högre tempo.

Kollektivet se mer funktionellt ut speciellt i försvarsspelet och presspelet. Nu var väl just det långt ifrån prickfritt igår men det känns ju som vi är på rätt väg och att vi nu har riktigt duktiga försvarsspelare till hands. Det är flera bra lag i ligan i år men vi är en av dom.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ibland är det skönt hur viändarna kan vända snabbt. Ett par omgångar senare så känns prickfria City återigen som mänskliga City. :) nu delar vi poäng, det gäller att hålla i det här in i januari & februari. Spelschemat därefter ser riktigt tufft ut, ligger vi efter då så blir det svårt att vara med i ligaracet. Men nu är det fantastat roligt att vara Gunner igen!

COYG

Sidor