Medlemmar: 8855 st.
Visa menyn

Arsenal-Tottenham 6 november

178 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Tottenhamfansen skriker SHOOT när Ramsey och Oxen har bollen.. Träna avslut nästa träning?

I år smäller det !

Kalaspuffar
Bild för Kalaspuffar

Dagens två sämsta spelare är ramsey och chamberlain. Två spelare som blivit inbytta

RoPa87
Bild för RoPa87

Dåligt genomförd match idag. tottenham taktik att hela tiden ha 1-2 man mer på mittfältet har lönat sig. vi löper inte tillräckligt mycket utan vill för att utnyttja att de har en 3backs linje. denna matchen ska vi vinna, finns inget annat. en riktigt dålig match av oss!!

Kalaspuffar
Bild för Kalaspuffar

Same old Arsenal. 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Som vanligt. När vi får chansen, sumpar vi den. Väldigt frustrerande.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

B-G
Bild för B-G
Jimmy Österman wrote:

Tottenhamfansen skriker SHOOT när Ramsey och Oxen har bollen.. Träna avslut nästa träning?

Förstår dom.  Vi skulle haft 3p i denna match. Jävla turspuds 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Tycker vi gör en ok match. Men det räcker ju inte till för att vinna ett NLD. Jag hade nog förväntat mig lite mer fokus och att vi skulle skapa lite mer. Lite tur att vi fick med oss det där självmålet. Vi hade en period i slutet av första halvlek där vi storspelade men det blev inte så mycket mer än det. Jag tycker vi slarvar i passningsspelet och försöker väldigt mycket men det håller inte högsta klass idag. Vi har det tufft utan Cazorla i de tuffa matcherna när vi möte defensiva och taktiskt slipade lag. Xhaka är bra men han är ju inte Cazorla-klass såklart.

Och när vi gör våra byten kommer Ox in vilket kanske inte är en spelare man vill ha på plan i ett NLD. Han har alltid problem att hänga med i tempot och intensiteten i PL. Samt Ramsey som ser rostig ut. Och Giroud får väl inte direkt speciellt mycket att jobba med i straffområdet. Vi fick inte till någon direkt forcering mot slutet.

Ok insats men jag tycker man skall förvänta sig lite mer än så i ett derby mot ett i ärlighetens namn rätt svagt Spurs.

Be excited!

jback
Bild för jback

Fyfan, säger jag.

RoPa87
Bild för RoPa87
Jonas S wrote:

Tycker vi gör en ok match. Men det räcker ju inte till för att vinna ett NLD. Jag hade nog förväntat mig lite mer fokus och att vi skulle skapa lite mer. Lite tur att vi fick med oss det där självmålet. Vi hade en period i slutet av första halvlek där vi storspelade men det blev inte så mycket mer än det. Jag tycker vi slarvar i passningsspelet och försöker väldigt mycket men det håller inte högsta klass idag. Vi har det tufft utan Cazorla i de tuffa matcherna när vi möte defensiva och taktiskt slipade lag. Xhaka är bra men han är ju inte Cazorla-klass såklart.

Och när vi gör våra byten kommer Ox in vilket kanske inte är en spelare man vill ha på plan i ett NLD. Han har alltid problem att hänga med i tempot och intensiteten i PL. Samt Ramsey som ser rostig ut. Och Giroud får väl inte direkt speciellt mycket att jobba med i straffområdet. Vi fick inte till någon direkt forcering mot slutet.

Ok insats men jag tycker man skall förvänta sig lite mer än så i ett derby mot ett i ärlighetens namn rätt svagt Spurs.

men om man sätter in giroud sista kvart så måste det ju gå ut instruktioner till övriga spelare stt bollen ska ut på kanterna för att sen söks högre bollar in i straffområdet mot giroud. de få gångerna vi gjorde det blev det ju ganska farligt. Och spelarna borde ju fatta det i samma stund giroud kommer in. 

Att ens kommentera oxens insats nu känns helt meningslöst. Han har gjort ett par bra insatser i åt men den kommer ett sånt här inhopp. Helt hopplös var han, inte ett enda rätt. en jäkla massa frisparkar till tottenham och bortslagna bollar var det han uträttade... SUCK

Tosse
Bild för Tosse

Skit att vi inte kunde ta vara på tillfället att öppna upp avståndet till Sp*rs i tabellen 

Jonas S
Bild för Jonas S
R.Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:

Tycker vi gör en ok match. Men det räcker ju inte till för att vinna ett NLD. Jag hade nog förväntat mig lite mer fokus och att vi skulle skapa lite mer. Lite tur att vi fick med oss det där självmålet. Vi hade en period i slutet av första halvlek där vi storspelade men det blev inte så mycket mer än det. Jag tycker vi slarvar i passningsspelet och försöker väldigt mycket men det håller inte högsta klass idag. Vi har det tufft utan Cazorla i de tuffa matcherna när vi möte defensiva och taktiskt slipade lag. Xhaka är bra men han är ju inte Cazorla-klass såklart.

Och när vi gör våra byten kommer Ox in vilket kanske inte är en spelare man vill ha på plan i ett NLD. Han har alltid problem att hänga med i tempot och intensiteten i PL. Samt Ramsey som ser rostig ut. Och Giroud får väl inte direkt speciellt mycket att jobba med i straffområdet. Vi fick inte till någon direkt forcering mot slutet.

Ok insats men jag tycker man skall förvänta sig lite mer än så i ett derby mot ett i ärlighetens namn rätt svagt Spurs.

men om man sätter in giroud sista kvart så måste det ju gå ut instruktioner till övriga spelare stt bollen ska ut på kanterna för att sen söks högre bollar in i straffområdet mot giroud. de få gångerna vi gjorde det blev det ju ganska farligt. Och spelarna borde ju fatta det i samma stund giroud kommer in. 

Att ens kommentera oxens insats nu känns helt meningslöst. Han har gjort ett par bra insatser i åt men den kommer ett sånt här inhopp. Helt hopplös var han, inte ett enda rätt. en jäkla massa frisparkar till tottenham och bortslagna bollar var det han uträttade... SUCK

Ox har det alltid tufft när han sätts under press och tvingas ta snabba beslut. Men det är inte hans fel att vi inte vinner idag. Det var mer helheten med ett spel som inte riktigt klaffade och inhoppare som kanske inte var helt rätt. Giroud-bytet tycker jag var helt rätt men som du säger spelar vi ju inte efter hans styrkor. Vi får inte ut någonting av honom pga detta. Sedan tror jag Ox-bytet kanske kom i hopp om att Spurs skulle vara lite slutkörda och ge Ox utrymme att kunna ställa om. Dock orkar ju Spurs hålla igång matchen ut så Ox får inte det där fysiska övertaget han kanske behöver för att vara effektiv mot hyfsade lag.

Vi hade behövt sätta våra chanser i slutet av första halvlek. Walcott hade ett skott i stolpen, Iwobi hade ett avslut ensam mot målvakten som han slarvade bort, Özil hade väl ett par lägen också även om de kanske inte var så enka att få på mål. Vi skapade väldigt mycket under en kvart men såg inte riktigt nog fokuserade ut i avsluten. Resten av matchen är det mycket slarv. Vi slår ju bort hur många bollar som helst på mittfältet idag, tar dåliga beslut i omställningar och styr inte matchen så som jag tycker man kanske kan förvänta sig.

Be excited!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Liverpool 3-0 efter 45. Vilken vilja! Förtjänar 1-plats. Vi? 4... som. Vanligt 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S
Kenny Nordh wrote:

Liverpool 3-0 efter 45. Vilken vilja! Förtjänar 1-plats. Vi? 4... som. Vanligt 

Dom möter visseligen Watford också som de skall mosa utan större problem. Men Liverpool och Chelsea är väl de bästa lagen i ligan just nu. Det är många om ligatiteln i år.

Be excited!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Jonas S wrote:
Kenny Nordh wrote:

Liverpool 3-0 efter 45. Vilken vilja! Förtjänar 1-plats. Vi? 4... som. Vanligt 

Dom möter visseligen Watford också som de skall mosa utan större problem. Men Liverpool och Chelsea är väl de bästa lagen i ligan just nu. Det är många om ligatiteln i år.

 

Liverpool har mött många bra lag borta. Det har inte vi. Och jag längtar inte efter dem matcherna.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S
Kenny Nordh wrote:
Jonas S wrote:
Kenny Nordh wrote:

Liverpool 3-0 efter 45. Vilken vilja! Förtjänar 1-plats. Vi? 4... som. Vanligt 

Dom möter visseligen Watford också som de skall mosa utan större problem. Men Liverpool och Chelsea är väl de bästa lagen i ligan just nu. Det är många om ligatiteln i år.

 

Liverpool har mött många bra lag borta. Det har inte vi. Och jag längtar inte efter dem matcherna.

Och Liverpool har väldigt lätt program framöver. De bör leda ligan vid nyår om de sköter sig. Men det är svårtippat vem som vinner ligan till slut.

Vi måste ju spela bättre om vi skall vara med fram till slutet. Framför allt tycker jag vi måste få till mittfältet. Utan Cazorla tycker jag aldrig vi ser speciellt övertygande ut mot bra lag.

Be excited!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Jonas S wrote:
Kenny Nordh wrote:
Jonas S wrote:
Kenny Nordh wrote:

Liverpool 3-0 efter 45. Vilken vilja! Förtjänar 1-plats. Vi? 4... som. Vanligt 

Dom möter visseligen Watford också som de skall mosa utan större problem. Men Liverpool och Chelsea är väl de bästa lagen i ligan just nu. Det är många om ligatiteln i år.

 

Liverpool har mött många bra lag borta. Det har inte vi. Och jag längtar inte efter dem matcherna.

Och Liverpool har väldigt lätt program framöver. De bör leda ligan vid nyår om de sköter sig. Men det är svårtippat vem som vinner ligan till slut.

Vi måste ju spela bättre om vi skall vara med fram till slutet. Framför allt tycker jag vi måste få till mittfältet. Utan Cazorla tycker jag aldrig vi ser speciellt övertygande ut mot bra lag.

 

Är övertygad om att inte vi vinner ligan. Måste säga att mitt mål i år är att ta en CL-plats.

bättre än så är vi tyvärr inte. 

 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S
Kenny Nordh wrote:
Jonas S wrote:
Kenny Nordh wrote:
Jonas S wrote:
Kenny Nordh wrote:

Liverpool 3-0 efter 45. Vilken vilja! Förtjänar 1-plats. Vi? 4... som. Vanligt 

Dom möter visseligen Watford också som de skall mosa utan större problem. Men Liverpool och Chelsea är väl de bästa lagen i ligan just nu. Det är många om ligatiteln i år.

 

Liverpool har mött många bra lag borta. Det har inte vi. Och jag längtar inte efter dem matcherna.

Och Liverpool har väldigt lätt program framöver. De bör leda ligan vid nyår om de sköter sig. Men det är svårtippat vem som vinner ligan till slut.

Vi måste ju spela bättre om vi skall vara med fram till slutet. Framför allt tycker jag vi måste få till mittfältet. Utan Cazorla tycker jag aldrig vi ser speciellt övertygande ut mot bra lag.

 

Är övertygad om att inte vi vinner ligan. Måste säga att mitt mål i år är att ta en CL-plats.

bättre än så är vi tyvärr inte.

Förstahandsfavoriten är nog City för de flesta. Med Arsenal, Liverpool och Chelsea strax efter. Jag skulle nog sätta oss som andrahandsfavorit. Liverpool vinner inga ligatitlar i november eller december. Och inte Chelsea heller.

Men det är klart. Det som tala mot oss är väl att vi inte tagit några ligatitlar på väldigt många år trots att vi kanske borde gjort så med tanke på vilka lag vi ibland haft genom åren. Vi har en tendens att underprestera. Dock tycker jag vi har ett så pass bra lag just nu att vi kanske kan ta det trots att vi kanske inte får ut exakt allt ur materialet.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ärligt talat, spelet i oktober och november har varit alldeles för blekt, vi har haft alldeles för svårt även mot "enklare" motstånd.
I matcher vi har haft svårt har vi mött Burnley, Swansea, Middlesbrough, Sunderland, Ludogorets (borta) och Tottenham.

De två matcher jag utelämnat från samma period är Ludogorets hemma och Reading i cupen där vi avfärdade motståndet. 6 segrar, 2 oavgjorda, även om motståndet inte sätter skräck i ett förväntat topplag så är det resultatmässigt ganska bra. Enda matchen vi förlorat i år är fortfarande mot Liverpool med ett par junisar till mittbackar. Men spelet sedan oktobers inträde fram tills nu oroar mig djupt!! Vi måste ha enklare mot flera av dessa lag. Då kan jag ta ett 0-0 mot boro eller lika mot spurs. Men fortsätter det sitta lika långt inne att vinna, då kommer vi trilla dit på betydligt fler poängtapp framöver

Efter uppehållet möter vi United, därefter väntar PSG. Då vill jag se en annan intensitet från det här laget

Zille
Bild för Zille

Tråkigt att vi inte kunde få med oss tre poäng från detta mötet. Det hade varit riktigt bra att gå in i uppehållet och inför United-matchen som serieledare och med vetskapen att man besegrade spurs. Oxlade och Ramsey var helt klart de blekaste spelarna i laget idag. Det var inte så många rätt från de spelarna.

Rätt underhållande match dock, en del tuffa dueller samt en hel del lägen. Alltid kul med en match med bra intensitet överlag även om det absolut finns förbättringar att göra för oss inför kommande matcher. 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vi vinner oftast när motståndet är uselt. Annars går det trögt. Man vinner inga ligatitlar på kryss hemma mot Spurs. 

Det är inga fel på våra spelare. Det är fel på Wenger som inte får igång dem. inte FN hade hela laget som idag joggat på plan om Klopp hade vart vår tränare, det tvivlar jag starkt på. Det kommer inte bli några PL / CL TITLAR med Wenger. Inga. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Pelle
Bild för Pelle

Bittert att vi inte vinner hemma, mem idag var vi inte bättre.

Läser att många undrar över bytet Theo-Ox då Oxen verkligen inte var lyckad. Ni glömmer att Theo varit skadad och förmodligen inte orkade 90 min direkt...

If it's too strong, then you're too weak!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Pelle wrote:

Bittert att vi inte vinner hemma, mem idag var vi inte bättre.

Läser att många undrar över bytet Theo-Ox då Oxen verkligen inte var lyckad. Ni glömmer att Theo varit skadad och förmodligen inte orkade 90 min direkt...

 

Sant. Vi måste se till att hålla oss friska nov / dec. Bra byte. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker inte ett kryss mot Spurs är en katastrof. Men lite oroande är det allt att vi aldrig lyckats slå Pochettinos Tottenham i ligan. På fem försök. Vi skall prestera betydligt bättre i dessa derbyn kan jag tycka.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87
Pelle wrote:

Bittert att vi inte vinner hemma, mem idag var vi inte bättre.

Läser att många undrar över bytet Theo-Ox då Oxen verkligen inte var lyckad. Ni glömmer att Theo varit skadad och förmodligen inte orkade 90 min direkt...

är inte bytet jag är förbannad på. det är oxens insats jag är förbannad på. förstår bytet men att en spelare kommer in i ett sånt läge och en sån här match och är så genomruttet usel, det kan jag inte förstå.. en av de sämsta inhopp jag nånsin sett i Arsenal!

Jocke K
Bild för Jocke K

Oavgjort var nog ganska rättvist. Jag tycker att Sanchez inte fick ut vad vi är vana vid.  Viöket pverkar oss mycket. Sen kan man kräva mer av       A O-C när han byts in. Såna misstag som han kan göra ibland är märkliga. Svag inställning,  låg spelförståelse och dåliga passningar är några saker som vi får se då och då främst när han byts in. Varför har han så låg lägsta nivå? Landslagsuppehållet kan nog vara bra nu tills vi möter United borta.

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Glenn
Bild för Glenn

Har sett matchen nu på en buffrande eftersändning och ej sett vad andra skrivit. Här är mina tankar:

Vi gör en svag match. Borde kunnat rulla ut detta skadeskjutna Tottenham med sin 3-backslinje. Övertygad att Chelski o Folls hade kört över dem idag. Såg ingen i vår ledning när Frankfurt pressade sönder Tottenham i onsdags?? Vi har i stort sett ingen press, jättedålig rörelse på våra 4 där framne. Sanchez helt jävla usel idag. Iwobi för valpig. Vårt mb par är som 2 yra höns som springer runt och krockar med allt och alla. Obegripligt att Wanyama inte fick minst ett gult. Mkt billig straff tycker jag.

Xhaka gör sin bästa match i Arsenaltröjan och det är enda jag vill lyfta fram. Inhopparna fick inte ut mkt.

Hade vi haft ett presspel från våra 4 där fram med resten som support så hade vi vunnit rätt lätt. Fel taktik eller fel spelare/kunnande för att klara detta?

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Tror Fools rycker i ligan. Rätt lätt schema till 31/12

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:

Tror Fools rycker i ligan. Rätt lätt schema till 31/12

Gick rätt fort ändå för tysken att få dem till titelkandidater. Detta utan altt för märkvärdiga värvningar.

Nu måste vi ta Unired!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Tottenhamfans hånar oss med rubriker som "Ni kan inte slå oss länge, 5 raka misslyckanden och vi är strax bakom er"

Fattar de inte att de hånar sig själva när de konstaterar att de är efter oss och ALLTID kommer efter oss när ligan är slut ?

Spursfans saknar en hel del hjärnceller....

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S
Jimmy Österman wrote:

Tottenhamfans hånar oss med rubriker som "Ni kan inte slå oss länge, 5 raka misslyckanden och vi är strax bakom er"

Fattar de inte att de hånar sig själva när de konstaterar att de är efter oss och ALLTID kommer efter oss när ligan är slut ?

Spursfans saknar en hel del hjärnceller....

Inget nytt på Spurs-fronten. Varken gällande antal hjärnceller och tabellplacering. De har väl inget annat att hurra över än ett kryss på Emirates.

Be excited!

Sidor