Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Everton 13/12

202 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Var inte nöjda!!!! Börja ställ krav. Det här är ingen korvkiosk, detta är:

A R S E N A L

Tomas A.

Jonas Nilsson 2
Bild för Jonas Nilsson 2

Jaha, då börjas det igen då, eller? Det som jag tycker har varit tydligast denna säsong är att vi har kommit tillbaka, vänt underläge eller kunnat stänga en match, nu blev det som att se en typisk Arsenal match från förra säsongen. Det fanns ingen jävlar annama denna gång, mot stoke tex så svarade vi upp rätt omgående, skakade av oss straffen och gick vidare.

Nu var det så att det var ett bra Arsenal de första 20 minuterna, sedan efter det turliga målet vi gjorde så kändes det som om de hade City matchen i huvudet. Lät Everton komma in i matchen, när vi slutade pressa och började passa som ett junior lag och så malde de på och tillslut fick de det viktiga 1-1 målet av en ensam Coleman, (får absolut inte stå så ensam när det är 3 min kvar till paus)

Sen måste Wenger våga ta ut en spelare som Özil när han uppenbarligen inte alls är med i matchen, tror fan jag aldrig sett honom så dålig i tröjan som denna match, 2 bra målchanser som han sumpar samt många enkla passningar som han missar. 

Tycker att han skulle ha behållt oxen och bytt ut özil istället och låtit alexis spelat bakom giroud de sista 20. Sanchez kan inte bära hela offensiven själv. Om inte vi inte studsar tillbaka och vinner matcher som mot City så kan det bli jävligt svårt att behålla en spelare som sanchez. Aja, hoppas nu att historien inte upprepar sig och att vi klappar ihop fullständigt, utan att vi spelar smart och effektivit på lördag. annars är det bara att ställa in sig på en 4 plats än en gång..... ( Ivått och torrt, COYG!!!))

Sral
Bild för Sral
Thomas A wrote:

Var inte nöjda!!!! Börja ställ krav. Det här är ingen korvkiosk, detta är:

A R S E N A L

Vad är "A R S E N A L" för dig, då?

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Thomas A wrote:

Var inte nöjda!!!! Börja ställ krav. Det här är ingen korvkiosk, detta är:

A R S E N A L

Tycker inte det låter som ngn är nöjd med matchen...Det som iaf jag vänder mig emot är allt snack om att vi nu har tappat ligan osv osv. 
2 förlusten för året är långt ifrån katastrof..Och varför skulle vi tappa allt pga av en sämre genomförd match?
Finns nog ingen som har gett upp...Tror det kommer vara ett tajt race hela vägen fram till Maj. Och att vi kommer vara med och slåss! 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Jepson
Bild för Jepson

Det enda jobbiga med våra två förluster är att de skett mot två lag som har varsin supporter på min arbetsplats. Jag kommer få höra detta tills dödagar....

Nä, nu släpper vi den här och ser framåt. 

Tosse
Bild för Tosse
Jepson wrote:

Det enda jobbiga med våra två förluster är att de skett mot två lag som har varsin supporter på min arbetsplats. Jag kommer få höra detta tills dödagar....

Nä, nu släpper vi den här och ser framåt. 

Du kan väl trösta dig med att efter Merseysidederbyt på måndag kommer de att ha fullt upp att hacka på varandra. 

Jonas S
Bild för Jonas S

Som sagt så är inte titelstriden körd. Men vi kommer kanske veta efter julperioden om vi verkligen kommer vara med på allvar i år eller om det blir ännu ett år där vi snarare hoppas på att andra lag tappar poäng än att vi kan förlita oss på vår egen förträfflighet. Om vi t ex förlorar mot City i helgen och Chelsea vinner är vi nio poäng efter. Det kan bli tufft om vi dessutom har ytterligare ett par lag över oss i tabellen.

Men att börja säga att säsongen är över är ju bara ren frustration. Vi har ju gjort en riktigt hyffsad säsong så här långt och framför allt har vi spelat bättre än på länge. Det är ju inte som förra säsongen där vi förlitade oss på Özils passningsfot och Girouds huvudspel. Det finns så många fler dimensioner i vårt anfallsspel idag till skillnad mot tidigare säsonger.

Förra säsongen kunde jag inte se oss vinna ligan som vi spelade. I år kan jag se oss göra någonting exktra. Det är den stora skillnaden för mig. Om det räcker till en ligaseger är väl högst oklart. Men jag tycker absolut det finns anledning att vara lite positiv även efter matchen i tisdags.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Ett skäl till oro är däremot att Mustafi är skadad. Kommer Gabriel att fixa att täcka upp för honom, eller påverkar detta vårt försvar?

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Ett skäl till oro är däremot att Mustafi är skadad. Kommer Gabriel att fixa att täcka upp för honom, eller påverkar detta vårt försvar?

Verkligen. Det såg ju inte så bra ut mot Everton. Att släppa in två nickmål sådär är oroande. Vi tar rejäla risker i vårt spel med Coq som pressar högt. Det gäller att mittbackarna inte gör några misstag. Små marginaler.

Be excited!

Mackan
Bild för Mackan

Mittbacksproblemet är lite jobbigt, men jag tror att med ett par matcher ihop så kommer nog Gabriel och Kos klara av att hålla ställningarna tills Mustafi är tillbaka. Mustafi är klart bättre än Gabriel tycker jag, men positionerna sinsemellan är ett större problem än spelarkvaliteterna i det här fallet. Mustafi och Kos gick ju också bort sig rejält några gånger första matcherna när de stod på samma tomma yta och tappade spelare som borde ligga på deras ansvar. Det rättade ju till sig riktigt bra efter en stund :)

Det jag funderar lite på är Gabriel och språket. Har han lärt sig ngn engelska än? När det blir lite stressiga situationer så är det en stor brist annars kan jag tro.

Tycker även att Holding skött sig riktigt riktigt bra och är väl om inte annat lite mindre vårdslös än Gabriel :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Sral
Bild för Sral

Dels är Mustafi en riktigt bra mittback, men jag kommer också att sakna hans passningsspel. Tycker att han har gett vårt spel ytterligare en dimension där. Mertesacker är inte heller oäven i sina passningar, men han är inte lika snabb, är snällare och vi vet inte ens när han är spelklar.

Mackan
Bild för Mackan
Sral wrote:

Dels är Mustafi en riktigt bra mittback, men jag kommer också att sakna hans passningsspel. Tycker att han har gett vårt spel ytterligare en dimension där. Mertesacker är inte heller oäven i sina passningar, men han är inte lika snabb, är snällare och vi vet inte ens när han är spelklar.

Agree.. Mustafis passningsspel och offensiva blick har varit top notch bitvis.

Twitter: @mackan_carlsson

 

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:

Ett skäl till oro är däremot att Mustafi är skadad. Kommer Gabriel att fixa att täcka upp för honom, eller påverkar detta vårt försvar?

Svar Nej!

Jag har i höst suttit lugnt i båten och istället för att delvis gnälla här på forumet haft förtroende och kunnat glädjas åt vårt stabilare spel. Med Mustafis och Kos kontinuerliga spel har det blivit bättre mittbacks spel och stabilare över lag. Som MB nörd har jag varit nöjd. Men vårt nuvarande 3 val håller INTE måttet och BFG är inte klar ännu. Jag hoppas Mustafi snart är tillbaka, annars är jag rädd för att det slutar som vanligt ;-)

Sral
Bild för Sral

Gabriel var ju ganska stabil förrförra säsongen, även om det såg sämre ut förra. Som högerback gjorde han det också bra, så kanske att han med kontinuerlig speltid nu kan höja sig? Men det såg oroväckande ut mot Everton, om man ser till hur försvaret som enhet fungerade...

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Det känns oroande att behöva spela Gabriel mot City. I Everton-matchen hade möjligen Mustafi kunnat göra skillnad men det var ganska så mycket lagmässigt man vek ned sig. Jag kan inte lasta mittbackarna för målen även om det kunde försvarats än bättre. Mot City blir marginalerna än mindre och individuella misstag kan påverka än mer. Hade varit grymt skönt med Mustafi men nu blir det som det blir

Sral
Bild för Sral

Förhoppningsvis ligger vi långt ned i banan och vi kontrar ut dem ändå.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Sral!

A R S E N A L - för mig är:

Ära

Stolthet

Respekt

Kämparanda-ge allt-för-varandra!

Kamratskap-laganda

Hög kvalitet

Högt tempo

Stort bollinnehav

Stort hjärta-ge allt för sin klubb

 

Men även solen har fläckar!

Med det menar jag, man står inte och tittar på som Özil gjorde sist.

Man slänger inte ut en armbåge som Xhaka gjorde mot Stoke.

Man spelar för klubben och gör det dom är bäst i alla lägen, då kommer också resultaten som ett brev på posten! 

 

Men, vi har ju tyvärr en liten detalj som förstör, och det är tyvärr så att det riktiga hjärtat för klubben, saknas i de flesta lagen idag.

Många springer omkring och spelar för sig själva och tänker bara på vad de själva tjänar och vad som är bäst för dem själva! 

Många spelare vill ha mer, mer och ämnu mera pengar. 

Pengar! Ett stort problem, tyvärr!

Bäste Sral!

 

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Tycker du inte att Arsenal lever upp till vad du nämner, då? Om vi utgår ifrån alla matcher den här säsongen istället för bara den senaste?

Jonas S
Bild för Jonas S

Nog kan jag bli frustrerad på våra spelare många gånger och jag tror att vi hade kunnat vunnit mer genom åren. Men ära, stolthet, respekt och bla bla. Kanske saknar jag lite passion men det är trots allt bara ett fotbollslag vi talar om. Jag tycker det är florerar för många floskler runt vad en fotbollslag skall vara och inte vara. Laget kommer inte vinna alla matcher. Alla spelare är inte bra alla gånger. Mesut Özil är ofta slö i försvarsspelet men det kan man säga om hur många världsstjärnor som helst. Vi kommer inte vinna fler matcher om vi börjar spela som Burnley.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Jag tror ofta det är lätt att falla in i att bara gå på det vi tydligt kan se. Exempelvis om ett lag spelar med mer energi så ser det oftast roligare ut, men hur bra spelar de? Eller huruvida managern är energisk vid sidan av planen eller inte. Vad säger egentligen det om hans kvaliteter? Var inte Lagerbäck en bättre förbundskapten än Hamrén, t ex?

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Jag tror ofta det är lätt att falla in i att bara gå på det vi tydligt kan se. Exempelvis om ett lag spelar med mer energi så ser det oftast roligare ut, men hur bra spelar de? Eller huruvida managern är energisk vid sidan av planen eller inte. Vad säger egentligen det om hans kvaliteter? Var inte Lagerbäck en bättre förbundskapten än Hamrén, t ex?

+1 på den. Energiska managers i synnerhet. Mou, Klopp...Han i Athletico. 
Småsvårt för såna karaktärer. 

Twitter @grvdga

Sidor