Medlemmar: 8781 st.
Visa menyn

Arsenal - Hull

189 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Pelle wrote:

Nja, vi ligger allt på plus med domsluten denna säsong så mycket som vi trots allt fått med oss, även om vi hade otur mot Chelsea.

Plus med domsluten? Det vete fanken om jag håller med om. Alla beslut av Clattenburg mot Hull är helt korrekta. Plus kan man väl rimligen bara få om man får med sig felaktiga domslut? Vi har fått ett par helt horribla straffar emot oss varav den mot Tottenham hemma kostade två poäng, två offsidemål för City när vi förlorar med 2-1, utebliven solklar straff borta mot Everton vid underläge 1-2 i en match där deras andra mål kom på en hörna som var rent horribelt felaktigt dömd, Xhakas skämt till utvisning hemma mot Swansea... Finns säkert mer också. Det är väl Burnley hemma som vi hade flyt att domaren missade offsiden vid straffen - men å andra sidan blev vi ju totalrånade på en straff tidigare i samma match. Burnley borta avgör vi möjligen med ett offsidemål (det är inte hands) men eftersom ingen ens efter femtioelva repriser kan se om det är Kos eller Chamberlain som sparkar till bollen så måste det ha varit än omöjligare för domaren så då ska det inte blåsas offside eftersom principen alltid är att du som domare måste vara 100% säker på att ett regelbrott har begåtts för att du ska blåsa för det.

Det enda direkt felaktiga mål jag kan komma på är Alexis mot West Ham i december, men då stod det redan 4-1 till oss och det var typ en minut kvar så knappast särskilt avgörande.

Clattenburg har själv bett om ursäkt för sitt fel att godkänna Sanchez första mål. Jag minns inte vilken match och har inte tid att bläddra igenom alla matchrapporter men ena matchen där vi fick en "horribel straff emot iss" fick vi en lika horribel straff med oss. Kos påverkar spelet med sin hands och står offside varpå det inte spelar någon roll om det var han eller Oxen som sparkade. Sen kan en domare mycket föl döma det till hands även om varken du eller jag tycker det.

Förstår jag dig rätt att domaren gör rätt som friar vår offside om han inte var 100% söker medan Citys mål som var lika tveksamma gör dom fel som friar då dom inte var 100% säkra? Du tycker inte möjligen det ät´r lite enögt tesonerat? ;) :D

orkar inte gå igenom alla situationer men jag har ofta tänkt, och även fått höra, att vi haft flyt med domarna i år, vilket alla som inte är gooners anser. Kan ju antyda något...

Jag tror nog Larra typ aldrig anser ett domslut som gynnar oss är fel. Jag tycker som du att vi haft bra flyt med domarna iår. Kanske är det för vi brukar ha så extremt oflyt med dem annars så att en normal nivå känns som positiv.

Jo, jag anses ofta vara hemmablind men jag kommer inte upp i Larras nivå trots allt. ;)

Frågar man neutrala fans är den generella uppfattningen att vi haft mest flyt med United som tät tvåa...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Lars Lundstedt wrote:
Pelle wrote:

Clattenburg har själv bett om ursäkt för sitt fel att godkänna Sanchez första mål. Jag minns inte vilken match och har inte tid att bläddra igenom alla matchrapporter men ena matchen där vi fick en "horribel straff emot iss" fick vi en lika horribel straff med oss. Kos påverkar spelet med sin hands och står offside varpå det inte spelar någon roll om det var han eller Oxen som sparkade. Sen kan en domare mycket föl döma det till hands även om varken du eller jag tycker det.

Förstår jag dig rätt att domaren gör rätt som friar vår offside om han inte var 100% söker medan Citys mål som var lika tveksamma gör dom fel som friar då dom inte var 100% säkra? Du tycker inte möjligen det ät´r lite enögt tesonerat? ;) :D

orkar inte gå igenom alla situationer men jag har ofta tänkt, och även fått höra, att vi haft flyt med domarna i år, vilket alla som inte är gooners anser. Kan ju antyda något...

Den enda match den här säsongen som både vi och motståndarna har fått straff är väl Burnley hemma? Där är absolut missen att de inte ser att Kos är offside i förstaläget, men då hade vi ju som sagt den uteblivna straffen när Mustafi blev fälld tidigare i matchen så det jämnade ju ut sig på bara någon halvtimme :-)

Skillnaden mellan vårt mål mot borta mot Burnley och Citys båda mål är att deras två offsider inte är något att diskutera medan vi fortfarande efter flera månader inte är säkra på om det verkligen är offside på vårt mål och man kan absolut säga i det här fallet att vi har flyt att inte domarna chansar och blåser offside men det hade som sagt varit felaktigt enligt min mening för en domare får inte chansa. Citys båda mål var offside och domarna missade det. Visst, är de inte säkra ska de inte blåsa men framför allt det andra målet när Silva står gott och väl en meter offside och ivägen för Cech och dessutom försöker nå bollen är bara uselt att inte vinka för. Det första kan jag köpa att man missar för den var inte med särskilt stor marginal men det andra målet är bara för dåligt.

Oavsett detaljer så menar jag att man inte gärna kan kalla det flyt när domaren bara gör det han ska göra. Tur har man som jag ser det när han gör fel till ens fördel. Och vad gäller Clattenburgs ursäkt så skulle jag vilja höra exakt vad han sade, för anta att han sade "sorry boys, I just couldn't see if it was handball" - det kan du tolka som en ursäkt för att han hade fel eller bara som "tja, vad ska jag göra om jag inte såg det?". Och har Clattenburg tittat på repriser i halvtid har han för övrigt gjort ett rätt grovt övertramp, för domarna får inte göra det under några som helst omständigheter.

Bäste Larra, det finns flera stillbilder som visar att Kos är offside, kanske du får kika på dom?

Det jag däremot ger dig är att vi haft motflyt med domarna i för oss viktigare matcher mot våra konkurrenter som City och Chelsea medan vi haft flyt mot de sämre lagen. Med tanke på 3 resp 6 poängs matcher kanske man kan få det till att vi haft otur...

 

Clattenburg kan ju haft en klar magkänsla men lät sig övertygas av diskussionen med linjemannen exempelvis?

Finns absolut ingen anledning för honom att be om ursäkt.

Nä Larra, släpp domarna och låt oss hoppas vårt spel börjar stämma, känner det som klart viktigare... Samt att vi tar en poäng borta i morgon...

If it's too strong, then you're too weak!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Jag kan diskutera domare hur mycket som helst utan att det betyder att jag tycker att vi har spelat bra. Det ena utesluter inte det andra.

Om jag nu har så fel, ge mig då exempel på när vi har fått domslut med oss som vi inte skulle ha. Jag kan bjuda på den borta mot Burnley, den hemma kvittar jag mot den straff vi inte fick tidigare i samma match :-)

Jag har också nämnt Alexis tredje mål borta mot West Ham, det var klar offside.

Men mer då? Om vi nu har fått så mycket av domarna måste det gå att hitta mer än två situationer vi inte skulle ha haft med oss. Ni som tycker att vi har haft flyt, fram med belägg för det. Jag har inga problem att erkänna om jag har fel och vi har fått med oss mer än vi har fått emot oss, men då måste ni som anser det också peka på konkreta situationer.

Sekreterare Arsenal Sweden

Vicious
Bild för Vicious

Straffen hemma mot Soton kan ju minst sagt diskuteras iaf.

#Championship

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Vicious wrote:

Straffen hemma mot Soton kan ju minst sagt diskuteras iaf.

Ja, den straffen vill många av någon anledning ha till att den var tveksam vilket jag inte för mitt liv kan förstå. Titta på den här bilden, på vilket sätt är det där inte straff? Fonte hänger ju bokstavligen i Girouds tröja.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Lars Lundstedt wrote:
Vicious wrote:

Straffen hemma mot Soton kan ju minst sagt diskuteras iaf.

Ja, den straffen vill många av någon anledning ha till att den var tveksam vilket jag inte för mitt liv kan förstå. Titta på den här bilden, på vilket sätt är det där inte straff? Fonte hänger ju bokstavligen i Girouds tröja.

[[{"fid":"13153","view_mode":"full","type":"media","attributes":{"height":"410","width":"615","class":"media-element file-full"}}]]

Hahaha sådär gör man ett servess ! Snyggt Lars :D

I år smäller det !

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Jag kan förresten bidra med ett domslut som vi fick med oss felaktigt: Bournemouth fick ett mål bortdömt för hands vilket de inte alls skulle ha fått i 3-3-matchen.

(dock kan vi kvitta det mot att det 3-0-mål de sedan fick föregicks av en rejäl knuff i ryggen på Bellerin så 1-1 i missar den matchen :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jimmy Österman wrote:

Hahaha sådär gör man ett servess ! Snyggt Lars :D

Tack Jimmy, dock inte min mening att platta till någon :-) Jag är helt ärligt genuint intresserad av att höra om situationer som vi har fått med oss, jag kanske har glömt bort flera stycken.

Sekreterare Arsenal Sweden

Sidor