Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Chelsea-Arsenal Lördag 13.30

523 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Elias Johansson wrote:

Tkr Ox gör d bra idag, dåligt att nicka rakt på målvakten där m matchen känndes rätt körd när Gabriel kom in ändå

oxen bäst i Arsenal. Var ju Gabbe som nickade

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vi lixom stannar upp i anfallet. Och tappar boll. Kom igen nu för helvete! Lite jävla vilja och jag ska rakt igenom och göra ett målhelvete!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
Tomas Horvatic wrote:
Mickys wrote:
Tomas Horvatic wrote:
Mickys wrote:
George Adams wrote:

Målskytten går på boll. Helt ok mål, tyvärr . Men oj vad lätt Bellerin vägde i närkamp nr 1. Chanslös mot Costa.

håller med... inget fult. Han har händerna uppe pga upphoppet och sen hög fart

blir en slakt med skadade och utvisade Arsenalspelare och ett förnedrande resultat. Som alltid på Stamford

Du blir avblåst 10 ggr av 10 om det där händer på mittplan + gult kort.

En armbåge är en armbåge, frispark så det sjunger om det! Domarn som är svag och feg i det läget

rätt säker att han inte träffar med armbågen och träffen är inte hård alls men behövs inte i luften. Han blir träffad och får lite rotation och faller illa i backen

Rätt förbryllad av att du försvarar ett regelbrott...Hårt eller inte, träff eller inte, dons armbågar ska inte vara i ansiktet på en motspelare oavsett 

men skitsamma för vi blir uppätna ändå

jag försvarar inte ett regelbrott. Jag lyfter på skygglapparna och är objektiv. Det är en 50/50 situation. Fortfarande inte armbågen som är det farliga. Det är Alonsos fart mot en stillahoppande Bellerin. Trött på att allt som går emot oss är domarens fel jämt. Bedrövligt försvarsspel och otur att returen studsar ut perfekt.

monreal fick en mkt värre armbåge tidigt. Det är fallet som gör att han skadar sig

om du kollar på situationen igen så ser du att Bellerin är knockad redan i luften. Är det bara en "rotation" han får pga duellen så hade han försökt använda armarna för att ta emot sig när han faller, det är en ren mänsklig reflex. Men han faller bara rakt ner utan tillstymmelse att rädda sig själv. Så han är redan "skadad" när han faller. 

så såg jag det inte men ska kolla alla repriser igen. Konstigt att han inte har några märken efter den hårda armbågen. Ögonbryn mm brukar blöda lätt vid hårda armbågar

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
Elias Johansson wrote:

Det är ju underligt hur Bellerin är sista gubbe där men hur chelseaspelaren kan få gå in så hårt är ju fan inte ok nånstans, sen har vi problem när qoc är spelfördelare.

coq står ju bredvid o tittar på. Men det är ok för det är bättre att skylla på domaren

För det hade ju Chelseasupportrarna och dess spelare dessutom aldrig gjort om läget varit åt vårt håll. :)

skiter väl vad chelsea gör. Jag bryr mig om Arsenal och då måste man få kritisera när våra egna spelare står 2 meter ifrån och ser på

Jag syftade på att du sa att spelarna(gissar jag) skyllde på domaren. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Rätta mig om jag har fel men Chelsea tar in en ny tränare och värvar endast EN stjärna (Kanté) och slaktar övriga lag i ligan...

Tror inte vi behöver vara så oroliga över att byta tränare för att värva en stjärna har vi råd med.

Conte visar upp hur en världstränare formar sitt lag till succé. T.o.m ett lag fyllt av spelare som han själv inte valt.

Det handlar inte längre om att köpa sig titeln för Chelsea visar i år vad en BRA tränare kan göra med ett lag.

Tiderna när man kallade Chelsea för köpelag är nog förbi, för dessa spelare som är på plan så är det väl ingen som kostat över 500 va ?

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn

Statistiken är helt jämn. Vi har minst lika bra chanser. Men ändå känns vi totalt utspelade. Özil o Iwobi osynliga och Coq totalt vilse.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
Elias Johansson wrote:

Det är ju underligt hur Bellerin är sista gubbe där men hur chelseaspelaren kan få gå in så hårt är ju fan inte ok nånstans, sen har vi problem när qoc är spelfördelare.

coq står ju bredvid o tittar på. Men det är ok för det är bättre att skylla på domaren

För det hade ju Chelseasupportrarna och dess spelare dessutom aldrig gjort om läget varit åt vårt håll. :)

skiter väl vad chelsea gör. Jag bryr mig om Arsenal och då måste man få kritisera när våra egna spelare står 2 meter ifrån och ser på

Jag syftade på att du sa att spelarna(gissar jag) skyllde på domaren. 

nä menade Wenger, fansen mm. Klart spelarna klagar. De borde klaga väldigt mkt mer. Där är vi för snälla o mesiga. Tappar säkert 5p per år mot de värsta lagen

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Inte tillräckligt bra i första.  Men har sett värre vändningar :) Coyg 

Jepson
Bild för Jepson

Jag sticker ut hakan och säger att denna matchen är när vi reser oss ur askan och tar hem hela skiten.

Glenn
Bild för Glenn

Fotbollsspelaren i studion säger iaf att det är så man går upp när man nickar. Men vi får väl lita på basketspelaren. :-)

Domaren kan nog aldrig se det från sin vinkel

COYG

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson
Mickys wrote:
Elias Johansson wrote:

Tkr Ox gör d bra idag, dåligt att nicka rakt på målvakten där m matchen känndes rätt körd när Gabriel kom in ändå

oxen bäst i Arsenal. Var ju Gabbe som nickade

Jag var nog otydlig, menade bara att Ox är bra idag, inte att det var han som nickade

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
Tomas Horvatic wrote:
Mickys wrote:
Tomas Horvatic wrote:
Mickys wrote:
George Adams wrote:

Målskytten går på boll. Helt ok mål, tyvärr . Men oj vad lätt Bellerin vägde i närkamp nr 1. Chanslös mot Costa.

håller med... inget fult. Han har händerna uppe pga upphoppet och sen hög fart

blir en slakt med skadade och utvisade Arsenalspelare och ett förnedrande resultat. Som alltid på Stamford

Du blir avblåst 10 ggr av 10 om det där händer på mittplan + gult kort.

En armbåge är en armbåge, frispark så det sjunger om det! Domarn som är svag och feg i det läget

rätt säker att han inte träffar med armbågen och träffen är inte hård alls men behövs inte i luften. Han blir träffad och får lite rotation och faller illa i backen

Rätt förbryllad av att du försvarar ett regelbrott...Hårt eller inte, träff eller inte, dons armbågar ska inte vara i ansiktet på en motspelare oavsett 

men skitsamma för vi blir uppätna ändå

jag försvarar inte ett regelbrott. Jag lyfter på skygglapparna och är objektiv. Det är en 50/50 situation. Fortfarande inte armbågen som är det farliga. Det är Alonsos fart mot en stillahoppande Bellerin. Trött på att allt som går emot oss är domarens fel jämt. Bedrövligt försvarsspel och otur att returen studsar ut perfekt.

monreal fick en mkt värre armbåge tidigt. Det är fallet som gör att han skadar sig

om du kollar på situationen igen så ser du att Bellerin är knockad redan i luften. Är det bara en "rotation" han får pga duellen så hade han försökt använda armarna för att ta emot sig när han faller, det är en ren mänsklig reflex. Men han faller bara rakt ner utan tillstymmelse att rädda sig själv. Så han är redan "skadad" när han faller. 

så såg jag det inte men ska kolla alla repriser igen. Konstigt att han inte har några märken efter den hårda armbågen. Ögonbryn mm brukar blöda lätt vid hårda armbågar

Tyckte han fick smällen mot hakan och inte ögonbrynen. Sen är det inte armbågen utan underarmen son träffar som jag ser det. Efter repriser så ska det solklart vara frispark och kort till Alonsos. Man är ALLTID ansvarig för sina armar oavsett om det är avsiktligt eller inte. Men allt beror på vilken vinkel domaren har för om han ska se det eller inte. 

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
Elias Johansson wrote:

Det är ju underligt hur Bellerin är sista gubbe där men hur chelseaspelaren kan få gå in så hårt är ju fan inte ok nånstans, sen har vi problem när qoc är spelfördelare.

coq står ju bredvid o tittar på. Men det är ok för det är bättre att skylla på domaren

För det hade ju Chelseasupportrarna och dess spelare dessutom aldrig gjort om läget varit åt vårt håll. :)

skiter väl vad chelsea gör. Jag bryr mig om Arsenal och då måste man få kritisera när våra egna spelare står 2 meter ifrån och ser på

Jag syftade på att du sa att spelarna(gissar jag) skyllde på domaren. 

nä menade Wenger, fansen mm. Klart spelarna klagar. De borde klaga väldigt mkt mer. Där är vi för snälla o mesiga. Tappar säkert 5p per år mot de värsta lagen

Klart som fan att fansen vill ha en fördel till sitt lag vid en sk 50/50.  Håll dig Till pågående match för jag tvivlar på att du hört Wenger kommentar om händelsen redan.  Man måste inte hata bara för att. En halvlek kvar.  Nu kör vi!

Twitter @grvdga

Christian Vela
Bild för Christian Vela
Jepson wrote:

Jag sticker ut hakan och säger att denna matchen är när vi reser oss ur askan och tar hem hela skiten.

Vilken aska? 

Vi ligger ju trots allt på 3dje plats 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:

Fotbollsspelaren i studion säger iaf att det är så man går upp när man nickar. Men vi får väl lita på basketspelaren. :-)

Domaren kan nog aldrig se det från sin vinkel

Ändå säger han att det borde varit frispark? Men vi ska väl lita på han som "tar av sig skygglapparna".

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Solklar frispark vid målet, odiskutabelt. Skrämmande dåligt av Atkinson och hans kollegor att inte se det där.

Vi hänger ändå med skapligt, om än utspelade stundtals. Bättre kollektiv defensiv måste till i andra samt betydligt mer beslutsamhet från vår sida när vi har bollen. Mer fart och bättre djupledsspel. Ingen Giroud på planen innan minut 75 tack!

B-G
Bild för B-G
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
Tomas Horvatic wrote:
Mickys wrote:
Tomas Horvatic wrote:
Mickys wrote:
George Adams wrote:

Målskytten går på boll. Helt ok mål, tyvärr . Men oj vad lätt Bellerin vägde i närkamp nr 1. Chanslös mot Costa.

håller med... inget fult. Han har händerna uppe pga upphoppet och sen hög fart

blir en slakt med skadade och utvisade Arsenalspelare och ett förnedrande resultat. Som alltid på Stamford

Du blir avblåst 10 ggr av 10 om det där händer på mittplan + gult kort.

En armbåge är en armbåge, frispark så det sjunger om det! Domarn som är svag och feg i det läget

rätt säker att han inte träffar med armbågen och träffen är inte hård alls men behövs inte i luften. Han blir träffad och får lite rotation och faller illa i backen

Rätt förbryllad av att du försvarar ett regelbrott...Hårt eller inte, träff eller inte, dons armbågar ska inte vara i ansiktet på en motspelare oavsett 

men skitsamma för vi blir uppätna ändå

jag försvarar inte ett regelbrott. Jag lyfter på skygglapparna och är objektiv. Det är en 50/50 situation. Fortfarande inte armbågen som är det farliga. Det är Alonsos fart mot en stillahoppande Bellerin. Trött på att allt som går emot oss är domarens fel jämt. Bedrövligt försvarsspel och otur att returen studsar ut perfekt.

monreal fick en mkt värre armbåge tidigt. Det är fallet som gör att han skadar sig

om du kollar på situationen igen så ser du att Bellerin är knockad redan i luften. Är det bara en "rotation" han får pga duellen så hade han försökt använda armarna för att ta emot sig när han faller, det är en ren mänsklig reflex. Men han faller bara rakt ner utan tillstymmelse att rädda sig själv. Så han är redan "skadad" när han faller. 

så såg jag det inte men ska kolla alla repriser igen. Konstigt att han inte har några märken efter den hårda armbågen. Ögonbryn mm brukar blöda lätt vid hårda armbågar

Tyckte han fick smällen mot hakan och inte ögonbrynen. Sen är det inte armbågen utan underarmen son träffar som jag ser det. Efter repriser så ska det solklart vara frispark och kort till Alonsos. Man är ALLTID ansvarig för sina armar oavsett om det är avsiktligt eller inte. Men allt beror på vilken vinkel domaren har för om han ska se det eller inte. 

Rätt, han var ute innan han landade. Vaknade upp och frågade vad som hände. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
Jepson wrote:

Jag sticker ut hakan och säger att denna matchen är när vi reser oss ur askan och tar hem hela skiten.

hoppas du har rätt. De har sett stirriga ut bakåt och vi brukar vara mer utspelade så chansen finns. Trodde de skulle köra över oss mer efter 1-0. Men Özil måste vakna!!!!!

COYG

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Sett till att vi spelar på bortaplan så är vi inte så underlägsna. Visst vi blir tillbaka tryckta men så jäkla mycket skapar inte Chelsea. Vi har lägen vi med. 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Glenn
Bild för Glenn
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Fotbollsspelaren i studion säger iaf att det är så man går upp när man nickar. Men vi får väl lita på basketspelaren. :-)

Domaren kan nog aldrig se det från sin vinkel

Ändå säger han att borde varit frispark?

jo med viss tveksamhet efter 25 repriser. Domaren står rakt bakom.

Men ok jag säger att domarens fel alltihop. Så får jag vara med i Arsenals domargnällklubb igen? Fast Coq är stora boven. Bosse har fattat att Coq inte gjorde sitt jobb

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:

Fotbollsspelaren i studion säger iaf att det är så man går upp när man nickar. Men vi får väl lita på basketspelaren. :-)

Domaren kan nog aldrig se det från sin vinkel

Ändå säger han att borde varit frispark?

jo med viss tveksamhet efter 25 repriser. Domaren står rakt bakom.

Men ok jag säger att domarens fel alltihop. Så får jag vara med i Arsenals domargnällklubb igen? Fast Coq är stora boven. Bosse har fattat att Coq inte gjorde sitt jobb

Nä, du är inte konsekvent och trovärdig nog ;). Jo Coq har varit bedrövlig.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Vem är det som försöker dribbla sig förbi 4 Che spelare på mittplan :D 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Welbeck mot Iwobi vill jag se som första byte.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vore ju skönt med en vändning. Men tanke på att studion, domaren vill få oss att se ut som ett gäng efteTerblivna. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

B-G
Bild för B-G

Hela Twitter skriker att det borde varit foul.  Twitter vet. 

Visst. Coq är ju usel i vanlig ordning men det ska inte betyda att vi förtjänar ett felaktigt domslut.

Twitter @grvdga

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Nu blir jag rädd att vi byter in Giroud!? känns helt omotiverat enligt mig, spela enkelt o långa bollar kanske är lockande m jag anser vi blir sämre och än mer lättlästa

B-G
Bild för B-G

Tror inte Giroud kommer in vid 0-1. Antingen walcott eller Iwobi som ryker först. vill se welbz. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Coq ut och in med Welbeck. Vi behöver inte en kona på mitten när vi måste göra 2 mål.

I år smäller det !

Jajo67
Bild för Jajo67
Jimmy Österman wrote:

Coq ut och in med Welbeck. Vi behöver inte en kona på mitten när vi måste göra 2 mål.

Ja Coq ut iaf

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Hela Twitter skriker att det borde varit foul.  Twitter vet. 

Visst. Coq är ju usel i vanlig ordning men det ska inte betyda att vi förtjänar ett felaktigt domslut.

Hela Arsenaltwitter? Eller följder du Chelseafolk med? 

hörde inte helt men de sa väl att ingen expert i Skys studio tyckte det var frispark? Tycker fortfarande inte att armbågen träffar. Troligen fingrarna i ansiktet. 

COYG

Sidor