Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - M'boro 22/10

157 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Fredde
Bild för Fredde
Arsenal - M'boro 22/10

Middlesbrough hemma! Dags att ge Bellerin välbehövlig vila? Ge Lucas en chans efter det lyckade inhoppet? M'boro kan inte heller spela med Chambers som vad jag förstått det som varit ordinarie så det är trots allt ett avbräck.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S

Vem skall vi spela istället för Bellerin?

Jag kan möjligtvis tänka mig att vi kanske vilar Monreal som sett rätt slutkörd ut och startar Gibbs. Kanske att Cazorla får vila också efter smällen han fick mot bulgarerna.

Annars tror jag på de vanliga förmågorna. Jag tror inte Wenger vill rotera mer än nödvändigt ens mot ett lag som Middlesbrough. Lucas får nog sin chans i ligacupen nästa vecka.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Om vi nu skulle envisas med att ha kvar Debuchy i truppen så kan vi lika gärna använda honom? Såg att Cazorla är tveksam, spela Elneny. Dumt att pressa spelare för Middlesbrough hemma.

 

You win some, you draw some

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Bästa tillgängliga lag ska spela, inget jävla chansande och exprimenterande. Vi har en elva som klickar så den ska köra om den är skadefri, Cazorla kan vilas om han har känningar men Bellerin ska självklart spela. Kan tänka mig flytta ner Alexis och de den nya mannen en chans för funkar det gör det bara laget starkare då ALexis är bättre än Iwobi (som dock är bra).

Sral
Bild för Sral

Bellerin får vänta med att vila. Låt Jenkinson börja med cupspelet och se om han håller. Om Cazorla får vila antar jag att det är Coq och Elneny som får starta? Känns inte helt dumt.

Christian Sundell
Bild för Christian Sundell

Vila Cazorla pga skadekänningen.  Coq och Elneny på mitt.  Bellering-Kos-Mustafi-Monreal ska köra längst bak, va länge sen backlinjen kändes så stabilt . 

Fortsätt med Alexis på topp ..kort sagt :) 

#arsenaltilidie 

gunbod
Bild för gunbod

Det är väl egentligen bara på en enda position man är orolig för närvarande, höger backen. Inte för att Bellerin är dålig, tvärtom, men vad händer om han går sönder nu, vem ska spela där ? Ser att fler ställer den frågan som jag nämnde härom dagen i någon tråd.

Annars så har vi fullgoda ersättare över hela planen, vila halvskadade/slitna spelare, annars så ska bästa elvan starta. Dumt att chansa med en som typ Cazorla om han har någon känning, vi möter ju trots allt Boro hemma, inte Barca borta direkt. Vi bör vinna denna match komfortabelt alldeles oavsett med ett par tre mål.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Bellerin får vänta med att vila. Låt Jenkinson börja med cupspelet och se om han håller. Om Cazorla får vila antar jag att det är Coq och Elneny som får starta? Känns inte helt dumt.

Håller med. Jenka kan kanske visat upp en otrolig form på träning men har har ju varit borta väldigt länge. Jag har full förståelse för om Wenger inte vill laborera onödigt mycket med ett vinnande lag.

Coq och Elneny känns som en väldigt stabil kombo att slänga in här. Vi tappar ju Cazorlas kreativitet men Elneny är väldigt pålitlig i sin spelstil. Otroligt bra spelare att ha som backup. Inte den där klasspelaren såklart men han känns som en spelare som nästan kan hoppa in mot vilket motstånd som helst utan att göra bort sig. Lite som Gibbs.

Tänk att vi idag kan starta dessa spelare istället för att slänga in ungdomar eller som Wenger ofta gjort, spelat spelare på fel position. Det har hänt saker i Arsenal.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Om man inte ens kan chansa med Debuchy från start mot en nykomling som haft det tufft på senare tid. När ska man då vila Bellerin?
Och nej han vilar inte heller under landslagsspelet heller så som Coquelin, Cazorla eller Mustafi ofta får göra när alla ordinarie är med eftersom han tydligen ska spela de extremt viktiga u-21 matcherna med Spanien.

You win some, you draw some

Zille
Bild för Zille

Tycker också att bästa elva ska spela. Möjligen med Gibbs istället för Monreal. Monreal såg sliten ut mot Swansea och hade inte sin bästa match. 

Om Cazorla är okej efter smällen i veckan ska han starta. Särskilt nu när Xhaka är borta. Någon på det centrala mittfältet måste kunna hantera en boll och inte bara vinna boll. 

Förhoppningvis så tar vi greppet om den här matchen och kan döda den relativt tidigt och ge vissa spelare lite vila i andra halvlek. Exempelvis byta in Lucas istället för Alexis och Elneny istället för Santi.

gunbod
Bild för gunbod
Freddee wrote:

Om man inte ens kan chansa med Debuchy från start mot en nykomling som haft det tufft på senare tid. När ska man då vila Bellerin?
Och nej han vilar inte heller under landslagsspelet heller så som Coquelin, Cazorla eller Mustafi ofta får göra när alla ordinarie är med eftersom han tydligen ska spela de extremt viktiga u-21 matcherna med Spanien.

Håller med dig om Bellerin, om man inte vill /törs vila honom hemma mot Boro,hur ska det då bli i ett skarpt läge, mot ett riktigt vasst lag ?

Men man kan ju inte heller vila spelare enbart av rädsla för att de kan gå sönder, de har ju ändå hyfsat bra betalt för att göra sitt jobb. Sedan finns det ju även de som vill spela jämt ,Sanchez, t.ex , på både gott och ont, de kanske ändå måste vilas ibland, även mot sin vilja. Det kan vara en knepig balansgång där,gäller att Wenger i detta fall har fingertoppskänslan att avgöra det och helst utan att riskera att laget blir alltför försvagat. Men som det ser ut nu med tillgängligt material så har vi det ju som sagt ganska välbeställt på de flesta positionerna, förutom högerbacksplatsen. Men man vilar ju hellre Bellerin hemma mot Boro än hemma mot PSG i en avgörande match i cl om gruppvinsten t.ex.

Jonas S
Bild för Jonas S
Freddee wrote:

Om man inte ens kan chansa med Debuchy från start mot en nykomling som haft det tufft på senare tid. När ska man då vila Bellerin?
Och nej han vilar inte heller under landslagsspelet heller så som Coquelin, Cazorla eller Mustafi ofta får göra när alla ordinarie är med eftersom han tydligen ska spela de extremt viktiga u-21 matcherna med Spanien.

Men Debuchy är väl inte aktuell? Är han ens med på träning?

Och att spela en sådan spelare bara för att man är rädd för att Bellerin skall bli skadad känns märkligt. Om nu inte Bellerin är otroligt sliten men det är verkligen inget jag sett några tecken på i så fall.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod
Jonas S wrote:
Freddee wrote:

Om man inte ens kan chansa med Debuchy från start mot en nykomling som haft det tufft på senare tid. När ska man då vila Bellerin?
Och nej han vilar inte heller under landslagsspelet heller så som Coquelin, Cazorla eller Mustafi ofta får göra när alla ordinarie är med eftersom han tydligen ska spela de extremt viktiga u-21 matcherna med Spanien.

Men Debuchy är väl inte aktuell? Är han ens med på träning?

Och att spela en sådan spelare bara för att man är rädd för att Bellerin skall bli skadad känns märkligt. Om nu inte Bellerin är otroligt sliten men det är verkligen inget jag sett några tecken på i så fall.

Men ändå det stora frågetecknet Jonas, om nu inte Debuchy ens är i träning, vad har vi för alternativ på högerbacksplatsen ? Jenka är väl inte tillgänglig redan ?

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:
Jonas S wrote:
Freddee wrote:

Om man inte ens kan chansa med Debuchy från start mot en nykomling som haft det tufft på senare tid. När ska man då vila Bellerin?
Och nej han vilar inte heller under landslagsspelet heller så som Coquelin, Cazorla eller Mustafi ofta får göra när alla ordinarie är med eftersom han tydligen ska spela de extremt viktiga u-21 matcherna med Spanien.

Men Debuchy är väl inte aktuell? Är han ens med på träning?

Och att spela en sådan spelare bara för att man är rädd för att Bellerin skall bli skadad känns märkligt. Om nu inte Bellerin är otroligt sliten men det är verkligen inget jag sett några tecken på i så fall.

Men ändå det stora frågetecknet Jonas, om nu inte Debuchy ens är i träning, vad har vi för alternativ på högerbacksplatsen ? Jenka är väl inte tillgänglig redan ?

Jag håller med. Stort frågetecken vad som finns där bakom Bellerin. Ingen aning. Jenka vet vi ingenting om som sagt.

Det är väl där vi saknar ett seriöst alternativ. Och det är kanske där vi möjligtvis kan få se en värvning redan i januari. Men i så fall tror jag inte på en dyr storvärvning utan snarare en yngre, lovade spelare i stil med Rob Holding.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Visas på viaplay? 

Micke
Bild för Micke
Christian Vela wrote:

Visas på viaplay? 

Ja, den visas! 

Dosa
Bild för Dosa

Gällande Bellerin, bästa laget ska spela. om det finns känningar så kan man vila men trötthet ska dom klara av. Om han går sönder då får man lösa det då. Slut med att rotera för att vara fräscha sen, truppen är så pass bred iår. Är väl igentligen enbart vänsterback och målis det ser tunt ut om 2 blir skadade. Övriga positioner finns täckning även om 2 är skadade.

 

så jag hoppas vi satsar med dom bästa, inget trams rotering blir det i cuper och avstängningar samt skador. 

gunbod
Bild för gunbod
Dosa wrote:

Gällande Bellerin, bästa laget ska spela. om det finns känningar så kan man vila men trötthet ska dom klara av. Om han går sönder då får man lösa det då. Slut med att rotera för att vara fräscha sen, truppen är så pass bred iår. Är väl igentligen enbart vänsterback och målis det ser tunt ut om 2 blir skadade. Övriga positioner finns täckning även om 2 är skadade.

Om du nu anser att vi är mer sårbara på vänsterbackspositionen och målvaktssidan än vad vi är på högerbacken för tillfället så förstår jag inte hur du tänker ? Vi har två målvakter och två vänsterbackar men bara en högerback ! Vi har ju dubbel täckning på de positionerna du anser svagast ?

 

så jag hoppas vi satsar med dom bästa, inget trams rotering blir det i cuper och avstängningar samt skador. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Roteringen sköter sig själv i och med skador och spelare som tappar form fysiskt och mentalt. Spelarna som levererar på plan skall spela. De som sitter på bänken får förr eller senare sin chans att ge tränaren lite huvudbry när han skall ta ut elvan nästa gång. I dagsläget är startelvan rätt given. Vilket är exakt som det skall vara.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Jonas S wrote:

Roteringen sköter sig själv i och med skador och spelare som tappar form fysiskt och mentalt. Spelarna som levererar på plan skall spela. De som sitter på bänken får förr eller senare sin chans att ge tränaren lite huvudbry när han skall ta ut elvan nästa gång. I dagsläget är startelvan rätt given. Vilket är exakt som det skall vara.

+1

Nuff Said!!

2-1...3-1!!!

AFC

Christian Vela
Bild för Christian Vela
Micke wrote:
Christian Vela wrote:

Visas på viaplay? 

Ja, den visas! 

King!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

8e raka segern tjohooo 

gunbod
Bild för gunbod
Christian Vela wrote:

8e raka segern tjohooo 

Haha, om det vore så väl, men vi kanske borde spela matchen först..? :-)

gunbod
Bild för gunbod
gunbod wrote:
Christian Vela wrote:

8e raka segern tjohooo 

Haha, om det vore så väl, men vi kanske borde spela matchen först..? :-)

Men visst vinner vi denna match.

Christian Vela
Bild för Christian Vela
gunbod wrote:
gunbod wrote:
Christian Vela wrote:

8e raka segern tjohooo 

Haha, om det vore så väl, men vi kanske borde spela matchen först..? :-)

Vi har äntligen lärt oss, så inga fler plattmatcher ;)

Men visst vinner vi denna match.

Walcott har lärt sig göra mer än att springa fort,  özil har lärt sig att visa känslor, Wenger har vetat hela tiden

Dosa
Bild för Dosa
gunbod wrote:
Dosa wrote:

Gällande Bellerin, bästa laget ska spela. om det finns känningar så kan man vila men trötthet ska dom klara av. Om han går sönder då får man lösa det då. Slut med att rotera för att vara fräscha sen, truppen är så pass bred iår. Är väl igentligen enbart vänsterback och målis det ser tunt ut om 2 blir skadade. Övriga positioner finns täckning även om 2 är skadade.

Om du nu anser att vi är mer sårbara på vänsterbackspositionen och målvaktssidan än vad vi är på högerbacken för tillfället så förstår jag inte hur du tänker ? Vi har två målvakter och två vänsterbackar men bara en högerback ! Vi har ju dubbel täckning på de positionerna du anser svagast ?

 

så jag hoppas vi satsar med dom bästa, inget trams rotering blir det i cuper och avstängningar samt skador. 

debuchy, jenkinson, bellerin. Jenkinson är ju inte långt bort? Debuchy är ju kvar i truppen men utfryst?

och vem ska vi vila bellrin med om vi bara har en högerback? den gode rob?

gunbod
Bild för gunbod
Dosa wrote:
gunbod wrote:
Dosa wrote:

Gällande Bellerin, bästa laget ska spela. om det finns känningar så kan man vila men trötthet ska dom klara av. Om han går sönder då får man lösa det då. Slut med att rotera för att vara fräscha sen, truppen är så pass bred iår. Är väl igentligen enbart vänsterback och målis det ser tunt ut om 2 blir skadade. Övriga positioner finns täckning även om 2 är skadade.

Om du nu anser att vi är mer sårbara på vänsterbackspositionen och målvaktssidan än vad vi är på högerbacken för tillfället så förstår jag inte hur du tänker ? Vi har två målvakter och två vänsterbackar men bara en högerback ! Vi har ju dubbel täckning på de positionerna du anser svagast ?

 

så jag hoppas vi satsar med dom bästa, inget trams rotering blir det i cuper och avstängningar samt skador. 

debuchy, jenkinson, bellerin. Jenkinson är ju inte långt bort? Debuchy är ju kvar i truppen men utfryst?

och vem ska vi vila bellrin med om vi bara har en högerback? den gode rob?

Nej men det är ju det vi diskuterar , jag och Jonas bla, tillgängliga högerbackar  för TILLFÄLLET. Varken Debuchy eller Jenka finns väl att slänga in nu om Belllerin går sönder. Där ligger vårat största orosmoment just idag OM något händer, inte direkt på vänsterbacken eller målvaktssidan som du nämnde.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tror faktiskt att Rob Holding ligger närmare en start än Debuchy på högerbacken. Jag misstänker att Wenger bestämt sig för att inte spela Debuchy oavsett. Möjligtvis att detta kanske skulle förändras om Bellerin åker på en lite längre skada. Men jag tror inte vi kommer få se Debuchy i någon enstaka match sådär. I så fall tycker jag han borde ha fått starta i ligacupen där Wenger föredrog att spela mittfältaren Maitland-Niles, vilket jag tycker säger en hel del.

Men jag kanske har fel. Vi får se vem som startar i ligacupen nästa veckan. Där lär knappast Bellerin starta.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Vi får väl hoppas att Bellerin håller sig frisk och skadefri tills alternativen blir bättre, eller så har han Holding som plan b. Finns det verkligen ingen yngre förmåga annars i typ u21 laget ? Jag har väldigt dålig koll på de som inte tillhör a-truppen.

Men Boro hemma ska vi ju slå även utan högerback..:-)

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
gunbod wrote:

Vi får väl hoppas att Bellerin håller sig frisk och skadefri tills alternativen blir bättre, eller så har han Holding som plan b. Finns det verkligen ingen yngre förmåga annars i typ u21 laget ? Jag har väldigt dålig koll på de som inte tillhör a-truppen.

Men Boro hemma ska vi ju slå även utan högerback..:-)

Vi har ju Chuba Akpom, han är nog redo för att vikariera på högerbacken om chansen dyker upp!!

gunbod
Bild för gunbod
Heppe][quote=gunbod wrote:

Vi får väl hoppas att Bellerin håller sig frisk och skadefri tills alternativen blir bättre, eller så har han Holding som plan b. Finns det verkligen ingen yngre förmåga annars i typ u21 laget ? Jag har väldigt dålig koll på de som inte tillhör a-truppen.

Men Boro hemma ska vi ju slå även utan högerback..:-)[/quot

Vi har ju Chuba Akpom, han är nog redo för att vikariera på högerbacken om chansen dyker upp!!

Fan trot om inte Bould rankas före där.

Sidor