Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Stoke 10/12 16.00

104 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Arsenal - Stoke 10/12 16.00

Efter att vi tidigare under veckan sopat mattan med Westham, tvålat till Basel, vunnit CL-gruppen före PSG, slagit in två hattricks och varit allmänt bra är det inte konstigt att man kan känna sig lite kaxig inför den här matchen.

Historien talar starkt mot Stoke imorgon. Tydligen har de inte slagit oss på bortaplan i ligan sedan 1982. Nu är de väl, i alla fall i offensiven, något bättre än det vi såg under Tony Pulis. Men jag undrar om inte Stokes anfallsspel av idag passar oss bättre än Tony Pulis långbollar och inkast in i boxen. De står inte och försvara 100% utan försöker också anfalla ett par gånger även på bortaplan.

Dock har de väl sett oss rada upp mål i CL och så dumma lär de inte vara att de i alla fall inte ens försöker parkera bussen. Jag tror de kommer försöka hålla tätt och stå rätt lågt.

Gällande startelvan så är det inte helt självklart vilka som skall spela. Och det beror framför allt på att vi har många bra alternativ, alternativ som också varit bra och verkar vara i bra form. Arsenal är så mycket mer än en bra startelva idag. Vilket är kul men också gör det lite svårt för Wenger. Dock tycker jag han som oftast prickat hyfast rätt i sina laguttagningar den här säsongen. Gabriel på högerbacken har fungerat bra. Holding fortsätter se så där senior ut i sitt agerande. Gibbs gjorde sin kanske bästa match i Arsenal i tisdags. Lucas gjorde hattrick. Det är bara att hoppas att Wenger kan träffa rätt igen, eller givetvis ännu viktigare att spelarna försätter leverera.

Backlinjen tycker jag avgörs av om Bellerin är spelklar eller inte. Monreal/Bellerin eller Gibbs/Gabriel.

Mittfältet kan man ju sia om hur mycket som helst. Xhaka tycker jag är given och kanske får Ramsey fortsätta. Det skulle inte skada med lite mer kontinuitet där kanske. Men jag tror mer på Xhaka/Coq i den här matchen. Elneny har vi på bänken om vi behöver kontrollera matchen mot slutet.

Centralt är ju Alexis och Özil givna. Till vänster har vi Ox eller Iwobi och till höger har vi Walcott eller Perez. Det finns att ta av.

Jag vill gärna se:

Cech; Gibbs, Kos, Mustafi, Gabriel; Xhaka, Coq; Ox, Özil, Perez; Alexis

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Jonas S wrote:

Well Done!!!

AFC

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

I dagsläget 13 raka utan förlust i ligan. Dessutom har vi 14(!!!!!!!) raka hemmasegrar mot Stoke! 

Nuff said, bring it!!!

Zille
Bild för Zille

Bergetta på kupongen detta! Det ska det vara i alla fall!

Håller med Jonas om elvan. Jag vill se precis samma elva.

gunbod
Bild för gunbod
Jonas S wrote:

Helt enig med dig både vad gäller text och startelva. Det enda som talar emot oss är väl egentligen "baksmällematcherna" vi så ofta gjort efter en cl-match.

B-G
Bild för B-G
Heppe wrote:

I dagsläget 13 raka utan förlust i ligan. Dessutom har vi 14(!!!!!!!) raka hemmasegrar mot Stoke! 

Nuff said, bring it!!!

Really?
Har vi sånt record hemma mot dom?
Det är fan bra. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:
Jonas S wrote:

Helt enig med dig både vad gäller text och startelva. Det enda som talar emot oss är väl egentligen "baksmällematcherna" vi så ofta gjort efter en cl-match.

Ja så är det ju. Vi skulle ju kunna göra en sådan där plattmatch och tappa poäng. Men jag tror inte det.

Däremot tror jag att den här matchen kan bli rätt tight. En 2-1 seger eller så. Giroud kanske kommer få komma in och avgöra.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:
Heppe wrote:

I dagsläget 13 raka utan förlust i ligan. Dessutom har vi 14(!!!!!!!) raka hemmasegrar mot Stoke! 

Nuff said, bring it!!!

Really?

Har vi sånt record hemma mot dom?
Det är fan bra. 

Extremt bra stats mot Stoke på hemmaplan.

Dock har vi förlorat mot Stoke på britannia fyra gånger sedan säsongen 2008/2009. Enormt stor skillnad borta och hemma med Stoke. Men då brukade de ju flytta på reklamskyltarna för att ge plats åt Rory Delaps inkast. Givetvis en bollkalle vars enda uppgift var att springa fram med en handduk varje gång de vann ett inkast. Och så får jag för mig att Britannia är typ världens minsta fotbollsplan som dom förmodligen inte klipper alltför ofta. Inte under Tony Pulis i alla fall.

Stoke City - Skills and goals :)

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Lucas på bänken. 

Edit: Ut med gubbskrället ;)

Twitter @grvdga

Zille
Bild för Zille

Skandal att Lucas inte startar. Det sänder ju hemska signaler. Om man gör Hattrick i CL i en viktig match och ändå inte får starta i ligan, varför ska man då ens försöka liksom.

Jonas S
Bild för Jonas S

Samma lag som spöade Westham med 5-1 sist. Lucas kan nog få spela mot Everton på tisdag. Det kommer gott om matcher framöver.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
itzille wrote:

Skandal att Lucas inte startar. Det sänder ju hemska signaler. Om man gör Hattrick i CL i en viktig match och ändå inte får starta i ligan, varför ska man då ens försöka liksom.

Tycker ja inte. känns som en perfekt spelare  att slänga  in från bänken om de behövs. 

Jonas S
Bild för Jonas S
Jimmy Roslund wrote:
itzille wrote:

Skandal att Lucas inte startar. Det sänder ju hemska signaler. Om man gör Hattrick i CL i en viktig match och ändå inte får starta i ligan, varför ska man då ens försöka liksom.

Tycker ja inte. känns som en perfekt spelare  att slänga  in från bänken om de behövs. 

Sant. In med Perez och Giroud om vi jagar mot slutet. Där har vi en rätt saftig bänkduo.

Be excited!

Zille
Bild för Zille
Jimmy Roslund wrote:
itzille wrote:

Skandal att Lucas inte startar. Det sänder ju hemska signaler. Om man gör Hattrick i CL i en viktig match och ändå inte får starta i ligan, varför ska man då ens försöka liksom.

Tycker ja inte. känns som en perfekt spelare  att slänga  in från bänken om de behövs. 

Jo absolut men gör man ett Hattrick tycker jag verkligen att man förtjänar att starta. Walcott eller Ox är också spelare som är bra att slänga in vid behov.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
itzille wrote:
Jimmy Roslund wrote:
itzille wrote:

Skandal att Lucas inte startar. Det sänder ju hemska signaler. Om man gör Hattrick i CL i en viktig match och ändå inte får starta i ligan, varför ska man då ens försöka liksom.

Tycker ja inte. känns som en perfekt spelare  att slänga  in från bänken om de behövs. 

Jo absolut men gör man ett Hattrick tycker jag verkligen att man förtjänar att starta. Walcott eller Ox är också spelare som är bra att slänga in vid behov.

Vi behöver ju inte dra för stora växlar på hattricket heller. Två av målen var ju fox in the box, ingen inviduell prestation precis.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Dags för walcott att visa sig igen, känns som hans fina from bara försvann :O

Christian Vela
Bild för Christian Vela

pheeew bra Coq

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Farbror Frej wrote:
itzille wrote:
Jimmy Roslund wrote:
itzille wrote:

Skandal att Lucas inte startar. Det sänder ju hemska signaler. Om man gör Hattrick i CL i en viktig match och ändå inte får starta i ligan, varför ska man då ens försöka liksom.

Tycker ja inte. känns som en perfekt spelare  att slänga  in från bänken om de behövs. 

Jo absolut men gör man ett Hattrick tycker jag verkligen att man förtjänar att starta. Walcott eller Ox är också spelare som är bra att slänga in vid behov.

Vi behöver ju inte dra för stora växlar på hattricket heller. Två av målen var ju fox in the box, ingen inviduell prestation precis.

Precis. Tycker då att Gibbs fått fått startat som låg bakom målen. Fan Stoke kan ju spela fotboll!

Pelle
Bild för Pelle

Monreal redan tappat två gånger som lett till farligheter för pottorna.

Sanchez hugger på allt. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Men va fan.....

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Vi får betala för våra straffar, måste va rekord i straffar mot oss snart.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Bedömt den SÄMSTA straff jag sett. BEDRÖVLIGT!!

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Xhaka vilken jävla idiot! Ut med fanskapet!!!!!!!!

Tomas A.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Onödigt att svinga med armarna sådär

Jepson
Bild för Jepson
Thomas A wrote:

Xhaka vilken jävla idiot! Ut med fanskapet!!!!!!!!

Varför? Allen springer ju mer eller mindre in i armbågen när xhaka vänder sig om.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Han vill ju medvetet skada! Och gör så att vi får ett mål i baken helt på egen hand! Nä sälj aset!!!!!!!

Tomas A.

Dosa
Bild för Dosa

alltså vilken skit straffspark, ska han kapa armarna? Är man mindre så är det tydligen bara att hoppa in i armbågen så är allt klart.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ärligt, han står på sin yta, vänder runt. Ingen armbåge att tala om. Allen springer in i honom. Lite jävla ansvar för egen handling eller?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Nu är ni hårda, känns som en rätt naturligt  rörelse i de läget.. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Thomas A wrote:

Han vill ju medvetet skada! Och gör så att vi får ett mål i baken helt på egen hand! Nä sälj aset!!!!!!!

Kom in i matchen Thomas...

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Vi ska väl kunna göra minst 2 mål på stoke ändå. TAGGA TILL NU DÅÅÅ

Sidor