Medlemmar: 8835 st.
Visa menyn

Arsenal - Hull

189 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Bra seger mot ett lag som snott poäng av både Pool och United. Nu tar BM av bara farten!

bra seger??? Enda bra var 3p. Jag har lite högre krav på özil som är bäst betald än en grovjobbare som coq. Idag ung lika usla

Värdelös seger. Fan oxå. Härliga poäng dock ;)

såg inte matchen så det var min analys.  Litar på Dig. 

då hade du för en gång skull rätt! Fortsätta lita på mig! :-)

Arsenal i ett nötskal. Nu är allt bra och Wenger är kung igen. Slå ett bottenlag hemma med nöd o näppe o domarhjälp. Detta spel räcker inte till en topp 10:e plats. Så här har det sett ut länge. Det är det som stör mig. Men ni som tyckte det var bra får gärna fira vidare. Hade önskat att krismötet skulle gett något resultat

COYG

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Hull hade lika gärna kunnat ha 2-0 i paus pga att vårat försvar tog sovmorgon  (som vanligt )  men denna gång var det vi som hade flyt 

3 sköna poäng hur som helst 

Gonatt 

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Christian Vela wrote:

Hull hade lika gärna kunnat ha 2-0 i paus pga att vårat försvar tog sovmorgon  (som vanligt )  men denna gång var det vi som hade flyt 

3 sköna poäng hur som helst 

Gonatt 

Vi hade också kunnat haft 2-0 i paus pga att Hulls försvar sov! 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Ojojoj Vilken fart det Är på United nu! Herregud vilken skillnad på fart mot vårt spel idag. Oroväckande hur United går nu. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn
Kenny Nordh wrote:

Ojojoj Vilken fart det Är på United nu! Herregud vilken skillnad på fart mot vårt spel idag. Oroväckande hur United går nu. 

såg ett par min och det var mer fart o fläkt än våra 95 min. De ska vara boring United men just nu känns det som vi är mest boring.

Nu tydligen Greta gris. Det är också spännande :-)

COYG

Alex Nilsson
Bild för Alex Nilsson

Gött att Steve Bould visar att han e inte riktig manager, bra coachat,  

Wenger e kass 

Hur såg det ut?

Svärmor kom på besök

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Mickys wrote:
Kenny Nordh wrote:

Ojojoj Vilken fart det Är på United nu! Herregud vilken skillnad på fart mot vårt spel idag. Oroväckande hur United går nu. 

såg ett par min och det var mer fart o fläkt än våra 95 min. De ska vara boring United men just nu känns det som vi är mest boring.

Nu tydligen Greta gris. Det är också spännande :-)

Man blir lite förvirrad av Arsenal nu. Det känns som om stämningen är ok, bara att vi inte tar matcherna på allvar. Måste vara att Wenger inte når fram helt. 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Bra seger mot ett lag som snott poäng av både Pool och United. Nu tar BM av bara farten!

bra seger??? Enda bra var 3p. Jag har lite högre krav på özil som är bäst betald än en grovjobbare som coq. Idag ung lika usla

Värdelös seger. Fan oxå. Härliga poäng dock ;)

såg inte matchen så det var min analys.  Litar på Dig. 

då hade du för en gång skull rätt! Fortsätta lita på mig! :-)

Arsenal i ett nötskal. Nu är allt bra och Wenger är kung igen. Slå ett bottenlag hemma med nöd o näppe o domarhjälp. Detta spel räcker inte till en topp 10:e plats. Så här har det sett ut länge. Det är det som stör mig. Men ni som tyckte det var bra får gärna fira vidare. Hade önskat att krismötet skulle gett något resultat

Hur skedde röda kortet? I samband med straffen? Var det felaktigt? Seriös fråga då jag ej sett hl än. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Bra seger mot ett lag som snott poäng av både Pool och United. Nu tar BM av bara farten!

bra seger??? Enda bra var 3p. Jag har lite högre krav på özil som är bäst betald än en grovjobbare som coq. Idag ung lika usla

Värdelös seger. Fan oxå. Härliga poäng dock ;)

såg inte matchen så det var min analys.  Litar på Dig. 

då hade du för en gång skull rätt! Fortsätta lita på mig! :-)

Arsenal i ett nötskal. Nu är allt bra och Wenger är kung igen. Slå ett bottenlag hemma med nöd o näppe o domarhjälp. Detta spel räcker inte till en topp 10:e plats. Så här har det sett ut länge. Det är det som stör mig. Men ni som tyckte det var bra får gärna fira vidare. Hade önskat att krismötet skulle gett något resultat

Hur skedde röda kortet? I samband med straffen? Var det felaktigt? Seriös fråga då jag ej sett hl än. 

boll upp på hamden på mållinjen så rätt klart.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Bra seger mot ett lag som snott poäng av både Pool och United. Nu tar BM av bara farten!

bra seger??? Enda bra var 3p. Jag har lite högre krav på özil som är bäst betald än en grovjobbare som coq. Idag ung lika usla

Värdelös seger. Fan oxå. Härliga poäng dock ;)

såg inte matchen så det var min analys.  Litar på Dig. 

då hade du för en gång skull rätt! Fortsätta lita på mig! :-)

Arsenal i ett nötskal. Nu är allt bra och Wenger är kung igen. Slå ett bottenlag hemma med nöd o näppe o domarhjälp. Detta spel räcker inte till en topp 10:e plats. Så här har det sett ut länge. Det är det som stör mig. Men ni som tyckte det var bra får gärna fira vidare. Hade önskat att krismötet skulle gett något resultat

Det har väl ingen sagt? Men 3 poäng är ju 3 poäng å helgen är iaf inte förstörd. Matchen idag ändra ju dock inte fakta att det är 4e platsen som gäller för oss. 

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Bra seger mot ett lag som snott poäng av både Pool och United. Nu tar BM av bara farten!

bra seger??? Enda bra var 3p. Jag har lite högre krav på özil som är bäst betald än en grovjobbare som coq. Idag ung lika usla

Värdelös seger. Fan oxå. Härliga poäng dock ;)

såg inte matchen så det var min analys.  Litar på Dig. 

då hade du för en gång skull rätt! Fortsätta lita på mig! :-)

Arsenal i ett nötskal. Nu är allt bra och Wenger är kung igen. Slå ett bottenlag hemma med nöd o näppe o domarhjälp. Detta spel räcker inte till en topp 10:e plats. Så här har det sett ut länge. Det är det som stör mig. Men ni som tyckte det var bra får gärna fira vidare. Hade önskat att krismötet skulle gett något resultat

Det har väl ingen sagt? Men 3 poäng är ju 3 poäng å helgen är iaf inte förstörd. Matchen idag ändra ju dock inte fakta att det är 4e platsen som gäller för oss. 

absolut men hade hoppats på tendenser att vi är på väg upp ur formsvackan. Det såg jag inget av. BM i nästa

COYG

Alex Nilsson
Bild för Alex Nilsson

Gött att Steve Bould visar att han e en riktig manager, bra coachat,  

Wenger e kass 

Hur såg det ut?

Svärmor kom på besök

B-G
Bild för B-G

Så 2-0.  Var domarhjälpen handsen? nu har jag 2 bud. Var det hands eller felaktigt domslut?

Twitter @grvdga

Alex Nilsson
Bild för Alex Nilsson

Spelar ingen roll B-G, det va Wengers fel 

Bengelito
Bild för Bengelito

domarhjälpen var dels Alexis 1-0 mål som var solklar hands på Alexis. Sedan var det Gibbs som hockeytacklade en fri Hullspelare och borde fått frilägesutvisning.

handsen på Hullspelaren i eget straffområde som ledde till straffen var helt rätt. Han stod framför mållinjen och ryckte till med armen för att få bort bollen när Perez nickade mot en annars tom bur.

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Mackan
Bild för Mackan
B-G wrote:

Så 2-0.  Var domarhjälpen handsen? nu har jag 2 bud. Var det hands eller felaktigt domslut?

Fanns tveksamma domslut, men straffen var inte ett av dom. Perez nickar och en back stoppar bollen på mållinjen med handen. Solklart.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vi behöver helt enkelt ha tillbaka Cazorla

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

B-G
Bild för B-G
Alex Nilsson wrote:

Spelar ingen roll B-G, det va Wengers fel 

så långt är jag med.  Varje vinst eller förlust.  Ska kolla HL nu. :)

Twitter @grvdga

Tillis
Bild för Tillis

Märkligt att många inte kan glädja dig efter 3 riktigt riktigt sköna poäng. Visst, spelet haltar och många underpresterar men ändå. 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Tillis wrote:

Märkligt att många inte kan glädja dig efter 3 riktigt riktigt sköna poäng. Visst, spelet haltar och många underpresterar men ändå. 

Vem är inte glad över 3p ?

Men bara för att man vinner en match så kan man ju ha högre krav på spelet ex. (som inte såg bra ut alls hemma mot ett bottenlag som knappt får ihop 11 man)

Har inte läst en enda kommentar att man inte gläds över 3p.

I år smäller det !

Tillis
Bild för Tillis

Ja jag läser då inte många glädjeyttringar.

Jepson
Bild för Jepson

:-) 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Tillis wrote:

Ja jag läser då inte många glädjeyttringar.

Fast allt är inte svart eller vitt.

Man kan vara glad för 3p men beviken på ex spelet.

Eftersom det är på pappret en enkel hemmaseger mot ett bottenlag så är det nog lättare att vara besviken på det katastrofala spelet ist för de 3 givna poängen. 

Så funkar det när man är supporter med krav/förväntningar.

Hade vi vunnit med 2-0 mot ex Chelsea med detta dåliga spel hade det varit flera positiva kommentarer som "det är starkt att vinna mot sånt tufft motstånd trots få chanser och halvdant spel".

Mot sämre lag förväntas vi dominera och skapa massa chanser, när det uteblir så kommer såklart besvikelsen fram. Poängen hade nog alla räknat in redan vid avspark. Allt annat än 3p vore lika dåligt och pinsamt som Watfordmatchen.

I år smäller det !

Jocke K
Bild för Jocke K

Skönt med tre poäng men.......Spelet ser väldigt illa ut nu och är detta för

1. Vi saknar flera innemittfältare och kan därför inte hålla hög spelkvalite.  

 Ja då är truppen helt enkelt för dålig.

2. Vi har dåligt självförtroende och missar därför bl.a. mycket pass,  ser virrade ut i  positionerna och förlorar många närkamper.  

 Ja då saknar vi ledartyper bland spelarna i laget som stöttar men också piskar på sina medspelare typ Tony Adams och Patrick Vieira

3. Vi har för ensidigt spel och kan inte byta spelsätt, taktik, laguttagningar och anpassa spelet efter motstånd och matchläget.    

Ja då har vi för dålig manger i Wenger.

Vilket tycker du är den största anledningen till vårt dåliga spel nu eller är det kanske främst en annan anledning???

 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Glenn
Bild för Glenn

Kan inte förstå att folk kan svälja sådana här skitinsatser om och om igen bara för att vi hade tur och vinna mot ett riktigt svagt Hull.

tänk om vi hade haft Winjaldum och Mané istället för Coq och Iwobi/Walle. Vi hånar fools att de köper skit PL spelare. De är betydligt bättre än våra

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jocke K wrote:

Skönt med tre poäng men.......Spelet ser väldigt illa ut nu och är detta för

1. Vi saknar flera innemittfältare och kan därför inte hålla hög spelkvalite.    Ja då är truppen helt enkelt för dålig. 

2. Vi har dåligt självförtroende och missar därför bl.a. mycket pass,  ser virrade ut i  positionerna och förlorar många närkamper.  

 Ja då saknar vi leder typer i laget som stöttar men också piskar på sina medspelare typ Tony Adams och Patrick Vieira

 

3. Vi har för ensidigt spel och kan inte byta spelsätt, taktik, laguttagningar och anpassa spelet efter motstånd och matchläget.    Ja då har vi för dålig manger i Wenger.

Vilket tycker du är den största anledningen till vårt dåliga spel nu???

 

bra sammanfattat! Omöjligt att säga vilken som gör mest skada. De hänger ihop o påverkar varandra.

COYG

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Den dåliga insatsen beror ju helt klart på att vi är sjukt övertränade, men på onsdag däremot är vi formtoppade och gör årtiondets insats och vinner med 2-0! Bara börja satsa pengar!

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Nu är allt bra och Wenger är kung igen.

Men lägg av Mickys, visa mg ett enda inlägg som påstår det???

Vi vinner en match vi skall vinna, vänder vår negativa trend. Klart som f*n det känns skönt jämfört med ett poängtapp. 

Att vi spelar dåligt och inte gör en bra match är oroväckande.

If it's too strong, then you're too weak!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Mickys wrote:

Kan inte förstå att folk kan svälja sådana här skitinsatser om och om igen bara för att vi hade tur och vinna mot ett riktigt svagt Hull.

tänk om vi hade haft Winjaldum och Mané istället för Coq och Iwobi/Walle. Vi hånar fools att de köper skit PL spelare. De är betydligt bättre än våra

Och ändå ligger vi före pool, om dom har så betydligt bättre spelare så måste ju vi ha en betydligt bättre coach?

Mackan
Bild för Mackan
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Nu är allt bra och Wenger är kung igen.

Men lägg av Mickys, visa mg ett enda inlägg som påstår det???

Vi vinner en match vi skall vinna, vänder vår negativa trend. Klart som f*n det känns skönt jämfört med ett poängtapp. 

Att vi spelar dåligt och inte gör en bra match är oroväckande.

Agree.. klart som fan spelet inte är vad man hoppas på, men visst såg det väl helt ok ut bitvis. Vi möter som sagt ett Hull som är i bra form och som krigar om poäng i sin sida av tabellen. Lite benägen att hålla med Wenger om att i dag handlade det om matematik och inte skönspel. Tre pinnar fixade och förhoppningsvis lite energi in i laget.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Sidor