Medlemmar: 8839 st.
Visa menyn

Southampton-Arsenal 28/1 18.30

123 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S

Kul att ligga under med 3-0 och så byter motståndaren in Alexis Sanchez :)

Be excited!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Är förvånad att ingen kommenterade på Welbecks "salt bae"-firande efter första målet! ;) 

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Bould knows ; ) 

Gillar bytet 

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri
Farbror Frej wrote:

Är förvånad att ingen kommenterade på Welbecks "salt bae"-firande efter första målet! ;) 

Tänkte skriva något syrligt att det är tydligt att Arsenals spelare hänger för mycket på sociala medier istället för att fokusera på att lira bra boll, men hoppade det. Han gjorde den efter andra målet också.

Ruggigt imponerande insats av Welbz trots den långa frånvaron. Förutom två mål och en assist ser han helt ostoppbar ut, snabb som Walcott och stark som Giroud i samma spelare! Bra beslut, fin teknik och smarta löpningar. Riktigt riktigt bra!

Glenn
Bild för Glenn

Oxen gör sin bästa match på länge va?

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Tycker lite synd om Perez, han är värd ett mål!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn
Farbror Frej wrote:

Är imponerad av Niles i denna matchen. :)

jag med. Bättre som dm än som hb. Väldigt lugn, snabb och tuff

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Alla 5 målen av engelsmännen! 

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:

Är imponerad av Niles i denna matchen. :)

jag med. Bättre som dm än som hb. Väldigt lugn, snabb och tuff

Han är väl egentligen en DM?

Glenn
Bild för Glenn
Kenny Nordh wrote:

Tycker lite synd om Perez, han är värd ett mål!

jo jag med... duktjg men otur att han kommit till oss som har så stor bredd

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Kenny Nordh wrote:

Tycker lite synd om Perez, han är värd ett mål!

Gör man inte mål på ett sånt friläge vetefan

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

ok, där fick han chansen...

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Dåligt avslut. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jesper Eskils
Bild för Jesper Eskils

Skönt med en lätt vinst ikväll !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Så skönt att Walcott, Welbeck och Perez får starta, och som de spelade ! Okej hemmalaget va ett C-lag på pappret men skitsamma, detta va viktigt för killarnas självförtroende.

The brusch is back !

I år smäller det !

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:

Är imponerad av Niles i denna matchen. :)

jag med. Bättre som dm än som hb. Väldigt lugn, snabb och tuff

Pressar väldigt bra och hade bra positionsspel. Lite likt Kanté tycker jag. :)

Glenn
Bild för Glenn
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:

Är imponerad av Niles i denna matchen. :)

jag med. Bättre som dm än som hb. Väldigt lugn, snabb och tuff

Pressar väldigt bra och hade bra positionsspel. Lite likt Kanté tycker jag. :)

ja det är en bra jämförelse

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Det finns mycket positivt att ta med sig från den här matchen. Vi möter ett extremt försvagat Southampton så just att vi vinner är kanske inte så imponerande. Men att trion där framme gör det otroligt bra. Att ha en Walcott i målform krävs förmodligen för att vi skall kunna slå Chelsea till helgen. Och Welbeck och Perez visar att de är alternativ att räkna med. Det är hård konkurens om startplatserna i anfallet. Både brädd och rejäl klass.

Skönt också att vi får gå vidare i cupen så pass smärtfritt. Vi roterar i princip hela elvan. Sedan är det lite svårt att urskilja exakt vilken som är vår starkaste elva. Jag vill inte se Giroud från start då vi har så pass många andra intressant alternativ även bakom Alexis som ger oss både fart och kraft. Men detta är ju lyxproblem.

Be excited!

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Det här med att det skulle vara synd om Perez för han inte fått göra mål fattar jag inte. Han har ju gjort en assist och två andraassist som alla tre var både sjukt läckra och effektiva, klasspass alla tre! Bra också i övrigt. Inget synd om honom inte, möjligen att han fått chansen för lite i större sammanhang, tycker han är bra ofta.

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Perfekt uttagen elva med facit i hand. Även att vi möter ett kraftigt roterat Southampton ser vi vilka typer som fungerar bäst i ett Arsenal-spel. Welbeck, Walcott och Lucas såg mycket fina ut!

Kul att se Oxen göra bra ifrån sig ännu en gång på centralt mittfält. Kanske är där han är som bäst? Tänker denna match och mot Bayern för ett par år sedan. Kan använda sin fina fysik och teknik men slipper ställas inför avgörande beslut.

Kan vara hårt mot Giroud, men han borde inte starta framöver trots att han gör mål. Känns enligt mig att vår optimala anfallstrio framför Özil består av Welbeck - Alexis - Walcott.

Sral
Bild för Sral

Är Oxen värd fler chanser centralt? Skulle Coq och Chamberlain funka som mittfältspar?

McAn
Bild för McAn

Fin match. Roligt att se.

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Är Oxen värd fler chanser centralt? Skulle Coq och Chamberlain funka som mittfältspar?

vetifan men Oxen gjorde sin bästa match på länge o bättre än Ramsey brukar vara så varför inte.

Synd om Perez för han gör mkt bra men ej många mål och för en anfallare räknas ofta bara mål vilket leder till minimal speltid. Lite moment 22 men han borde satt sitt friläge

COYG

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri
Mickys wrote:
Sral wrote:

Är Oxen värd fler chanser centralt? Skulle Coq och Chamberlain funka som mittfältspar?

vetifan men Oxen gjorde sin bästa match på länge o bättre än Ramsey brukar vara så varför inte.

Synd om Perez för han gör mkt bra men ej många mål och för en anfallare räknas ofta bara mål vilket leder till minimal speltid. Lite moment 22 men han borde satt sitt friläge

Håller inte med. Han låg bakom minst tre av målen idag, det är lika mycket hans mål som någon annans. Minst lika bra insats idag som walcott med sina tre tap ins. Inga mål själv idag nej, men visst fasen har han väl bidragit med mål när han fått chansen? Och, lite beroende på hur man ser det visserligen med de lite flytande rollerna där fram, så var det väl Welbeck som var anfallare idag med Perez som utgick från vänster? 

Dosa
Bild för Dosa

Såg bra ut! Men vi mötte ett b-lag, vårat b-lag är ju ljusår bättre än deras. Vi hade förmodligen vunnit mot ett starkt Southampton också. Danny får fan matchens lirare. 2+1 samtidigt bra def och bra med bollen.

nu watford!

Rylle
Bild för Rylle

Tycker det Niles M visade var...chockerande bra. Sökte konstant djupledsbollar in bakom S´ton mittfält och lyckades med dom allra flesta. Tittfinten till Perez vid första målet var ljuvlig. Där kan vi ha en ny Santi:)

Perez gör tyvärr inget mål men hans speluppfattning är strålande. Tror vi kommer ha mycket nytta av honom också framöver. 0-5 mot S´ton borta är, trots ett skadeskjutet hemmalag, väldigt bra. Första gången på flera månader som man känner sig riktigt, riktigt nöjd efter en match

Rylle

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Känns dock som perez löper stor risk att hamna i wengers berömda frysbox.  En ny Vela - Campbell typ. Hoppas intr det såklart

Www ww gillar våra dubbel-v 

Glenn
Bild för Glenn
Tieri Anri wrote:
Mickys wrote:
Sral wrote:

Är Oxen värd fler chanser centralt? Skulle Coq och Chamberlain funka som mittfältspar?

vetifan men Oxen gjorde sin bästa match på länge o bättre än Ramsey brukar vara så varför inte.

Synd om Perez för han gör mkt bra men ej många mål och för en anfallare räknas ofta bara mål vilket leder till minimal speltid. Lite moment 22 men han borde satt sitt friläge

Håller inte med. Han låg bakom minst tre av målen idag, det är lika mycket hans mål som någon annans. Minst lika bra insats idag som walcott med sina tre tap ins. Inga mål själv idag nej, men visst fasen har han väl bidragit med mål när han fått chansen? Och, lite beroende på hur man ser det visserligen med de lite flytande rollerna där fram, så var det väl Welbeck som var anfallare idag med Perez som utgick från vänster? 

du missförstår nog igen. Jag är nöjd med hans insats och assisten är ju lika viktig men JAG TROR att han skulle behöva göra en del mål om han skulle få chansen att spela mer. Grym konkurrens där framme. Jag ser honom gärna mer på plan men svårt att formera vårt bästa anfall. Giroud, Sanchez, Welbeck, Perez, walcott, Iwobi, Oxen (om inte han ska spela mf). Säkert glömt någon

COYG

Sral
Bild för Sral

Tycker Oxen har varit riktigt bra den här säsongen, men det säger ju inget om han skulle fortsätta vara bra centralt, egentligen. 

Perez är ändå rätt skönt effektiv. Inte för att han gör mål varje gång, men han har en direkthet i sitt spel som ofta leder till bra chanser. Kanske att han passar bättre som ytter, t om?

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Tycker Oxen har varit riktigt bra den här säsongen, men det säger ju inget om han skulle fortsätta vara bra centralt, egentligen. 

Perez är ändå rätt skönt effektiv. Inte för att han gör mål varje gång, men han har en direkthet i sitt spel som ofta leder till bra chanser. Kanske att han passar bättre som ytter, t om?

Vore kul att se Perez och Walcott på sidan av Alexis.
Iwobi väljer jag bort just nu. Giroud...hmm. Svårt.
Men beroende på motstånd skulle jag gärna se Perez, Alexis, Walcott mot tex Chelsea.
Snabbhet och effektivitet. Det lär vi behöva mot dom. 

Kul också att vi körde 4-3-3 typ.

Twitter @grvdga

Sidor