Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal-Tottenham 6 november

178 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Micke
Bild för Micke
Arsenal-Tottenham 6 november

Hej! 

Jag ska äntligen över och se mitt första NLD! :)

Men jag undrar om det är någon som har koll på vilka pubar som gäller då det är en tidig söndagsmatch? Matchen startar väl 12 i England om jag har tolkat det rätt och man vill ju gärna ladda upp med lite stämning och några öl.. 

Men är det ens öppet så tidigt? Har faktiskt aldrig gått på en tidig match, bara 15 matcher eller senare.. 

Vore grymt om nån vet hur man löser detta! :) 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Ska också på matchen! Skulle gissa på att de som klassar sig som "Arsenalpubar" kommer att ha öppet i tid :)

Dennis Andersson
Bild för Dennis Andersson

Tror dom flesta arsenalpubar öppnar 10 när det är när det är tidig match..

 

Micke
Bild för Micke
Dennis Andersson wrote:

Tror dom flesta arsenalpubar öppnar 10 när det är när det är tidig match..

 

Låter grymt! 

Då kanske vi ses Farbror! :) 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Micke wrote:
Dennis Andersson wrote:

Tror dom flesta arsenalpubar öppnar 10 när det är när det är tidig match..

 

Låter grymt! 

Då kanske vi ses Farbror! :) 

Det kanske vi gör! Jag och min polare brukar starta på Twelve pins och sedan röra oss längs pubarna upp mot Gunners Pub på matchdag! :)

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Börjar närma sig som sagt....

Kör en trevlig trippel denna helg:

Brentford-Fulham Fredag

Hammers-Stoke Lördag

Arsenal-Spuds  Söndag

Lets have it!

AFC

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
SuperJackie wrote:

Börjar närma sig som sagt....

Kör en trevlig trippel denna helg:

Brentford-Fulham Fredag

Hammers-Stoke Lördag

Arsenal-Spuds  Söndag

Lets have it!

Själv blir det AFC Wimbledon på lördagen om de lyckas få hemmamatch i FA-cupen! Var och kollade på dem senaste gången jag var i London, härlig klubb med en härlig atmosfär! :)

Micke
Bild för Micke
Farbror Frej wrote:
SuperJackie wrote:

Börjar närma sig som sagt....

Kör en trevlig trippel denna helg:

Brentford-Fulham Fredag

Hammers-Stoke Lördag

Arsenal-Spuds  Söndag

Lets have it!

Själv blir det AFC Wimbledon på lördagen om de lyckas få hemmamatch i FA-cupen! Var och kollade på dem senaste gången jag var i London, härlig klubb med en härlig atmosfär! :)

Vi siktar på den också! Har aldrig varit där! Annars blir det Chelsea-Everton.. 

Jocke Lander
Bild för Jocke Lander

En del pubar kan vara lite kinkiga, iaf före matchen, och ibland släpper de bara in stammisar och de kan kräva säsongskort. En del öppnar inte ölkranarna förrän en viss tid. Men det å andra sidan de som öppnar 10.00 när det är tidig kick off. Det har varit ganska stökigt runt de senaste derbyna så därför agerar polisen rätt hårt.

Det är ju en fin FA-cuphelg så själv ser jag:
Eastleigh v Swindon på fredan och Merstham v Oxford tidig lördag. Sen hinner vi även med Chipstead v Walton Casulas kl 15 i Ryman League Division One south.
Det är grejer det :)

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Jocke Lander wrote:

En del pubar kan vara lite kinkiga, iaf före matchen, och ibland släpper de bara in stammisar och de kan kräva säsongskort. En del öppnar inte ölkranarna förrän en viss tid. Men det å andra sidan de som öppnar 10.00 när det är tidig kick off. Det har varit ganska stökigt runt de senaste derbyna så därför agerar polisen rätt hårt.

Det är ju en fin FA-cuphelg så själv ser jag:
Eastleigh v Swindon på fredan och Merstham v Oxford tidig lördag. Sen hinner vi även med Chipstead v Walton Casulas kl 15 i Ryman League Division One south.
Det är grejer det :)

Låter najs! Eftersom Wimbledon åkte på bortamatch i fa så siktar jag och min polare på antingen Millwall eller Charlton :)

Jocke Lander
Bild för Jocke Lander

Om du inte varit där innan, ta Charlton. Det är förvisso lite stökigt i klubben då fansen är missnöjda med sin ägare, men det är klart mycket trevligare att vara på The Valley. Millwall är bara bollocks.

Jajo67
Bild för Jajo67
Farbror Frej wrote:
Jocke Lander wrote:

En del pubar kan vara lite kinkiga, iaf före matchen, och ibland släpper de bara in stammisar och de kan kräva säsongskort. En del öppnar inte ölkranarna förrän en viss tid. Men det å andra sidan de som öppnar 10.00 när det är tidig kick off. Det har varit ganska stökigt runt de senaste derbyna så därför agerar polisen rätt hårt.

Det är ju en fin FA-cuphelg så själv ser jag:
Eastleigh v Swindon på fredan och Merstham v Oxford tidig lördag. Sen hinner vi även med Chipstead v Walton Casulas kl 15 i Ryman League Division One south.
Det är grejer det :)

Låter najs! Eftersom Wimbledon åkte på bortamatch i fa så siktar jag och min polare på antingen Millwall eller Charlton :)

Charlton - The Valley är schysst!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Jajo67 wrote:
Farbror Frej wrote:
Jocke Lander wrote:

En del pubar kan vara lite kinkiga, iaf före matchen, och ibland släpper de bara in stammisar och de kan kräva säsongskort. En del öppnar inte ölkranarna förrän en viss tid. Men det å andra sidan de som öppnar 10.00 när det är tidig kick off. Det har varit ganska stökigt runt de senaste derbyna så därför agerar polisen rätt hårt.

Det är ju en fin FA-cuphelg så själv ser jag:
Eastleigh v Swindon på fredan och Merstham v Oxford tidig lördag. Sen hinner vi även med Chipstead v Walton Casulas kl 15 i Ryman League Division One south.
Det är grejer det :)

Låter najs! Eftersom Wimbledon åkte på bortamatch i fa så siktar jag och min polare på antingen Millwall eller Charlton :)

Charlton - The Valley är schysst!

The Valley ser riktigt trevligt ut! Hur ser det ut med pubar runt arenan?

Jocke Lander
Bild för Jocke Lander
Farbror Frej wrote:
Jajo67 wrote:
Farbror Frej wrote:
Jocke Lander wrote:

En del pubar kan vara lite kinkiga, iaf före matchen, och ibland släpper de bara in stammisar och de kan kräva säsongskort. En del öppnar inte ölkranarna förrän en viss tid. Men det å andra sidan de som öppnar 10.00 när det är tidig kick off. Det har varit ganska stökigt runt de senaste derbyna så därför agerar polisen rätt hårt.

Det är ju en fin FA-cuphelg så själv ser jag:
Eastleigh v Swindon på fredan och Merstham v Oxford tidig lördag. Sen hinner vi även med Chipstead v Walton Casulas kl 15 i Ryman League Division One south.
Det är grejer det :)

Låter najs! Eftersom Wimbledon åkte på bortamatch i fa så siktar jag och min polare på antingen Millwall eller Charlton :)

Charlton - The Valley är schysst!

The Valley ser riktigt trevligt ut! Hur ser det ut med pubar runt arenan?

Har faktiskt inte varit där sen 2004 och då hade vi köpt nån form av "vip-biljett" där man kunde stå och hinka i nån finare bar inne på arenan, sen va jag där 1997, en veckomatch mot Swindon, så jag kommer fasen inte ihåg hur det är med pubar där utanför.
Här finns iaf några tips: http://footballgroundguide.com/leagues/england/league-one/the-valley-cha...

Annars tar ni bara en pub vid stationen inne stan som ni ska åka ifrån, typ London Bridge eller Charing Cross.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jocke Lander wrote:
Farbror Frej wrote:
Jajo67 wrote:
Farbror Frej wrote:
Jocke Lander wrote:

En del pubar kan vara lite kinkiga, iaf före matchen, och ibland släpper de bara in stammisar och de kan kräva säsongskort. En del öppnar inte ölkranarna förrän en viss tid. Men det å andra sidan de som öppnar 10.00 när det är tidig kick off. Det har varit ganska stökigt runt de senaste derbyna så därför agerar polisen rätt hårt.

Det är ju en fin FA-cuphelg så själv ser jag:
Eastleigh v Swindon på fredan och Merstham v Oxford tidig lördag. Sen hinner vi även med Chipstead v Walton Casulas kl 15 i Ryman League Division One south.
Det är grejer det :)

Låter najs! Eftersom Wimbledon åkte på bortamatch i fa så siktar jag och min polare på antingen Millwall eller Charlton :)

Charlton - The Valley är schysst!

The Valley ser riktigt trevligt ut! Hur ser det ut med pubar runt arenan?

Har faktiskt inte varit där sen 2004 och då hade vi köpt nån form av "vip-biljett" där man kunde stå och hinka i nån finare bar inne på arenan, sen va jag där 1997, en veckomatch mot Swindon, så jag kommer fasen inte ihåg hur det är med pubar där utanför.
Här finns iaf några tips: http://footballgroundguide.com/leagues/england/league-one/the-valley-cha...

Annars tar ni bara en pub vid stationen inne stan som ni ska åka ifrån, typ London Bridge eller Charing Cross.

Jag var på The Valley för ganska precis fyra år sedan och det finns inte mycket alls i pubväg i närheten av arenan, i alla fall inte vad vi kunde hitta. Däremot hade de i alla fall då faktiskt ganska bra ölutbud inne på arenan.

Sekreterare Arsenal Sweden

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Perfekt! Tack för tipsen.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Någon som varit på Brentford hemma? pubar? Såg att det var en bra bit att åka så ölpåsen behöver fyllas till max!

AFC

Jajo67
Bild för Jajo67
Farbror Frej wrote:
Jajo67 wrote:
Farbror Frej wrote:
Jocke Lander wrote:

En del pubar kan vara lite kinkiga, iaf före matchen, och ibland släpper de bara in stammisar och de kan kräva säsongskort. En del öppnar inte ölkranarna förrän en viss tid. Men det å andra sidan de som öppnar 10.00 när det är tidig kick off. Det har varit ganska stökigt runt de senaste derbyna så därför agerar polisen rätt hårt.

Det är ju en fin FA-cuphelg så själv ser jag:
Eastleigh v Swindon på fredan och Merstham v Oxford tidig lördag. Sen hinner vi även med Chipstead v Walton Casulas kl 15 i Ryman League Division One south.
Det är grejer det :)

Låter najs! Eftersom Wimbledon åkte på bortamatch i fa så siktar jag och min polare på antingen Millwall eller Charlton :)

Charlton - The Valley är schysst!

The Valley ser riktigt trevligt ut! Hur ser det ut med pubar runt arenan?

Vi var där och kollade på Charlton-Reading i mars i fjol då tog vi några öl på puben närmast busshållplatsen i Charlton. Reading fansen värmde där innan så det var ganska kul men det var ju inte så mycket till pub - mer ett vattenhål :) 

Ta en pub innan ni tar er till Charlton om ni vill ha en bättre pub.

Micke
Bild för Micke
Jocke Lander wrote:

En del pubar kan vara lite kinkiga, iaf före matchen, och ibland släpper de bara in stammisar och de kan kräva säsongskort. En del öppnar inte ölkranarna förrän en viss tid. Men det å andra sidan de som öppnar 10.00 när det är tidig kick off. Det har varit ganska stökigt runt de senaste derbyna så därför agerar polisen rätt hårt.

Det är ju en fin FA-cuphelg så själv ser jag:
Eastleigh v Swindon på fredan och Merstham v Oxford tidig lördag. Sen hinner vi även med Chipstead v Walton Casulas kl 15 i Ryman League Division One south.
Det är grejer det :)

Jocke, vilket är det bästa sättet att få tag på biljetter till de matcherna du ska på? Jag brukar bara åka med tjejen och då får jag nöja mig med en match, men nu åker vi grabbar och då är fotboll i fokus :)

Jajo67
Bild för Jajo67

Det brukar vara lugnt att köpa biljetter på plats i de lägre divisionerna.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag har ett väldigt sug efter live-fotboll så här i sista stund. Jag vet att det finns svar i andra trådar men är det någon som har något tips på hur man kan gå tillväga för att få tag på biljetter så här tätt inpå? Tack

(Edit, gäller alltså Arsenal-matchen för att göra det hela tydligare)

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Heppe wrote:

Jag har ett väldigt sug efter live-fotboll så här i sista stund. Jag vet att det finns svar i andra trådar men är det någon som har något tips på hur man kan gå tillväga för att få tag på biljetter så här tätt inpå? Tack

(Edit, gäller alltså Arsenal-matchen för att göra det hela tydligare)

Enda chansen är nog att hugga till på arsenal.com om någon lägger ut på ticket exchange.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Fan i helvetes jävla skit. Lyssnar på podden och det gick plötsligt upp för mig att jag är på resande fot när NLD spelas. Eftersom jag kör bil så går det inte att Viaplaya heller..

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Johan Pedersen wrote:

Fan i helvetes jävla skit. Lyssnar på podden och det gick plötsligt upp för mig att jag är på resande fot när NLD spelas. Eftersom jag kör bil så går det inte att Viaplaya heller..

Dem brukar ha ljuduppspelning på .com :)

Glenn
Bild för Glenn

ÄR också på resande fot när matchen är på Tottenham. Första semesterresan utan dottern så är det ej jättepopulärt att binda upp mer eller mindre hela söndagen på fotboll. Kommer vara på Island. Vad finns det fö rmöjligheter att se matchen i efterhand utomlands? Viaplay funkar väl inte? Släpps matchen någon annanstans i efterhand? Arsenal.com? Vad krävs för medlemsskap där i så fall? Jag är nog bara gratismedlem i dagsläget.

Något annat? Tanka ner från torrentsite? DÅ vill det till att det är bra uppkoppling på hotellet.

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:

ÄR också på resande fot när matchen är på Tottenham. Första semesterresan utan dottern så är det ej jättepopulärt att binda upp mer eller mindre hela söndagen på fotboll. Kommer vara på Island. Vad finns det fö rmöjligheter att se matchen i efterhand utomlands? Viaplay funkar väl inte? Släpps matchen någon annanstans i efterhand? Arsenal.com? Vad krävs för medlemsskap där i så fall? Jag är nog bara gratismedlem i dagsläget.

Något annat? Tanka ner från torrentsite? DÅ vill det till att det är bra uppkoppling på hotellet.

Om du är hemma igen på Måndag så kan du se den då. Är upp till 48t efteråt som man kan se den på Viaplay. :)

Glenn
Bild för Glenn
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

ÄR också på resande fot när matchen är på Tottenham. Första semesterresan utan dottern så är det ej jättepopulärt att binda upp mer eller mindre hela söndagen på fotboll. Kommer vara på Island. Vad finns det fö rmöjligheter att se matchen i efterhand utomlands? Viaplay funkar väl inte? Släpps matchen någon annanstans i efterhand? Arsenal.com? Vad krävs för medlemsskap där i så fall? Jag är nog bara gratismedlem i dagsläget.

Något annat? Tanka ner från torrentsite? DÅ vill det till att det är bra uppkoppling på hotellet.

Om du är hemma igen på Måndag så kan du se den då. Är upp till 48t efteråt som man kan se den på Viaplay. :)

Hemma måndag kväll- Men det är inget problem för jag kan ju alltid spela in den i så fall. Men att lyckas undgå resultatet i typ 2 dagar funkar ju inte.

Ingen lösning där man kan se den söndag kväll?

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Såg matchen igår mot Leverkusen....

Spudsen hade problem med Leverkusens rörelse där framme med Chicharito och rörliga spelare runt omkring som var löpvilliga.

Nu är det ju NLD och allt det här behöver inte. betyda ett skit på söndag!

Sissoko avstängd

Dembele gick ut skadad!?

Rose på bänken?! (säkerhetsåtgärd)

Kane och Aldeweireld??

Någon som vet ver om dessa spelare? viltiga pjäser för Spudsen!

AFC

Mackan
Bild för Mackan
SuperJackie wrote:

Såg matchen igår mot Leverkusen....

Spudsen hade problem med Leverkusens rörelse där framme med Chicharito och rörliga spelare runt omkring som var löpvilliga.

Nu är det ju NLD och allt det här behöver inte. betyda ett skit på söndag!

Sissoko avstängd

Dembele gick ut skadad!?

Rose på bänken?! (säkerhetsåtgärd)

Kane och Aldeweireld??

Någon som vet ver om dessa spelare? viltiga pjäser för Spudsen!

Läste att Kane kanske kunde spela men inte från start medan Alderweireld troligtvis inte lirar.. Enligt Pocchetino http://www.viasatsport.se/sport/fotboll/nyheter/pochettino-sagar-laget-d...

/Mackan

Twitter: @mackan_carlsson

 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Kane & Alderw fortsatt skadefrånvaro

Dembele blev utbytt mitt i första för att han gjorde en katastrofmatch

Sissoko som sagt avstängd, om det är positivt för oss vet jag faktiskt inte. Vi slipper riskera att det är mot oss han plockar fram höstens match iaf!

Deras försvar har mestadels sett stabilt ut, mot Leverkusen var det dock blekt. Walker bedrövlig så förhoppningsvis har dom fått sig en törn nu. Anfallsmässigt har dom knappt haft nåt att bidra med. Dom gör för få mål för att utmana i ligan, förhoppningsvis även för att utmana till helgen!

 

jag såg dock att Gibbs är axelskadad och att statusen på Monreal är osäker. Det gör mig lite orolig

Jonas S
Bild för Jonas S

Insåg först nu på morgonen att Spurs spelar CL på Wembley. Noll stämning på den arenan. Skönt att vi har det där bakom oss.

SuperJackie wrote:

Sissoko avstängd. Dembele gick ut skadad!? Rose på bänken?! (säkerhetsåtgärd) Kane och Aldeweireld?? Någon som vet ver om dessa spelare? viltiga pjäser för Spudsen!

Skönt att vi slipper Sissoko. Han kan göra riktiga dundermatcher ibland om än sällan. Verkar väldigt oklart gällande Kane. Är på väg tillbaka men har inte spelat sedan den 18 september verkar det som. Lite av en chansning att starta honom i NLD kanske men en chansning de mycket väl är beredda att ta med tanke på hur bleka de såg ut igår.

Hoppas Jansen får starta. Heung-Min Son verkar ju inte direkt glödhet.

Be excited!

Sidor