Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal - Burnley 22/1 2017 kl 15:15

222 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Arsenal - Burnley 22/1 2017 kl 15:15

Hemmamatch mot ett väldigt bortasvagt Burnley som förlorar allt på bortaplan, nästan. Inte en bortaseger i ligan den här säsongen. Att Burnley är så högt uppe i tabellen tycker jag handlar mer att nivån på lagen under topp sex är låg snarare än att Burnley är något fantastiskt fotbollslag.

Det är såklart bara seger som gäller på söndag. Burnley har visseligen, till skillnad från t ex Swansea och Crystal Palace, ett någolunda fungerande grundspel och lite identitet. De anstänger sig att inte förlora. Men det kommer förmodligen inte räcka till när skillnaden i kvalitet i all ärlighet är rätt rejäl. Vi är kapabla att sova oss igenom långa perioder av matcher. Men under senare tid har det räckt med en, eller en halv halvlek av hyffsat bra spel för att slå svagare lag. Och förhoppningsvis kan vi få upp energinivån ett par snäpp från det vi såg i första halvlek mot Swansea och under större delen av matchen mot Bournemouth.

Jag tror inte Burnley kommer ge oss några stora problem. Tvärt om tror jag det är ett rätt passande motstånd för oss just nu med en extremt målfarlig Alexis som jag tar för givet startar centralt, Bellerin som bör vara rejält spelsugen och Özil som jag tror kommer vakna till liv på allvar igen kommande matcher. Jag ser fram mot den här matchen.

Be excited!

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Bellerin går så klart rakt in i laget. Giroud är spelklar och kommer att spela vilket innebär att Alexis tar en kant. Ramsey och Xhaka får fortsätta på mitten trots att Coq är tillbaka.

Cech

Bellerin-Mustafi-Kos-Monreal

Ramsey-Xhaka

Alexis-Özil-Iwobi

Giroud

Sub: Ospina, Gabriel, Gibbs, Coq, Ox, Perez, Welbeck

2-0

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Hotet dom har är ju när Vokes och Gray spelar ihop i 4-4-2 vilket är tveksamt nu på söndag...

Även irländaren Hendrick ska väl nämnas i sammahanget.

               Cech

Bellerin  Kos  Mussy   Gibbs

         Ramsey   Xhaka

Oxlade        Özil       Iwobi

               Sanchez

2-0 seger!!

AFC

Tosse
Bild för Tosse
SuperJackie wrote:

Hotet dom har är ju när Vokes och Gray spelar ihop i 4-4-2 vilket är tveksamt nu på söndag...

Även irländaren Hendrick ska väl nämnas i sammahanget.

               Cech

Bellerin  Kos  Mussy   Gibbs

         Ramsey   Xhaka

Oxlade        Özil       Iwobi

               Sanchez

2-0 seger!!

Och Joey http://www.burnleyfootballclub.com/news/article/2016-17/barton-privilege...

gunbod
Bild för gunbod

Kross, 5-1.

Byarum
Bild för Byarum

Detta måste vi vinna och det övertygande. Minst 3-1, helst mer,,, I'll do my very best to support our team. #COYG 

Bosse

B-G
Bild för B-G

1-0 duger utmärkt.
Sålänge vi håller nollan Barton från våra spelare. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Pool-Swansea 2-3. Hahaaaaaaaaa

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Jimmy Österman wrote:

Pool-Swansea 2-3. Hahaaaaaaaaa

FEL tråd Österman!! Skärpning! ;)

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

Pool-Swansea 2-3. Hahaaaaaaaaa

FEL tråd Österman!! Skärpning! ;)

Alltid okej att håna pool i valfri tråd :D

I år smäller det !

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Det viktiga är att hånet blir av och når ut!!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Heppe wrote:

Det viktiga är att hånet blir av och når ut!!

Exakt, har SMS:at alla mina liverpool"vänner" och ingen har svarat. Då har det nått fram hahaha

I år smäller det !

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Nu, nu så har vi återigen ett ypperligt läge att ta"6"poäng.

Nu får vi inte vika ner oss!!

Heja!! Gunners!

Tomas A.

Göran Mellkvist
Bild för Göran Mellkvist

Skulle fan inte förvåna mej att vi gör en platt match idag för att det va bra resultat igår till vår fördel, hoppas jag har fel....... COYG

 

Glenn
Bild för Glenn

Match igen. Känns som det var väldigt länge sen sist. Ypperligt läge att gå om massa loserklubbar. Då får vi fan inte vika ner oss. Idag vill jag se full fart direkt och inte kasta bort första halvlek på kass inställning

COYG

Sral
Bild för Sral
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

Pool-Swansea 2-3. Hahaaaaaaaaa

FEL tråd Österman!! Skärpning! ;)

Alltid okej att håna pool i valfri tråd :D

Haha! Ja, faktiskt! ALLTID okej! :-D

gunbod
Bild för gunbod

En riktig "måste" match som ska vinnas om vi skall vara med i toppen. Liverpool hade ju ett snarlikt läge igår som de brände, ett ypperligt läge för bonuspoäng för vår del. Se nu till att ta chansen och utnyttja detta läge.

Ett snabbt mål bara så tror jag vi vinner denna match enkelt, håller kvar vid mitt tips sedan tidigare i tråden, kross och 5-1. :-D.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Denna match är man totalt livrädd för, för just de här matcherna när vi har chansen att klättra och gå förbi de första konkurenterna så har vi en riktigt olustig förmåga att inte leverera. Det har aldrig slagit fel. 

Självklart vet Wenger om detta. Och är det vid något tillfälle han måste få ut hur viktigt det är att alla gör en 110% match så är det idag!

Jag kan gå med på att tappa poäng eller förlora. Men då ska vi fan ha gjort allt. Alla ska ha blodsmak i munnen innan de lämnar plan en sån här match!

Full fart framåt!

 

3-1

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Mackan
Bild för Mackan

Twitter: @mackan_carlsson

 

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Nån mer som befinner sig i pattaya?  

Coyg 

Pelle
Bild för Pelle

Ingen Barton! Genast mer hoppfull... :D

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

Tröttsamt att Giroud får fortsätta starta då vi tappar väldigt mycket med att spela vår överlägset bästa spelare på kanten. Helt plötsligt är jag inte lika optimistisk. Men det skall väl gå vägen trots det.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Det här tar vi lätt!  Walk in the park 

Isamag
Bild för Isamag
Jonas S wrote:

Tröttsamt att Giroud får fortsätta starta då vi tappar väldigt mycket med att spela vår överlägset bästa spelare på kanten. Helt plötsligt är jag inte lika optimistisk. Men det skall väl gå vägen trots det.

Håller helt med dig! Det vore bättre att börja med Sanchez på topp och slänga in Giroud på slutet..

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:

Tröttsamt att Giroud får fortsätta starta då vi tappar väldigt mycket med att spela vår överlägset bästa spelare på kanten. Helt plötsligt är jag inte lika optimistisk. Men det skall väl gå vägen trots det.

Giroud nytt kontrakt, Alexis borta till sommaren, enkelt val. Perfekt löge för Giroud att hänga tre idag å hitta extremform...

Isamag
Bild för Isamag
Jimmy Roslund wrote:
Jonas S wrote:

Tröttsamt att Giroud får fortsätta starta då vi tappar väldigt mycket med att spela vår överlägset bästa spelare på kanten. Helt plötsligt är jag inte lika optimistisk. Men det skall väl gå vägen trots det.

Giroud nytt kontrakt, Alexis borta till sommaren, enkelt val. Perfekt löge för Giroud att hänga tre idag å hitta extremform...

extremform 1-2 matcher.. iskall ett halvår!!

George Adams
Bild för George Adams

Förstår inte varför vi inte kan köra med Sanchez och Giroud samtidigt på topp. Varför denna stelbenthet?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Älskar hur Sanchez försöker, hela tiden.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

George Adams
Bild för George Adams

Byt Iwobi mot Bellerin så har vi en kanon uppställning 

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:

Byt Iwobi mot Bellerin så har vi en kanon uppställning 

Intressant...

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Ingen fantastisk första halvlek. Vi försöker men kör fast i samma ideer ofta. Lite för lite fart och agressivitet

COYG

Sidor