Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal-Swansea 15/10 kl 16:00

115 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Heppe wrote:

Ibland är det skönt hur viändarna kan vända snabbt. Ett par omgångar senare så känns prickfria City återigen som mänskliga City. :) nu delar vi poäng, det gäller att hålla i det här in i januari & februari. Spelschemat därefter ser riktigt tufft ut, ligger vi efter då så blir det svårt att vara med i ligaracet. Men nu är det fantastat roligt att vara Gunner igen!

COYG

Ja, vi måste spela bättre än vi gör nu om vi skall ta titeln. Laget måste ta ett kliv till.

Men om jag tittar på konkurenterna så tror jag Spurs är rätt nära sin maxnivå, lika så Liverpool. Att Pochettino får till det så bra med det där materialet är för mig imponerande. Men han kommer inte vinna någon ligatitel. Det saknas för mycket individuell kvalitet. Lika så i Liverpool.

City och United har betydligt mer att ge. Men förhoppningsvis får de inte till det fullt ut redan denna säsong. City har ju haft det lätt med att de mest mött skräplag som alla topplag skall kunna sopa under mattan. Men jag tror de kan komma i en rejäl svacka innan det klickar på allvar. Dock tror jag de slutar sämst tvåa.

United vette fan. Ingen aning. Den klubben är det pinsammaste som finns i fotbollsvärlden för tillfället. Kan vi inte alla komma överens om att lägga ner Manchester United? Typ att de slås ihop med Real Madrid eller att de helt går över till att arbeta som agent för överhypade fotbollsspelare som gillar att synas på sociala medier?

Det kommer bli ett hårt ligarace i år. För alla inblandade parter.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:
Heppe wrote:

Ibland är det skönt hur viändarna kan vända snabbt. Ett par omgångar senare så känns prickfria City återigen som mänskliga City. :) nu delar vi poäng, det gäller att hålla i det här in i januari & februari. Spelschemat därefter ser riktigt tufft ut, ligger vi efter då så blir det svårt att vara med i ligaracet. Men nu är det fantastat roligt att vara Gunner igen!

COYG

Ja, vi måste spela bättre än vi gör nu om vi skall ta titeln. Laget måste ta ett kliv till.

Men om jag tittar på konkurenterna så tror jag Spurs är rätt nära sin maxnivå, lika så Liverpool. Att Pochettino får till det så bra med det där materialet är för mig imponerande. Men han kommer inte vinna någon ligatitel. Det saknas för mycket individuell kvalitet. Lika så i Liverpool.

City och United har betydligt mer att ge. Men förhoppningsvis får de inte till det fullt ut redan denna säsong. City har ju haft det lätt med att de mest mött skräplag som alla topplag skall kunna sopa under mattan. Men jag tror de kan komma i en rejäl svacka innan det klickar på allvar. Dock tror jag de slutar sämst tvåa.

United vette fan. Ingen aning. Den klubben är det pinsammaste som finns i fotbollsvärlden för tillfället. Kan vi inte alla komma överens om att lägga ner Manchester United? Typ att de slås ihop med Real Madrid eller att de helt går över till att arbeta som agent för överhypade fotbollsspelare som gillar att synas på sociala medier?

Det kommer bli ett hårt ligarace i år. För alla inblandade parter.

vi får inte glömma Chelski. Svårt att säga något om dem än... ett grislag med viss finess

COYG

gunbod
Bild för gunbod

En väldigt bra dag. Seger för oss samtidigt som både City och Spurs tappar poäng, svårt att inte vara nöjd då. Walcott kvar i sitt målstim, fantastiskt trevligt även om han borde gjort minst ett par till.Swansea har ju varit ett spöke för oss ett bra tag, idag vann vi även om det blev onödigt knappt och jämnt. Alla har ju sina mindre bra dagar, Graniten gjorde väl inte direkt sitt livs match igår, vare sig spelmässigt eller beslutsmässigt. Solklar utvisning enligt mig, brutal nersparkning bakifrån, han var ju inte direkt nära att träffa bollen heller. Men vi vann och det är ju trots allt huvudsaken även om vi kan bättre.

gunbod
Bild för gunbod

Tror det var Jonas som var inne på det, att bara komma topp 4 denna säsong och fixa en pl plats blir tufft då det står mellan 6 lag. känns som man kan komma var som helst mellan 1-6.

Polaren som är poolare är i Liverpool och ska se den halvintressanta matchen mot Man u på plats i morgon, ska man hoppas på ett x där tro ?

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:

vi får inte glömma Chelski. Svårt att säga något om dem än... ett grislag med viss finess

Sant. Det är omöjligt att veta med Chelsea. De har inget europaspel, de har en massa bra spelare men är kanske också inne i en rätt krånglig övergångsfas. De bör ju vara med i kriget om cl-platserna men förstapriset tror jag kommer stå mellan manchester-lagen och oss.

Liverpool skall alltid vinna ligan i oktober. Spurs är Spurs. Det som förmodligen talar mot oss är väl att vi fortfarande är Arsenal :)

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

jag hoppas nästan Xhakas kort inte överklagas. Coq & Elneny finns tillgängliga som alternativ. 

Graniten själv borde fått sig en avhyvling. Att han plockar kort och stundtals röda hade jag räknat med och är okej med, till och med gillar att ha en sån tuffing på centralt mittfält i röda tröjan, men det måste ju komma i rätt läge, på rätt sätt. Inte löpa med i 8 meter, inse att man inte hinner upp och sparka undan benen på motståndaren fullständigt bakifrån, det hoppas jag att vi markerar tydligt 

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:

Polaren som är poolare är i Liverpool och ska se den halvintressanta matchen mot Man u på plats i morgon, ska man hoppas på ett x där tro ?

Zlatan får hjärnsläpp, går loss med sin taekwondo på Henderson och åker in på två års fängelse för grov misshandel. Pogba blir kidnappad och Mourinho får någonting stort och tungt i huvudet.

Men kryss funkar också :)

 

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Heppe wrote:

Graniten själv borde fått sig en avhyvling. Att han plockar kort och stundtals röda hade jag räknat med och är okej med, till och med gillar att ha en sån tuffing på centralt mittfält i röda tröjan, men det måste ju komma i rätt läge, på rätt sätt. Inte löpa med i 8 meter, inse att man inte hinner upp och sparka undan benen på motståndaren fullständigt bakifrån, det hoppas jag att vi markerar tydligt 

Helt rätt att dra ner Modou Barrow där. Men det skall ju göras betydligt mycket smartare. Lite tidigare med ett par diskreta tröjdragningar. Monreal vet hur man gör det där.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jonas S wrote:
Heppe wrote:

Graniten själv borde fått sig en avhyvling. Att han plockar kort och stundtals röda hade jag räknat med och är okej med, till och med gillar att ha en sån tuffing på centralt mittfält i röda tröjan, men det måste ju komma i rätt läge, på rätt sätt. Inte löpa med i 8 meter, inse att man inte hinner upp och sparka undan benen på motståndaren fullständigt bakifrån, det hoppas jag att vi markerar tydligt 

Helt rätt att dra ner Modou Barrow där. Men det skall ju göras betydligt mycket smartare. Lite tidigare med ett par diskreta tröjdragningar. Monreal vet hur man gör det där.

Han ska stoppas men Granits tajming i situationen är obefintlig. Rött var hårt men samtidigt är den inte alla fin. Nej antingen får han lösa det tidigare eller agera understöd och lämna över till det stackars backskrället som får ta över problemet? Bara min åsikt förstås 

Fredde
Bild för Fredde

Grejen med Xhakas utvisning är att det är två gula i samma situation. Först för tacklingen i fråga, brandgult. Och sedan så är det spelförstörande då det förstör deras kontring. Jag tyckte det kändes hårt med rött direkt men om man delat upp situationen i 2 situationer så hade han fått 2 solklara gula.

You win some, you draw some

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:
gunbod wrote:

Polaren som är poolare är i Liverpool och ska se den halvintressanta matchen mot Man u på plats i morgon, ska man hoppas på ett x där tro ?

Zlatan får hjärnsläpp, går loss med sin taekwondo på Henderson och åker in på två års fängelse för grov misshandel. Pogba blir kidnappad och Mourinho får någonting stort och tungt i huvudet.

Men kryss funkar också :)

 

Hoppas på ditt tips.
Annars skulle som sagt ett kryss vara fantastiskt.
Sålänge inte United vinner är jag nöjd, otroligt tillfredsställande att få se det där skrytbygget falla längre och längre ner i tabellen.  

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:
Jonas S wrote:
gunbod wrote:

Polaren som är poolare är i Liverpool och ska se den halvintressanta matchen mot Man u på plats i morgon, ska man hoppas på ett x där tro ?

Zlatan får hjärnsläpp, går loss med sin taekwondo på Henderson och åker in på två års fängelse för grov misshandel. Pogba blir kidnappad och Mourinho får någonting stort och tungt i huvudet.

Men kryss funkar också :)

 

Hoppas på ditt tips.
Annars skulle som sagt ett kryss vara fantastiskt.
Sålänge inte United vinner är jag nöjd, otroligt tillfredsställande att få se det där skrytbygget falla längre och längre ner i tabellen.  

Exakt. Om någon absolut måste vinna så hoppas jag på Liverpool. Jag vill inte se äckliga United få luft under vingarna. En bortaseger mot Liverpool skulle väga väldigt tungt.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle

Årets United har inte ett spel som sitter, så även om dom skulle lyckas vinna ikväll kommer dom snabbt falla tillbaka med sämre insatser i kommande matcher.

Minns deras fans som jublade högt efter den klara vinsten mot Leicester (som verkligen inte är en värdemätare i år) för att direkt falla tillbaka med en blek oavgjord mot Stoke. Eller att dom enbart vann med 1-0 borta mot det Hull som vi, Liverpool, Chelsea och Bournemoth senaste fyra matcherna har tvålat dit med totalt 17-2.

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod
Freddee wrote:

Grejen med Xhakas utvisning är att det är två gula i samma situation. Först för tacklingen i fråga, brandgult. Och sedan så är det spelförstörande då det förstör deras kontring. Jag tyckte det kändes hårt med rött direkt men om man delat upp situationen i 2 situationer så hade han fått 2 solklara gula.

Tackling ? Jag såg en brutal nersparkning bakifrån !

Tosse
Bild för Tosse
gunbod wrote:
Freddee wrote:

Grejen med Xhakas utvisning är att det är två gula i samma situation. Först för tacklingen i fråga, brandgult. Och sedan så är det spelförstörande då det förstör deras kontring. Jag tyckte det kändes hårt med rött direkt men om man delat upp situationen i 2 situationer så hade han fått 2 solklara gula.

Tackling ? Jag såg en brutal nersparkning bakifrån !

Brutal nersparkning bakifrån? Jag såg en liten kick på benskyddet.
https://www.youtube.com/watch?v=SqdzpUp0j0U
 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Med den videon är ju bedömningen skandal, givet gult kort inte mer.

Sen kan man ju tro att den labila mjölbypojken blir skjuten som man sprattlar efter.

Överklaga det röda kortet diweeekt!!!!!

AFC

B-G
Bild för B-G

Lyssnade på podden. Lite oklart om det var 3 matcher. Det lär det väl vara då det var rött direkt va?

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:

Lyssnade på podden. Lite oklart om det var 3 matcher. Det lär det väl vara då det var rött direkt va?

Det är väl standardstraffet vid ett direkt rött ?

B-G
Bild för B-G
gunbod wrote:
B-G wrote:

Lyssnade på podden. Lite oklart om det var 3 matcher. Det lär det väl vara då det var rött direkt va?

Det är väl standardstraffet vid ett direkt rött ?

Ja jag tror det, eventuellt annat om det är frilägesutvisning. (vilket detta inte var)
Det var oklart i podden som dock var inspelad i söndags. 
Jag räknar med 3 matcher.  

Twitter @grvdga

Fredde
Bild för Fredde

Tacklingen (dutten på ena benet) är ett gult oavsett läge på planen. Sen är det spelförstörande momentet gult eftersom dom har en bra kontring. 

3 matcher känns hårt. Och jag hoppas inte man överklagar för att slippa straff utan för att få en kortare tid.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

Violent conduct är tre matcher. Jag har svårt att se hur han kunde fått rött för något annat är det. Det kan ju knappast räknas som en frilägesutvisning vid mittcirkeln där han inte var sista man heller. Men domarna i PL är ju hjärndöda så jag skulle inte bli förvånad.

Hur den där klena tacklingen är violent conduct kan man dock undra. Tänker på några Flamini-tacklingar genom åren som borde varit livstids fängelse i så fall :)

Be excited!

Henrik Skog
Bild för Henrik Skog

Always play for the name on the front of your shirt and people will remember name on the back

gunbod
Bild för gunbod

Föga överraskande.

B-G
Bild för B-G

Lite välbehövlig vila kan han behöva pojkstackarn.

Twitter @grvdga

Sidor