Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Stoke 10/12 16.00

104 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle
mangeW wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Bra målsnitt nu, är det inte Alexis så kliver övriga fram.

Målsnitt okej, måltendens illa; 5-1, 4-1, 3-1. Skall vi utgå från att vi vinner med 2-1mmot Everton och får 1-1 mot City?

5-1 mot Everton

4-1 mot City

3-1 mot WBA

And repeat...

;)

+1, bra svar...

eller varför inte 

4-1 mot Everton

5-1 mot City

4-1 mot WBA

3-1 mot Palace

4-1 mot ....

and rotating

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
mangeW wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Bra målsnitt nu, är det inte Alexis så kliver övriga fram.

Målsnitt okej, måltendens illa; 5-1, 4-1, 3-1. Skall vi utgå från att vi vinner med 2-1mmot Everton och får 1-1 mot City?

5-1 mot Everton

4-1 mot City

3-1 mot WBA

And repeat...

;)

+1, bra svar...

eller varför inte 

4-1 mot Everton

5-1 mot City

4-1 mot WBA

3-1 mot Palace

4-1 mot ....

and rotating

Låter bra det. Ni har knäckt koden. Vi kommer med andra ord vinna ligan men en rätt rejäl målskillnad :)

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
mangeW wrote:
Pelle wrote:
B-G wrote:

Bra målsnitt nu, är det inte Alexis så kliver övriga fram.

Målsnitt okej, måltendens illa; 5-1, 4-1, 3-1. Skall vi utgå från att vi vinner med 2-1mmot Everton och får 1-1 mot City?

5-1 mot Everton

4-1 mot City

3-1 mot WBA

And repeat...

;)

+1, bra svar...

eller varför inte 

4-1 mot Everton

5-1 mot City

4-1 mot WBA

3-1 mot Palace

4-1 mot ....

and rotating

Låter bra det. Ni har knäckt koden. Vi kommer med andra ord vinna ligan men en rätt rejäl målskillnad :)

Beror helt på Chelseas resultat i deras kommande 22 vinster och förlusten mot oss. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G

Bra grabbar! Äntligen! :D

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Vad tror vi om hotet att Chelski möjligen ska förlora poäng för de har varit inblandade i 5 incidenter på 19 månader? Tror de kommer undan med en varning som vanligt och massa menlösa böter. MEn riktigt kul vore det om de tappade 3p eller fler.

 

Sen är jag som Jimmy. Har svårt att hetsa upp mig över vinster mot lag vi ska slå 99 ggr av hundra. Specieltl om vi spelar kasst, då kan jag nästan vara arg efteråt. Vissa firar dessa segrar som det vore VM guld och andra gör det inte. Inget är rätt eller fel, vi är olika. Då blir det tröttsamt att efter varje seger mot ett sämre lag läsa att det minsann skulle varit fler sidor i tråden om vi förlorat.

Säger väl sig själv. Får du resultatet du förväntar dig eller om du inte får resultatet du förväntar dig. Vilket borde leda till störst känsloyttring? För mig är det också vitkigt att spela bra, även om det i slutändan bara är poängen som spelar roll. Men känslan när vi vinner och spelar dåligt är att i nästa match kanske vi inte har den turen på vår sida....

COYG

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Mickys wrote:

Vad tror vi om hotet att Chelski möjligen ska förlora poäng för de har varit inblandade i 5 incidenter på 19 månader? Tror de kommer undan med en varning som vanligt och massa menlösa böter. MEn riktigt kul vore det om de tappade 3p eller fler.

 

Sen är jag som Jimmy. Har svårt att hetsa upp mig över vinster mot lag vi ska slå 99 ggr av hundra. Specieltl om vi spelar kasst, då kan jag nästan vara arg efteråt. Vissa firar dessa segrar som det vore VM guld och andra gör det inte. Inget är rätt eller fel, vi är olika. Då blir det tröttsamt att efter varje seger mot ett sämre lag läsa att det minsann skulle varit fler sidor i tråden om vi förlorat.

Säger väl sig själv. Får du resultatet du förväntar dig eller om du inte får resultatet du förväntar dig. Vilket borde leda till störst känsloyttring? För mig är det också vitkigt att spela bra, även om det i slutändan bara är poängen som spelar roll. Men känslan när vi vinner och spelar dåligt är att i nästa match kanske vi inte har den turen på vår sida....

 

Bara för att man spelar dåligt och vinner kan man ju inte tänka att vi hade tur. Vinster förtjänar man oavsett hur det går till.
För hur du än vänder på det så har man gjort mer mål än motståndaren. Deras oförmåga att göra mål kan man inte skylla på turen.
Tidigare år så har vi inte vunnit de matcher spelet har varit sämre, det gör vi i år!!

Nästan skönare med de vinsterna för de kan ge så mycket mer energi till laget. 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

För mig är det också vitkigt att spela bra, även om det i slutändan bara är poängen som spelar roll. Men känslan när vi vinner och spelar dåligt är att i nästa match kanske vi inte har den turen på vår sida....

Så om vi vinner men spelar dåligt blir du besviken, om vi förlorar poäng men spelar bra blir då även då besviken. Ändå skriver du att det i,slutändan bara är poängen som räknas? Stämmer det borde vi vara nöjda då vi har fått bra med poäng så här långt på säsongen och vann vår CL grupp obesegrade med massor av mål.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Tomas Horvatic wrote:
Mickys wrote:

Vad tror vi om hotet att Chelski möjligen ska förlora poäng för de har varit inblandade i 5 incidenter på 19 månader? Tror de kommer undan med en varning som vanligt och massa menlösa böter. MEn riktigt kul vore det om de tappade 3p eller fler.

 

Sen är jag som Jimmy. Har svårt att hetsa upp mig över vinster mot lag vi ska slå 99 ggr av hundra. Specieltl om vi spelar kasst, då kan jag nästan vara arg efteråt. Vissa firar dessa segrar som det vore VM guld och andra gör det inte. Inget är rätt eller fel, vi är olika. Då blir det tröttsamt att efter varje seger mot ett sämre lag läsa att det minsann skulle varit fler sidor i tråden om vi förlorat.

Säger väl sig själv. Får du resultatet du förväntar dig eller om du inte får resultatet du förväntar dig. Vilket borde leda till störst känsloyttring? För mig är det också vitkigt att spela bra, även om det i slutändan bara är poängen som spelar roll. Men känslan när vi vinner och spelar dåligt är att i nästa match kanske vi inte har den turen på vår sida....

 

Bara för att man spelar dåligt och vinner kan man ju inte tänka att vi hade tur. Vinster förtjänar man oavsett hur det går till.
För hur du än vänder på det så har man gjort mer mål än motståndaren. Deras oförmåga att göra mål kan man inte skylla på turen.
Tidigare år så har vi inte vunnit de matcher spelet har varit sämre, det gör vi i år!!

Nästan skönare med de vinsterna för de kan ge så mycket mer energi till laget. 

Om vi inte gör självmål då :)

Sral
Bild för Sral

För det första finns det knappt några matcher som vi ska vinna 99 fall av 100 i den här ligan. Det är en del av storheten med PL jämfört med andra ligor. Vi ser ju hela tiden hur mindre lag plockar poäng av större, och förra säsongen vann fucking Leicester ligan.

För det andra är det där med att vinna matcher trots att vi inte spelat särskilt bra väl något vi har saknat under tidigare säsonger? Ibland kan den förmågan definiera ett mästarlag, till och med. Hur många titlar har inte United vunnit när de under säsongens gång har spelat som skit men ändå vunnit? Hade vi inte en del tur i vissa matcher även under Invincibles-säsongen?

Med andra ord glädjer jag mig alltid över en seger. När vi har en svit är det ännu roligare, oavsett vilka vi har mött under den sviten.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Kan vi inte hjälpas åt för att försöka se till att merparten av inläggen i matchtrådarna handlar om matchen eller saker relevanta till matchen snarare än för att tycka till om varandras tyckanden? Är rätt så less på att folk ska dra igång på alla växlar när någon gör en liknelse eller överdrift för att göra poäng, kontringen blir att överanalysera åt något annat håll istället och sen går det runt tills det leder in på en diskussion om "hur det alltid låter efter en seger/förlust"

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

För det första finns det knappt några matcher som vi ska vinna 99 fall av 100 i den här ligan. Det är en del av storheten med PL jämfört med andra ligor. Vi ser ju hela tiden hur mindre lag plockar poäng av större, och förra säsongen vann fucking Leicester ligan.

En eller två sämre resultat mot mindre bra motstånd kostar otroligt mycket. Inte bara i form av poäng utan också i form av självförtroende. Att hålla igång den mentala biten är nog så mycket svårare än vi tror. Se bara på City nu som falerat i försvarsspelet gång på gång och som åkte på en riktig stjärnsmäll mot Leicester nu sist. De har en uppförsbacke nu. Det är så svårt att vara kvar på toppen. Alla vill slå topplagen och bevisa sig.

För mig är det lika betydelsefullt hur vi presterar mot dom svagare lagen i ligan som mot dom bästa. Det är så lätt att hamna på nivån motståndaren håller. Vi måste hitta energin i de matcher där vi kanske får chansen att brilliera lite mer. Som mot Westham nu sist t ex. Fler spelare kommer igång och allt byggs upp inför dom avgörande toppmatcherna.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

För det första finns det knappt några matcher som vi ska vinna 99 fall av 100 i den här ligan. Det är en del av storheten med PL jämfört med andra ligor. Vi ser ju hela tiden hur mindre lag plockar poäng av större, och förra säsongen vann fucking Leicester ligan.

För det andra är det där med att vinna matcher trots att vi inte spelat särskilt bra väl något vi har saknat under tidigare säsonger? Ibland kan den förmågan definiera ett mästarlag, till och med. Hur många titlar har inte United vunnit när de under säsongens gång har spelat som skit men ändå vunnit? Hade vi inte en del tur i vissa matcher även under Invincibles-säsongen?

Med andra ord glädjer jag mig alltid över en seger. När vi har en svit är det ännu roligare, oavsett vilka vi har mött under den sviten.

Instämmer till fullo.
Förstår inte att man kan tycka att det finns enkla motståndare i PL som vi ska vinna mot 99 gånger av hundra.
Ok om vi hade lag som Franada eller Osasuna. Detta är dock PL och hur klyschigt det än må vara så finns det inga givna segrar.
Det gäller för alla lag, City, Chelsea, Arsenal osv osv. 

Förstå vad många besvikelser det lär ha varit under invinciblesäsongen :) 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral
Jonas S wrote:
Sral wrote:

För det första finns det knappt några matcher som vi ska vinna 99 fall av 100 i den här ligan. Det är en del av storheten med PL jämfört med andra ligor. Vi ser ju hela tiden hur mindre lag plockar poäng av större, och förra säsongen vann fucking Leicester ligan.

En eller två sämre resultat mot mindre bra motstånd kostar otroligt mycket. Inte bara i form av poäng utan också i form av självförtroende. Att hålla igång den mentala biten är nog så mycket svårare än vi tror. Se bara på City nu som falerat i försvarsspelet gång på gång och som åkte på en riktig stjärnsmäll mot Leicester nu sist. De har en uppförsbacke nu. Det är så svårt att vara kvar på toppen. Alla vill slå topplagen och bevisa sig.

För mig är det lika betydelsefullt hur vi presterar mot dom svagare lagen i ligan som mot dom bästa. Det är så lätt att hamna på nivån motståndaren håller. Vi måste hitta energin i de matcher där vi kanske får chansen att brilliera lite mer. Som mot Westham nu sist t ex. Fler spelare kommer igång och allt byggs upp inför dom avgörande toppmatcherna.

Fast alla lag tappar poäng eller förlorar i den här ligan. Även mot lag som egentligen är sämre. Klart förluster tär på självförtroendet och ens momentum, men det är liksom så Premier League ser ut. Det finns egentligen inga lätta matcher.

Sidor