Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - PSG 23/11 2016

240 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Arsenal - PSG 23/11 2016

Matchen imorgon kan kanske ses som en gruppfinal. Vi har Basel borta i sista matchen och PSG har Ludogorets. Matcher som förmodligen vi och PSG vinner. Nu vet ju alla att om vi vinner gruppen kommer Barca sluta två i sin grupp och slå ut oss i åttondelen. Men det skulle hur som helst vara kul att för en gångs skull vinna gruppen :)

PSG inledde säsongen lite blekt men ligger som delad två i tabellen efter Nice tillsammans med Monaco. Leigue 1 verkar bli lite mer spännande den här säsongen och PSG verkar få jobba lite hårdare för sina poäng. Men efter det jag sett av PSG den här säsongen har jag blivit rätt imponerad. De är starka över hela planen.

Jag tror vi kan få problem både att hålla nollan och att få hål på PSG. Detta är enligt mig en betydligt tuffare motståndare än både United och Spurs om än kanske inte mentalt. PSG är lite som att möta City. Ett jättebra lag, men som vi absolut kan slå för de har inget större mentalt övertag och de parkerar absolut inte någon buss. De vill spela sin fotboll även på bortaplan.

Men vår form är lite tveksam. Vi har lite skador och saker och ting är inte helt satt i laget för tillfället. Vi vet inte riktigt hur vårt mittfält egentligen fungerar och ser ut utan Cazorla. Vem spelar på vänsterkanten om Iwobis form avtagit? Vågar Wenger fortsätta spela Alexis trots att snacket gör gällande att han småskador är under kontroll?

Jag tror att vi kommer göra en bättre match än det vi såg mot United och Spurs. Vi brukar lyfta oss efter en så pass blek insats som det vi fick se mot United i helgen. Dock möter vi ett otroligt bra lag som också var vida överlägsa i matchen i Paris. Jag tror inte vi vinner imorgon men jag tror starkt på ett kryss, typ 1-1. Vilket också skulle vara ett rätt bra resultat.

Gällande startelva så tror jag på typ samma som mot United fast att Xhaka får komma in istället för Elneny. Jag tror Ramsey får fortsatt förtroende på vänsterkanten. Det skall mycket till för att Wenger skall bänka honom om han är hel.

Ospina; Monreal, Kos, Mustafi, Jenkinson; Coq, Xhaka; Ramsey, Özil, Walcott; Alexis

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

       Coq        Elneny

Ramsey    Özil    Ramsey

             Alexis

gunbod
Bild för gunbod
Heppe wrote:

       Coq        Elneny

Ramsey    Özil    Ramsey

             Alexis

Hur många Ramseys har vi egentligen ?

Graniten tillsammans med Coq centralt på mittfältet, sanchez på vänsterkanten och Giroud på topp samt alla Ramseys på läktaren. :-)

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:
Heppe wrote:

       Coq        Elneny

Ramsey    Özil    Ramsey

             Alexis

Hur många Ramseys har vi egentligen ?

Graniten tillsammans med Coq centralt på mittfältet, sanchez på vänsterkanten och Giroud på topp samt alla Ramseys på läktaren. :-)

Jag skulle gärna se Giroud från start. Är livrädd för att Alexis drar på sig en långtidsskada exakt som för ett år sedan och Giroud verkar ju vara inne i sitt mål-mode just nu. Men jag tror Wenger kanske vilar Alexis mot Bouremouth istället.

Be excited!

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Ospina

Debuchy Mustafi Kos Monreal

Xhaka Ramsey

Ox Özil Iwobi

Alexis

Jonas S
Bild för Jonas S
Johan Pedersen wrote:

Debuchy Mustafi Kos Monreal

What? Nu får du förklara :)

Jag håller absolut med om att Debuchy är ett betydligt bättre alternativ än Jenkinson men tror du verkligen att Wenger skulle starta honom i den här matchen?

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

BREAKING: PSG say British Authorities have refused defender Serge Aurier permission to travel with squad for Champions League game v Arsenal

Sky Sports skriver attt Aurier inte får komma in i UK. Är det drottningen som är en gooner? Helt rätt att stoppa den där clownen vid gränsen oavsett.

Be excited!

Mackan
Bild för Mackan
Jonas S wrote:

BREAKING: PSG say British Authorities have refused defender Serge Aurier permission to travel with squad for Champions League game v Arsenal

Sky Sports skriver attt Aurier inte får komma in i UK. Är det drottningen som är en gooner? Helt rätt att stoppa den där clownen vid gränsen oavsett.

Han var banne mig deras bästa spelare förra matchen så där snackar vi major boost. Hur är det med Di Maria, hörde ngt om en skada på honom?

Tycker tveklöst att vi ska starta Xhaka och Coq defensivt och Iwobi är given på vänsterkanten. Vill han absolut in med Ramsey så testa honom med Xhaka centralt i så fall. Ox håller sällan som startspelare, så honom ser jag gärna som inhoppare vid behov. Giroud ska starta!

Twitter: @mackan_carlsson

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vi måste vila Alexis!!

Kul att chansa här i livet ibland med 4-6 veckor på han har vi inte råd med när snart PL tomten kliver in i bilden dessutom!!

AFC

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Jonas S wrote:
Johan Pedersen wrote:

Debuchy Mustafi Kos Monreal

What? Nu får du förklara :)

Jag håller absolut med om att Debuchy är ett betydligt bättre alternativ än Jenkinson men tror du verkligen att Wenger skulle starta honom i den här matchen?

Hehe, jag är ute efter att provocera.

Men allvarligt har jag inte släppt tanken på att Debuchy var en av Frankrikes bästa spelare i vm 2014 och att han var en mycket kompetent spelare i ett dysfunktionellt Newcastle och även hos oss innan skadan. Jag vill helt enkelt tro att Bellerins skada kan ge honom möjligheten till upprättelse.

Sen om han förtjänar det efter att ha tagit petningen på sämsta möjliga sätt är en annan sak..

gunbod
Bild för gunbod
SuperJackie wrote:

Vi måste vila Alexis!!

Kul att chansa här i livet ibland med 4-6 veckor på han har vi inte råd med när snart PL tomten kliver in i bilden dessutom!!

Tycker att det är bättre att vila honom mot Bournemouth, vi har ju chansen att vinna gruppen och borde gå för det.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Vars värms det upp imorgon ni som är i London?

Jonas S
Bild för Jonas S
Johan Pedersen wrote:
Jonas S wrote:
Johan Pedersen wrote:

Debuchy Mustafi Kos Monreal

What? Nu får du förklara :)

Jag håller absolut med om att Debuchy är ett betydligt bättre alternativ än Jenkinson men tror du verkligen att Wenger skulle starta honom i den här matchen?

Hehe, jag är ute efter att provocera.

Men allvarligt har jag inte släppt tanken på att Debuchy var en av Frankrikes bästa spelare i vm 2014 och att han var en mycket kompetent spelare i ett dysfunktionellt Newcastle och även hos oss innan skadan. Jag vill helt enkelt tro att Bellerins skada kan ge honom möjligheten till upprättelse.

Sen om han förtjänar det efter att ha tagit petningen på sämsta möjliga sätt är en annan sak..

Jo han var ju riktigt bra. Det är nästan bissart hur hans karriär tog en störtdykning efter den där fullständigt onödiga tacklingen från Arnautovic som gjorde att han bröt nyckelbenet eller hur det nu var. Det hade varit ännu en sjuk vändning om han faktiskt kom tillbaka.

Fast jag undrar om han är redo för cl-spel. Å andra sidan har ju Jenkinson varit bort hur länge som helst och är väl inte i närheten av nivån Debuchy bör kunna ha.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Fast jag undrar om han är redo för cl-spel. Å andra sidan har ju Jenkinson varit bort hur länge som helst och är väl inte i närheten av nivån Debuchy bör kunna ha.

Samtidigt var väl Jenkinson en av få som trots allt kom undan med någorlunda godkänt efter United-matchen?

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Fast jag undrar om han är redo för cl-spel. Å andra sidan har ju Jenkinson varit bort hur länge som helst och är väl inte i närheten av nivån Debuchy bör kunna ha.

Samtidigt var väl Jenkinson en av få som trots allt kom undan med någorlunda godkänt efter United-matchen?

Jenka var bra! Bara för att Debuchy målar i U15 borde inte ge honom chansen i en avgörande CL-match. Jag håller med om att han borde ha en nivå till i sitt spel men om han nånsin når upp till den igen är minst sagt tveksamt. Därtill är jag ganska övertygad om att det är hans inställning som gjort honom omöjlig i truppen. Han måste vara ganska giftig för hur han hanterats senaste tiden, nåt stämmer ju garanterat inte. Finns det nån annan som kan spela hyfsat eller bättre ser jag ingen anledning att släppa in Debuchy och röra om i en till synes harmonisk trupp. Detta utifrån vad JAG tolkar mig till, man har ju knappast kört med öppna kort när det kommer till honom så allt som sägs är ju mer eller mindre gissningar

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Fast jag undrar om han är redo för cl-spel. Å andra sidan har ju Jenkinson varit bort hur länge som helst och är väl inte i närheten av nivån Debuchy bör kunna ha.

Samtidigt var väl Jenkinson en av få som trots allt kom undan med någorlunda godkänt efter United-matchen?

Jo absolut. Men när man är van att se Bellerin där är det lite ovant att se Jenkinson smälla iväg bollar ut till inkast och hörnor utan att kanske vara extremt pressad. Men han är ju en sådan försvarare och det finns väl inget att direkt gnälla på i hur han spelade i lördags. Han hade det inte så värst lätt heller när han skulle slå sina inlägg till en ensam Alexis i boxen mitt bland alla United-försvarare.

Jag har svårt att se att vi kommer slänga in Debuchy oavsett.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Jag är nog inne på att vila Alexis ikväll med. Lite för mycket matchande på honom för att jag ska känna mig trygg.
Giroud ikväll mot sina landsmän, sen kör vi Alexis en sväng på Söndag.
Tror på en 2-0 seger ikväll. 1a i gruppen och vi lottas mot Bayern eller RM. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Tråden ligger under matcher 2014/2015. Why?

Gör om gör rätt så även en blind höna som jag kan hitta hit...eller ett medvetet val för at tjag inte sk akladda i tråden kanske? :-)

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:

Tråden ligger under matcher 2014/2015. Why?

Gör om gör rätt så även en blind höna som jag kan hitta hit...eller ett medvetet val för at tjag inte sk akladda i tråden kanske? :-)

Det var väl jag som klickade lite fel. Men det kan vi nog leva med.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

För satan Mickys, full på jobbet idag med, och så här tidigt ?

B-G
Bild för B-G

Forum - aktiva ämnen.
Då missar man inget :)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
gunbod wrote:

För satan Mickys, full på jobbet idag med, och så här tidigt ?

Alltid. hur ska man annars klara dagen?

Tror att det finns fler stolpskott där ute som ej hittar tråden nu....

Men om ni är nöjda med att ha den på fel ställe så fine by me. En perfektionist som jag kommer ha svårt att sova när jag vet att en matchtråd ligger på fel ställe....HELA TVÅ ÅR FEL MED!!!! Usch! :-)

Min startelva iaf:

               Ospina

Jenka    Musse     Kos      Gibbs

           Xhaka        Coq

Walle       Özil           Iwobi

            Giroud

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Just det ja...BM kanske blir tvåa med....kul att få Real, BM eller Dortmund i åttondelen då....

Vi slipper iaf spela Torsdagsfotboll....

Hur tänker Tottenham när de sliter som djur för att nå CL fär andra gången eller liknande och sen vilar de sina bästa och spelar som ett korplag i viktigaste matchen så de ej går vidare. Så patetiskt att det blir humor på hög nivå. Kanske ha råd att göra så som största klubb i England....hahahahaha

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:

Just det ja...BM kanske blir tvåa med....kul att få Real, BM eller Dortmund i åttondelen då....

Vi slipper iaf spela Torsdagsfotboll....

Hur tänker Tottenham när de sliter som djur för att nå CL fär andra gången eller liknande och sen vilar de sina bästa och spelar som ett korplag i viktigaste matchen så de ej går vidare. Så patetiskt att det blir humor på hög nivå. Kanske ha råd att göra så som största klubb i England....hahahahaha

Det är inga problem att flytta trådar så ingen fara på taket.

Lite kontrast mot Leicester som verkar köra samma race fast tvärt om. Leicester lär väl vinna CL nu och samtidigt bli nedflyttade i Championship :)

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:
Mickys wrote:

Just det ja...BM kanske blir tvåa med....kul att få Real, BM eller Dortmund i åttondelen då....

Vi slipper iaf spela Torsdagsfotboll....

Hur tänker Tottenham när de sliter som djur för att nå CL fär andra gången eller liknande och sen vilar de sina bästa och spelar som ett korplag i viktigaste matchen så de ej går vidare. Så patetiskt att det blir humor på hög nivå. Kanske ha råd att göra så som största klubb i England....hahahahaha

Det är inga problem att flytta trådar så ingen fara på taket.

Lite kontrast mot Leicester som verkar köra samma race fast tvärt om. Leicester lär väl vinna CL nu och samtidigt bli nedflyttade i Championship :)

Skillnaden är dock att Ranieri har varit i CL förut och merparten i Leicester är rutinerade spelare, Pocke är för första gången i CL och Spurs har många unga och orutinerade spelare.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Jonas S wrote:
Mickys wrote:

Just det ja...BM kanske blir tvåa med....kul att få Real, BM eller Dortmund i åttondelen då....

Vi slipper iaf spela Torsdagsfotboll....

Hur tänker Tottenham när de sliter som djur för att nå CL fär andra gången eller liknande och sen vilar de sina bästa och spelar som ett korplag i viktigaste matchen så de ej går vidare. Så patetiskt att det blir humor på hög nivå. Kanske ha råd att göra så som största klubb i England....hahahahaha

Det är inga problem att flytta trådar så ingen fara på taket.

Lite kontrast mot Leicester som verkar köra samma race fast tvärt om. Leicester lär väl vinna CL nu och samtidigt bli nedflyttade i Championship :)

Skillnaden är dock att Ranieri har varit i CL förut och merparten i Leicester är rutinerade spelare, Pocke är för första gången i CL och Spurs har många unga och orutinerade spelare.

Spurs kanske satsar på en av turneringarna och inser att CL kan de glömma. Ligan har de ju inte vunnit sedan någon levande minns så det kanske är klokt. Eller så är de bara usla helt enkelt.

Tosse
Bild för Tosse
Sral
Bild för Sral
Johan Pedersen wrote:
Jonas S wrote:
Johan Pedersen wrote:

Debuchy Mustafi Kos Monreal

What? Nu får du förklara :)

Jag håller absolut med om att Debuchy är ett betydligt bättre alternativ än Jenkinson men tror du verkligen att Wenger skulle starta honom i den här matchen?

Hehe, jag är ute efter att provocera.

Men allvarligt har jag inte släppt tanken på att Debuchy var en av Frankrikes bästa spelare i vm 2014 och att han var en mycket kompetent spelare i ett dysfunktionellt Newcastle och även hos oss innan skadan. Jag vill helt enkelt tro att Bellerins skada kan ge honom möjligheten till upprättelse.

Sen om han förtjänar det efter att ha tagit petningen på sämsta möjliga sätt är en annan sak..

Det ligger en hel del i vad du säger, men han lär behöva mer tid att vara redo för spel.

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Sral wrote:
Johan Pedersen wrote:
Jonas S wrote:
Johan Pedersen wrote:

Debuchy Mustafi Kos Monreal

What? Nu får du förklara :)

Jag håller absolut med om att Debuchy är ett betydligt bättre alternativ än Jenkinson men tror du verkligen att Wenger skulle starta honom i den här matchen?

Hehe, jag är ute efter att provocera.

Men allvarligt har jag inte släppt tanken på att Debuchy var en av Frankrikes bästa spelare i vm 2014 och att han var en mycket kompetent spelare i ett dysfunktionellt Newcastle och även hos oss innan skadan. Jag vill helt enkelt tro att Bellerins skada kan ge honom möjligheten till upprättelse.

Sen om han förtjänar det efter att ha tagit petningen på sämsta möjliga sätt är en annan sak..

Det ligger en hel del i vad du säger, men han lär behöva mer tid att vara redo för spel.

Ja, han kommer inte spela idag. Det sa Wenger på pk

Pelle
Bild för Pelle

Arsenal XI: Ospina - Jenkinson, Mustafi, Kos, Gibbs - Coq, Ramsey - Alexis (på högern?), Özil, Iwobi - Giroud.

Subs: Cech, Monreal, Gabriel, Xhaka, Elneny, Oxen och Walcott

If it's too strong, then you're too weak!

Mackan
Bild för Mackan

Vad har Xhaka gjort för ont???? Knappt att hans röda kort trumfar Ramseys insatser hittills... :(

Twitter: @mackan_carlsson

 

Sidor