Medlemmar: 8781 st.
Visa menyn

Manchester City - Arsenal 18/12 kl 17.00

255 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Tosse
Bild för Tosse
Manchester City - Arsenal 18/12 kl 17.00

Efter besvikelsen i tisdags får vi blicka framåt mot City på söndag. Kanske var det spelarna gjorde redan på luciadagen? Aguero och Fernandinho avstängda och tydligen skadade Gündogan knät igår och missar matchen liksom naturligtvis också Kompany. 

B-G
Bild för B-G

Japp! Nya tag.  
Vill se samma lag som mot Everton.
Tips. Vinst 2-0  Alexis, Özil.

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Ligga tätt på Silva och De Bruyne så finns möjligheterna!!

AFC

Woody
Bild för Woody

Oro. Med Musse inga förluster. Gäller att tända till. En förlust surar till det så klart. Oljor ska alltid tryckas till. Rock on !

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Tosse wrote:

tydligen skadade Gündogan knät igår och missar matchen

Han drog ett korsband och blir borta minst nio månader.

Jag blir besviken om vi inte vinner den här matchen. Att möta City bör passa oss mycket bättre än att möta Everton, och City saknar flera viktiga spelare. Säg åt Ox och Theo att skägga iväg på djupet så fort de får chansen så kommer vi att komma in bakom Citys backlinje hur ofta som helst. Kolarov och Otamendi accelererar marginellt snabbare än en glaciär, och Kolarov har dessutom en tendens att glömma att han är försvarsspelare.

Sekreterare Arsenal Sweden

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Mycket skönt att Agüero saknas. Gündogan är pckså ett ganska betydande avbräck. Känns mindre illa att det är Gabbe vi ställer upp då, tror Kun hade kunnat göra slarvsylta av honom i den här matchen. Jätteplus att Bellerin är tillbaks och att Coq/Xhaka apelat ihop sig lite. Tror att vi kan framgångsrikt göra som SuperJackie eftersträvar, ligga tätt på och plocka bort Bruyne och Silva.

Framåt så passar City oss ganska bra. aivt försvarsspel utan ayttt för den delen besitta någon snabbhet att frukta. Finns absolut skäl att vara optimistisk!

Tosse
Bild för Tosse

Time to bounce back

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Jag skulle faktiskt vilja sätta Xhaka på bänken på Söndag. Tycker inte att han har presterat tillräckligt bra för att starta en stormatch som denna.
Vi behöver lite mer kreativt spel på mitten så skulle rösta på Coq/Ramsey centralt. Xhaka har inte lyckats så bra i just det kreativa det sista. Skulle önska att man plockade in en ersättare till Santi under Januari.
Trion framåt ska var intakt. 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Tosse
Bild för Tosse
Tomas Horvatic wrote:

Jag skulle faktiskt vilja sätta Xhaka på bänken på Söndag. Tycker inte att han har presterat tillräckligt bra för att starta en stormatch som denna.
Vi behöver lite mer kreativt spel på mitten så skulle rösta på Coq/Ramsey centralt. Xhaka har inte lyckats så bra i just det kreativa det sista. Skulle önska att man plockade in en ersättare till Santi under Januari.
Trion framåt ska var intakt. 

Ramsey är inte matchklar ännu

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Kan inte Bellerin kliva in från sin högerkant och skruva den i bortre bara för rättvisans skull!!!

AFC

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Blir tufft, oerhört tufft. Vi viker ofta ner oss når det gäller!

Tom mot Everton, näe nu måste vi visa vad vi vill och står för!

Oroande att Wenger uttrycker att: vi får inte bli fega? För mig är Wenger en riktig fegis!! Samma samma samma, hela tiden, gör nåt, ändra något, förändra.

Wenger har kört fast, tyvärr!

 

Tomas A.

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Tosse wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Jag skulle faktiskt vilja sätta Xhaka på bänken på Söndag. Tycker inte att han har presterat tillräckligt bra för att starta en stormatch som denna.
Vi behöver lite mer kreativt spel på mitten så skulle rösta på Coq/Ramsey centralt. Xhaka har inte lyckats så bra i just det kreativa det sista. Skulle önska att man plockade in en ersättare till Santi under Januari.
Trion framåt ska var intakt. 

Ramsey är inte matchklar ännu

 

ja då blir det ju svårt att spela :)

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Tomas Horvatic wrote:

Jag skulle faktiskt vilja sätta Xhaka på bänken på Söndag. Tycker inte att han har presterat tillräckligt bra för att starta en stormatch som denna.
Vi behöver lite mer kreativt spel på mitten så skulle rösta på Coq/Ramsey centralt. Xhaka har inte lyckats så bra i just det kreativa det sista. Skulle önska att man plockade in en ersättare till Santi under Januari.
Trion framåt ska var intakt. 

Xhaka är vår enda chans att spela någorlunda kreativt och kontrollerat, så jag vet inte var du fått det ifrån. I Santis frånvaro är han den enda som kan starta spel djupt i banan. Xhakas närvaro är än mer viktig nu när både han och Mustafi är borta..

Nu är även Ramsey borta men titta på kombinationen Ramsey - Coquelin. Inget par som kan vårda bollen och kontrollera en match. Ersätta Cazorla snarast möjligt borde vara av högsta prioritet. Börjar bli till åren och vem vet när han är spelduglig igen. Vi kanske har ersättaren i form av Jack, men frågan är om vi har råd att vänta?

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Vill förövrigt se samma startelva som mot Everton. Kan dock vara läge att slänga in en hungrig Lucas på bekostnad av Oxen eller Walcott. Det viktigaste är hursomhelst att vi plockar fram rätt matchplan och visar rätt mentalitet!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Coq och Xhaka definitivt. Xhaka har väl inte varit något monster men kraven är uppskruvade rejält på karln. Krav som han säkert kan leva upp till men inte från början med sporadisk matchning. Men han är den mest kreativa kraft vi har på positionen i Cazorlas fortsatta frånvaro. Straffen han fick mot sig senast och det röda han fick har varit väldigt hårda, tycker han spelat hårt på ett för oss okej sätt.

Lucas får fortsätta se PL från bänken eller via inhopp. Walcott, Ox & Alexis borde vara god medicin mot City!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Kaiser Özil wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Jag skulle faktiskt vilja sätta Xhaka på bänken på Söndag. Tycker inte att han har presterat tillräckligt bra för att starta en stormatch som denna.
Vi behöver lite mer kreativt spel på mitten så skulle rösta på Coq/Ramsey centralt. Xhaka har inte lyckats så bra i just det kreativa det sista. Skulle önska att man plockade in en ersättare till Santi under Januari.
Trion framåt ska var intakt. 

Xhaka är vår enda chans att spela någorlunda kreativt och kontrollerat, så jag vet inte var du fått det ifrån. I Santis frånvaro är han den enda som kan starta spel djupt i banan. Xhakas närvaro är än mer viktig nu när både han och Mustafi är borta..

Nu är även Ramsey borta men titta på kombinationen Ramsey - Coquelin. Inget par som kan vårda bollen och kontrollera en match. Ersätta Cazorla snarast möjligt borde vara av högsta prioritet. Börjar bli till åren och vem vet när han är spelduglig igen. Vi kanske har ersättaren i form av Jack, men frågan är om vi har råd att vänta?

har inga problem att starta med Xhaka men hade nog velat se Ramsey. Men nu for det ju uppenbarligen inte att få till. Xhaka måste höja sig ett par snäpp imorgon. Har en del att bevisa  i mina ögon iaf

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Väldigt viktig match med tanke på chelskis poängläge. Vi har möjligen liten fördel med tanke på att de har flera nyckelspelare borta men det troligare resultatet är väl ett kryss. Kanske värt att testa Lucas på tal om att inte vara fega?

Life and Arsenal are miracles enough.

Glenn
Bild för Glenn

Blir samma lag som sist med Gabbe i mittförsvaret. Inte en chans att Perez får spela

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Tomas Horvatic wrote:
Kaiser Özil wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Jag skulle faktiskt vilja sätta Xhaka på bänken på Söndag. Tycker inte att han har presterat tillräckligt bra för att starta en stormatch som denna.
Vi behöver lite mer kreativt spel på mitten så skulle rösta på Coq/Ramsey centralt. Xhaka har inte lyckats så bra i just det kreativa det sista. Skulle önska att man plockade in en ersättare till Santi under Januari.
Trion framåt ska var intakt. 

Xhaka är vår enda chans att spela någorlunda kreativt och kontrollerat, så jag vet inte var du fått det ifrån. I Santis frånvaro är han den enda som kan starta spel djupt i banan. Xhakas närvaro är än mer viktig nu när både han och Mustafi är borta..

Nu är även Ramsey borta men titta på kombinationen Ramsey - Coquelin. Inget par som kan vårda bollen och kontrollera en match. Ersätta Cazorla snarast möjligt borde vara av högsta prioritet. Börjar bli till åren och vem vet när han är spelduglig igen. Vi kanske har ersättaren i form av Jack, men frågan är om vi har råd att vänta?

har inga problem att starta med Xhaka men hade nog velat se Ramsey. Men nu for det ju uppenbarligen inte att få till. Xhaka måste höja sig ett par snäpp imorgon. Har en del att bevisa  i mina ögon iaf

Ramsey riktigt blöt....sälj!!!

AFC

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Ojoj vad snabbt det går. Förlust idag och tåget är halvvägs bort från perrongen och det blir svårt att springa ikapp.

Tåget Chelsea med Costa som lokförare går snabbt nu.

Jajo67
Bild för Jajo67
Kaiser Özil wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Jag skulle faktiskt vilja sätta Xhaka på bänken på Söndag. Tycker inte att han har presterat tillräckligt bra för att starta en stormatch som denna.
Vi behöver lite mer kreativt spel på mitten så skulle rösta på Coq/Ramsey centralt. Xhaka har inte lyckats så bra i just det kreativa det sista. Skulle önska att man plockade in en ersättare till Santi under Januari.
Trion framåt ska var intakt. 

Xhaka är vår enda chans att spela någorlunda kreativt och kontrollerat, så jag vet inte var du fått det ifrån. I Santis frånvaro är han den enda som kan starta spel djupt i banan. Xhakas närvaro är än mer viktig nu när både han och Mustafi är borta..

Nu är även Ramsey borta men titta på kombinationen Ramsey - Coquelin. Inget par som kan vårda bollen och kontrollera en match. Ersätta Cazorla snarast möjligt borde vara av högsta prioritet. Börjar bli till åren och vem vet när han är spelduglig igen. Vi kanske har ersättaren i form av Jack, men frågan är om vi har råd att vänta?

Helt enig med dig här!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Tror Arsenal har bra chans här om Wenger lyckats få spelarna taggade från start. 

City utan Aguero är inte samma sak offensivt, vågar vi pressa högt och Walcott+Sanchez ligger på rulle så kan detta bli kul.
Citys tröga backlinje tvingas ta flera kliv bakåt och tappar mittfältet som Xhaka och Coq kommer äga idag.
Resultatet blir att Özil kommer få dirigera mitten och servera bollar längs kanterna, hoppas innerligen Bellerin vågar fylla på så vi kan rulla ut dom med snabba instick bakom backlinjen. I luften har vi ingen chans om inte Giroud är med i leken.

Tror detta kan sluta 0-1,1-1,1-2. Ser inga andra resultat framför mig som är aktuella.

Vill se Cech

Belle - Gabr - Kos - Monreal

          Coq - Xhaka

Walcott     Özil      Chamberlain

              Alexis

Xhaka får gärna lyftas upp om vi märker av att pressen ger oss bollinnehavet.

VÅGA VINNA GRABBAR !!!!

Åker till O´Learys med tröja och hjälm, nu ska vi fan vinna ! 

I år smäller det !

Exqert
Bild för Exqert

City har fattigaste försvaret med Stones och Otamendi.  Ingen stones i elvan men fan otamendi gör man 8:or runt.  

 

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Arsenal team: Cech, Bellerin, Gabriel, Koscielny, Monreal, Coquelin, Xhaka, Walcott, Ozil, Iwobi, Alexis
 
Arsenal substitutes: Ospina, Holding, Gibbs, Elneny, Oxlade-Chamberlain, Lucas, Giroud

Glenn
Bild för Glenn

Iwobi??? But why? Han har ju varit en katastrof senaste tiden. Varför aldrig Perez?

COYG

Mackan
Bild för Mackan

Undrar också över Iwobi då han var rent av usel sist och får en startplats för det....

Twitter: @mackan_carlsson

 

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Iwobi har varit grym. Kul för honom att han får förtroendet från start 

Glenn
Bild för Glenn
Christian Vela wrote:

Iwobi har varit grym. Kul för honom att han får förtroendet från start 

du driver med oss va? Eller har du inte sett de senaste 5-10 matcherna?

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Oxen har sett ok ut, bättre än på länge. Då sätts han på bänken och så är hans självförtroende borta igen

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Haha så enkelt. Nästan löjligt enkelt men genialiskt. 

Bra av all tre

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Såååå fint

Sidor