Medlemmar: 8855 st.
Visa menyn

Arsenal - M'boro 22/10

157 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Fools kan gå om oss och Chelski som börjat så svagt kan vara 1p efter oss

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

helvete va kassa vi är. det här går inte vägen idag. 

Du är medveten om att det är över 30 minuter kvar o Boro lär tröttna ju längre matchen varar?

.

Jag sa inte att det skulle gå vägen, eller hur? Bara menade att det fanns gott om tid kvar.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

Usch, en riktigt dålig insats av oss, som så ofta förr mot parkerade bussar.

bryt ihop o kom igen.

If it's too strong, then you're too weak!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Samma visa varje gång. en sak är säker. Det blir ingen titel i år heller. Och aldrig någon PL titel med Wenger och truppen vi har idag. 

Men det är helt klart imponerade hur man kan luras så många gånger av ett lag som detta. Hade det vart en flickvän hade man dragit för längesen. 

Ångrar att jag spenderade tid på den här skiten. 

Nu får man iaf se ett lag som kämpar. Liverpool. Helt underbart lag att se på. sämre möjligheter än oss men enda så bra. Helt klart imponerade.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Var vi offside på målet? Ärligt?

Dennis Andersson
Bild för Dennis Andersson

Sååå besviken.. Så typiskt att vi inte kan ta dom här "lätta" trepoängarna när vi ligger med där uppe..

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Elias Johansson wrote:

Var vi offside på målet? Ärligt?

Typ 4m

Jonas S
Bild för Jonas S

Min teori om att Elneny fungerar i ett seriöst fotbollslag föll ju sönder fullständigt. Han var exakt så dålig jag tyckte han var när han först kom till klubben. Typisk Wenger-värvning. Billig och dålig. Väldigt frustrerande att se honom spela fotboll. Jag hoppas vi slipper se honom igen. Usch.

Inte osökt att man börjar fundera hur Wenger skall få ihop mittfältet framöver. Elneny är ju bevisligen inte ett alternativ, Cazorla skadad och Xhaka avstängd. Jag hoppas att Ramsey är tillbaka till Sunderland.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Återfallsförbrytare. Nu föll vi ju tillbaka till det där långsamma sidledsduttandet till handboll som man hoppats att vi lämnat bakom oss.

Det är så oerhört surt med dessa onödiga poängtapp, och på hemmaplan, mot en nykomling. Skit. Cech får godkänt, ingen annan.

gunbod
Bild för gunbod
gunbod wrote:
Christian Vela wrote:

8e raka segern tjohooo 

Haha, om det vore så väl, men vi kanske borde spela matchen först..? :-)

Det där med att ropa hej..:-(

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:

Förväntat medioker första halvlek, vi brukar aldrig spela bra en match direkt efter CL mot lag vi bara "skall" vinna mot, då saknar vi ofta rätt inställning. Låt oss hoppas vi spelar upp oss i,andra, skönt vi har Cech i målet...

eftersom vi vet om det. Kunde vi inte göra något för att förhindra det någon gång. Istället för att använda det som ursäkt. Dessa 3p är lika viktiga som de mot Chelski

Använde jag det som ursäkt läste du nog fel.. Jag bara menade att jag tyvärr inte är överraskad, men besviken och därför hoppas vi spelar upp oss i andra men tvivlar.

Blir en match där vi antingen får ett mål i baken o förlorar, eller lyckas orättvist peta in en boll i slutet o ta hem segern...

ett sätt att försöka göra bättre resultat i sådana här matcher är att rotera. en sugen Perez o Oxen skulle spela minst! En av Wengers svagheter, spela med samma lag om och om igen. Ju säkrare spelarna är att få spela hela tiden ju större risk för kass inställning

De är ju mer hungriga nu när de kommer in och avgör!! Med nu menar ja efter minut 60 så klart. 

nu har vi bredare och bättre trupp men roterar ändå inget

Blev ju en automatisk rotering med de två defensiva mittbackarna samt att Monreal bytte av Gibbs.

Använde vi två offensiva mittbackar senast ? :-)

Glenn
Bild för Glenn

2 mål till så är fools före oss och serieledare med ett på papperet mkt sämre lag. Men de har en coach som iaf lever på 2010-talet

COYG

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Först, riktigt svag insats idag. Ok att Boro parkerar bussen men det är vår uppgift att ta oss igenom. Initiativen och kreativiteten saknades, tror att Santis frånvaro påverkade mycket till det faktiskt. Kos och Mustafi darrar lite för andra matchen i rad och det är heller inte bra.

Men att domedagsförespråkarna dyker upp direkt är lite väl hårt tycker jag. Ni verkar inte göra annat än att sitta och vänta på en mindre bra insats så att gallan får komma fram. Även ett bottenlag i PL är inte sämre än att de kan slå vem som helst på en bra dag och vi har trots allt fortsatt 8 utan förlust i ligan. 

Nu gäller det att svara på detta och vinna mot Sunderland nästa helg, ytterligare en match som ska vinnas. 

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Kenny Nordh wrote:

Samma visa varje gång. en sak är säker. Det blir ingen titel i år heller. Och aldrig någon PL titel med Wenger och truppen vi har idag. 

Men det är helt klart imponerade hur man kan luras så många gånger av ett lag som detta. Hade det vart en flickvän hade man dragit för längesen. 

Ångrar att jag spenderade tid på den här skiten. 

Nu får man iaf se ett lag som kämpar. Liverpool. Helt underbart lag att se på. sämre möjligheter än oss men enda så bra. Helt klart imponerade.

Samma visa, hur menar du? Sex segrar före denna, tillfällig serieledning. Håll dig på Liverpoolforumet om det är laget du älskar att se på.

Zille
Bild för Zille

Dålig insats idag. Cech solklar Motm som håller oss kvar i matchen i första halvlek. 

Man ser tydligt att vi har problem mot lag som parkerar bussen och blir stillastående runt straffområdet där vi rullar boll utan att det direkt händer något. När dessutom varken Santi eller Xhaka är med och kan styra uppspelen från mittfältet blir det ännu svårare och mer problematiskt.

Denna match hade jag gärna sett en Giroud på topp och Alexis på kanten. Alexis sjunker ofta ner djupt och då kan han lika gärna utgå från kanten och vika in. Och Giroud hade varit riktigt bra för att förvalta alla inlägg vi slår som idag, med Alexis på topp, känns rätt så hopplösa. 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Johan Pedersen wrote:
Kenny Nordh wrote:

Samma visa varje gång. en sak är säker. Det blir ingen titel i år heller. Och aldrig någon PL titel med Wenger och truppen vi har idag. 

Men det är helt klart imponerade hur man kan luras så många gånger av ett lag som detta. Hade det vart en flickvän hade man dragit för längesen. 

Ångrar att jag spenderade tid på den här skiten. 

Nu får man iaf se ett lag som kämpar. Liverpool. Helt underbart lag att se på. sämre möjligheter än oss men enda så bra. Helt klart imponerade.

Samma visa, hur menar du? Sex segrar före denna, tillfällig serieledning. Håll dig på Liverpoolforumet om det är laget du älskar att se på.

 

jag menar att vi inte tar chansen när vi kan. 

Älskar att se Liverpool det sa jag inte. jag skrev att tycker det är underbart att se deras sätt att kämpa. Vem ger dig rätten att be mig älska ett annat lag och skicka mig till deras forum? 

 

jävla pajas!

 

 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

ynot
Bild för ynot

När vi spelar mot ängagäng så ska vi ha de unga spelarna på plan! Inte de mijonärerna som tror att man kan trixa för bi och spela två mål på träningsplanen. Är så trött på hur vi spelar mot lag som är längre ner i ligan. Inte första gången vi tappa poäng mot ett sämre lag. Det är såhär vi förlora ligan. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Otroligt att vi fortfarande har den här låga lägstanivån. Det finns fortfarande stora frågetecken runt det här laget och kanske framför allt runt tränaren. Det är oroande att vi efter så mycket pengar och så många år inte fått ihop ett nog starkt grundspel för att kunna slå ett bottenlag på hemmaplan även när vi inte presterar på topp. Det var väldigt enkelt för Middlesbrough idag. De hade utan större problem kunnat vinna den här matchen.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Wenger blir ju ingen bättre taktiker bara för att vi får in mer bredd och bättre spelare i laget. Det var väl ändå ingen som trodde det ?

Saknaden efter Cazorla och Graniten syntes alltför väl idag.

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:

Wenger blir ju ingen bättre taktiker bara för att vi får in mer bredd och bättre spelare i laget. Det var väl ändå ingen som trodde det ?

Saknaden efter Cazorla och Graniten syntes alltför väl idag.

Nej så är det ju tyvärr. Tränaren är som alltid vårt stora problem när det gäller att ta det där sista steget att bli en titelvinnande klubb.

Framför allt tycker jag Cazorlas saknades något otroligt. Elneny var helt meningslös på plan. Elneny gör inga fel men det är väl bara det han gör också. Snacka om medelmåtta.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela
gunbod wrote:
gunbod wrote:
Christian Vela wrote:

8e raka segern tjohooo 

Haha, om det vore så väl, men vi kanske borde spela matchen först..? :-)

Det där med att ropa hej..:-(

Ska aldrig mer va optimistisk före match; )

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Burnley, Swansea, Boro. 3 ganska dåliga matcher men summan av kardemumman är 7 poäng av 9 möjliga. Det är godkänt i min bok - spelmässigt måste vi dock åter upp i nivå! Tråkigt att se handbollsspelets återinträde i åtminstone två av dessa matcher, känns som att vi fortfarande tappar självförtroendet i flera matcher,

När Giroud spelar suckar man ofta över hans bedrövliga långsamhet men såna här matcher saknar man honom verkligen! Nån som gör det lite tufft för Boros mittförsvar som får den här matchen serverad på silverfat. Dom ser inte det minsta slitna ut ens när klockan tickar upp på 90, vid det laget borde dom vara nedtryckta i fotknölarna även om dom stått pall tills dess! Att ha en rusande Alexis istället för Alexis som ömsom möter boll, ömsom står och tar emot den hade nog också kunnat vara ett bättre recept

Jonas S
Bild för Jonas S

Sanningen är väl den att vi gjort en hel del riktigt usla matcher även den här säsongen men kanske haft lite mer flyt med resultatet än vad som normalt varit fallet. PSG, Burnley, Swansea och Boro har alla varit dåliga laginsatser. Men poängen har räddats av individuella prestationer, tur och tillfälligheter.

Sedan har underhållningsvärdet, Walcotts förvandling och lagets målskörd kanske bländat oss supportrar att tro att laget faktiskt förändrats. Men jag tycker man såg även i matchen mot Swansea att detta lag kan vika ner sig när som helst mot vem som helst. Jag tror vi kan få riktigt stora problem mot både Spurs och United framöver.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Skönt att det är fler lag som gör bort sig men skittrist när vi hade chansen att rycka. Fools o kanske Chelski får bingo i helgen. Hygglig tavla DeGea

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Skönt att det är fler lag som gör bort sig men skittrist när vi hade chansen att rycka. Fools o kanske Chelski får bingo i helgen. Hygglig tavla DeGea

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Sanningen är väl den att vi gjort en hel del riktigt usla matcher även den här säsongen men kanske haft lite mer flyt med resultatet än vad som normalt varit fallet. PSG, Burnley, Swansea och Boro har alla varit dåliga laginsatser. Men poängen har räddats av individuella prestationer, tur och tillfälligheter.

Sedan har underhållningsvärdet, Walcotts förvandling och lagets målskörd kanske bländat oss supportrar att tro att laget faktiskt förändrats. Men jag tycker man såg även i matchen mot Swansea att detta lag kan vika ner sig när som helst mot vem som helst. Jag tror vi kan få riktigt stora problem mot både Spurs och United framöver.

inte säker på att du har rätt och hoppas verkligen du har fel. Tror att vi kan höja oss när vi möter bättre lag som vi gjorde mot Chelski men vi får se. Varken Tottenham el United går jättebra just nu. Tror att det är motivation mot mindre lag som blir ett större problem

COYG

Zille
Bild för Zille
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

Sanningen är väl den att vi gjort en hel del riktigt usla matcher även den här säsongen men kanske haft lite mer flyt med resultatet än vad som normalt varit fallet. PSG, Burnley, Swansea och Boro har alla varit dåliga laginsatser. Men poängen har räddats av individuella prestationer, tur och tillfälligheter.

Sedan har underhållningsvärdet, Walcotts förvandling och lagets målskörd kanske bländat oss supportrar att tro att laget faktiskt förändrats. Men jag tycker man såg även i matchen mot Swansea att detta lag kan vika ner sig när som helst mot vem som helst. Jag tror vi kan få riktigt stora problem mot både Spurs och United framöver.

inte säker på att du har rätt och hoppas verkligen du har fel. Tror att vi kan höja oss när vi möter bättre lag som vi gjorde mot Chelski men vi får se. Varken Tottenham el United går jättebra just nu. Tror att det är motivation mot mindre lag som blir ett större problem

Ja, ett problem måste definitivt vara motivationen. Rent tekniskt och fotbollsmässigt är vi ju bra mycket bättre. Spelarna kanske tror att matcher mot exempelvis Boro och Burnley inte är några bekymmer och det ska gå att dribbla sig igeno och göra några enkla mål, men så är det ju inte. Sen så är säkert taktiken ett bekymmer också ibland. Just mot lågt stående och kompakta försvar har vi fått en del problem..

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
itzille wrote:
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

Sanningen är väl den att vi gjort en hel del riktigt usla matcher även den här säsongen men kanske haft lite mer flyt med resultatet än vad som normalt varit fallet. PSG, Burnley, Swansea och Boro har alla varit dåliga laginsatser. Men poängen har räddats av individuella prestationer, tur och tillfälligheter.

Sedan har underhållningsvärdet, Walcotts förvandling och lagets målskörd kanske bländat oss supportrar att tro att laget faktiskt förändrats. Men jag tycker man såg även i matchen mot Swansea att detta lag kan vika ner sig när som helst mot vem som helst. Jag tror vi kan få riktigt stora problem mot både Spurs och United framöver.

inte säker på att du har rätt och hoppas verkligen du har fel. Tror att vi kan höja oss när vi möter bättre lag som vi gjorde mot Chelski men vi får se. Varken Tottenham el United går jättebra just nu. Tror att det är motivation mot mindre lag som blir ett större problem

Ja, ett problem måste definitivt vara motivationen. Rent tekniskt och fotbollsmässigt är vi ju bra mycket bättre. Spelarna kanske tror att matcher mot exempelvis Boro och Burnley inte är några bekymmer och det ska gå att dribbla sig igeno och göra några enkla mål, men så är det ju inte. Sen så är säkert taktiken ett bekymmer också ibland. Just mot lågt stående och kompakta försvar har vi fått en del problem..

SViär som oftast beroende av att göra mål och det tidigt så att motståndaren måste gå på chans. Sker inte det ser det ut så här då vi inte har någon andra plan. Hallo, slå höga inlägg på Alexis? Nu har vi gjort många mål tack vare fart iår så jag säger inte att vi gjorde bort oss när vi inte väörvade en ritkigt forward men det blir svårt i dessa matcher då vi är beroende av ett genipass av Özil eller liknande för att komma igenom. Hade vi egentligen någon riktigt farlig målchans?

Woody
Bild för Woody

För första gången denna säsong blev det duttduttdutt och PingPong (John Lydon-Rotten) eller handboll. Slött och oinspirerat. Fler matcher som denna och ev ligatitel försvinner. Rock on !

Dosa
Bild för Dosa

ja vad säger man 1 poäng på Emirates, viktigt att vi tar full pott mot Sunderland nu. då har Oktober varit en helt fantastisk månad för oss. orkar inte prata så mycket om matchen. Klassiskt dock att vi inte tappade så mycket gentemot dom andra topp lagen.

fortfarande med i racet och några skadade spelare är snart tillbaka, Vill så gärna ha OG på bänken perfekt att kasta in om anfallsspelet låser sig mot lägre försvar. Ser även fram emot att se Ramseys roll nu, han lär vara jävligt sugen på att lira.

 Ladda om för Stadium of light! 

Sidor