Medlemmar: 8708 st.
Visa menyn

Manchester City - Arsenal 18/12 kl 17.00

255 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Intressant men lite deppig tanke, Jonas, i att även Wenger har den där loser-känslan. Tror du har rätt, han om någon har ju varit med om en del mentala kollapser med det här laget. Det finns i och för sig i väggarna nu.

Jag är som oftast tveksam till uttrycket att det sitter i väggarna. Men det är nog lite så i det här fallet. Det krävs inte så mycket för att Wenger skall bli ifrågasatt. Hans förtroendekapital är minimalt.

Om Arsenal varit i Chelseas position hade snacket i media handlat om när vi kan tänkas tappa, och om det verkligen kan räcka hela vägen. När Chelsea leder handlar snacket mer om hur vida någon annan klubb har det som krävs för att haka på. Den där är nog inte helt lätt att överbrygga.

Jag menar. Vi har spelat rätt bra under stora delar av säsongen. Men snacket runt klubben har i huvudsak handlat om kontrakssituationen med Özil och Alexis.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Vi har ju det. Egentligen bättre än på länge.

Förstår vad du menar. "Det sitter i väggarna" kan ibland vara ett slitet uttryck, men i det här fallet är det åtminstone delvis sant. Det påverkar liksom hela klubben att vi inte har vunnit ligan på länge nu. Styrelsen, managern, vilka frågor pressen ställer och så vidare fokuserar lätt på det.

George Adams
Bild för George Adams

Har sagt och varit inne på "det sitter i väggarna" flera ggr tidigare .  Jag kallar det systemfel.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Freddee wrote:

Gibbs spelade för att få någon offensiv spets från backlinjen när Bellerin var borta och Gabriel spelade högerback. Så när Gabriel spelade som högerback så spelade Gibbs för att få någon som helst offensiv från backlinjen. Så har iallafall jag tolkat uttagningarna sista tiden.

Bara det att Gibbs borde fått fortsätta spela efter att ha gjort det bra.

yes!

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Precis Busch, tvåa trea eller fyra, helt ointressant! 

Sättet vi förlorar mot Everton och City. 6 poäng rakt ner i clousettstolen! Uruselt spel och uppträdande från våra spelare!

Suck! Men många här inne verkar vara nöjda, med att vara fyra!

 

Tomas A.

Sral
Bild för Sral

Konstig slutsats att dra. Om du läser vad faktiskt alla skriver hoppas vi naturligtvis på mer än att bli fyra. Men det är skillnad på att bli tvåa och fyra, och just fjärde plats har vi inte hamnat på sedan 2013-14...

Pelle
Bild för Pelle
Thomas A wrote:

Suck! Men många här inne verkar vara nöjda, med att vara fyra!

Jag har inte läst annat än klagomål och besvikelse efter matchen, hur får du det till tt någon är nöjd med att vara fyra just nu???

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Sral wrote:

Konstig slutsats att dra. Om du läser vad faktiskt alla skriver hoppas vi naturligtvis på mer än att bli fyra. Men det är skillnad på att bli tvåa och fyra, och just fjärde plats har vi inte hamnat på sedan 2013-14...

Använd citeraknappen så man ser vem du svarar.

Jag kommer hellre 3a än 2a eftersom  man är så nära men ändå first loser. Det förutsätter dock att united eller spurs inte kommer före!

Sral
Bild för Sral
Jimmy Roslund wrote:
Sral wrote:

Konstig slutsats att dra. Om du läser vad faktiskt alla skriver hoppas vi naturligtvis på mer än att bli fyra. Men det är skillnad på att bli tvåa och fyra, och just fjärde plats har vi inte hamnat på sedan 2013-14...

Använd citeraknappen så man ser vem du svarar.

Jag kommer hellre 3a än 2a eftersom  man är så nära men ändå first loser. Det förutsätter dock att united eller spurs inte kommer före!

Det var ju föregående inlägg. Kändes lite onödigt då. ;-)

Jonas S
Bild för Jonas S

En andra eller tredjeplats kan ju vara hedersvärd om vi är med och utmanar. Något liknande det vi gjorde 2007/08. Att göra något liknande skulle vara ett stort steg framåt för klubben.

Annars bryr jag mig inte nämnvärt om vi kommer tvåa, trea eller fyra. Det skulle vara om Spurs kan hamna före oss.

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams
Jonas S wrote:

En andra eller tredjeplats kan ju vara hedersvärd om vi är med och utmanar. Något liknande det vi gjorde 2007/08. Att göra något liknande skulle vara ett stort steg framåt för klubben.

Annars bryr jag mig inte nämnvärt om vi kommer tvåa, trea eller fyra. Det skulle vara om Spurs kan hamna före oss.

Serieseger..

Men i andra hand cupvinst och minst en kross i ett NLD. I övrigt kvittar det för mig . 

 

Fredde
Bild för Fredde
Jonas S wrote:

En andra eller tredjeplats kan ju vara hedersvärd om vi är med och utmanar. Något liknande det vi gjorde 2007/08. Att göra något liknande skulle vara ett stort steg framåt för klubben.

Annars bryr jag mig inte nämnvärt om vi kommer tvåa, trea eller fyra. Det skulle vara om Spurs kan hamna före oss.

 

Fast om vi jämför rent poängmässigt förra säsongen (71 poäng) när vi kom 2a i ligan, så är det våran bästa placering på väldigt länge men samtidigt våran sämsta poängmässiga säsong sen säsongen 11/12 (70 poäng). Och nej att ligan var otroligt bra under toppen förra året jämfört med andra år köper jag inte eftersom Leicester var relativt dåliga mästare rent poängmässigt, det var bara väldigt svaga topplag. United 10/11 & 00/01 vann på 80 poäng. Det är 3 mästarlag av 16 som inte fått mer än 83 poäng under 2000-talet. I regel så har man gjort en väldigt bra säsong om man hamnar på 85+ poäng när man sammanfattar ligasäsongen, men 5 gånger har det inte räckt hela vägen fram för det andraplacerade laget som spelat in 85+ poäng sen 99/00.

Om vi skulle dra in 86 poäng men komma 2a, då har vi gjort en väldigt bra säsong och det är då egentligen bara att lyfta på hatten för de som vann. Men DÅ är vi verkligen på väg i rätt riktning. Men man ser inte det hända pga de enormt viljelösa prestationerna som kommer under ca 2 månaders tid varje säsong.

Edit: Med andra ord en tabellplacering säger inte att vi faktiskt varit med och utmanat hela vägen in.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S
Freddee wrote:
Jonas S wrote:

En andra eller tredjeplats kan ju vara hedersvärd om vi är med och utmanar. Något liknande det vi gjorde 2007/08. Att göra något liknande skulle vara ett stort steg framåt för klubben.

Annars bryr jag mig inte nämnvärt om vi kommer tvåa, trea eller fyra. Det skulle vara om Spurs kan hamna före oss.

 

Fast om vi jämför rent poängmässigt förra säsongen (71 poäng) när vi kom 2a i ligan, så är det våran bästa placering på väldigt länge men samtidigt våran sämsta poängmässiga säsong sen säsongen 11/12 (70 poäng). Och nej att ligan var otroligt bra under toppen förra året jämfört med andra år köper jag inte eftersom Leicester var relativt dåliga mästare rent poängmässigt, det var bara väldigt svaga topplag. United 10/11 & 00/01 vann på 80 poäng. Det är 3 mästarlag av 16 som inte fått mer än 83 poäng under 2000-talet. I regel så har man gjort en väldigt bra säsong om man hamnar på 85+ poäng när man sammanfattar ligasäsongen, men 5 gånger har det inte räckt hela vägen fram för det andraplacerade laget som spelat in 85+ poäng sen 99/00.

Om vi skulle dra in 86 poäng men komma 2a, då har vi gjort en väldigt bra säsong och det är då egentligen bara att lyfta på hatten för de som vann. Men DÅ är vi verkligen på väg i rätt riktning. Men man ser inte det hända pga de enormt viljelösa prestationerna som kommer under ca 2 månaders tid varje säsong.

Edit: Med andra ord en tabellplacering säger inte att vi faktiskt varit med och utmanat hela vägen in.

Jag håller med. Man skall se till poängen. Vi utmanade aldrig om någon ligatitel förra säsongen. Inte mer än vi gjort de år vi slutat fyra. Andraplatsen förra säsongen tycker jag var lite skoj för att vi kom före Spurs. Men det var ingen imponerande säsong generellt. Det var väl ett par riktigt bra insatser som t ex United hemma. Men annars var det en rätt blekt. Dock var det en väldigt blek liga generellt.

Skall tillägga att jag tycker den här säsongen har varit bättre även om vi kanske inte vunnit fler matcher eller plockat fler poäng. Underhållningsvärdet tycker jag spelar in också. Jag fördedrar en fjärdeplats med en massa fartfylld fotboll och underhållande matcher än att sluta tvåa med handbollsanfall och inläggsspel på Giroud i 38 omgångar.

Men om det tillslut vinner oss ligan tar jag vilket grisspel, sidledspassande och tråkfotboll som helst :)

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde
Jonas S wrote:
Freddee wrote:
Jonas S wrote:

En andra eller tredjeplats kan ju vara hedersvärd om vi är med och utmanar. Något liknande det vi gjorde 2007/08. Att göra något liknande skulle vara ett stort steg framåt för klubben.

Annars bryr jag mig inte nämnvärt om vi kommer tvåa, trea eller fyra. Det skulle vara om Spurs kan hamna före oss.

 

Fast om vi jämför rent poängmässigt förra säsongen (71 poäng) när vi kom 2a i ligan, så är det våran bästa placering på väldigt länge men samtidigt våran sämsta poängmässiga säsong sen säsongen 11/12 (70 poäng). Och nej att ligan var otroligt bra under toppen förra året jämfört med andra år köper jag inte eftersom Leicester var relativt dåliga mästare rent poängmässigt, det var bara väldigt svaga topplag. United 10/11 & 00/01 vann på 80 poäng. Det är 3 mästarlag av 16 som inte fått mer än 83 poäng under 2000-talet. I regel så har man gjort en väldigt bra säsong om man hamnar på 85+ poäng när man sammanfattar ligasäsongen, men 5 gånger har det inte räckt hela vägen fram för det andraplacerade laget som spelat in 85+ poäng sen 99/00.

Om vi skulle dra in 86 poäng men komma 2a, då har vi gjort en väldigt bra säsong och det är då egentligen bara att lyfta på hatten för de som vann. Men DÅ är vi verkligen på väg i rätt riktning. Men man ser inte det hända pga de enormt viljelösa prestationerna som kommer under ca 2 månaders tid varje säsong.

Edit: Med andra ord en tabellplacering säger inte att vi faktiskt varit med och utmanat hela vägen in.

Jag håller med. Man skall se till poängen. Vi utmanade aldrig om någon ligatitel förra säsongen. Inte mer än vi gjort de år vi slutat fyra. Andraplatsen förra säsongen tycker jag var lite skoj för att vi kom före Spurs. Men det var ingen imponerande säsong generellt. Det var väl ett par riktigt bra insatser som t ex United hemma. Men annars var det en rätt blekt. Dock var det en väldigt blek liga generellt.

Skall tillägga att jag tycker den här säsongen har varit bättre även om vi kanske inte vunnit fler matcher eller plockat fler poäng. Underhållningsvärdet tycker jag spelar in också. Jag fördedrar en fjärdeplats med en massa fartfylld fotboll och underhållande matcher än att sluta tvåa med handbollsanfall och inläggsspel på Giroud i 38 omgångar.

Men om det tillslut vinner oss ligan tar jag vilket grisspel, sidledspassande och tråkfotboll som helst :)

 

Jag tycker att man kan dela in säsongen i 2 delar, en med Cazorla och en utan. Med Cazorla så har vi ett fantasifyllt och fartfyllt spel. Utan så ser det ganska fantasilöst ut och vi tar bara enkla trepoängaren.

Grejen är också att om man ska vinna ligan så ska man kunna växla upp och dra igång spelet som vi hade mot Chelsea när det krävs. Att man kan trampa gasen i botten och gå ifrån med 2 bollar. Precis så som Chelsea i regel har gjort efter den matchen.

You win some, you draw some

Sidor