Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Stoke 10/12 16.00

104 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle

We are top of the league. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Skönt de är när lagoet vunnit  å alla andra ska spela. Någon mer än United som tappar poäng månne?

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Jaaaaa så skönt, med tre pinnar! Men inte bra med Mustafi. Han är grym!! Hoppas på snabb tillfrisknad!

 

Tomas A.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Leicester kan nog ge city en match 

Jepson
Bild för Jepson
Pelle wrote:

We are top of the league. ;)

Och med flest gjorda mål :-D

Jonas S
Bild för Jonas S

Imponerande match av Arsenal. Att vi är bättre på fotboll än Stoke vet alla. Men vi är nu mera även tuffare, hårdare och elakare. Redan efter ett par minuter ligger Adam i gräset och kvider och några minuter senare delar Mustafi ut en smäll på Arnautovic. Nu har vi spelare som Coq, Xhaka och Mustafi som i ärlighetens namn är rätt fula. Vilket jag gillar. Coq och Xhaka är för mig vårt bästa mittfält när Cazorla är borta. De tar alltid fighten.

Sedan blir det lite spänning inledningsvis i matchen i och med Xhakas idiotiska armbåge i straffområdet. Och en skada på Mustafi känns tungt. Men så länge han inte är borta alltför länge tror jag vi kan hantera det bra med Gabriel och Holding.

Jag tycker Ox gör en till bra match. Och vi gör tre riktigt vassa mål. Walcotts kliniska avslut, Özils spektakulära nick på Ox snygga framspelning och Alexis dribbelräd som leder fram till Iwobis mål. Vi fortsätter spela väldigt bra och leder ligan. Inget att gnälla någonstans.

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Leicester 3-0 mot city efter 20min hehehe. 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Som du säger, Jonas. Vi har ytterligare någon dimension nu. Så länge vi har saknat en elak jäkel i laget. Nu har vi fler än en. :-)

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Som du säger, Jonas. Vi har ytterligare någon dimension nu. Så länge vi har saknat en elak jäkel i laget. Nu har vi fler än en. :-)

Det är så befriande att se ombytta roller i så många matcher den här säsongen. Sitter och tittar på City nu och nog kan jag se en del likheter med hur de spelar idag mot hur det såg ut för oss för några år sedan. Mycket bollinnehav, bollen går och många halvchanser. Men alltför omständigt och ett för naivt försvarsspel. Och det där fysiska och lite cyniska spelet kanske saknas på mittfältet som är så viktigt i PL.

Kanté har välfärtjänt blivit otroligt hyllad men Coq är för mig i samma klass. Fantastisk fighter och bollvinnare. Otroligt närvarande och tuff. Snacka om en spelare som hittat exakt sin grej.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Vi är väl kanske lite av varje. Vi har absolut en hårdare och mer cynisk dimensioni vårt spel och det här laget, sen kan vi ju som bekant falla tillbaka i gamla synder också. Tur i oturen nu att Gabriel fått lite speltid i Bellerins frånvaro. Han kan behöva täcka upp för Mustafi. 

Sral
Bild för Sral

Tre sidor för en seger mot Stoke? Vi kan väl bättre än såhär? Jag hann som sagt se 2-1-målet innan besöket kom, så missade åtminstone inte allt. Fick ett par hörlurar av svärmor, så lite värt var besöket ändå. Är ni oroliga för att vi kommer sakna Mustafi i tre veckor eller mer, eller är det okej täckning med Gabriel och Holding? Det känns väl okej ändå? 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Sral wrote:

Tre sidor för en seger mot Stoke? Vi kan väl bättre än såhär? Jag hann som sagt se 2-1-målet innan besöket kom, så missade åtminstone inte allt. Fick ett par hörlurar av svärmor, så lite värt var besöket ändå. Är ni oroliga för att vi kommer sakna Mustafi i tre veckor eller mer, eller är det okej täckning med Gabriel och Holding? Det känns väl okej ändå? 

Mertesacker är nog tillbaka innan det också.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Tre sidor för en seger mot Stoke?  

Matchen kändes avgjord innan den ens starta. 

Och får väl ses som bra betyg för tydligen tror ju vi fans på laget just nu. Bra form och enorm hemmasvit i ryggen. 

Självklart finns det inga lätta segrar men det finns annat motstånd i ligan som får bäret att kittla till lite extra. Stoke är inte ett sånt lag ;) 

Tror även flera har slutat skriva här inne pga den otrevliga stämning som hängt i luften sista året. 

Är man positiv blir man påhoppad när det går dåligt för laget, vill man se bättre spel fast vi vinner får man sig en skopa med. 

Diskussionerna har minskat, pajkastningen har ökat. 

Tyvärr..... 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Ja, det är väl påhopp åt båda håll. Dock vågar jag nästan lova att den här tråden hade varit minst sex sidor om vi förlorat. Vi är i bra form just nu. Leda ligan kommer vi antagligen inte göra efter att Chelsea har spelat sin match, men vi är bra och med och slåss om det. Kan önska att vi kunde njuta mer av detta. 

Men jag märkte ditt ordval här. Tala ur skägget, vetja. Positiv eller negativ, ju? ;-)

Sral
Bild för Sral
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Som du säger, Jonas. Vi har ytterligare någon dimension nu. Så länge vi har saknat en elak jäkel i laget. Nu har vi fler än en. :-)

Det är så befriande att se ombytta roller i så många matcher den här säsongen. Sitter och tittar på City nu och nog kan jag se en del likheter med hur de spelar idag mot hur det såg ut för oss för några år sedan. Mycket bollinnehav, bollen går och många halvchanser. Men alltför omständigt och ett för naivt försvarsspel. Och det där fysiska och lite cyniska spelet kanske saknas på mittfältet som är så viktigt i PL.

Kanté har välfärtjänt blivit otroligt hyllad men Coq är för mig i samma klass. Fantastisk fighter och bollvinnare. Otroligt närvarande och tuff. Snacka om en spelare som hittat exakt sin grej.

Angående Coq. Ja, det är lätt att förstå att han är given i match efter match. Han har verkligen hittat sin grej, och som jag fattat det har han också en känsla för klubben också.

Pelle
Bild för Pelle
Sral wrote:

Tre sidor för en seger mot Stoke? Vi kan väl bättre än såhär? Jag hann som sagt se 2-1-målet innan besöket kom, så missade åtminstone inte allt. Fick ett par hörlurar av svärmor, så lite värt var besöket ändå. Är ni oroliga för att vi kommer sakna Mustafi i tre veckor eller mer, eller är det okej täckning med Gabriel och Holding? Det känns väl okej ändå? 

Det var ju av respekt till dig att vi inte skrev mer efter du tvingats lämna. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:

Tre sidor för en seger mot Stoke?  

Matchen kändes avgjord innan den ens starta. 

Och får väl ses som bra betyg för tydligen tror ju vi fans på laget just nu. Bra form och enorm hemmasvit i ryggen. 

Självklart finns det inga lätta segrar men det finns annat motstånd i ligan som får bäret att kittla till lite extra. Stoke är inte ett sånt lag ;) 

Tror även flera har slutat skriva här inne pga den otrevliga stämning som hängt i luften sista året. 

Är man positiv blir man påhoppad när det går dåligt för laget, vill man se bättre spel fast vi vinner får man sig en skopa med. 

Diskussionerna har minskat, pajkastningen har ökat. 

Tyvärr..... 

Tycker det känns tråkigt då det nästan alltid e antingen pajkastning eller överdrivet gnäll (Det sista motiverar jag med att trådarna alltid blir längre vid en dålig insats än en bra) samt att vi är klart färre som skriver. Att forumet försvann från förstasidan när nya hemsidan lanserades gör ju inte mer trafik hit.

 

Sen om fotbollen, vår bortasvit är väl till och med b-ttre än vår hemmasvit?

If it's too strong, then you're too weak!

Sral
Bild för Sral
Pelle wrote:
Sral wrote:

Tre sidor för en seger mot Stoke? Vi kan väl bättre än såhär? Jag hann som sagt se 2-1-målet innan besöket kom, så missade åtminstone inte allt. Fick ett par hörlurar av svärmor, så lite värt var besöket ändå. Är ni oroliga för att vi kommer sakna Mustafi i tre veckor eller mer, eller är det okej täckning med Gabriel och Holding? Det känns väl okej ändå? 

Det var ju av respekt till dig att vi inte skrev mer efter du tvingats lämna. ;)

Äh. Jag är sällan aktiv i en matchtråd under matchens gång ändå, och är långt ifrån den viktigaste här, som SU vet. ;-)

Glenn
Bild för Glenn

Såg matchen i efterhand så där missade ni ett trettiotal inlägg. Vi spelade bra och gillade både Oxen och Walle idag. Den som inte var riktigt på topp idag var väl Sanchez men ändå väldigt viktig. Gillar också att vi blivit lite tuffare o fulare och det ska göra ont att möta Coq o Xhaka. Jäkligt synd med Musse men Gabbe har varit bra sen han kom in igen. Hoppas Bellerin håller bara för annars blir det tunt.

Tycker straffen är mkt tveksam och vi har fått en del billiga straffar mot oss. Starkt att vända.

Jag hade svårt att tända till. Lite mätt på fotboll kanske? Aldrig samma sak att se en inspelad match trots att jag ej visste resultatet

COYG

gunbod
Bild för gunbod

Tycker också att vi gör en bra och stabil insats. Positiv fotboll med många avslut. Tycker inte att man kan klaga alltför mycket på straffen, kändes som en 50/50 situation. Däremot så vet man ju att straff emot oss är lika med mål. Fattar inte varför en så rutinerad målis som Cech säljer sig så lätt varje gång, han kommer aldrig att ta någon straff mera genom att chansa så extremt tidigt varje gång. Om han redan gett upp att ta någon så kan han ju lika bra stå still på straffarna, större chans att ta den då han sätter mer press på skytten. Men vi vänder och vinner efter ett fantasiskt fint mål av Özil på en galant passning av Oxen bla. Tre poäng som räknas och de tog vi, bra så.

gunbod
Bild för gunbod

Inte för att jag saknade honom direkt, men varför var inte Shawcross med, skadad, petad, bortskänkt ?

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
gunbod wrote:

Inte för att jag saknade honom direkt, men varför var inte Shawcross med, skadad, petad, bortskänkt ?

"Tyvärr" skadad

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Ja, det är väl påhopp åt båda håll. Dock vågar jag nästan lova att den här tråden hade varit minst sex sidor om vi förlorat. Vi är i bra form just nu. Leda ligan kommer vi antagligen inte göra efter att Chelsea har spelat sin match, men vi är bra och med och slåss om det. Kan önska att vi kunde njuta mer av detta. 

Men jag märkte ditt ordval här. Tala ur skägget, vetja. Positiv eller negativ, ju? ;-)

Haha va ? Vilket ordval ? Jag pikade ingenting med flit iaf. Du får gärna förklara vad jag sa för uppenbarligen förstår jag det inte själv hehe

I år smäller det !

gunbod
Bild för gunbod

Jag kan nog också tycka att det är lite märkligt att inte Perez fick starta efter sin fina insats. Även om det inte var så avancerade mål han gjorde så gjorde han dem ändå, även de lätta målen räknas. Kanske inte så psykologiskt av Wenger att bänka honom hemma mot Stoke efter det hattricket, vad krävs av honom för att få starta egentligen ? Undrar hur han själv tänker och fick för förklaring ?

Sral
Bild för Sral
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:

Ja, det är väl påhopp åt båda håll. Dock vågar jag nästan lova att den här tråden hade varit minst sex sidor om vi förlorat. Vi är i bra form just nu. Leda ligan kommer vi antagligen inte göra efter att Chelsea har spelat sin match, men vi är bra och med och slåss om det. Kan önska att vi kunde njuta mer av detta. 

Men jag märkte ditt ordval här. Tala ur skägget, vetja. Positiv eller negativ, ju? ;-)

Nu menade jag det där med glimten i ögat, tanken var inte alls att hoppa på dig, pika dig eller så. Men du använde aldrig ordet negativ, utan du gjorde en liten omskrivning. Du skrev något i stil med "vi som alltid hittar saker som kan bli bättre", som för mig låter som att det "negativa" lägret skulle ha en lite mer nyanserad bild. Så kan man tolka vad du skrev i alla fall. ;-)

Haha va ? Vilket ordval ? Jag pikade ingenting med flit iaf. Du får gärna förklara vad jag sa för uppenbarligen förstår jag det inte själv hehe

Sral
Bild för Sral

Plötsligt är det vi som har förlorat minst antal matcher i den här ligan. We are on fire! ;-)

B-G
Bild för B-G

Nedbäddad med 39 graders feber igår kväll, nåt skit som kom förra helgen efter en storm i Koh Tao.
Mirakulöst bättre idag. 

Såg matchen i febertöcken, vi var aldrig hotade såg man ju ändå.

Synd på mustachen, hoppas gabriel eller kanske tillomed Holding kan steppa upp och göra sina bästa insatser nu.
Bra målsnitt nu, är det inte Alexis så kliver övriga fram.
 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:

Ja, det är väl påhopp åt båda håll. Dock vågar jag nästan lova att den här tråden hade varit minst sex sidor om vi förlorat. Vi är i bra form just nu. Leda ligan kommer vi antagligen inte göra efter att Chelsea har spelat sin match, men vi är bra och med och slåss om det. Kan önska att vi kunde njuta mer av detta. 

Men jag märkte ditt ordval här. Tala ur skägget, vetja. Positiv eller negativ, ju? ;-)

Nu menade jag det där med glimten i ögat, tanken var inte alls att hoppa på dig, pika dig eller så. Men du använde aldrig ordet negativ, utan du gjorde en liten omskrivning. Du skrev något i stil med "vi som alltid hittar saker som kan bli bättre", som för mig låter som att det "negativa" lägret skulle ha en lite mer nyanserad bild. Så kan man tolka vad du skrev i alla fall. ;-)

Haha va ? Vilket ordval ? Jag pikade ingenting med flit iaf. Du får gärna förklara vad jag sa för uppenbarligen förstår jag det inte själv hehe

"Är man positiv blir man påhoppad när det går dåligt för laget, vill man se bättre spel fast vi vinner får man sig en skopa med."
Står inget VI här ;)

Och jag menade faktiskt inte någon person alls, talade bara rakt ut i ditt inlägg :D

Alla är vi olika och ser olika på saker o ting, det måste alla respektera.

Jag är en tjomme som bli svinneggo och tar fram sågen när vi spelar dåligt. (Resultatet är en annan sak, men jag vill se BRA spel)

Jag blir lite glad när vi vinner mot sämre motstånd. (ex lag under mitten) Hyllar inte så mkt när vi vinner dessa matcher för i mina ögon BÖR Arsenal leka hem matcherna spelmässigt.

Jag blir skitglad och börjar häva ur mig elaka saker när vi vinner mot ett topp 4 lag. (Hur spelet än ser ut)

Vinner vi mot ett topp 4 lag och gör det SNYGGT ovh VÄLFÖRTJÄNT så går jag bananas och mina vänner får säkert stänga av mobilerna för att kunna slippa alla hån som kommer flygandes med jämna mellanrum på 10 sekunder ! 
Såna här segrar värmer mitt hjärta och jag känner mig extra stolt som Arsenalfan, men samtidigt är det inte många som vill prata fotboll med mig just då för det enda jag troligen får fram är det fulaste flin jag kan komma på. Och jag tar inte bort det förrens nästa match börjar....

Men sån är jag ! Bara att acceptera att den sista idioten är inte född än :D 

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:

Bra målsnitt nu, är det inte Alexis så kliver övriga fram.

Målsnitt okej, måltendens illa; 5-1, 4-1, 3-1. Skall vi utgå från att vi vinner med 2-1mmot Everton och får 1-1 mot City?

If it's too strong, then you're too weak!

mangeW
Bild för mangeW
Pelle wrote:
B-G wrote:

Bra målsnitt nu, är det inte Alexis så kliver övriga fram.

Målsnitt okej, måltendens illa; 5-1, 4-1, 3-1. Skall vi utgå från att vi vinner med 2-1mmot Everton och får 1-1 mot City?

5-1 mot Everton

4-1 mot City

3-1 mot WBA

And repeat...

;)

200304382612073264790

Sidor