Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal-Tottenham 6 november

178 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Tror Fools rycker i ligan. Rätt lätt schema till 31/12

Inget lag som kommer rycka mer än 3 poäng från tvåan denna säsong.

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Mickys wrote:

Tror Fools rycker i ligan. Rätt lätt schema till 31/12

Inget lag som kommer rycka mer än 3 poäng från tvåan denna säsong.

Då vore ju spännande om ligan avgörs i sista omgången alltså. Fan BG du ser biff ut! Gör du inget annat än lyfter skrot i hettan?

Woody
Bild för Woody

Rättvist till slut. Snabbfot allt för blek liksom till viss del Özil. Undrar annars över vilka jättebebisar Tottenham förfogar över. Dier och Wimmer ser ut som inavlade broilers. Förmodar dessa samt några till i laget äter barn. Arsenal ser ut som fjunisar brevid dessa kolosser. Surt att vi inte kunde slå dessa jättarna Glufsglufs. Rock on !

Busch
Bild för Busch

Zlatan är avstängd mot oss i nästa omgång såg jag

Jonas S
Bild för Jonas S
Woody wrote:

Rättvist till slut. Snabbfot allt för blek liksom till viss del Özil. Undrar annars över vilka jättebebisar Tottenham förfogar över. Dier och Wimmer ser ut som inavlade broilers. Förmodar dessa samt några till i laget äter barn. Arsenal ser ut som fjunisar brevid dessa kolosser. Surt att vi inte kunde slå dessa jättarna Glufsglufs. Rock on !

:) Spurs verkar ju bara värva riktigt fula spelare med förvridna ansikten. Kyle Walker är den fulaste människa jag sett hittills i mitt liv. Huvva!

Men patetiskt att se oss typ vinna max en andraboll på hela andra halvlek. Jag var inte det minsta imponerad av Xhaka och Coq igår. Eller av våra två mittbackar. Vi såg verkligen ut som fjunisar mot deras mittfält och den där trebackslinjen. Nog för att Pochettino förberett sitt lag perfekt och verkligen gjort hemläxan. Men vi skall ju kunna stå upp betydligt bättre i ett derby. Att fixa oavgjort genom ett klantigt självmål är inte bra nog.

Men man har vant sig vid detta tyvärr i dessa derbymatcher. Om det är en enda match vi skall tända till i så är det mot just Spurs. Xhaka gjorde typ inte en tackling på hela matchen. Nästan som man undrar om han fått en tillsägelse efter det där röda kortet. Verkligen ett misstag i så fall.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse
Jonas S wrote:
Woody wrote:

Rättvist till slut. Snabbfot allt för blek liksom till viss del Özil. Undrar annars över vilka jättebebisar Tottenham förfogar över. Dier och Wimmer ser ut som inavlade broilers. Förmodar dessa samt några till i laget äter barn. Arsenal ser ut som fjunisar brevid dessa kolosser. Surt att vi inte kunde slå dessa jättarna Glufsglufs. Rock on !

:) Spurs verkar ju bara värva riktigt fula spelare med förvridna ansikten. Kyle Walker är den fulaste människa jag sett hittills i mitt liv. Huvva!

Men patetiskt att se oss typ vinna max en andraboll på hela andra halvlek. Jag var inte det minsta imponerad av Xhaka och Coq igår. Eller av våra två mittbackar. Vi såg verkligen ut som fjunisar mot deras mittfält och den där trebackslinjen. Nog för att Pochettino förberett sitt lag perfekt och verkligen gjort hemläxan. Men vi skall ju kunna stå upp betydligt bättre i ett derby. Att fixa oavgjort genom ett klantigt självmål är inte bra nog.

Men man har vant sig vid detta tyvärr i dessa derbymatcher. Om det är en enda match vi skall tända till i så är det mot just Spurs. Xhaka gjorde typ inte en tackling på hela matchen. Nästan som man undrar om han fått en tillsägelse efter det där röda kortet. Verkligen ett misstag i så fall.

Och i olika media har spelare efter spelare dagarna innan gått ut och berättat om sina starka känslor inför NLD och hur passionerat de ska agera där. Vad blev de av det. Inte ens en tummetott. Bedrövligt!

RoPa87
Bild för RoPa87
Tosse wrote:
Jonas S wrote:
Woody wrote:

Rättvist till slut. Snabbfot allt för blek liksom till viss del Özil. Undrar annars över vilka jättebebisar Tottenham förfogar över. Dier och Wimmer ser ut som inavlade broilers. Förmodar dessa samt några till i laget äter barn. Arsenal ser ut som fjunisar brevid dessa kolosser. Surt att vi inte kunde slå dessa jättarna Glufsglufs. Rock on !

:) Spurs verkar ju bara värva riktigt fula spelare med förvridna ansikten. Kyle Walker är den fulaste människa jag sett hittills i mitt liv. Huvva!

Men patetiskt att se oss typ vinna max en andraboll på hela andra halvlek. Jag var inte det minsta imponerad av Xhaka och Coq igår. Eller av våra två mittbackar. Vi såg verkligen ut som fjunisar mot deras mittfält och den där trebackslinjen. Nog för att Pochettino förberett sitt lag perfekt och verkligen gjort hemläxan. Men vi skall ju kunna stå upp betydligt bättre i ett derby. Att fixa oavgjort genom ett klantigt självmål är inte bra nog.

Men man har vant sig vid detta tyvärr i dessa derbymatcher. Om det är en enda match vi skall tända till i så är det mot just Spurs. Xhaka gjorde typ inte en tackling på hela matchen. Nästan som man undrar om han fått en tillsägelse efter det där röda kortet. Verkligen ett misstag i så fall.

Och i olika media har spelare efter spelare dagarna innan gått ut och berättat om sina starka känslor inför NLD och hur passionerat de ska agera där. Vad blev de av det. Inte ens en tummetott. Bedrövligt!

tror inte det handlade om vilja och hjärta som gjorde att vi inte var varken 1a eller 2a på bollarna på mittfältet och precis framför backlinjen. tyckte det mer berodde på att tottenham kunde överbelasta centralt. Tack vara deras trebacks linje, vilket gjorde att de många gånger var fyra centralt.mot Xhaka och coq, vilket för att där alltid var 1 eller 2 spelare spelbara. Då är det svårt för två mf att försvara. Hade det varit ett bättre lag vi mött så hade de kunnat utnyttja det övertaget otroligt mycket bättre än vad tottenham gjorde.

Därmed inte sagt att jag tycker coq/Xhaka var bra, men de fick en jäkligt otacksam roll. vi täppt till mittfältet bra sista kvarten i första som gjorde att vi fick tag i bollen mycket mer och då var vi mycket bättre än tottenham. Men sen i andra så hade vi släppt det igen, vilket för mig är helt oförståeligt.

Så tycker mer det är en taktik seger för Tottenham än att det var vi som inte visade vilja eller hjärta, men en riktigt dålig match gjorde vi. både taktiskt och spelmässigt från både tränarstaben och spelarna.

Jonas S
Bild för Jonas S
R.Palmkvist wrote:
Tosse wrote:
Jonas S wrote:
Woody wrote:

Rättvist till slut. Snabbfot allt för blek liksom till viss del Özil. Undrar annars över vilka jättebebisar Tottenham förfogar över. Dier och Wimmer ser ut som inavlade broilers. Förmodar dessa samt några till i laget äter barn. Arsenal ser ut som fjunisar brevid dessa kolosser. Surt att vi inte kunde slå dessa jättarna Glufsglufs. Rock on !

:) Spurs verkar ju bara värva riktigt fula spelare med förvridna ansikten. Kyle Walker är den fulaste människa jag sett hittills i mitt liv. Huvva!

Men patetiskt att se oss typ vinna max en andraboll på hela andra halvlek. Jag var inte det minsta imponerad av Xhaka och Coq igår. Eller av våra två mittbackar. Vi såg verkligen ut som fjunisar mot deras mittfält och den där trebackslinjen. Nog för att Pochettino förberett sitt lag perfekt och verkligen gjort hemläxan. Men vi skall ju kunna stå upp betydligt bättre i ett derby. Att fixa oavgjort genom ett klantigt självmål är inte bra nog.

Men man har vant sig vid detta tyvärr i dessa derbymatcher. Om det är en enda match vi skall tända till i så är det mot just Spurs. Xhaka gjorde typ inte en tackling på hela matchen. Nästan som man undrar om han fått en tillsägelse efter det där röda kortet. Verkligen ett misstag i så fall.

Och i olika media har spelare efter spelare dagarna innan gått ut och berättat om sina starka känslor inför NLD och hur passionerat de ska agera där. Vad blev de av det. Inte ens en tummetott. Bedrövligt!

tror inte det handlade om vilja och hjärta som gjorde att vi inte var varken 1a eller 2a på bollarna på mittfältet och precis framför backlinjen. tyckte det mer berodde på att tottenham kunde överbelasta centralt. Tack vara deras trebacks linje, vilket gjorde att de många gånger var fyra centralt.mot Xhaka och coq, vilket för att där alltid var 1 eller 2 spelare spelbara. Då är det svårt för två mf att försvara. Hade det varit ett bättre lag vi mött så hade de kunnat utnyttja det övertaget otroligt mycket bättre än vad tottenham gjorde.

Därmed inte sagt att jag tycker coq/Xhaka var bra, men de fick en jäkligt otacksam roll. vi täppt till mittfältet bra sista kvarten i första som gjorde att vi fick tag i bollen mycket mer och då var vi mycket bättre än tottenham. Men sen i andra så hade vi släppt det igen, vilket för mig är helt oförståeligt.

Så tycker mer det är en taktik seger för Tottenham än att det var vi som inte visade vilja eller hjärta, men en riktigt dålig match gjorde vi. både taktiskt och spelmässigt från både tränarstaben och spelarna.

Jo jag håller med. Det var en taktisk "seger" av Spurs aboslut. Pochettino utmanuvrerade ett bättre lag med ytterst små och enkla medel. Men jag tycker vi har spelare bra nog att kunna hantera detta bättre över 90min. Efter första halvlek som vi avslutat starkt och när vi fått det första målet förväntade jag mig att vi skulle kunna hantera Spurs då rätt bleka anfallsspel betydligt bättre.

I situationerna som ledde fram till straffen satt jag bara och gapade. Vi lär ju Dembele i princip göra vad han ville framför backlinjen. När straffen kom lyfte jag inte ens på ögonbrynet för det var exakt vad jag såg komma.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Så fort det är en coach med minsta taktiskt sinne som har ett lag i närheten av Arsenals kvalitet så blir Wenger avklädd och förnedrad varje gång. Undrar vad vår taktik var? Gå ut och spela som ni gjorde en annan gång när ni vann! Varför inget presspel???

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
R.Palmkvist wrote:
Tosse wrote:
Jonas S wrote:
Woody wrote:

Rättvist till slut. Snabbfot allt för blek liksom till viss del Özil. Undrar annars över vilka jättebebisar Tottenham förfogar över. Dier och Wimmer ser ut som inavlade broilers. Förmodar dessa samt några till i laget äter barn. Arsenal ser ut som fjunisar brevid dessa kolosser. Surt att vi inte kunde slå dessa jättarna Glufsglufs. Rock on !

:) Spurs verkar ju bara värva riktigt fula spelare med förvridna ansikten. Kyle Walker är den fulaste människa jag sett hittills i mitt liv. Huvva!

Men patetiskt att se oss typ vinna max en andraboll på hela andra halvlek. Jag var inte det minsta imponerad av Xhaka och Coq igår. Eller av våra två mittbackar. Vi såg verkligen ut som fjunisar mot deras mittfält och den där trebackslinjen. Nog för att Pochettino förberett sitt lag perfekt och verkligen gjort hemläxan. Men vi skall ju kunna stå upp betydligt bättre i ett derby. Att fixa oavgjort genom ett klantigt självmål är inte bra nog.

Men man har vant sig vid detta tyvärr i dessa derbymatcher. Om det är en enda match vi skall tända till i så är det mot just Spurs. Xhaka gjorde typ inte en tackling på hela matchen. Nästan som man undrar om han fått en tillsägelse efter det där röda kortet. Verkligen ett misstag i så fall.

Och i olika media har spelare efter spelare dagarna innan gått ut och berättat om sina starka känslor inför NLD och hur passionerat de ska agera där. Vad blev de av det. Inte ens en tummetott. Bedrövligt!

tror inte det handlade om vilja och hjärta som gjorde att vi inte var varken 1a eller 2a på bollarna på mittfältet och precis framför backlinjen. tyckte det mer berodde på att tottenham kunde överbelasta centralt. Tack vara deras trebacks linje, vilket gjorde att de många gånger var fyra centralt.mot Xhaka och coq, vilket för att där alltid var 1 eller 2 spelare spelbara. Då är det svårt för två mf att försvara. Hade det varit ett bättre lag vi mött så hade de kunnat utnyttja det övertaget otroligt mycket bättre än vad tottenham gjorde.

Därmed inte sagt att jag tycker coq/Xhaka var bra, men de fick en jäkligt otacksam roll. vi täppt till mittfältet bra sista kvarten i första som gjorde att vi fick tag i bollen mycket mer och då var vi mycket bättre än tottenham. Men sen i andra så hade vi släppt det igen, vilket för mig är helt oförståeligt.

Så tycker mer det är en taktik seger för Tottenham än att det var vi som inte visade vilja eller hjärta, men en riktigt dålig match gjorde vi. både taktiskt och spelmässigt från både tränarstaben och spelarna.

Ja, Spurs vann mittfältskampen på taktik. Men det enskilt gjorde inte spurs bättre, tycker ju knappast att Coq/Xhaka vek ned sig i defensiven utan att för den skull se ut som några monster och överprestera. Men att spuds flyttade in så pass mycket folk borde ha gett oss ytorna för Walcott, Iwobi, Bellerin, Monreal. Där borde vi ha skapat mer. Alexis såg tyvärr ut att bli rätt så avklädd av den här trebackslinjen, Özil plockades bort ganska effektivt av Wanyama/Dembélé. 

Spurs såg tyvärr bättre ut både vad det gäller taktiskt och spelarnas målmedvetenhet. Vilket kanske hänger ihop, dom hade en klar bild av vad dom ville göra mot oss och hängav sig till det. Vi förväntade oss ett annat spel och en annan formering av Tottenham och förmådde inte vårt spel för att dra nytta av det. Well played Pinocchettino, well played.

B-G
Bild för B-G
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:

Tror Fools rycker i ligan. Rätt lätt schema till 31/12

Inget lag som kommer rycka mer än 3 poäng från tvåan denna säsong.

Då vore ju spännande om ligan avgörs i sista omgången alltså. Fan BG du ser biff ut! Gör du inget annat än lyfter skrot i hettan?

japp. Jag tror det kan avgöras på mållinjen denna säsong. Förhoppningsvis är vid med. 

Haha. Jag har knappt lyft en vikt i hela mitt liv. En pint öl väger ju iofs lite :)

Twitter @grvdga

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Jag köper inte alls att Tottenham manövrerade ut oss taktiskt. Det tog oss ett par minuter att se samt börja försöka utnyttja ytorna på kanterna bakom Rose och Walker och hade vi bara haft bättre precision i passningsspelet och bättre timing i löpningarna hade vi dödat matchen i första halvlek. Vi hade trots det två jättelägen utöver målet (Iwobi samt Theos stolpskott/Özils missade retur) och flera lägen där vi är någon tiondel för sena med passningen så att det hinner bli offside som stoppar rena frilägen. Vi gör inte alls någon bra match och jag är inte alls nöjd men det var inte Sunderland vi mötte. Vi kan håna och förlöjliga Tottenham hur mycket vi vill men det är inget soplag ens med de spelare de hade borta igår. Vi spelade långt ifrån på topp men jag håller inte alls med om att det var pga taktisk underlägsenhet. Ju längre andra halvlek gick desto mer parkerade Tottenham bussen och det är ju knappast någon revolutionerande taktisk manöver direkt.

Sekreterare Arsenal Sweden

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Lars Lundstedt wrote:

Jag köper inte alls att Tottenham manövrerade ut oss taktiskt. Det tog oss ett par minuter att se samt börja försöka utnyttja ytorna på kanterna bakom Rose och Walker och hade vi bara haft bättre precision i passningsspelet och bättre timing i löpningarna hade vi dödat matchen i första halvlek. Vi hade trots det två jättelägen utöver målet (Iwobi samt Theos stolpskott/Özils missade retur) och flera lägen där vi är någon tiondel för sena med passningen så att det hinner bli offside som stoppar rena frilägen. Vi gör inte alls någon bra match och jag är inte alls nöjd men det var inte Sunderland vi mötte. Vi kan håna och förlöjliga Tottenham hur mycket vi vill men det är inget soplag ens med de spelare de hade borta igår. Vi spelade långt ifrån på topp men jag håller inte alls med om att det var pga taktisk underlägsenhet. Ju längre andra halvlek gick desto mer parkerade Tottenham bussen och det är ju knappast någon revolutionerande taktisk manöver direkt.

Jag tycker Tottenham överlag såg ut att  ha mer kontroll över matchen än vad vi hade. Dom fick den dit dom ville, följde sin gameplan. Vi hade en del chanser men det var vi inte ensamma om. Visst hade vi en 90%-ig dag på jobbet när 100% hade gjort att vi vunnit. Vi hade sista kvarten i första då vi spelade ut dom, i övrigt tycker jag Tottenham var snäppet vassare, lugnare, säkrare. Sista kvarten styckades av frisparkar och ett Tottenham som försvarade sin poäng

Sral
Bild för Sral
B-G wrote:
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:

Tror Fools rycker i ligan. Rätt lätt schema till 31/12

Inget lag som kommer rycka mer än 3 poäng från tvåan denna säsong.

Då vore ju spännande om ligan avgörs i sista omgången alltså. Fan BG du ser biff ut! Gör du inget annat än lyfter skrot i hettan?

japp. Jag tror det kan avgöras på mållinjen denna säsong. Förhoppningsvis är vid med. 

Haha. Jag har knappt lyft en vikt i hela mitt liv. En pint öl väger ju iofs lite :)

Ändå ser du så bitig ut! Imponerande! ;-)

Jonas S
Bild för Jonas S
Heppe wrote:
Lars Lundstedt wrote:

Jag köper inte alls att Tottenham manövrerade ut oss taktiskt. Det tog oss ett par minuter att se samt börja försöka utnyttja ytorna på kanterna bakom Rose och Walker och hade vi bara haft bättre precision i passningsspelet och bättre timing i löpningarna hade vi dödat matchen i första halvlek. Vi hade trots det två jättelägen utöver målet (Iwobi samt Theos stolpskott/Özils missade retur) och flera lägen där vi är någon tiondel för sena med passningen så att det hinner bli offside som stoppar rena frilägen. Vi gör inte alls någon bra match och jag är inte alls nöjd men det var inte Sunderland vi mötte. Vi kan håna och förlöjliga Tottenham hur mycket vi vill men det är inget soplag ens med de spelare de hade borta igår. Vi spelade långt ifrån på topp men jag håller inte alls med om att det var pga taktisk underlägsenhet. Ju längre andra halvlek gick desto mer parkerade Tottenham bussen och det är ju knappast någon revolutionerande taktisk manöver direkt.

Jag tycker Tottenham överlag såg ut att  ha mer kontroll över matchen än vad vi hade. Dom fick den dit dom ville, följde sin gameplan. Vi hade en del chanser men det var vi inte ensamma om. Visst hade vi en 90%-ig dag på jobbet när 100% hade gjort att vi vunnit. Vi hade sista kvarten i första då vi spelade ut dom, i övrigt tycker jag Tottenham var snäppet vassare, lugnare, säkrare. Sista kvarten styckades av frisparkar och ett Tottenham som försvarade sin poäng

Jag såg aldrig någon parkerad buss. Förutom sista kvaren i första halvlek då vi hade ett bra tryck tycker jag det var match åt båda hållen. Spurs hade lite mer boll än vad vi hade och fler avslut på mål. Det var väl skott och hörnstatistiken som vi vann då. Rätt jämna siffror ändå. Spurs försvarade sig väldigt bra men skapade också en del framåt.

Dock tycker jag deras anfallsspel gav dålig utdelning. Men det hade nog mer att göra med vilka spelare de har att tillgå där framme än att de hade någon extremt defensiv taktik. Tyvärr hade vi samma problem men med en betydligt starkare anfallsbesättning inklusive en utvilad Giroud att kasta in mot slutet. Han kom visseligen till på ett läge där han kanske skulle ha gjort det lite bättre. Men tycker inte vi lyckades ställa om vårt spel för att få ut maximalt av hans egenskaper mot slutet av matchen.

Jag tycker sammanfattningsvis att Spurs fick ut betydligt mer av sitt sätt att ta sig an den här matchen än vad vi fick. De gjorde det svårt för oss men skapade också en hel del framåt. De stoppade oss också från att få till den där rejäla forceringen mot slutet. Jag tycker Spurs hade en mer framgångsrik matchplan och fick ut mer av sitt spel sett till materialet än vad vi fick. Sedan är det absolut de individuella spelarnas prestationer som blir avgörande. Men inte bara.

Be excited!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Analysera inte sönder er nu för fasen :)
Fortfarande obesegrade sen Liverpoolmatchen...! Det tycker jag är bra.
Och ja, 3 poäng är alltid bättre än 1. Men 1p är bättre än 0p.
Tottenham och Liverpool kommer snart se normala ut igen..Same as every year!!

Nu är det lite vila och sen är vi redo för Utd!! De jublar som tokar över en seger mot Swansea... Fånigt :P 

Bitterhet klär inte i rött :D 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Tomas Horvatic wrote:

Analysera inte sönder er nu för fasen :)
Fortfarande obesegrade sen Liverpoolmatchen...! Det tycker jag är bra.
Och ja, 3 poäng är alltid bättre än 1. Men 1p är bättre än 0p.
Tottenham och Liverpool kommer snart se normala ut igen..Same as every year!!

Nu är det lite vila och sen är vi redo för Utd!! De jublar som tokar över en seger mot Swansea... Fånigt :P 

Bitterhet klär inte i rött :D 

Härligt positivt inlägg Tomas :)

På topplistan kring vad som passar rött bäst återfinns förnedra Tottenham på hemmaplan nånstans i översta skiktet, ett tag jag kommer att vara lite besviken över att vi inte gjorde det! Vinner vi över united är det glömt :)

Tottenham har sett mänskliga ut ett bra tag nu, därav besvikelsen att vi inte kan plocka ned dem än mer på jorden. Liverpool... Ja, jag hoppas du har rätt. Mest av allt hoppas jag att vårt spel återigen lyfter. Senaste månaden har vi bara sett glimtar av det här lagets kapacitet

Jonas S
Bild för Jonas S
Heppe wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Analysera inte sönder er nu för fasen :)
Fortfarande obesegrade sen Liverpoolmatchen...! Det tycker jag är bra.
Och ja, 3 poäng är alltid bättre än 1. Men 1p är bättre än 0p.
Tottenham och Liverpool kommer snart se normala ut igen..Same as every year!!

Nu är det lite vila och sen är vi redo för Utd!! De jublar som tokar över en seger mot Swansea... Fånigt :P 

Bitterhet klär inte i rött :D 

Härligt positivt inlägg Tomas :)

På topplistan kring vad som passar rött bäst återfinns förnedra Tottenham på hemmaplan nånstans i översta skiktet, ett tag jag kommer att vara lite besviken över att vi inte gjorde det! Vinner vi över united är det glömt :)

Tottenham har sett mänskliga ut ett bra tag nu, därav besvikelsen att vi inte kan plocka ned dem än mer på jorden. Liverpool... Ja, jag hoppas du har rätt. Mest av allt hoppas jag att vårt spel återigen lyfter. Senaste månaden har vi bara sett glimtar av det här lagets kapacitet

Vi analyserar kanske sönder den här matchen. Jag är lite arg för vi inte presterat bättre mot Pochettion sedan han kom till Spurs. Jag tycker inte om att det verkar vara en trend att vi nu har svårt att slå dem även när vi gör första målet. Att vi har problem att dominera dem mer än vad vi gör igår.

Dock tycker jag absolut inte det finns någon anledning att se detta som någon katastrof för resten av säsongen. Om vi slår United kommer ingen bry sig speciellt mycket om matchen igår. Förutom Spursfansen då såklart.

Be excited!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Heppe wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Analysera inte sönder er nu för fasen :)
Fortfarande obesegrade sen Liverpoolmatchen...! Det tycker jag är bra.
Och ja, 3 poäng är alltid bättre än 1. Men 1p är bättre än 0p.
Tottenham och Liverpool kommer snart se normala ut igen..Same as every year!!

Nu är det lite vila och sen är vi redo för Utd!! De jublar som tokar över en seger mot Swansea... Fånigt :P 

Bitterhet klär inte i rött :D 

Härligt positivt inlägg Tomas :)

På topplistan kring vad som passar rött bäst återfinns förnedra Tottenham på hemmaplan nånstans i översta skiktet, ett tag jag kommer att vara lite besviken över att vi inte gjorde det! Vinner vi över united är det glömt :)

Tottenham har sett mänskliga ut ett bra tag nu, därav besvikelsen att vi inte kan plocka ned dem än mer på jorden. Liverpool... Ja, jag hoppas du har rätt. Mest av allt hoppas jag att vårt spel återigen lyfter. Senaste månaden har vi bara sett glimtar av det här lagets kapacitet

 

Märkt att det blir lite roligare att försöka vara positiv istället. Andra får vara gnälliga.

Vi löser det på bortaplan istället!!  

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Sral
Bild för Sral

Det var ju också ett tag sedan vi förlorade mot Spuds?

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Sral wrote:

Det var ju också ett tag sedan vi förlorade mot Spuds?

Och då får vi inte glömma bort att vi slagit ut dem i cuperna.

Jonas S
Bild för Jonas S
Farbror Frej wrote:
Sral wrote:

Det var ju också ett tag sedan vi förlorade mot Spuds?

Och då får vi inte glömma bort att vi slagit ut dem i cuperna.

Absolut. Det var väl i början av förra året som de slog oss sist. Och vi slog dem i FAcupen förra året om jag inte minns fel? Vi får se till att spöa dom på WHL. Och nästa år skall de ju spela på Wembley så då är väl festen slut för deras del. Det finns nog en viss risk att de gör en Westham. Om än inte riktigt så extremt.

Be excited!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jonas S wrote:
Farbror Frej wrote:
Sral wrote:

Det var ju också ett tag sedan vi förlorade mot Spuds?

Och då får vi inte glömma bort att vi slagit ut dem i cuperna.

Absolut. Det var väl i början av förra året som de slog oss sist. Och vi slog dem i FAcupen förra året om jag inte minns fel? Vi får se till att spöa dom på WHL. Och nästa år skall de ju spela på Wembley så då är väl festen slut för deras del. Det finns nog en viss risk att de gör en Westham. Om än inte riktigt så extremt.

Stämmer bra, senast de slog oss var i början av 2015 då de vann med 2-1 på sin hemmaplan. Sedan har alla tre ligamatcher som har spelats sedan dess slutat oavgjort och så har vi förstås ligacupmatchen (inte FA-cupen, det var januari 2014) för ganska precis ett år sedan där Flamini bombade in sin volley.

Sekreterare Arsenal Sweden

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Varför ska vi ha så svårt att vinna dessa matcher då vi har möjlihet komma i topp?

Vi skulle enligt min mening ha haft minst 5 poäng till. 

Tomas A.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Thomas A wrote:

Varför ska vi ha så svårt att vinna dessa matcher då vi har möjlihet komma i topp?

Vi skulle enligt min mening ha haft minst 5 poäng till. 

Håller med om första stycket, varje gång toppkonkurrenterna tappar och vi har chans att rycka tappar vi med! Känns som att det alltid är så i alla fall 

Men 5 poäng till.. Det skulle innebära 9 segrar & 2 oavgjorda på 11 matcher. Det är att kräva mycket och vi har i ärlighetens namn inte gjort oss förtjänta av så mycket pinnar hur mumma det än hade varit!

Bengelito
Bild för Bengelito
Jonas S wrote:

...Om vi slår United kommer ingen bry sig speciellt mycket om matchen igår. Förutom Spursfansen då såklart.

En ny DVD kanske? :D

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:

Så fort det är en coach med minsta taktiskt sinne som har ett lag i närheten av Arsenals kvalitet så blir Wenger avklädd och förnedrad varje gång. Undrar vad vår taktik var? Gå ut och spela som ni gjorde en annan gång när ni vann! Varför inget presspel???

Säger inte du har fel men vår kross av Chelsea är då ett undantag och mot Pool var ju bättre på varje post förutom att vi blev tvugna till att spela två ej ihopspelta junisar i backlinjen. Såg för lite av matchen pga renoverande för kunna uttala mig om denna match. Det sedvanliga stora testet blir mot United!!!

Sidor