Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Everton 13/12

202 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Arsenal - Everton 13/12

Insåg att matchtråd saknas, man är inte så van vid veckomatcher i PL. Lite lurigt motstånd i form av Toffees. En riktigt fin trend i ryggen, hemmaplan och motståndare som har rätt svårt att komma upp i nivå. Hade gärna sett Mustafi mot Lukaku men det får gå ändå

              Cech

Bellerin Gabriel Kos Monreal

       Coq      Xhaka

Perez     Özil      Ox

          Alexis

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Byta Perez mot Walcott. Viktigt att kväva första 30. 0-0 i halvlek helt ok sen avgöra med 2 kontringar andra halvlek.Lägen kmr vi skapa!

AFC

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Lukaku verkar komma igång nu. Inge vidare med oprövad backlinje men Gabriel är ju ingen rookie så katastrof behöver det inte vara. Måste vinna mittfältet denna match och det får Xhaka och coq fixa nu när de fått spela in sig några matcher. Oxen kommer göra 60 stekhete minuter inna han bytts ut för Perez! 2-1 tippar jag på för vi verkar inte kunna hålla nollan men alexis går inte från en match till utan mål så han gör båda våra!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Kommer bli en tuff match, där alla spelare måste ligga på en hög lägsta nivå. 

Jag tippar på oavgjort. 

Supporter sedan 1983! 

Sral
Bild för Sral

Svårt att veta var man har Everton nu. De var tydligen riktigt dåliga i förra matchen mot Watford. Dock är detta av tradition en tuff match för oss.

erko
Bild för erko
Heppe wrote:

Får nog hålla med SuperJackie, Walcott går före Perez. Matchen spelas för övrigt på Goodison Park, men med tanke på Evertons form ska detta vara tre poäng i vilket fall.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Har lite Soton vibbar från förra säsongen inför denna match....hoppas det bara är hjärnspöken!

AFC

Glenn
Bild för Glenn

Fast nu är ju inte matchen hemma väl? Bortaplan mot Everton brukar inte vara jätteroliga upplevelser för oss. Blir tufft men vi måste ha 3p för har svårt att se några andra topplag tappa poäng idag.

COYG

Tosse
Bild för Tosse
SuperJackie wrote:

Har lite Soton vibbar från förra säsongen inför denna match....hoppas det bara är hjärnspöken!

Inte så lite heller med Ronald Koeman på bänken. Känns inte bra.

B-G
Bild för B-G

Everton är obesegrade på hemmaplan, och vi på bortaplan.
Mitt tips är 2-2. 

Twitter @grvdga

Mackan
Bild för Mackan

Ska man döma från det jag sett av Everton i år (usla) kontra vad jag sett av oss i år (vinst mot "sämre" motstånd etc), så tror jag på minst kryss men förmodligen vinst 1-2. Så det så! :)

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G
Mackan wrote:

Ska man döma från det jag sett av Everton i år (usla) kontra vad jag sett av oss i år (vinst mot "sämre" motstånd etc), så tror jag på minst kryss men förmodligen vinst 1-2. Så det så! :)

 

Det tar jag gärna. Lär väl bli straff igen vid 1-2. så då kan Petr få passa på att rädda den :)

Twitter @grvdga

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Mickys wrote:

Fast nu är ju inte matchen hemma väl? Bortaplan mot Everton brukar inte vara jätteroliga upplevelser för oss. Blir tufft men vi måste ha 3p för har svårt att se några andra topplag tappa poäng idag.

 

En förlust på 18 matcher, så låter som det brukar bli kul när vi möter Everton ;)

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Jonas S
Bild för Jonas S

Everton är usla för tillfället. Deras första halvlek mot United vad nog det sämsta jag sätt av ett fotbollslag den här säsongen. Sedan var United nästan lika usla i andra så de tillslut fick med sig en poäng.

Jag tycker Everton är en perfekt motståndader för oss just nu. Deras mittfält står mest och sover och spelarna på kanterna som Baines och Deulofeu gör ingenting rätt. Baines tycker jag alltid varit lite överskattad men nu har han också tappat rejält. Everton behöver verkligen göra en rejäl uppryckning kommande säsonger med lite nytt blod.

Jag tror det blir tufft för Everton ikväll. Vi slår dom med ett par bollar.

Be excited!

Zille
Bild för Zille

Tufft att möta Everton men de har sämst form i hela Premier League om man ser till de senaste fem matcherna. Jag tror att vi vinner detta tack vare större individuell skicklighet men jag tror att det kan bli en tuff match.

 

Jonas S
Bild för Jonas S
itzille wrote:

Tufft att möta Everton men de har sämst form i hela Premier League om man ser till de senaste fem matcherna. Jag tror att vi vinner detta tack vare större individuell skicklighet men jag tror att det kan bli en tuff match.

Och att det är hemmplan tror jag inte gynnar Everton ikväll. De vill nog försöka en del framåt och då brukar det öppna sig rejält bakåt. De har inte laget att stå lågt och försvara.

Gällande startelva så vill jag se samma elva som i helgen men med Gabriel i backlinjen. Wenger kan ju rotera lite på kanterna med de alternativ som finns med jag ser gärna att Öx och Walcott får fortsätta.

Jag har blivit rejält överaskad över hur bra det nu fungerar att starta Walcott och Ox tillsammans. Tidigare har jag känt att det är två spelare som kanske inte tillfört nog mycket i spelet utan boll. Speciellt inte Walcott. Men nu är det andra tider. Walcott jobbar hela tiden och Ox är bättre defensivt än t ex Iwobi som fortfarande har en bit kvar på den punkten. Ox tycker jag alltid har haft orken att jobba hem men det är det där med att han så ofta tappat boll i farliga lägen och slarvat för mycket. Nu ser det mycket bättre ut.

Viktigt att vi nu har två bra alternativ på den kanten med både Ox och Iwobi. Konkurensen tror jag är otroligt viktig för båda spelarna och med tanke på hur tuff den rollen är behövs det rotation. Som t ex sist när Ox fick gå ut runt 70' och Iwobi kom in med fräsha ben.

Cech; Bellerin, Kos, Gabriel, Monreal; Xhaka, Coq; Ox, Özil, Walcott; Alexis

Be excited!

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Det kan också vara läge att vila walcott och oxen inför city matchen. Låt perez och iwobi ta varsin kant. Giroud kan byta av alexis om vi leder runt den sextionde minuten.

Bubblan

Sral
Bild för Sral
Jonas S wrote:
itzille wrote:

Tufft att möta Everton men de har sämst form i hela Premier League om man ser till de senaste fem matcherna. Jag tror att vi vinner detta tack vare större individuell skicklighet men jag tror att det kan bli en tuff match.

Och att det är hemmplan tror jag inte gynnar Everton ikväll. De vill nog försöka en del framåt och då brukar det öppna sig rejält bakåt. De har inte laget att stå lågt och försvara.

Gällande startelva så vill jag se samma elva som i helgen men med Gabriel i backlinjen. Wenger kan ju rotera lite på kanterna med de alternativ som finns med jag ser gärna att Öx och Walcott får fortsätta.

Jag har blivit rejält överaskad över hur bra det nu fungerar att starta Walcott och Ox tillsammans. Tidigare har jag känt att det är två spelare som kanske inte tillfört nog mycket i spelet utan boll. Speciellt inte Walcott. Men nu är det andra tider. Walcott jobbar hela tiden och Ox är bättre defensivt än t ex Iwobi som fortfarande har en bit kvar på den punkten. Ox tycker jag alltid har haft orken att jobba hem men det är det där med att han så ofta tappat boll i farliga lägen och slarvat för mycket. Nu ser det mycket bättre ut.

Viktigt att vi nu har två bra alternativ på den kanten med både Ox och Iwobi. Konkurensen tror jag är otroligt viktig för båda spelarna och med tanke på hur tuff den rollen är behövs det rotation. Som t ex sist när Ox fick gå ut runt 70' och Iwobi kom in med fräsha ben.

Cech; Bellerin, Kos, Gabriel, Monreal; Xhaka, Coq; Ox, Özil, Walcott; Alexis

Det är en intressant tanke, just att de kan vilja satsa framåt och ge oss öppningar. Det skulle kunna gynna oss, och vi har ju som sagt sett riktigt bra ut på bortaplan.

Exqert
Bild för Exqert

Everton förlorar mot ALLT just nu. Men bara för det höjjer dem sig idag. Och vi går o ställer in skorna. Tyvärr 2-1 idag. Öööööösss

A Hellström
Bild för A Hellström
Mickys wrote:

Fast nu är ju inte matchen hemma väl? Bortaplan mot Everton brukar inte vara jätteroliga upplevelser för oss. Blir tufft men vi måste ha 3p för har svårt att se några andra topplag tappa poäng idag.

Du har så rätt! Inget annat topplag tappar poäng idag eftersom inga andra i toppen spelar ikväll ;)

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Får en vacker vänförfrågan av min Arsenalkollega som oftast inte håller med mig i diskussionerna. 

Verkar som att Admin har koll på våra diskussioner för när denna dubbelfråga kommer upp angående en vänförfrågan så börjar man undra hahahah. 

(Ja jag godkände såklart) :D 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Haha, det står alltid så. Men visst, vi håller inte alltid med varandra, men det måste man ju inte. ;-)

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Haha, det står alltid så. Men visst, vi håller inte alltid med varandra, men det måste man ju inte. ;-)

haha nä sant. Nån måste ju ha fel med när jag har rätt ;)

1-1 ikväll ? Känns som en riktigt tuff utmaning att tampas med en het Lukaku i 90 min

I år smäller det !

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Arsenal XI: Cech, Bellerin, Gabriel, Koscielny, Monreal, Coquelin, Xhaka, Walcott, Ozil, Oxlade-Chamberlain, Alexis Read more at

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Väldigt väntad elva! Jag har gärna sett Perez men det kanske man får chansen till ändå. Känns definitivt som att det är dagens starkaste elva vi ställer ut!

Sral
Bild för Sral
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:

Haha, det står alltid så. Men visst, vi håller inte alltid med varandra, men det måste man ju inte. ;-)

haha nä sant. Nån måste ju ha fel med när jag har rätt ;)

1-1 ikväll ? Känns som en riktigt tuff utmaning att tampas med en het Lukaku i 90 min

Tja, du står fast vid vad du tycker. Alltid en bra grej. Få står väl vid Theos sida som du. ;-)

Ja, 1-1 känns ganska troligt. Vi får inga clean sheets just nu, men samtidigt har jag svårt att se oss bli nollade heller. I bästa fall en tajt 2-1-seger? 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:
Jimmy Österman wrote:
Sral wrote:

Haha, det står alltid så. Men visst, vi håller inte alltid med varandra, men det måste man ju inte. ;-)

haha nä sant. Nån måste ju ha fel med när jag har rätt ;)

1-1 ikväll ? Känns som en riktigt tuff utmaning att tampas med en het Lukaku i 90 min

Tja, du står fast vid vad du tycker. Alltid en bra grej. Få står väl vid Theos sida som du. ;-)

Ja, 1-1 känns ganska troligt. Vi får inga clean sheets just nu, men samtidigt har jag svårt att se oss bli nollade heller. I bästa fall en tajt 2-1-seger? 

Jag tar gärna en tajt 2-1 seger. Med andra ölen på väg ner så säger kompisen 3-2 seger till oss. (Han hejar på Everton) :D

I år smäller det !

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

I bästa fall mer än så. Jag har svårt att sia om matchen för en del av mig tror galen tillställning som slutar 2-4, en annan säger 1-0 eller 0-1 typ. Veckomatch, svårt att veta vart man har motståndet. Kan gå lite hur som helst men vi har definitivt upper hand

Glenn
Bild för Glenn
A Hellström wrote:
Mickys wrote:

Fast nu är ju inte matchen hemma väl? Bortaplan mot Everton brukar inte vara jätteroliga upplevelser för oss. Blir tufft men vi måste ha 3p för har svårt att se några andra topplag tappa poäng idag.

Du har så rätt! Inget annat topplag tappar poäng idag eftersom inga andra i toppen spelar ikväll ;)

ledsen att du inte förstod att jag menade den här omgången. Lovar att jag ska skriva rätt nästa gång.

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Hahah va e de för stjärna som glider runt i kalsonger på Goodison :D

Sral
Bild för Sral

Hur har Everton sett ut försvarsmässigt? Någon som vet?

Sidor