Medlemmar: 8824 st.
Visa menyn

Southampton-Arsenal 28/1 18.30

123 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard
Southampton-Arsenal 28/1 18.30

Given elva imorn då jag kör denna på FIFA 17 och kör över allt i dagsläget,den är godkänd av våran läktarcoach då han inte hade så mycket att säga till om när jag står nere på planen.

                 Cech

Bellerin.  Kos.  Mustafi.  Gibbs

             Coq.   Ramsey

Walcott.        Özil.     Sanchez

                 Welbeck

Kanske en tänkbar elva om några veckor....

vad tror ni och vad vill ni se gott folk?

1-1 och omspel blir min gissning på resultat!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Förmodligen är det en så där pass stark elva som krävs för att vi skall vinna imorgon. Jag är inte allför optimistisk inför den här matchen. Vi har väldigt svårt för Koeman-lag och jag tror vi kommer få kämpa rejält.

Vi har också skador samt Xhaka avstängd. Plus spelare på väg tillbaka som Walcott och Welbeck. Gibbs har vl inte heller spelat på bra länge. Bellerin har varit skadad. Det är klurigt hur vi skall formera laget med så många parametrar hit och dit. 

 

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Tänkbar elva:

                  Ospina

Bellerin. Mustafi. Gabriel. Gibbs

              Coq.     Ramsey

Oxen/Iwobi      Özil.       Sanchez

                  Giroud/Welbeck

AFC

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Jag tror på starkast möjligaste lag, roteringen sker istället på tisdag mot Watford. Ospina står, det behöver inte betyda någon försvagning. Sen tror jag också att Gibbs får spela, men inte heller det är egentligen någon försvagning då Monreal ju inte varit på fjolårets nivå i år.

Centrala mittfältet finns inte mycket att göra åt, det blir Coq och Ramsey.

I övrigt samma som spelade mot Burnley.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tror att Özil startar men att Alexis startar på bänken. Jag har lite svårt att se hur vi skall få ihop det utan Özil med tanke på all frånvaro på mittfältet.

Be excited!

Rylle
Bild för Rylle

Vi får hoppas att matchen mot Pool sitter kvar hos S´ton. Både Rodriguez och Ward-Prowse är tydligen tveksamma till spel och förhoppningsvis kan vi ha en liten fördel där. Känns som vi kan behöva det.

Rylle

Vicious
Bild för Vicious

Wenger hintade ju om att en eller två ynglingar skulle få chansen. Gissningsvis är väl åtminstone Maitland-Niles påtänkt. Frågan är om det blir på mittfältet eller på ytterbacken? 

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S
Vicious wrote:

Wenger hintade ju om att en eller två ynglingar skulle få chansen. Gissningsvis är väl åtminstone Maitland-Niles påtänkt. Frågan är om det blir på mittfältet eller på ytterbacken? 

Holding tror jag startar i backlinjen. Bör väl räknas in under ynglings-facket.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Viktigt att leva kvar i världens äldsta turnering imorn 20.30!!!

AFC

B-G
Bild för B-G

tror såklart på vinst med 3-0. 
Özil 2, vågar inte gissa den andre målskytten. 

Twitter @grvdga

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
B-G wrote:

tror såklart på vinst med 3-0. 
Özil 2, vågar inte gissa den andre målskytten. 

Iwobi!

B-G
Bild för B-G
Petrus W wrote:
B-G wrote:

tror såklart på vinst med 3-0. 
Özil 2, vågar inte gissa den andre målskytten. 

Iwobi!

Vi kör på den Petrus!

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Rejält roterat lag minst sagt. Vette fan hur det där skall fungera om jag skall vara helt ärlig. Men vem vet.

Southampton kör på samma stil: Lewis, Martina, Stephens, Gardos, McQueen, Reed, Clasie, Højbjerg, Sims, Isgrove, Long

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Southamptons elva går inte att känna igen...COYG!

AFC

Isamag
Bild för Isamag

Det blir vinst, 2-0 tror jag på.

Mackan
Bild för Mackan

Märkligare mittfält har jag inte skådat sen Sundsvall brann, men spännande ska det bli :). Kul att Lucas får starta med Welbz.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Sral
Bild för Sral

Maitland-Niles är väl en mittfältare egentligen, och både Wenger och Oceb själv har ju talat om att Chamberlains framtid är i en central roll. Det är väl bra att vila Ramsey och Coq när vi ligger ganska risigt till när det gäller det centrala mittfältet, även om det på förhand känns osäkert...

Glenn
Bild för Glenn

Han skulle byta ut 1-2 spelare sa han. Men bytee ut typ 9??? Skiter vi i enda titelchansen? Ska dock kul att se lite ynglingar.

tottenham firar aom de vunnit cl när de slår ut ett league 2 lag efter billig straff o självmål.

Fools utslagna! 

COYG

Sral
Bild för Sral

Vad ska Wenger göra, då? Just nu väldigt tunt i mittfältet, och det är också här orutinen finns. Lucas får chansen från start, Theo är äntligen tillbaka och Welbeck likaså. Southampton mönstrar också en del reserver. Alternativet hade alltså varit att spela Özil, Alexis, Giroud, Koscielny, Coquelin och så vidare och därmed riskera mycket i ligan? 

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Kul elva!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Sral wrote:

Vad ska Wenger göra, då? Just nu väldigt tunt i mittfältet, och det är också här orutinen finns. Lucas får chansen från start, Theo är äntligen tillbaka och Welbeck likaså. Southampton mönstrar också en del reserver. Alternativet hade alltså varit att spela Özil, Alexis, Giroud, Koscielny, Coquelin och så vidare och därmed riskera mycket i ligan? 

Hade han gjort det hade det gnälls på att vi chansar med värdefulla spelare och du hade försvarat det med. Blir intressant detra, skiter fulkständigt i den här cupen så roligt se lite expriment.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Nu är de inte ligan men jävla va britter vi har på plsn!

Sral
Bild för Sral
Jimmy Roslund wrote:
Sral wrote:

Vad ska Wenger göra, då? Just nu väldigt tunt i mittfältet, och det är också här orutinen finns. Lucas får chansen från start, Theo är äntligen tillbaka och Welbeck likaså. Southampton mönstrar också en del reserver. Alternativet hade alltså varit att spela Özil, Alexis, Giroud, Koscielny, Coquelin och så vidare och därmed riskera mycket i ligan? 

Hade han gjort det hade det gnälls på att vi chansar med värdefulla spelare och du hade försvarat det med. Blir intressant detra, skiter fulkständigt i den här cupen så roligt se lite expriment.

Första hälften av meningen hade i alla fall varit rätt. ;-)

Jag hade förväntat mig att Ramsey, Coq och Iwobi hade startat idag, men det hade ju också varit en chansning som sagt. Får vi bara till en bra svit igen och resultaten går med oss lite mer är vi ändå med i racet. 

Sen kan man ju säga att om vi åker ur FA-cupen gnälls det för att vi kastat bort en titelchans, men vinner vi den är den inte värd så mycket heller. ;-)

Isamag
Bild för Isamag

Pigg inledning på matchen iallafall!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Sral wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Sral wrote:

Vad ska Wenger göra, då? Just nu väldigt tunt i mittfältet, och det är också här orutinen finns. Lucas får chansen från start, Theo är äntligen tillbaka och Welbeck likaså. Southampton mönstrar också en del reserver. Alternativet hade alltså varit att spela Özil, Alexis, Giroud, Koscielny, Coquelin och så vidare och därmed riskera mycket i ligan? 

Hade han gjort det hade det gnälls på att vi chansar med värdefulla spelare och du hade försvarat det med. Blir intressant detra, skiter fulkständigt i den här cupen så roligt se lite expriment.

Första hälften av meningen hade i alla fall varit rätt. ;-)

Jag hade förväntat mig att Ramsey, Coq och Iwobi hade startat idag, men det hade ju också varit en chansning som sagt. Får vi bara till en bra svit igen och resultaten går med oss lite mer är vi ändå med i racet. 

Sen kan man ju säga att om vi åker ur FA-cupen gnälls det för att vi kastat bort en titelchans, men vinner vi den är den inte värd så mycket heller. ;-)

Så länge vi vinner utan att förta oss är de värt det. Mer chanser till att få se fotboll. Ser intressant ut tycker jag! Vi toppar ju egentligen laget eftersom Theo spelar!

Isamag
Bild för Isamag

Kyligt avslut Welbeck! Å fin skarvning av Perez!

Jonas S
Bild för Jonas S

Fint mål. Bra avslut. Gött att Welbeck är tillbaka.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Ja, liksom Theo och Lucas vet vi att de kan leverera. Oxen har gjort en bättre säsong än någonsin och the Jeff är en spännande talang. Lite mer orolig för vad som händer om Bellerin skadas.

Och där kom ettan! Dat guy Welbz! Läcker framspelning också! :-)

Mackan
Bild för Mackan

Kung Welbz!!! :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Isamag
Bild för Isamag

Welbeck har känsla för mål.. kul att han är tillbaka! 

Sidor