Medlemmar: 8830 st.
Visa menyn

Arsenal - Burnley 22/1 2017 kl 15:15

222 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
George Adams
Bild för George Adams

Får man hoppas på  London 0 Hull 4 :-)

Glenn
Bild för Glenn

Det var Moss som gav Xhaka rött senast med som var helt fel. Personlig vendetta?

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard

fan så rättvist!!

AFC

Magnus Tegnvallius
Bild för Magnus Tegnvallius

Sett Moss döma andra matcher och han var lika kass i dessa. Min åsikt är att han bara är en domare som inte är fit att döma PL. 

Jepson
Bild för Jepson
Mickys wrote:

Det var Moss som gav Xhaka rött senast med som var helt fel. Personlig vendetta?

Moss har läst att Xhaka fick många röda i tyskland och gör det lätt för sig?

B-G
Bild för B-G
Jimmy Österman wrote:

så jävla rutten COQ ! Wenger knows va BG ?

hahahaha! Always! Wengertime!

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

så jävla rutten COQ ! Wenger knows va BG ?

hahahaha! Always! Wengertime!

haha Alexis straff hade juningenting att göra med wengers urusla coq byte

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn

Frimpong till ALLSVENSKAN??? :-)

COYG

B-G
Bild för B-G
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

så jävla rutten COQ ! Wenger knows va BG ?

hahahaha! Always! Wengertime!

haha Alexis straff hade juningenting att göra med wengers urusla coq byte

Precis, lika lite som Wenger hade nåt att göra med Coqs hjärnsläpp. Skulle han satt in Oxen som DM kanske ;)

Twitter @grvdga

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Måste vara bland dom sjukaste övertiderna någonsin. Hoppas verkligen vi överklagar det röda på Xhaka. Visst att det var idiotiskt gjort, men vi borde kunna hävda att Moss lider av någon psykisk åkomma.

Oroväckande tunna centralt den närmsta tiden och Ramsey + Coq känns inte övertygande. Sedan måste vi få in Alexis centralt igen, vi lider tyvärr spelmässigt med Giroud på topp. 

Robert Axelsson
Bild för Robert Axelsson

Detta var för mycket nu är man helt slut

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

så jävla rutten COQ ! Wenger knows va BG ?

hahahaha! Always! Wengertime!

haha Alexis straff hade juningenting att göra med wengers urusla coq byte

Precis, lika lite som Wenger hade nåt att göra med Coqs hjärnsläpp. Skulle han satt in Oxen som DM kanske ;)

står det i regelboken att man måste ha en DM på plan? ;) 

oxen ist för coq alla dagar. 

Coq visar hjärnsläpp efter hjärnsläpp denna säsong 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

så jävla rutten COQ ! Wenger knows va BG ?

hahahaha! Always! Wengertime!

haha Alexis straff hade juningenting att göra med wengers urusla coq byte

Precis, lika lite som Wenger hade nåt att göra med Coqs hjärnsläpp. Skulle han satt in Oxen som DM kanske ;)

står det i regelboken att man måste ha en DM på plan? ;) 

oxen ist för coq alla dagar. 

Coq visar hjärnsläpp efter hjärnsläpp denna säsong 

Ok, så ett kasst byte enligt dig. Noterat ;)

I slutändan 3 nya härliga poäng, Gott så!

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

så jävla rutten COQ ! Wenger knows va BG ?

hahahaha! Always! Wengertime!

haha Alexis straff hade juningenting att göra med wengers urusla coq byte

Precis, lika lite som Wenger hade nåt att göra med Coqs hjärnsläpp. Skulle han satt in Oxen som DM kanske ;)

står det i regelboken att man måste ha en DM på plan? ;) 

oxen ist för coq alla dagar. 

Coq visar hjärnsläpp efter hjärnsläpp denna säsong 

Ok, så ett kasst byte enligt dig. Noterat ;)

I slutändan 3 nya härliga poäng, Gott så!

3 finfina poäng! 

I år smäller det !

McAn
Bild för McAn

Skönt med tre poäng och en vunnen "måstematch". Vi brukar ju missa dessa chanser att "rycka" när våra toppkollegor tappar poäng. Alltid något att vara glad över i efterhand. Däremot så finns det ju en del att vara kritisk mot i hur vårt lag agerar och uppför sig.

Zille
Bild för Zille

Helt otrolig övertid! Fantastiskt viktigt att få med sig 3 poäng i en omgång där de andra lagen tappar poäng, förutom Chelsea då. De lär lösa sin match tyvärr.

Rylle
Bild för Rylle

Märkligt med all denna kritik mot domarn. Låter närmast som ett gäng Mourinhos som försöker bortförklara en svag insats av sitt lag. Ser inget fel i utvisningen eller nån av straffarna.Utvisningen och vår straff tog han hjälp av linjesnubben på ett helt OK sätt. Och Coqs fällning - ja vad skall han göra? Sen missar han en del, men ärligt talat - vilken domare har en 100%-ig match. Jag har i vart fall aldrig sett det.

Problemet är att vi inte avgör matchen långt tidigare mot ligans sämsta bortalag. Det offensiva spelet hackar och allt för många utgör minimalt hot mot moståndarna. Trots detta tycker jag matchen idag var bättre än vissa andra på senare tid då vi varit ännu svagare på att skapa chanser. Men, men vi skall ju självklart städa undan Burnley på ett betydligt enklare sätt.

Man har ju oerhört svårt att se att vi skall kunna hota Chelseas försvar. Jag tror att ett absolut måste är att spela Alexis på topp för att få bättre fart i spelet. Långa bollar på Giroud kan vi bara glömma...

Rylle

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Xhaka är ju helt slut i huvudet. Helt onödig satsning. Hur många röda kort har den mannen nu? Jag har tappat räkningen.

2 direkta röda och 2 orsakade straffar. :(

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

så jävla rutten COQ ! Wenger knows va BG ?

hahahaha! Always! Wengertime!

haha Alexis straff hade juningenting att göra med wengers urusla coq byte

Då Xhaka visades ut var det ju självklart att Coq skulle bytas in, hur får du det till ett uselt byte? Att du inte gillar Wenger har vi förstått sen länge men lugna dig lite i dina överdrivna kommentarer.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:

Blir mycke slowmo hos Pelle idag misstänker jag?

den har gått varm, inte helt klar än ens. :o)

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

så jävla rutten COQ ! Wenger knows va BG ?

hahahaha! Always! Wengertime!

haha Alexis straff hade juningenting att göra med wengers urusla coq byte

Då Xhaka visades ut var det ju självklart att Coq skulle bytas in, hur får du det till ett uselt byte? Att du inte gillar Wenger har vi förstått sen länge men lugna dig lite i dina överdrivna kommentarer.

Vad är det för överdrivet med att säga att Coq-bytet va helt misslyckat ? Du kanske inte förstår vad jag menade med meningen när jag la till BGs namn på slutet ?! Kanske inte ska hoppa rakt in i diskussionen och "peka finger" om du inte har koll på vad som menas mellan oss..... ;)

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

så jävla rutten COQ ! Wenger knows va BG ?

hahahaha! Always! Wengertime!

haha Alexis straff hade juningenting att göra med wengers urusla coq byte

Då Xhaka visades ut var det ju självklart att Coq skulle bytas in, hur får du det till ett uselt byte? Att du inte gillar Wenger har vi förstått sen länge men lugna dig lite i dina överdrivna kommentarer.

Självklart är det väl ett uselt byte om COQ byts in för att säkra upp ledningen med en man mera men det är han själv som orsakar straffen men en katastrofal brytning !?

Bytet är ju galet dåligt, vi har ju facit på det bytet eller hur ?

Allting annat som händer i matchen säger jag ingenting om, endast bytet är samtlsämnet.

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn

Moss är en idiot. Hur kunde Burnleyspelaren som sparkade ner en icke bollförande Sanchez på mittplan få gult när Xhaka fick rött av Moss för att ha sparkat ner bollförande spelare mitt på plan i höstas?

COYG

Dosa
Bild för Dosa
Mickys wrote:

Moss är en idiot. Hur kunde Burnleyspelaren som sparkade ner en icke bollförande Sanchez på mittplan få gult när Xhaka fick rött av Moss för att ha sparkat ner bollförande spelare mitt på plan i höstas?

 xhakas är ju blodrött. vi skulle haft 2 straffar dom 1 straff. såg inte den situationen du nämner om Alexis sneglade på handbollen också.

tycker inte alls han var så jävla fel ute förutom att han missade en straff till oss.

är alltid små marginaler man får räkna med en del misstag från domaren. Vi skulle haft en straff men våran sista straff var offside. Det brukar jämna ut sig.

 

A Hellström
Bild för A Hellström

Dobbar på foten rött kort, dobbar i ansiktet gult kort. Domarnivån den här säsongen är bedrövlig! Olika bedömningar varje match.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Inga som helst problem med det röda kortet, vansinne av Xhaka att gå in så. Men bedrövligt att vi inte får straff när Mustafi kapas i straffområdet, släpper han den kan han ju inte blåsa på Coq. Burnley-spelaren faller inte av sparken, han tar ett steg efter kontakten med Coq och kommer på mitt i steget att han ska slänga sig. Och som andra har påpekat, varför inte rött på Burnley-spelaren som sparkar ner Alexis när bollen är långt därifrån?

Men skit samma, vi vann och extra kul blir det att linjedomaren som gav oss straffen missade offsiden på Kos. Vi har haft så många domslut emot oss den här säsongen så även om vi vinner de fem kommande matcherna på domarmissar så ligger vi förmodligen i alla fall på minus på det kontot.

Sekreterare Arsenal Sweden

Tosse
Bild för Tosse

På tal om Moss. Hur kan ha missa de två solklara armbågarna som Mustafi fick? Borde såklart renderat i två gula kort. 

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

så jävla rutten COQ ! Wenger knows va BG ?

hahahaha! Always! Wengertime!

haha Alexis straff hade juningenting att göra med wengers urusla coq byte

Då Xhaka visades ut var det ju självklart att Coq skulle bytas in, hur får du det till ett uselt byte? Att du inte gillar Wenger har vi förstått sen länge men lugna dig lite i dina överdrivna kommentarer.

Vad är det för överdrivet med att säga att Coq-bytet va helt misslyckat ? Du kanske inte förstår vad jag menade med meningen när jag la till BGs namn på slutet ?! Kanske inte ska hoppa rakt in i diskussionen och "peka finger" om du inte har koll på vad som menas mellan oss..... ;)

Lugna ner dig, har ni personliga diskussioner får ni väl ta det via PM om inte andra skall få kommentera det som sägs.

Jag tyckte du hade helt fel att anse Coqs byte som uruselt, det var helt rätt byte då det inte fanns andra alternativ. Att Coq döremot var urusel är en annan sak, lätt att peka på saker med facit i hand.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

så jävla rutten COQ ! Wenger knows va BG ?

hahahaha! Always! Wengertime!

haha Alexis straff hade juningenting att göra med wengers urusla coq byte

Då Xhaka visades ut var det ju självklart att Coq skulle bytas in, hur får du det till ett uselt byte? Att du inte gillar Wenger har vi förstått sen länge men lugna dig lite i dina överdrivna kommentarer.

Vad är det för överdrivet med att säga att Coq-bytet va helt misslyckat ? Du kanske inte förstår vad jag menade med meningen när jag la till BGs namn på slutet ?! Kanske inte ska hoppa rakt in i diskussionen och "peka finger" om du inte har koll på vad som menas mellan oss..... ;)

Lugna ner dig, har ni personliga diskussioner får ni väl ta det via PM om inte andra skall få kommentera det som sägs.

Jag tyckte du hade helt fel att anse Coqs byte som uruselt, det var helt rätt byte då det inte fanns andra alternativ. Att Coq döremot var urusel är en annan sak, lätt att peka på saker med facit i hand.

Fast ditt argument håller inte, för isf får vi inte diskutera NÅGONTING efter att det skett ? Eftersom det är "lätt att peka på saker med facit i hand" ? Alla har ju facit angående allting som har hänt, eller hur ? Får vi inte prata om sånt ? Väldigt märklig kommentar från dig.

Och det fanns visste andra alternativ, måste suttit minst 5 personer till där att välja mellan.
Man måste inte byta DM mot DM eller hur? Man kan ju faktiskt ändra om i formationer och spelarplatser.... 

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:

så jävla rutten COQ ! Wenger knows va BG ?

hahahaha! Always! Wengertime!

haha Alexis straff hade juningenting att göra med wengers urusla coq byte

Då Xhaka visades ut var det ju självklart att Coq skulle bytas in, hur får du det till ett uselt byte? Att du inte gillar Wenger har vi förstått sen länge men lugna dig lite i dina överdrivna kommentarer.

Vad är det för överdrivet med att säga att Coq-bytet va helt misslyckat ? Du kanske inte förstår vad jag menade med meningen när jag la till BGs namn på slutet ?! Kanske inte ska hoppa rakt in i diskussionen och "peka finger" om du inte har koll på vad som menas mellan oss..... ;)

Lugna ner dig, har ni personliga diskussioner får ni väl ta det via PM om inte andra skall få kommentera det som sägs.

Jag tyckte du hade helt fel att anse Coqs byte som uruselt, det var helt rätt byte då det inte fanns andra alternativ. Att Coq döremot var urusel är en annan sak, lätt att peka på saker med facit i hand.

Fast ditt argument håller inte, för isf får vi inte diskutera NÅGONTING efter att det skett ? Eftersom det är "lätt att peka på saker med facit i hand" ? Alla har ju facit angående allting som har hänt, eller hur ? Får vi inte prata om sånt ? Väldigt märklig kommentar från dig.

Och det fanns visste andra alternativ, måste suttit minst 5 personer till där att välja mellan.
Man måste inte byta DM mot DM eller hur? Man kan ju faktiskt ändra om i formationer och spelarplatser.... 

Så, vi leder med 1-0, motståndarna håller på att ta över matchen och vår DM blir utvisad. Villet byte tycker du vi skulle gjort? Bytt in Welbeck?

Sen är det väl knappast ovanligt att byta DM mot DM i en sådan situation? Jag kan köpa om du tycker det var ett felaktigt byte, men att kalla det för uruselt låter bara tramsigt.

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor