Medlemmar: 8855 st.
Visa menyn

Arsenal - PSG 23/11 2016

240 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle

Ärligt talat, Ramsey har väl inte varit dålig idag? Varför hackar ni så på honom?

Skäll påIwobi som gjorde en värdelös första halvlek, en Özil som allt som oftast e helt osynlig men fick en boll till skänks och slog en bra pass på som det blev straff på. Skäll på Mustafi som helt tappar sin gubbe vid deras ledningsmål.

If it's too strong, then you're too weak!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Pelle wrote:

Ärligt talat, Ramsey har väl inte varit dålig idag? Varför hackar ni så på honom?

Skäll påIwobi som gjorde en värdelös första halvlek, en Özil som allt som oftast e helt osynlig men fick en boll till skänks och slog en bra pass på som det blev straff på. Skäll på Mustafi som helt tappar sin gubbe vid deras ledningsmål.

Långt ifrån sämst i startelven, men han ger inget positivt direkt heller som motiverar varför han får och ska starta.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:

Ärligt talat, Ramsey har väl inte varit dålig idag? Varför hackar ni så på honom?

Skäll påIwobi som gjorde en värdelös första halvlek, en Özil som allt som oftast e helt osynlig men fick en boll till skänks och slog en bra pass på som det blev straff på. Skäll på Mustafi som helt tappar sin gubbe vid deras ledningsmål.

Tycker helt ärlig han har varit bedrövlig idag. Tappar boll och anfallen stannar upp när han får bollen. Förstår inte vad han gör på plan i denna match, eller förra..

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn

Ännu en värdelös match. Vi har inte gjort en bra match sedan Chelski. Bedrövlig coacinsats som alltid. Vi skapar i stort sett ingenting. Ett jävla avslut på mål. Skakigt bakåt. Släpper till jättemkt klara chanser.

Avgå alla sopor! Lika bra att vi gör en Spurs o åker ut ur CL fortast möjligt. Vi har inget där att göra!

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Farbror Frej wrote:
Pelle wrote:

Ärligt talat, Ramsey har väl inte varit dålig idag? Varför hackar ni så på honom?

Skäll påIwobi som gjorde en värdelös första halvlek, en Özil som allt som oftast e helt osynlig men fick en boll till skänks och slog en bra pass på som det blev straff på. Skäll på Mustafi som helt tappar sin gubbe vid deras ledningsmål.

Långt ifrån sämst i startelven, men han ger inget positivt direkt heller som motiverar varför han får och ska starta.

Tycker inte han ger mindre protivt än de andra som fick starta... Xhaka har ju ärligtbtalat gjort några riktigt dåliga matcher han med utöver en idiotisk utvisning så när Cazorla e skadad finns ju inte mycket alternativ.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:

Ärligt talat, Ramsey har väl inte varit dålig idag? Varför hackar ni så på honom?

Skäll påIwobi som gjorde en värdelös första halvlek, en Özil som allt som oftast e helt osynlig men fick en boll till skänks och slog en bra pass på som det blev straff på. Skäll på Mustafi som helt tappar sin gubbe vid deras ledningsmål.

Iwobi klart sämst, därefter Ramsey.

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Lika bra att vi gör en Spurs o åker ut ur CL fortast möjligt. Vi har inget där att göra!

Vi e redan klara för åttondelen så vimkan i te åka ur innan dess o lär väl ändå åka ur då, så andas lugnt nu Mickys. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Samma visa år efter år efter år. GÄSP WENGER. GÄSP.

Du får en att längta till morgondagens arbete 07:00

Over and out.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker vi krigar till oss ett kryss. PSG är klart bättre i spelet men vi visar rejäl kampvilja i andra halvlek och tar oss in i matchen. Jag tycker inte 2-2 på något sätt är ett dåligt resultat mot ett så bra spelande PSG.

Jag bryr mig inte så värst mycket om vi vinner gruppen eller ej. Det blir tufft motsånd i åttondelen oavsett. Jag tycker vi gjort ett bra gruppspel så här långt. Klart svagaste insatsen var mot PSG borta men där fixar vi trots det ett kryss. Vi gjorde jobbet mot Basel och Ludogorets. Nu kämpar vi till oss ett till november-kryss. Vi är svårslagna.

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Det positiva är att vi slipper möta Bayern Munchen iallafall. Hur fan kan man spara på Iwobi över en hörna när det är Xhaka man ska byta in? Skillnad vore Giroud eller Coquelin men Iwobi?

Angående Ramsey så förstår jag snarare inte vad Coquelin håller på med. Varför håller han på och springa upp i offensivare positioner? Han spelar med Ramsey för att Ramsey ska springa upp och Coquelin ska ligga och bevaka. Han är lika kreativ som Ospina. Mustafi är bedrövlig, verkligheten börjar komma ikapp.

You win some, you draw some

Glenn
Bild för Glenn

Hur fan kan Iwobi nicka in den i eget? Han böjer ju sig till o med för att inte kunna träffa bollen. Sparka skiten

COYG

Jepson
Bild för Jepson

Vi saknar Cazorla kort och gott. efter hans skada har vi förvisso inte förlorat, men hans sätt att spela är det ännu ingen annan som kan bära upp. så jag hoppas han är tillbaka i december. annats glimtar vi till spelmässigt. Men avslut, måste till flera avslut.

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Jag tycker vi krigar till oss ett kryss. PSG är klart bättre i spelet men vi visar rejäl kampvilja i andra halvlek och tar oss in i matchen. Jag tycker inte 2-2 på något sätt är ett dåligt resultat mot ett så bra spelande PSG.

Jag bryr mig inte så värst mycket om vi vinner gruppen eller ej. Det blir tufft motsånd i åttondelen oavsett. Jag tycker vi gjort ett bra gruppspel så här långt. Klart svagaste insatsen var mot PSG borta men där fixar vi trots det ett kryss. Vi gjorde jobbet mot Basel och Ludogorets. Nu kämpar vi till oss ett till november-kryss. Vi är svårslagna.

men inte fan är psg så bra? Avdankade spelare som Motta och Maxwell spelar varje match. Plus massa andra sopor

COYG

Jocke K
Bild för Jocke K

Varför vänta med bytena när PSG tog över igen efter vårt 2-1 mål? Alltid alltid första bytet mellan 65-70 minuten. Var är coachningen och de  taktiska förändringar hos Wenger? 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Real slår Dortmund sista och Juve slår Zagreb sista vilket innebär att vi får antingen....

Real Madrid

Atletico

Juventus

Barcelona

Meeeen vi slapp ju Bayern:)

AFC

Glenn
Bild för Glenn
Jocke K wrote:

Varför vänta med bytena när PSG tog över igen efter vårt 2-1 mål? Alltid alltid första bytet mellan 65-70 minuten. Var är coachningen och de  taktiska förändringar hos Wenger? 

efter 70 idag till o med. Han besitter inga taktiska egenskaper eller coachning

COYG

Fredde
Bild för Fredde
SuperJackie wrote:

Real slår Dortmund sista och Juve slår Zagreb sista vilket innebär att vi får antingen....

Real Madrid

Atletico

Juventus

Barcelona

Meeeen vi slapp ju Bayern:)

Monaco och Benfica/Besiktas/Napoli kan vi också få. Kanske är taktiskt, vi kanske vill åka ut så att vi kan fokusera på ligan. Dortmund eller Real Madrid? Spelar det någon roll? Dortmund är riktigt bra.

You win some, you draw some

McAn
Bild för McAn

Jag håller med dig. Det var inte längesedan varje mindre bra insats istället slutade med förlust. Spelmässigt hackar det emellanåt men vi är bevisligen svårslagna. Men visst, fler målchanser behöver vi börja skapa. Det skojiga är ju att det blir mål på ett knappt antal chanser. Tidigare har det ju krävts mängder. COYG! 

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Samma gamla vanliga visa! Viktiga matcher vinner vi aldrig, och så ligger vi på fjärde plats....som vanligt i PL, trots alla nyförvärv.

Är det månne Wenger det beror på!?

 

Tomas A.

Jocke K
Bild för Jocke K

Man kan undra vad Wenger säger eller gör i paus för efter den så är spelarna mer intensiva i närkamperna och springer betydligt mer. Kan han inte få fram något av det till spelarna på planen de första 45 minuterna för det fanns inget av det då? Ser man Wenger agera vid sidlinjen är det oftast mot domaren. Tyvärr!  

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Pelle
Bild för Pelle
Thomas A wrote:

Samma gamla vanliga visa! Viktiga matcher vinner vi aldrig, och så ligger vi på fjärde plats....

Suck, glöm myten om 4:e platsen, det var några år sedan nu som vi slutade på 4:e plats. Eller fokuserade du på att vi just nu ligger fyra? Inte minns jag att du förra året jublade massa när vi ledde ligan...

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:

Jag tycker vi krigar till oss ett kryss. PSG är klart bättre i spelet men vi visar rejäl kampvilja i andra halvlek och tar oss in i matchen. Jag tycker inte 2-2 på något sätt är ett dåligt resultat mot ett så bra spelande PSG.

Jag bryr mig inte så värst mycket om vi vinner gruppen eller ej. Det blir tufft motsånd i åttondelen oavsett. Jag tycker vi gjort ett bra gruppspel så här långt. Klart svagaste insatsen var mot PSG borta men där fixar vi trots det ett kryss. Vi gjorde jobbet mot Basel och Ludogorets. Nu kämpar vi till oss ett till november-kryss. Vi är svårslagna.

Bra där Jonas. Skönt med EN nyanserad analys :)
2-2 var förstås olyckligt med ledning i upp till 77'

PSG är ett bra lag och inget brögäng som många verkar få det till.
Instämmer med dig, etta eller tvåa. Vi siktar väl på att vinna skiten? Då ska bra lag mötas oavsett när i turneringen.

18 raka utan förlust, 1 vinst 3 oavgjorda (mot tufft motstånd) i november.
Skönt att vi kanske även bryter den förbannelsen liksom vi brytit den där 4e platsen som många fortfarande tjatar om av någon anledning. 

Nu kör vi över Bournemouth i helgen, sen radar vi upp ytterligare segrar innan vi slutligen spöar City borta och går upp i ligaledning lagom till julafton. Bra så :) 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

Jag tycker vi krigar till oss ett kryss. PSG är klart bättre i spelet men vi visar rejäl kampvilja i andra halvlek och tar oss in i matchen. Jag tycker inte 2-2 på något sätt är ett dåligt resultat mot ett så bra spelande PSG.

Jag bryr mig inte så värst mycket om vi vinner gruppen eller ej. Det blir tufft motsånd i åttondelen oavsett. Jag tycker vi gjort ett bra gruppspel så här långt. Klart svagaste insatsen var mot PSG borta men där fixar vi trots det ett kryss. Vi gjorde jobbet mot Basel och Ludogorets. Nu kämpar vi till oss ett till november-kryss. Vi är svårslagna.

men inte fan är psg så bra? Avdankade spelare som Motta och Maxwell spelar varje match. Plus massa andra sopor

Jo PSG är bra. Ett starkare lag än vad vi är tycker jag. Tagit sig till kvartsfinaler i CL under senare år, vunnit franska lagan om och om igen. De har en skitbra backlinje, ett otroligt starkt mittfält och en striker som gör en hel del mål. Missar massor också visseligen. Men det är inget unikt direkt. Och Motta fungerar utmärkt i det där laget. En senior absolut men det kan du ju säga om massor av spelare. Iniesta, är han avdankad? Buffon? Pepe? Alves? Rutin är rätt bra att ha.

Jag tror du kanske har en lite naiv syn på nivån vi håller i europa. Vi kommer ha det tufft när vi möter bättre motstånd i CL. Och då inte bara Real Madrid, Bayern och Barca utan även lag som Atletico, Dortmund, Juventus och PSG. Det kommer City också ha.

Be excited!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Kenny Nordh wrote:

Samma visa år efter år efter år. GÄSP WENGER. GÄSP.

Du får en att längta till morgondagens arbete 07:00

Over and out.

Att bara gnälla på Wenger, är det allt du kan? Vilket lag han ställer upp med, vilka byten han än gör så gnäller du...

Kan inte se hur Wenger ska lastas för 2-2 igår..PSG är inte Burnely liksom..
Absolut, vi gör en riktigt blek första halvlek men samtidigt var det en hel del sega huvuden och fötter igår. Mustafi, Kos, Gibbs, Ramsey, Özil Iwobi...ingen toppmatch av ngn direkt. Man har bara 3 byten per match vet du.

Vi möter ett bra lag. De är säkra med bollen och är vassa framåt. Vad Kos/Mustafi hade för sig igår är inte AWs fel. de gör en plattmatch helt enkelt!

Det som skiljer sig från tidigare år är ett vi  inte tappar matcherna när vi spelar dåligt. Nu har vi tagit 3 poäng i 3 matcher där vi inte ens varit nära att prestera bra. det kan vara skillnaden som gör att det blir en titel i år.
Och ärligt talat så spelar det mindre roll om man kommer 1:a el 2:a i gruppen. 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Woody
Bild för Woody

Är Wengerian, men pratar han med Ramsey om dennes ojämnhet. Igår felsbeslut i 86,7 % av fallen. 2 kontringar vid 2 tillfällen osv osv. Hafsig och förstörande. Vad hände med Ola A ? Han sa skott vid ett tillfälle. Trodde det hette avslut. I övrigt yta och löpning och löpning och ytapladder. Oerhört tröttsamt. Rock on !

Busch
Bild för Busch

Man skulle nog kunna göra en långfilm på gårdagens match om hur man glömmer bort att ta med sig bollen när man dribblar, jävlar va skevt vi spelade i första halvlek.

Jokkster
Bild för Jokkster

Bara jag som reagerade på att endast 2 spelare gratulerade Giroud efter straffen? Målet var ju väldigt viktigt och kom ju precis innan halvtid och måste därmed kännts extra skönt. Giroud framstår som en grinpelle för mig, kan det vara så att han inte är speciellt omtyckt eller läser jag för mycket i situationen? Kanske bara rörde sim om trötta spelare som inte pallade fira eller gratulera, fast det borde väl nästan vara obligatoriskt för lagkänslan kan man tycka.

Nu somnar jag om ett år igen :)

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh
Pelle wrote:
Thomas A wrote:

Samma gamla vanliga visa! Viktiga matcher vinner vi aldrig, och så ligger vi på fjärde plats....

Suck, glöm myten om 4:e platsen, det var några år sedan nu som vi slutade på 4:e plats. Eller fokuserade du på att vi just nu ligger fyra? Inte minns jag att du förra året jublade massa när vi ledde ligan...

 

Jo, men för mig är det vinster som gäller. Arsenal är ett topplag och topplag ska vinna, speciellt på hemma plan.

Hur länge hade pole position förra året, Pelle?

Men men, vi har alla olika uppfattningar och det respekterar jag, dock är det vinna som gäller för mig.

Jag kommer aldrig vara nöjd med oavgjort på hemma plan!

Tomas A.

Sral
Bild för Sral
Joacim Lagerqvist wrote:

Bara jag som reagerade på att endast 2 spelare gratulerade Giroud efter straffen? Målet var ju väldigt viktigt och kom ju precis innan halvtid och måste därmed kännts extra skönt. Giroud framstår som en grinpelle för mig, kan det vara så att han inte är speciellt omtyckt eller läser jag för mycket i situationen? Kanske bara rörde sim om trötta spelare som inte pallade fira eller gratulera, fast det borde väl nästan vara obligatoriskt för lagkänslan kan man tycka.

Nu somnar jag om ett år igen :)

Jag tolkade det mer som att de var fokuserade ändå, att 1-1 inte räckte. Hade det bildats en tv-puck-hög hade säkert många klagat på det istället.

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Thomas A wrote:
Pelle wrote:
Thomas A wrote:

Samma gamla vanliga visa! Viktiga matcher vinner vi aldrig, och så ligger vi på fjärde plats....

Suck, glöm myten om 4:e platsen, det var några år sedan nu som vi slutade på 4:e plats. Eller fokuserade du på att vi just nu ligger fyra? Inte minns jag att du förra året jublade massa när vi ledde ligan...

 

Jo, men för mig är det vinster som gäller. Arsenal är ett topplag och topplag ska vinna, speciellt på hemma plan.

Hur länge hade pole position förra året, Pelle?

Men men, vi har alla olika uppfattningar och det respekterar jag, dock är det vinna som gäller för mig.

Jag kommer aldrig vara nöjd med oavgjort på hemma plan!

Det har ju skitit sig när vi varit i Pole för tidigt. Kanske bättre att ligga strax bakom ett tag till. 
Långt kvar av säsongen!

Vinster är givetvis det som räknas men när vi tar poäng mot bra motstånd trots uselt spel ska man kanske kunna vara liite glad iaf :)

COYG 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Sidor