Medlemmar: 8835 st.
Visa menyn

Manchester City - Arsenal 18/12 kl 17.00

255 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Bengelito
Bild för Bengelito
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Yes där kom den :) som jag sa.

Förlåt Kenny, men för det första hur i hel***e kan du jubla åt att motståndarna tar ledningen? Är det viktigare att dina domedagsprofetior blir rätt än att vårt lag vinner/tar poäng?

För det andra, vad tror du ett sådant inlägg gör med stämningen hör inne just i en motgång? Enormt onödigt!

+1

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Konstig match. Nu rör vi på oss igen. Hoppas vi hinner.

Life and Arsenal are miracles enough.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Kom igen nu skägget! Vi kan ta ett x

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Per-Arne Wikström wrote:

Konstig match. Nu rör vi på oss igen. Hoppas vi hinner.

Inte så konstigt. Wenger tog ut Coq som var helt oduglig.

Sral
Bild för Sral
Bengelito wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Yes där kom den :) som jag sa.

Förlåt Kenny, men för det första hur i hel***e kan du jubla åt att motståndarna tar ledningen? Är det viktigare att dina domedagsprofetior blir rätt än att vårt lag vinner/tar poäng?

För det andra, vad tror du ett sådant inlägg gör med stämningen hör inne just i en motgång? Enormt onödigt!

+1

Precis vad jag ville säga också, men uttryckte mig klumpigare. 

Att skriva "yes, där kom den" med en smiley när motståndslaget tar ledningen? Vad är ens det?

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Alltär som vanligt. 

Arsenal tappar poäng mot ett topplag

Folk gnäller på laget

Folk gnäller på folk

Vi är 4a

Ligatiteln försvinner över horisonten i Dec

Jaja, nästa säsong så! 

I år smäller det !

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Yes där kom den :) som jag sa.

Förlåt Kenny, men för det första hur i hel***e kan du jubla åt att motståndarna tar ledningen? Är det viktigare att dina domedagsprofetior blir rätt än att vårt lag vinner/tar poäng?

För det andra, vad tror du ett sådant inlägg gör med stämningen hör inne just i en motgång? Enormt onödigt!

 

Du missuppfattad. Jag konstaterade bara som "yes" där kom den, och min smiles var ironisk. Är det inte mer brist på inteligens om man missuppfattat det? Varför skulle jag heja på motståndaren? Det är ju snarare en ironisk besvikelse. Med andra ord är det ju i detta fallet "du" som är den som är "bitter"

Kan väl hålla med om att inlägget inte var stämmningshöjande. Men samtidigt, hur jävla dåliga är vi inte...

 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius

Fan vad besviken jag är :(

Är ligan körd nu och vi får slåss om 2-4 platsen eller vad tror ni där ute? 

Be yourself; everyone else is already taken

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Sral wrote:
Bengelito wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Yes där kom den :) som jag sa.

Förlåt Kenny, men för det första hur i hel***e kan du jubla åt att motståndarna tar ledningen? Är det viktigare att dina domedagsprofetior blir rätt än att vårt lag vinner/tar poäng?

För det andra, vad tror du ett sådant inlägg gör med stämningen hör inne just i en motgång? Enormt onödigt!

+1

Precis vad jag ville säga också, men uttryckte mig klumpigare. 

Att skriva "yes, där kom den" med en smiley när motståndslaget tar ledningen? Vad är ens det?

 

Du fattade också fel. Se tidigare svar till Pelle. Tänk om. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Ok. Sämsta 2a halvleken jag kan  minnas men en uppmaning nu. Skriv inte massa skit så att det blir 4 sidor till om att forumet bara exploderar å att matchtrådarna blir så långa enbart vid förlust.

Jag lämnar, vi hörs till nästa match!

Sral
Bild för Sral

Fast det går ju också att tänka på hur man kan uppfattas? Den där jag är smartare än er och om ni inte fattar vad jag säger är ni idioter-grejen känns lite...fel.

Jocke K
Bild för Jocke K

Fy fan vad dåliga vi är!!  

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi fortsätter ha svårt att spela bra i de stora matcherna. Men jag tycker ändå vi gör det ok i första halvlek även om vi kanske mest täcker ytor och utnyttjar Citys passiva possessionspel. Men vi försvarar oss helt ok, gör ett par riktigt vassa anfall och gör ju också ett mål. Dock tycker jag vi hade behövt sätta betydligt mer press på Citys backlinje. Att spela så avvaktande i 90min fungerar inte mot ett lag som City. De kommer förr eller senare få igång tempot och komma igenom.

Men till stor del är ju den här matchen en enda stor katastof. Väldigt slarvigt och ofokuserat passningsspel. Märkliga byten från Wenger som inte verkar ha haft full koll på vad han ville ha ut av sitt lag i den här matchen. Ingenting fungerade. Varken framåt eller bakåt. Vi skall kunna skapa betydligt mer mot City. Wenger måste kunna utnyttja att ett lag som City har en så svag backlinje och som tar så stora risker i sitt försvarsspel. Att försöka parkera bussen som vi gör under första halvlek fungerar så länge City bara spelar i sidled och bakåt. Men när Pep gör sina förändringar i halvlek är vi chanslösa resten av matchen trots att vi leder med ett mål.

Özil är likblek och det är många i det här laget som ser förvirrade ut idag. Men framför allt tycker jag det är Wenger som inte alls verkar veta vad han sysslar med. Och tyvärr så är vi nu hela nio poäng efter Chelsea och det är inte ens julafton än. Ligatiteln känns nu väldigt, väldigt avlägsen. Som vi spelar nu har jag svårt att se oss göra en jätteforcering under vintern och jaga ikapp nio poäng. Trist. Jag trodde länge att den här säsongen kanske hade något mer att ge än en sådan där oinspererad insats som man i och för sig vant sig vid under så många år nu. I alla fall att spänningen skulle hålla i sig in i mars/april. Suck.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Jaha. Fan. Skitbra första halvlek, men precis lika dålig andra. Två omgångar där allt har gått emot oss. Vi är inte ruttna och inte sämst i ligan, men det har varit två besvikelser i rad nu. Matchen mot Stoke var ett exempel där vi visade karaktär och aldrig gav upp. Nu har vi visat motsatsen två matcher i rad.

Bengelito
Bild för Bengelito
Sral wrote:

Fast det går ju också att tänka på hur man kan uppfattas? Den där jag är smartare än er och om ni inte fattar vad jag säger är ni idioter-grejen känns lite...fel.

precis, lite klappa-på-huvudet stilen. Trist inställning när vi alla hejar på samma lag och redan sitter och är besvikna. 

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:
Sral wrote:
Bengelito wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Yes där kom den :) som jag sa.

Förlåt Kenny, men för det första hur i hel***e kan du jubla åt att motståndarna tar ledningen? Är det viktigare att dina domedagsprofetior blir rätt än att vårt lag vinner/tar poäng?

För det andra, vad tror du ett sådant inlägg gör med stämningen hör inne just i en motgång? Enormt onödigt!

+1

Precis vad jag ville säga också, men uttryckte mig klumpigare. 

Att skriva "yes, där kom den" med en smiley när motståndslaget tar ledningen? Vad är ens det?

 

Du fattade också fel. Se tidigare svar till Pelle. Tänk om. 

Bevisligen var du otydlig då vi var många som både reagerade och "missförstod".

Om du nu skulle "skoja" borde väl ditt inlägg vara stämningshöjande och inte motsatsen som du själv höll med om att ditt inlägg bidrog till..

 

On topic, värdelös insats andra halvlek och ligan känns körd men jag bryter ihop, somnar om och är åter imorgon med optimismen,

If it's too strong, then you're too weak!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Özil, Cog, Ox, är klart sämst i sin omgivning, där Özil lyser mest. 

Hela laget ser ut som småbarn som är förvirrade. Som senaste 10 åren sett ut i sånna här matcher. 

 

Bayern München Watch out here we come!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Bengelito
Bild för Bengelito

Halvlekarna var som 2 helt olika matcher. Var det något taktiskt som hände i halvtid eller var det efter 1-1 målet som allt klappade ihop och City fick ny luft under vingarna? Galet.

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:
Sral wrote:
Bengelito wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Yes där kom den :) som jag sa.

Förlåt Kenny, men för det första hur i hel***e kan du jubla åt att motståndarna tar ledningen? Är det viktigare att dina domedagsprofetior blir rätt än att vårt lag vinner/tar poäng?

För det andra, vad tror du ett sådant inlägg gör med stämningen hör inne just i en motgång? Enormt onödigt!

+1

Precis vad jag ville säga också, men uttryckte mig klumpigare. 

Att skriva "yes, där kom den" med en smiley när motståndslaget tar ledningen? Vad är ens det?

 

Du fattade också fel. Se tidigare svar till Pelle. Tänk om. 

Bevisligen var du otydlig då vi var många som både reagerade och "missförstod".

Om du nu skulle "skoja" borde väl ditt inlägg vara stämningshöjande och inte motsatsen som du själv höll med om att ditt inlägg bidrog till..

 

On topic, värdelös insats andra halvlek och ligan känns körd men jag bryter ihop, somnar om och är åter imorgon med optimismen,

 

Till skillnad mot andra "dåliga dagar" så är jag knappt upprörd, kanske därför jag orkar vara ironisk. Jag tappar hoppet och hänger på din optimism.

 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Kenny Nordh wrote:

Özil, Cog, Ox, är klart sämst i sin omgivning, där Özil lyser mest. 

Hela laget ser ut som småbarn som är förvirrade. Som senaste 10 åren sett ut i sånna här matcher. 

 

Bayern München Watch out here we come!

Byt ut Ox mot Iwobi. Ox kan inte bedömas på 10 min.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Så väntat! Detta är precis vad jag väntat mig, så står Wenger där och säger, vi får inte bli fega?

Fast det är han som är fegast av dem alla!

 

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Så väntat! Detta är precis vad jag väntat mig, så står Wenger där och säger, vi får inte bli fega?

Fast det är han som är fegast av dem alla!

 

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Klart det var psykologiskt viktigt för City att få 1-1 så tidigt. Stärkande för dem, knäckande för oss. Det är en besvikelse att vi har kommit in i det där med att vara mentalt veka igen. Ett tag såg det ut som att vi hade förbättrats där, men nu är vi där igen. Ganska överkomligt motstånd framöver nu, så nu gäller det verkligen att bryta ihop och komma igen.

Woodie
Bild för Woodie

Tycker Xhaka har enormt stora problem. Även Nacho har tappat rejält denna säsong. Förutom den sämsta av alla. Özil! 

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Så sopdåligt Wenger! 

Tomas A.

Richard Runesjö
Bild för Richard Runesjö

Vi körde över Chelsea med 3-0 under hösten men hamnar ändå 9 poäng efter dem vid jul.

Nu behöver vi vinna i stort sett alla 6 matcher mot West Brom, Crystal Palace, Bournemouth, Swansea, Burnley och Watford innan det är dags att möta Chelsea igen i början på februari...

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Det är väl ändå förklarligt att forumet exploderar? Vi är många som är trötta på att uppleva samma repetitiva säsonger och enskilda insatser om och om igen. Dåliga matchplaner, oförmåga att förändra, mentala kollapser..

Längtar innerligt efter någon som kan ge oss ny energi och tro igen. Hela klubben behöver det, spelare & fans. Vi maler på i samma hjulspår, blandar bra insatser med allt för många bottennapp. Vi är nära ett tag men när allt summeras är vi så långt ifrån.

Det är farligt att leva kvar i en sentimental bubbla om att allt kan bli tidigt 00-tal igen, men det funkar inte så i fotbollsvärlden. Förändra eller dö..

 

Jepson
Bild för Jepson

December är vårt nya november.  Nåja, nu får vi iaf lite vila. Vilket kan varaprecis vad som behövs. Varit tätt matchande nu och de som såg trötta ut idag var trötta redan mot Everton. Wenger får ta på sig att han inte spelade piggare ben mot Everton. Men det som är gjort är gjort och det är fortfarande mer än halva säsongen kvar.

trötta spelare blir inte bättre än så här i vilket lag som de än spelar i.

COYG!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vi ger bort en fotbollsmatch helt jävla gratis,det är fan i mig ofattbart!!!

AFC

Pelle
Bild för Pelle
Thomas A wrote:

Så sopdåligt Wenger! 

Han satte matchplanen klockrent och vi gör en riktigt bra första halvlek, att sen spelarna på plan brakar ihop kan du inte lägga på Wenger hur mycket du än vill gnälla, gnäll framförallt på våra spelare som Coq och Monreal

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor